Сталкер и Соларис на Киномания 2016
Ако досега сте пропуснали да гледате Сталкер и Соларис, два от най-емблематичните фантастични филми изобщо, тази година Киномания ще ви позволи да поправите грешката си, представяйки поглед към творчеството на Андрей Тарковски. И двата филма са по мотиви на много обичани научнофантастични произведения, и двата интерпретират литературния си източник по собствен начин, така че да бъдат повече от просто адаптации. С времетраене от повече от два часа и половина всеки, Сталкер и Соларис печелят особено много от това да бъдат гледани в киносалон с минимални възможности за разсейване.
Тазгодишното издание на фестивала включва и много ленти, за които вероятно ще чувате все по-често в близките 4 месеца, като Хищници в мрака (Nocturnal Animals), Патерсън и La La Land, както и панорама на творчеството на Бернардо Бертолучи.
Официалното откриване на Киномания 2016 е на 17 ноември, но ретроспективите на Тарковски и Бертолучи имат прожекции още от 7 ноември.
Интересно – някакви съвременни реставрирани копия или избледнелите, изподрани и изпорязани от нашия кино архив?
„реставрирани от „Мосфилм” копия на DCP“ (http://www.kinomania.bg/bg_BG/article/kinomaniya-2016-pochita-legendarni-rezhisyori-468.html)
Благодаря за информацията, иначе нямаше да се усетя навреме. Но и организаторите са виновни, сложили навсякъде някакви плакати, на които пише „Киномания“ вместо „ПАНОРАМА НА ТАРКОВСКИ, АААААААА!!!!“ 🙂
😀
Радвам се, аз си мислех, че вече всички знаят и няма смисъл от тази новина.
За организаторите по-скоро ми е странно, че по плакатите е 17 ноември – 1 декември, но ретроспективите всъщност *свършват* на 17-ти и като нищо и аз щях да ги изпусна.
Най-якото беше, че на 17ти или 18ти по БТВ казаха, че може да гледаме Тарковски и Бертолучи на тази Киномания, а техните филми вече бяха минали. Запокитих си много злостен фейспалм.
За изпусналите: на 27ми в Одеон ще има още една прожекция на „Жертвоприношение“. Филмът е могъщ, както всичко друго на Тарковски.
О, това е много добре, сега остава и да има останали билети и касиерката да е в настроение.
Последният ми диалог с нея протече по следния начин:
Аз: Добър вечер, искам 1 билет за следващата прожекция.
Тя: … (потропва с пръст по стъклото, където е лепната бележка, че билетите са изчерпани)
Аз: А, ами тогава искам да си купя билети за следващи дни (вадя разпечатката, където съм си отбелязала филмите по дни и часове).
Тя: Ами купете си!
Аз: (O_O) Ами продайте ми!
Тя: Ами кажете ми за кои филми искате!
Аз: …
+1 за разпечатката.
И аз се мъкна с една, подчертана с маркери. Не съм единствения „чудак“.
Случила си на кофти касиерка.
Иначе, като ходих на „Сталкер“ и „Жертвоприношение“ в залата имаше много празни места, така че, най-вероятно, ще има свободни билети. За такива филми просто няма „молъджийски“ наплив.
пенза, не знам, ама на Сталкер на 14 си беше тъпкано в Дом на киното. Иначе филма ми хареса, ако и да не знам защо. Голяма част от размислите ги знаех от книгата, имам чувството че същинско важното във филма като кинематографичен език профуча над мен, но все пак ми хареса. И макар че сигурно е заради реставрацията, все пак искам да отбележа колко ясна беше картината в сравнение с други филми от това време, което допринесе доста и за красотата на Зоната, поне за мен.
Възможно е, явно в Одеон ходят по-малко хора. Знам ли.
Вчера, например, за „Жертвоприношение“ залата беше почти празна. Даже някакви хора си тръгнаха по средата на филма. Много ми бе чудно, какво са очаквали да гледат?
На 15ти в Одеон за „Жертвоприношение“ пичовете нещо пообъркаха лентите и гледахме финала на филма 20-30 минути преди края му, ама какво да се прави. Хората останаха леко шашардисани. 🙂
Иначе, реставрацията си е готино нещо, обаче Мосфилм са реставрирали само съветските му филми. На мен пък ми бяха страшно приятни всичките звездички и чертички от старата лента на „Жертвоприношение“. Автентично ми беше.