Учителската стачка и стачките въобще
Moderator: Moridin
Ок, да си призная, че бях първата, която гласува 'против' стачкакта. Не защото не смятам, че има достойни за по-високо заплащане преподаватели (макар далеч да не включвам в това число всички даскали), а защото не одобрявам стачките по принцип. За мен това е форма на печелене на политическа и медийна популярност за някой 'синдикалист' или 'предствител на учителите' и форма на изнудване - две в едно.
Като цяло мога да кажа, че за мен системата не е адекватна, или по-точно системите - и тази на преподаване, и тази на разпределяне на заплащане на трува. И не, няма да предложа по-добра алтернатива, защото за това е нужен по-задълбочен и пълноценен поглед върху цялостната картина, от този, с който мога да се похваля.
Като цяло мога да кажа, че за мен системата не е адекватна, или по-точно системите - и тази на преподаване, и тази на разпределяне на заплащане на трува. И не, няма да предложа по-добра алтернатива, защото за това е нужен по-задълбочен и пълноценен поглед върху цялостната картина, от този, с който мога да се похваля.
Hic locus est ubi mors gaudet succurrere vitae
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
Аз гласувах "за" по далеч по-обикновени причини... колкото повече протестират, толкова повече почивка
от това само ние си губим, де, но на кого му пука? =) За нещастие, в моето училище се ограничиха само с по едно стикерче "АЗ ПОДКРЕПЯМ СТАЧКАТА" закарфичено на блузата, пък май само в междучасията...
Иначе, нормално е да искат по-висока заплата... Общо взето, учителите получават едни от най-ниските заплати (поправете ме, ако греша), а би следвало да е общо взето обратното... То всеки ще се радва на повече пари, ама прощавайте, за 150 лева на месец, дето не ти стигат да си платиш наема (примерно), откъде пък ще ти хрумне по седем часа на ден да се надвикваш с малките гаменчета, дето на сила са напъхани в класната стая и идват само за да не им се пишат отсъствия, а не за да научат нищо... "Те да се правят че учат, а пък ние ще се правим, че преподаваме", както казва класната ми :D Пък дано има някакъв ефект... ще се радвам, баща ми е учител все пак :P
Иначе, нормално е да искат по-висока заплата... Общо взето, учителите получават едни от най-ниските заплати (поправете ме, ако греша), а би следвало да е общо взето обратното... То всеки ще се радва на повече пари, ама прощавайте, за 150 лева на месец, дето не ти стигат да си платиш наема (примерно), откъде пък ще ти хрумне по седем часа на ден да се надвикваш с малките гаменчета, дето на сила са напъхани в класната стая и идват само за да не им се пишат отсъствия, а не за да научат нищо... "Те да се правят че учат, а пък ние ще се правим, че преподаваме", както казва класната ми :D Пък дано има някакъв ефект... ще се радвам, баща ми е учител все пак :P
You tell me love - tell me where the stars sleep
Tell me why your eyes weep, I really want to know
Tell me why your eyes weep, I really want to know
Такааа - като вторият (и засега последен) гласувал против стачката, давам морална подкрепа на Алексис 
Обратно на въпроса. Ако наистина имах някакъв адекватен вариант как да дам повече пари на учителите, които заслужават, бих уведомил министерство на образованието незабавно. Но в крайна сметка, аз съм на максимата всяка жаба да си знае гьола. В крайна сметка, в министерството се предполага че има една не малка група експерти, на които точно това им е работата, така че моето мнение нищо не означава в случая, дори и да се приеме, че аз имам малко повече яснота по въпроса с бюджети и подобни, тъй като съм финансист.
Колкото до липсата на обективна система/методика за оценяване на учителите - ами така е, наистина каквито и критерии да се подберат, те ще са до известна степен субективни. Същото е и с оценките, нали? Според мен, обаче, е далеч по-зле учителите да не се оценяват изобщо, отколкото несъвършено. В крайна сметка тук не говорим за някакво новаторство, системи за оценяване съществуват в много страни. Наистина, навсякъде има недостатъци, но според мен облагите ще ги надвишат. Освен това, ако следваме тази логика, защо изобщо да има оценки? Нали са субективни? И не ми говерете за тестове, защото всички знаем колко учители ги практикуват. В крайна сметка няма напълно обективна оценка, но се приема, че по-добре да има субкетивна такава, отколкото никаква.
Що се отнася до висшето образование, има много универстети, които присъждат научна степен (т.е. доцент или професор) на базата на брой публикации, а не на тяхното качество. И то говоря за големи университети, които имат някаква (дори и мизерна) репутация. Освен това, допълнителните възнаграждения за университетските преподаватели идват най-вече от допълнителните часове, които вземат. Не знам дали ви е известно, но по норматив заплатата на един професор е 350 лв. - може да си представите колко са на доцентите и асистентите, ама разлика не е чак толкова голяма.
Накрая стигам до въпроса дали учителите са отговорни за ниското ниво на образованието. Искам да подчертая, че твърдението ми че общото ниво става по-ниско не е само на база впечателнията на майка ми. Наскоро четох за изследвания на Световната банка (бяха публикувани в Капитал, ако не се лъжа), които се провеждат в цяла Европа. Според тях, средното ниво в България в точните науки пада значително за последните 10 години. Така че дори всички най-способни да отиват в чужбина (в което се съмнявам, вижте колко интелигентни хора живеещи в България пишат в този форум например), това пак не се отразява на заключенията.
Дори и да приемем, че сегашното общество вече не цени толкова дисциплината в училище и знанията, не мога да се съглася, че учителите (като цяло, не в конкретни случаи) нямат вина. Както беше казано и по-горе, учителската работа може и да е много лесна, стига човек сам да си я направи такава. Според мен, работа на учителите е да поддържат високото ниво на знания, така че вината е и тяхна. Радвам се, че някои хора са имали щастието да имат прекрасни учители. Обаче колкото и да е интелигентен един учител, ако той не може да накара учениците да учат, то вината е и негова.
По тези причини, не мога да се съглася с Рол че решението е да увеличим заплатите на всички, ако не можем да дадем на по-добрите. Това е нито повече, ни по-малко различно от социализма, който в момента всички отричаме и сме съгласни, че не е системата, която ни е необходима. Ако единственото решение е да се върнем преди 89-та - без мен моля. И като заговорихме за реализъм, по-реалистично ли е да се уволняват учителите, които не си дават много зор? Винаги, и това твърдя и от личен опит, винаги е по-просто да се дадат повече пари на кадърните, отколкото да се уволнят некадърните, особено пък в бюджетния сектор.
Съжалявам за дългото словоизлияние, обещавам да се въздържам от толкова дълги тиради следващия път

Обратно на въпроса. Ако наистина имах някакъв адекватен вариант как да дам повече пари на учителите, които заслужават, бих уведомил министерство на образованието незабавно. Но в крайна сметка, аз съм на максимата всяка жаба да си знае гьола. В крайна сметка, в министерството се предполага че има една не малка група експерти, на които точно това им е работата, така че моето мнение нищо не означава в случая, дори и да се приеме, че аз имам малко повече яснота по въпроса с бюджети и подобни, тъй като съм финансист.
Колкото до липсата на обективна система/методика за оценяване на учителите - ами така е, наистина каквито и критерии да се подберат, те ще са до известна степен субективни. Същото е и с оценките, нали? Според мен, обаче, е далеч по-зле учителите да не се оценяват изобщо, отколкото несъвършено. В крайна сметка тук не говорим за някакво новаторство, системи за оценяване съществуват в много страни. Наистина, навсякъде има недостатъци, но според мен облагите ще ги надвишат. Освен това, ако следваме тази логика, защо изобщо да има оценки? Нали са субективни? И не ми говерете за тестове, защото всички знаем колко учители ги практикуват. В крайна сметка няма напълно обективна оценка, но се приема, че по-добре да има субкетивна такава, отколкото никаква.
Що се отнася до висшето образование, има много универстети, които присъждат научна степен (т.е. доцент или професор) на базата на брой публикации, а не на тяхното качество. И то говоря за големи университети, които имат някаква (дори и мизерна) репутация. Освен това, допълнителните възнаграждения за университетските преподаватели идват най-вече от допълнителните часове, които вземат. Не знам дали ви е известно, но по норматив заплатата на един професор е 350 лв. - може да си представите колко са на доцентите и асистентите, ама разлика не е чак толкова голяма.
Накрая стигам до въпроса дали учителите са отговорни за ниското ниво на образованието. Искам да подчертая, че твърдението ми че общото ниво става по-ниско не е само на база впечателнията на майка ми. Наскоро четох за изследвания на Световната банка (бяха публикувани в Капитал, ако не се лъжа), които се провеждат в цяла Европа. Според тях, средното ниво в България в точните науки пада значително за последните 10 години. Така че дори всички най-способни да отиват в чужбина (в което се съмнявам, вижте колко интелигентни хора живеещи в България пишат в този форум например), това пак не се отразява на заключенията.
Дори и да приемем, че сегашното общество вече не цени толкова дисциплината в училище и знанията, не мога да се съглася, че учителите (като цяло, не в конкретни случаи) нямат вина. Както беше казано и по-горе, учителската работа може и да е много лесна, стига човек сам да си я направи такава. Според мен, работа на учителите е да поддържат високото ниво на знания, така че вината е и тяхна. Радвам се, че някои хора са имали щастието да имат прекрасни учители. Обаче колкото и да е интелигентен един учител, ако той не може да накара учениците да учат, то вината е и негова.
По тези причини, не мога да се съглася с Рол че решението е да увеличим заплатите на всички, ако не можем да дадем на по-добрите. Това е нито повече, ни по-малко различно от социализма, който в момента всички отричаме и сме съгласни, че не е системата, която ни е необходима. Ако единственото решение е да се върнем преди 89-та - без мен моля. И като заговорихме за реализъм, по-реалистично ли е да се уволняват учителите, които не си дават много зор? Винаги, и това твърдя и от личен опит, винаги е по-просто да се дадат повече пари на кадърните, отколкото да се уволнят некадърните, особено пък в бюджетния сектор.
Съжалявам за дългото словоизлияние, обещавам да се въздържам от толкова дълги тиради следващия път

This signature is not yet rated
- Amos Trask
- Aes Sedai
- Posts: 1606
- Joined: Sat Dec 20, 2003 10:41 am
Аз не мога да не се съглася, че има кошмарни учители. И че образователната система пропуска отвсякъде. Обаче това по никакъв начин не се компенсира като им се плащат смешни заплати. Като има лоши - да уволняват. Като системата не бачка, да я сменят. Това няма никакво отношение към факта, че учителите си остават едни от най-зле платените служители.
Освен това стачките са право на съпротива срещу монополната роля на работодателя и не виждам какво лошо ина в тях. Да, изнудване е. Но е изнудване и някой да ти каже аз ще ти плащам минималната заплата и толкова, пък. Особено ако това е държавата.
Освен това стачките са право на съпротива срещу монополната роля на работодателя и не виждам какво лошо ина в тях. Да, изнудване е. Но е изнудване и някой да ти каже аз ще ти плащам минималната заплата и толкова, пък. Особено ако това е държавата.
Аааааа, такова нещо като "ми като няма пари как да вдигнат заплатите на всички, дето се чудят кво да правят с 200 лв. на месец" не приемам! Значи, или държавата да спре да стимулира безпрецедентното повишаване на цените и изравняването им с европейските, докато упорито не й пука, че заплатите се изравняват с африканските, или да покачва и заплатите съобразно с цените! какво ми пука отде щели да намерят пари?! На тях дали им пука аз как намирам пари да плащам тока си всеки месец, майка ми да си пие лекарствата, без които не може и да ми остава и някой лев в джоба за чисто самоуважение? Пука ли им? Дреме ли им?! Нееееееееее!
А що на мене да ми пука те отде щели да намерят пари за учителските заплати? След като толкова изобретателно отелиха перо, с което да си закупят мерцедеси на калплак от новата S класа, да се помъчат още малко, па може и да родят! Ей, хора, не може в една държава хората да са само програмисти, уеб-дизайнери, митничари, ченгета и корумпирани лекари! Или да ходят на бригади, за да берат портокали по чужбините! В една страна има нужда и от учители, има нужда и от инженери, има нужда и от такива, които седят всеки ден на бюро и го търкат със задника си! Нищо, че трудът им не се забелязва, докато не опреш до него, тогава почват ужасно да ти липсват... Само ме озадачава, че голяма част от тия хора мърморят под сурдинка: "що пък само на даскалите да им се увеличи заплатата? На мен да не би да ми е по-добре с двестате лева на месец, дето ги получавам?" Е ми вдигнали са се хората, искат да получават това, което са си изработили, какво! Просто и другите синдикати да не блеят, ами и те да се сетят, че и те хора защитават! Имало некадърни учители? Има, да! И аз съм ги срещала, брррр... Е да не би да няма и некадърни лекари, случайно? Некадърни строители? Всякакви некадърници? няма ли? Има, нали?
А колкото до това с компютрите... Да, тъпо е, че не са инсталирани и приведени в действие, признавам. Само се питам с какво точно биха допринесли за подобряване на учебния процес. Например по биология. Ма можело да се ровят в интернет и там да открият интересни неща? А има ли разработена програма за обучение на ученици по биология със средствата на информатиката? Или по история? Някакъв софтуерен продукт, може би, който ще подмогне това? Или по литература? Нима образованието ни е на тоя хал само заради неинсталираните през последните две години компютри?! А може би е на тоя хал просто щото го няма, просто щото кой не е седнал да напише учебник, той не го е издал, щото нямаме единна образователна система, щото различни издателства безконтролно бълват нови и нови учебници, написани кой знае по какъв начин, които се разпространяват също толкова безконтролно... Щото когато липсва контрол, има анархия. Глупаво е да се обвинява работника затова, че на шефът му е все през тая какво става във фабриката му. Да, накрая фабриката фалира, но вината е на тоя, който би трябвало да ръководи процесите в нея, не е на тези, които работят черния труд на поточната линия!
А що на мене да ми пука те отде щели да намерят пари за учителските заплати? След като толкова изобретателно отелиха перо, с което да си закупят мерцедеси на калплак от новата S класа, да се помъчат още малко, па може и да родят! Ей, хора, не може в една държава хората да са само програмисти, уеб-дизайнери, митничари, ченгета и корумпирани лекари! Или да ходят на бригади, за да берат портокали по чужбините! В една страна има нужда и от учители, има нужда и от инженери, има нужда и от такива, които седят всеки ден на бюро и го търкат със задника си! Нищо, че трудът им не се забелязва, докато не опреш до него, тогава почват ужасно да ти липсват... Само ме озадачава, че голяма част от тия хора мърморят под сурдинка: "що пък само на даскалите да им се увеличи заплатата? На мен да не би да ми е по-добре с двестате лева на месец, дето ги получавам?" Е ми вдигнали са се хората, искат да получават това, което са си изработили, какво! Просто и другите синдикати да не блеят, ами и те да се сетят, че и те хора защитават! Имало некадърни учители? Има, да! И аз съм ги срещала, брррр... Е да не би да няма и некадърни лекари, случайно? Некадърни строители? Всякакви некадърници? няма ли? Има, нали?
