
Кой какво чете, part IV
Moderator: Moridin
Да ви нахваля The Islanders на Кристофър Прийст. То е изумителен като мащаб и великолепен като език и атмосфера пъзел (или дори ребус) от истории за изкуство, любов, загуби, войни, стотици ветрове и пеещи планини, картинни епоси и времеви вортекси, който прелива от трилър, във фантастика, в хорър, в импресия, в какво ли не, и се сглобява в туристически пътеводител на един странен и невъзможен за картографиране архипелаг от острови. Леко декадентският, силно мистериозен и ужасно изкусителен свят на The Dream Archipelago, където различни времена, хора и събития подозрително се оглеждат и преплитат едни в и с други, не за пръв път се появява в творчеството на Прийст. Предполагам, че другите книги (нямам търпение да ги прочета) дават и някои отговори, макар че не е особено задължително и няма да е проблем, ако не го правят - като стана въпрос за Мураками, японецът може оттук бая да понаучи за занаята на ефектните, но и ефективни неясноти. 
Мога да кажа, че в година на доста наистина много добри книги, тази е определено Най-добрата. По амбиция и сложност на начинанието и wow-factor на изпълнението ми напомни Cloud Atlas и някои неща на Павич, осбено на Хазарски речник в хипертекстуалността.

Мога да кажа, че в година на доста наистина много добри книги, тази е определено Най-добрата. По амбиция и сложност на начинанието и wow-factor на изпълнението ми напомни Cloud Atlas и някои неща на Павич, осбено на Хазарски речник в хипертекстуалността.
If I never meet you in this life, let me feel the lack.
След ревюто на Ян и за да убия време в часа по английски с Киндъла, прочетох Legion. Само 66 страници и по - добър сюжет от масата технотрилъри, били те филми или книги. Концепцията за халюцинациите наистина трябва да се доразвие. Направо не мога си представя какви чудеса ще сътвори Сандърсън с Мистборн във SF сетинг.
Прочетох и No Dominion, втора книга за Джо Пит. Гилти плежър си е, но автора поне е понамалил дразнещите размисли на Пит до минимум. Въпросният кефи, но пак е леко тъп. За сметка на това негрите от The Hood и машинациите между вампирските кланове, колкото и прости да са, кефят. Ако не бяха и изложени накрая като деус екс махина/инфодъмп...
Ще се чете де.
Прочетох и No Dominion, втора книга за Джо Пит. Гилти плежър си е, но автора поне е понамалил дразнещите размисли на Пит до минимум. Въпросният кефи, но пак е леко тъп. За сметка на това негрите от The Hood и машинациите между вампирските кланове, колкото и прости да са, кефят. Ако не бяха и изложени накрая като деус екс махина/инфодъмп...
Ще се чете де.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata
I can boom shakalaka your medulla oblongata
The Dragon's Path
Добре, как може да постулираш свят с тринайсет различни модификации на човешката раса и да не го превърнеш дори във второстепенен обект на разглеждане, а да фокусираш върху супер-произволни дворцови интрижки с плоски герои?!?! Триста страници вече единствената индикация за някакво вдълбаване в метафизиката на тоя свят е как един от героите oт време на време превежда някакви псевдоисторически, полумитологични есета, в които на практика нищо не се казва до момента. Честно!
А пък социалните елементи, с които все пак се занимава книгата, са "разработени" като във фенфик - някакви наченки на самоосъзнаващ се пролетариат и т.н., ама и те дълбоко в миманса. Грх!
И ако прочета още едно "He actually smiled/flinched/etc," ша я фъргам, заклех се!
Добре, как може да постулираш свят с тринайсет различни модификации на човешката раса и да не го превърнеш дори във второстепенен обект на разглеждане, а да фокусираш върху супер-произволни дворцови интрижки с плоски герои?!?! Триста страници вече единствената индикация за някакво вдълбаване в метафизиката на тоя свят е как един от героите oт време на време превежда някакви псевдоисторически, полумитологични есета, в които на практика нищо не се казва до момента. Честно!
А пък социалните елементи, с които все пак се занимава книгата, са "разработени" като във фенфик - някакви наченки на самоосъзнаващ се пролетариат и т.н., ама и те дълбоко в миманса. Грх!
И ако прочета още едно "He actually smiled/flinched/etc," ша я фъргам, заклех се!
Повярвай ми, ако не беше толкова блатантно заебан уърлдбилдингът и същевременно толкова блатантно нуждаещ се от развитие още с избора на концепция , нямаше да съм толкова отчаян - или ако беше добре написана книгата...
