shayhiri wrote:Ясно, че Герой е най-доброто на Жан Имоу. Но Тигър и Дракон е доста по-уважаван от критиците и публиката като цяло - и най-вероятно с право. А много хора тук ще ти кажат дори, че Кинжалите не отстъпват на Герой. Така, че не бих бързал да съдя Банкета и Цветето. А ти дори го правиш, без да си ги гледал.
"Тигър и дракон" не е на Жан Имоу, а на Анг Лий, а и там бойните сцени(хореограф: Юен Уо Пинг), ако ще и твърде нарядко, са направо невероятни, докато това в "Банкетът" беше просто добро. Подобен вид "многоцветни" филми с бойни изкуства се появиха точно след "Герой". След него дойдоха "Летящи кинжали"(нелош всъщност, но направо бледнее пред "Герой"), "Проклятието на златното цвете", "Банкетът", "Меч без сянка", "Обещанието" и още един куп, в голяма част от които играе Зи Жанг.
Между другото, "Тигър и дракон" е по-добре оценен от "Герой" от критиката, защо в него не играе нито един истински боец, докато в "Герой" са Джет Ли и Дони Йен, които са най-добрите бойци, появявали се някога във филм(това не е само мое мнение, да не се объркате нещо). В "Тигър и дракон" главната роля е трябвало да бъде изпълнена от Джет Ли, но той в последния момент е отказал, защото междувременно жена му забременяла и той и обещал да не се нима във филми, докато не роди. Което всъщност се отразява отчасти зле, отчасти добре на филма. Зле, защото Джет Ли все пак е по-подходящ за ролята от Чоу Юн Фат. Добре, защото ако беше с Джет Ли, филмът надали щеше изобщо да вземе "Оскар", а ги взе четири. Това е, защото критиците не могат да приемат, че човек, учил трийсет години кунг-фу, може да бъде добър актьор.
Ъъъъ, нещо май излизам от темата, за това спирам.