А колкото до това с компютрите... Да, тъпо е, че не са инсталирани и приведени в действие, признавам. Само се питам с какво точно биха допринесли за подобряване на учебния процес. Например по биология. Ма можело да се ровят в интернет и там да открият интересни неща? А има ли разработена програма за обучение на ученици по биология със средствата на информатиката? Или по история? Някакъв софтуерен продукт, може би, който ще подмогне това? Или по литература? Нима образованието ни е на тоя хал само заради неинсталираните през последните две години компютри?! А може би е на тоя хал просто щото го няма, просто щото кой не е седнал да напише учебник, той не го е издал, щото нямаме единна образователна система, щото различни издателства безконтролно бълват нови и нови учебници, написани кой знае по какъв начин, които се разпространяват също толкова безконтролно... Щото когато липсва контрол, има анархия. Глупаво е да се обвинява работника затова, че на шефът му е все през тая какво става във фабриката му. Да, накрая фабриката фалира, но вината е на тоя, който би трябвало да ръководи процесите в нея, не е на тези, които работят черния труд на поточната линия!
- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
Мисля, че след един куп глупости които така леко сте изписали, да сподля и моето мнение от въпроса - за разнообразие.
Принципно наистина има много учители, които заслужават по високо заплащане. Принципно много от тях си го и получават - частни уроци, частни школи, и т.н. Вярно, много учители и не го заслужават.
Тая стачка за мен е пълна пародия, не защото съм против стачките по принцип, а щото май нещо и липсва организация. Освен това, всички, които казват че в момента учителите имат най-малко право да стачкуват са абсолютно прави - това си е жива наглост за мен - нивото на образование пада, меко казано, главоломно, а реформата е никаква.
Тук е мястото да отбележа че за последното не са виновни САМО учителите, даже в по-голямата си част те са изцяло потърпевши. Не мисля обаче че тук е мястото да се изрежда как са виновни министерство на образованието, общините по места, учениците, положението на страната, Мармотите, които се увиват в шоколад и тем подобни работи, защото това не са проблеми от днес. Явно още не сме намерили решение. Няма и да намерим.
Ето, сега учителите са кандисали на някаква минимално увеличение (поне във моето виждане) за да се приключи с цялата работа. Явно цялата тази стачка е била организира със някаква друга цел, я за да се създаде напрежение в/у правителството отвън, отвътре или на кой му дреме откъде, или за да се отклони общественото внимание в тази посока, докато те (правителството) с цел нещо друго да бъде сметено под килима докато ние (обществото) гледаме в другата посока.
Бих изказал предположение че са успели, ако ми пукаще. Ама не ми.
Не че умаловажавам труда на учителите (щото все пак има и такива, които са там с идеята да налеят на учениците нещо в главите, образно, но в някой случаи почти буквално, казано), но те не са единствените със ниски заплати в бюджетната, а и изобщо, сфера. Само дето останалите не стачкуват, нали.
И впрочем, Орешарски незнам, но Вълчев да го свалят, малко ша му е.
Принципно наистина има много учители, които заслужават по високо заплащане. Принципно много от тях си го и получават - частни уроци, частни школи, и т.н. Вярно, много учители и не го заслужават.
Тая стачка за мен е пълна пародия, не защото съм против стачките по принцип, а щото май нещо и липсва организация. Освен това, всички, които казват че в момента учителите имат най-малко право да стачкуват са абсолютно прави - това си е жива наглост за мен - нивото на образование пада, меко казано, главоломно, а реформата е никаква.
Тук е мястото да отбележа че за последното не са виновни САМО учителите, даже в по-голямата си част те са изцяло потърпевши. Не мисля обаче че тук е мястото да се изрежда как са виновни министерство на образованието, общините по места, учениците, положението на страната, Мармотите, които се увиват в шоколад и тем подобни работи, защото това не са проблеми от днес. Явно още не сме намерили решение. Няма и да намерим.
Ето, сега учителите са кандисали на някаква минимално увеличение (поне във моето виждане) за да се приключи с цялата работа. Явно цялата тази стачка е била организира със някаква друга цел, я за да се създаде напрежение в/у правителството отвън, отвътре или на кой му дреме откъде, или за да се отклони общественото внимание в тази посока, докато те (правителството) с цел нещо друго да бъде сметено под килима докато ние (обществото) гледаме в другата посока.