(ма то ако беше добре написано, и парчетата уърлдбилдинг щяха да са по-интересни, и интрижките, и героите и въобще поначало защо е твое викторито, че са обърках?... )
Ама сега случаят е следният: oh and by the way I have in my book scaled humanoids, giant ogre-like humanoids with tusks, humanoids with canine features, humanoids with pelts, humanoids with glowing eyes and albino, elfinlike humanoids, and that state of affairs is about a few hundred years old, but I'll just choose to treat all of these creatures like aliens on Star Strek and pretend they're vanilla humans in make-up. Oh, sure, some of them are slaves in some places and vanilla humans disdain most of them, but that's about it.
(ма то ако беше добре написано, и парчетата уърлдбилдинг щяха да са по-интересни, и интрижките, и героите и въобще поначало защо е твое викторито, че са обърках?... )
Ама сега случаят е следният: oh and by the way I have in my book scaled humanoids, giant ogre-like humanoids with tusks, humanoids with canine features, humanoids with pelts, humanoids with glowing eyes and albino, elfinlike humanoids, and that state of affairs is about a few hundred years old, but I'll just choose to treat all of these creatures like aliens on Star Strek and pretend they're vanilla humans in make-up. Oh, sure, some of them are slaves in some places and vanilla humans disdain most of them, but that's about it.
Last edited by Trip on Sat Oct 13, 2012 1:26 am, edited 1 time in total.
The Long Earth! Random е виновен!
(Много ми харесва и ме е яд, че скоро я свършвам!)

От известно време всеки ден проверявам ежедневните ъпдейти в Common Errors in English Usage
Нещата там са най-често познати, но понякога се попада на нещо, което е забавно или дори озадачаващо.
Нещата там са най-често познати, но понякога се попада на нещо, което е забавно или дори озадачаващо.
Hic locus est ubi mors gaudet succurrere vitae
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
"10 на -9" на Николай Теллалов. Хареса ми, не съм сигурен дали въпреки или заради големите инфодъмпове, голяма част от които предадени под формата на диалог между героите. Може би ми романът ми допадна, защото съм запознат с част от идеите на Теллалов от различни блогове.
"Юбик" на Филип Дик. Много яки идеи, нищо впечатляващо като стил. Не е лош, просто е прекалено директен, с големи скокове в гледната точка в последователни абзаци. Идейно ми напомня за "Конгрес по футурология" на Лем.
"Невромантик" на Уилям Гибсън. Нео-ноар (?) стилът много ме изкефи, напълно ме потопи в атмосферата. Не се радвам особено на абстрактно-геометричните описания на киберпънка, но явно това е мой проблем - същото се отнася и до "Намотки" на Зелазни/Саберхаген и "Падането на Хиперион" на Симънс. Може би в "Краят на дъгата" Винджи се е справил по-добре. Общите приказки за фигури и цветове не са ми достатъчни, искам протоколи, код-инджекшън, точки на прекъсване, криптиране, защо не и стеганография...
"Шлемът на ужаса" на Виктор Пелевин. Това е първата ми среща с Пелевин и съм доволен. Екзистенциализъм, метафизика, митология, психология и чат в по-малко от 100 страници.
"Юбик" на Филип Дик. Много яки идеи, нищо впечатляващо като стил. Не е лош, просто е прекалено директен, с големи скокове в гледната точка в последователни абзаци. Идейно ми напомня за "Конгрес по футурология" на Лем.
"Невромантик" на Уилям Гибсън. Нео-ноар (?) стилът много ме изкефи, напълно ме потопи в атмосферата. Не се радвам особено на абстрактно-геометричните описания на киберпънка, но явно това е мой проблем - същото се отнася и до "Намотки" на Зелазни/Саберхаген и "Падането на Хиперион" на Симънс. Може би в "Краят на дъгата" Винджи се е справил по-добре. Общите приказки за фигури и цветове не са ми достатъчни, искам протоколи, код-инджекшън, точки на прекъсване, криптиране, защо не и стеганография...
"Шлемът на ужаса" на Виктор Пелевин. Това е първата ми среща с Пелевин и съм доволен. Екзистенциализъм, метафизика, митология, психология и чат в по-малко от 100 страници.
В края на краищата няма жив човек, който да може да разбере другия, защото всеки от нас гастролира пред отделни хора с отделни, избрани измислици от собствения си аз!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests