Относно Пейбек упорито се споменаваха разни различни кат-ове, ма не мога се оправя кой какъв. Много критици пискат, че бил тъпкан със садизъм, ма според мен просто са някви женчовци, мамините - освен ако не съм гледал точно орязаната версия, ма не ми се вярва.
Все още не съм гледал режисьорския кът, но във версията която излъчиха по Нова липсваха сцени, споменати в коментарите за него в imdb, така че би трябвало да е рязаната.
Тайдленд е класическа приказка. За малката Джилайза. Има си и хепиенд. Кво неясно има? Cool
Приказките по принцип са изцяло действие, в тази точно обратното - липсващо такова. За липсата на смисъл да не говорим - ако вържем произволно малко момиче за стол и 120 минути му нанасяме тежък психически тормоз ще е нещо като Tideland live.
Виж, Портокалът, както казах, не го възприемам извън седемдесетарския контекст - филмът тва. Аферим на всеки, който обясни какво точно му е казал филмът.
Филмът беше идеалният психологически профил на един сбъркан човек. Нещо като поглед от другата страна

Имаше и някои адски красиви апокалиптични сцени / всички във въображението на Алекс /.
+ това мен поне наистина ме накара да седна и да се замисля къде свършва доброто и почва лошото. Не знам кое точно му е остаряло / идеята за промиването на мозъци може би?

/
Като се информирах малко повече, открих че Стенли Кубрик е отрязал основната идея на книгата за израстването на човека и загърбването на миналото, защото е сметнал че от това характерът на Алекс само ще загуби. Спорно е дали това е правилен или грешен ход.