Бих изказал предположение че са успели, ако ми пукаще. Ама не ми.
Не че умаловажавам труда на учителите (щото все пак има и такива, които са там с идеята да налеят на учениците нещо в главите, образно, но в някой случаи почти буквално, казано), но те не са единствените със ниски заплати в бюджетната, а и изобщо, сфера. Само дето останалите не стачкуват, нали.
И впрочем, Орешарски незнам, но Вълчев да го свалят, малко ша му е.
Съжалявам ако не съм бил ясен. Това което стачкуващите искат, е да се даде на всички по равно, за което смятам че няма съмнения по въпроса. За мен, това е социализъм. Това което аз искам, е да се даде повече на по-добрите - това не е социализъм. Мисля че няколко пъти изтъкнах, че приемам довода, че заплатите на учителите са ниски и трябва да се увеличат, но не и по този начин, по който предлагат синдикатите. Ако нищо не се получи, това няма да е добре за никого и няма да е социализъм ами пълна простотия. Обаче, не смятам че стачката е правилния подход от страна на учителите, защо няма правителство което да плесе с ръце и да каже: "Браво, стачка! Що не я направихте по-рано, че да ви дадем каквото искате?" В крайна сметка търпението е добротел, поне аз така мисля.Roland of Gilead wrote:Що за абсурд?! По-добре всички да мизерстват, отколкото *някои* да намажат покрай останалите? Ти наред ли си, за какъв социализъм ми говориш изобщо?!
И малко думи по адрес на мнението на Марфа. Много се размива темата като зачекваш колите на депутатите и т.н. Ако почнем да търсим кой какви облаги е получил в държавната администрация, край няма да има. Аз също съм против депутатите да се возят в скъпи коли и да им се покриват една купчина разходи, а те да не ходят на работа. Но ако това беше единствената причина учителите да не получават високи заплати, мисля че проблемът щеше вече да бъде разрешен.
Моля всички да не забравят, че държавата се издържа от данъци, данъци които ние плащаме. Освен това държавата далеч не се изчерпва с образованието, въпреки че то е важно. Добре, не ти пука откъде да вземат пари. В момента има два начина - да се вземат пари от някой друг, или да се вдигнат данъците. При първият подход някой друг ще почне да се оплаква защо нямало повече пари за неговите заплати, при втория - всички ще ревнат срещу правителството защо им взема от доходите. С други думи, моля имайте предвид че държавата е нещо далеч по-сложно, отколкото изглежда на пръв поглед, и решенията не са толкова прости, колкото изглеждат.
В крайна сметка се съмнявам, че ще убедя някого - ако знаех как да направя така, че всички да вземат по 1 000 лв. месечно, а цените да останат същите, вярвайте ми, щях да го кажа.
This signature is not yet rated
Виж, просто говориш за утопии. Невъзможно е да плащаш повече на добрите, отколкото на лошите, първо защото това веднага намесва фактора корупция и шуробаджанащина и второ защото по презумпция трябва ВСИЧКИ да са добри. И именно като увеличиш доходите и с тях - привлекатлността на професията, ще повдигнеш и качеството, както писах вече, щото ще има по-голям наплив и конкуренция. Никакъв социализъм продължавам да не виждам.
And you can't dance with a devil on your back...
Аз подкрепям учителска стачка по принцип. Заплатите в държавната сектор са нечовешки ниски, а учителите са особено прецакани в това отношение. Освен това мое лично мнение е че всеки, който се изправя срещу тълпа млади изроди, които му се качват на главата постоянно, и няма право да им прави нищо друго освен устна забележка, заслужава доста повече от мижавите 200 лева. Каква причина имат учителите да се квалифицират, когато повечето ученици се държат като маймуни -тоест нямат никакъв морален стимул, съсловната им заплата е ниска, а разлика в заплатата за по-голяма квалификация няма?
Освен това накрая винаги те обират пешкира - забелязах например, че дори тук в повечето постове досега имаше много повече обвинения към учителите за състоянието на образованието в България, отколкото към "риформите" в образованието и политиката на МОН (дори няма да говоря за манталитета на повечето настоящи среднисти - имам брат, който е 7 години по-малък от мен, и знам как се отнасяха той и аверчетата му към училище).
Като се има предвид казаното дотук, искам да добавя, че гласувах "за" стачката, но с почти същата убеденост бих гласувал "против". Исканията на Такева са насочени в грешната посока. 20 или 15% увеличиение няма да решат по никакъв начин настоящите проблеми в образованието, така си мисля аз. Не мога да предложа схема за действие - икономиката и управлението не са ми специалност. Но поне поназнайвам достатъчно, за да ми е ясно, че това е лечение на симптома, а не на причината.
Освен това накрая винаги те обират пешкира - забелязах например, че дори тук в повечето постове досега имаше много повече обвинения към учителите за състоянието на образованието в България, отколкото към "риформите" в образованието и политиката на МОН (дори няма да говоря за манталитета на повечето настоящи среднисти - имам брат, който е 7 години по-малък от мен, и знам как се отнасяха той и аверчетата му към училище).
Като се има предвид казаното дотук, искам да добавя, че гласувах "за" стачката, но с почти същата убеденост бих гласувал "против". Исканията на Такева са насочени в грешната посока. 20 или 15% увеличиение няма да решат по никакъв начин настоящите проблеми в образованието, така си мисля аз. Не мога да предложа схема за действие - икономиката и управлението не са ми специалност. Но поне поназнайвам достатъчно, за да ми е ясно, че това е лечение на симптома, а не на причината.
Elves dig rocket launchers.
Значи, първо, не съм писала само за депутатските коли. Само ги споменах. И мисля, че съм права. Останала съм с впечатлението, че не живеем в Свазиленд, чийто монарх е един от най-богатите хора в света, докато населението на страната е едно от най-бедстващите, но който за разнообразие глези себе си и съпругите си с мерцедеси по поръчка. Депутатските коли също са купени с моите пари, спарите от данъци и т.н.!
Второ, наистина не ми пука откъде ще вземат пари, за да увеличат заплатите! Ще повторя: на тях пука ли им откъде няколко милиона българи намират пари, за да си платят тока, водата, храната и евентуално да си купят дреха втора употреба и то ако не са боледували този месец? Мислиш ли, Живик, че преувеличавам? В момента в страната масовото трудово възнаграждение гравитира около 250-те лева, за съжаление. Как живеят тези хора? Пука ли им на управляващите за тях? Интересува ли ги как успяват да свържат двата края? Дреме ли им, че сега на мястото на магазините за бяла техника и обзавеждане са се нароили магазини за един лев и за дрехи втроа употреба? Не, не ми пука откъде ще намерят пари! Да са мислили! Да са си опичали акъла, когато позволиха да имаме най-скъпите телефонни услуги, безумни цени на тока и парното, когато не ги интересува, че свинското у нас е три пъти по-скъпо, отколкото във Франция, че данъкът ми за жилището ми скача с 30% от догодина, ако и вече да е амортизирано... И откъде накъде сега аз ще трябва да седна, да ги съжалявам и да мисля за прокажения им бюджет?! На какво основание?
Продължава да ми е смешна и нелепа идеята, която се афишира масово: българският учител е некадърен, е, има там двама-трима дето стават, ама останалите... Бе то може май и от Министерството да са виновни, ама все пак... Мисля, че доста ясно се изказах по тоя въпрос, който не го е мързяло го е прочел. Не виждам причина да се повтарям.
После, още нещо. Не иде реч само за учителите. Иде реч за прокълнатата им минимална работна заплата. Този грозен цирей върху лицето на българина не е привилегия само на работещите в бюджетната сфера. Масово сума ти хора работят за минимално трудово възнаграждение, което е в рамките на 90 евро, само защото работодателят се е барикадирал зад тая граница. Що за безобразие бе?! Че тука да не е Руанда случайно? България не е съставена само от бюджетни служители, осмелявам се да изтъкна. Но тъй като масовото трудово възнаграждение се определя като процент върху минималната работна заплата, днес в една страна с все по-свръхевропейски цени основният процент от хората са принудени да се гънат с все по-африкански подаяния. Някой може ли да ми каже в такъв случай какво да правим? Очевидно няма нищо нередно основната част от доходите на българското домакинство да отиват за плащане на сметки, данъци и такси, но пък за сметка на това хората не трябва да протестират, щото нямало откъде да се вземат пари, за да се оправят нещата. Е какво да правим? Всички да станем програмисти, уеб-дизайнери, представители на чужди фирми, или да стягаме куфарите? А?
Второ, наистина не ми пука откъде ще вземат пари, за да увеличат заплатите! Ще повторя: на тях пука ли им откъде няколко милиона българи намират пари, за да си платят тока, водата, храната и евентуално да си купят дреха втора употреба и то ако не са боледували този месец? Мислиш ли, Живик, че преувеличавам? В момента в страната масовото трудово възнаграждение гравитира около 250-те лева, за съжаление. Как живеят тези хора? Пука ли им на управляващите за тях? Интересува ли ги как успяват да свържат двата края? Дреме ли им, че сега на мястото на магазините за бяла техника и обзавеждане са се нароили магазини за един лев и за дрехи втроа употреба? Не, не ми пука откъде ще намерят пари! Да са мислили! Да са си опичали акъла, когато позволиха да имаме най-скъпите телефонни услуги, безумни цени на тока и парното, когато не ги интересува, че свинското у нас е три пъти по-скъпо, отколкото във Франция, че данъкът ми за жилището ми скача с 30% от догодина, ако и вече да е амортизирано... И откъде накъде сега аз ще трябва да седна, да ги съжалявам и да мисля за прокажения им бюджет?! На какво основание?
Продължава да ми е смешна и нелепа идеята, която се афишира масово: българският учител е некадърен, е, има там двама-трима дето стават, ама останалите... Бе то може май и от Министерството да са виновни, ама все пак... Мисля, че доста ясно се изказах по тоя въпрос, който не го е мързяло го е прочел. Не виждам причина да се повтарям.
После, още нещо. Не иде реч само за учителите. Иде реч за прокълнатата им минимална работна заплата. Този грозен цирей върху лицето на българина не е привилегия само на работещите в бюджетната сфера. Масово сума ти хора работят за минимално трудово възнаграждение, което е в рамките на 90 евро, само защото работодателят се е барикадирал зад тая граница. Що за безобразие бе?! Че тука да не е Руанда случайно? България не е съставена само от бюджетни служители, осмелявам се да изтъкна. Но тъй като масовото трудово възнаграждение се определя като процент върху минималната работна заплата, днес в една страна с все по-свръхевропейски цени основният процент от хората са принудени да се гънат с все по-африкански подаяния. Някой може ли да ми каже в такъв случай какво да правим? Очевидно няма нищо нередно основната част от доходите на българското домакинство да отиват за плащане на сметки, данъци и такси, но пък за сметка на това хората не трябва да протестират, щото нямало откъде да се вземат пари, за да се оправят нещата. Е какво да правим? Всички да станем програмисти, уеб-дизайнери, представители на чужди фирми, или да стягаме куфарите? А?
Мм, и аз да си кажа мнението. Гласувах, разбира се, за това учителите да стачкуват, макар и да не знам доколко от една стачка ще се реши нещо и ще им увеличат заплатите. А и трябва да призная, че изобщо не гледам и слушам новини, тъй че нямам идея как се развиват нещата и тук за пръв път прочетох името на ръководещата стачката (но пък го забравих
)
Интересен факт е, че незнайно защо елитните училища (аз уча във френската) почти никога не стачкуват.. за да се държат на положение ли, кво... Даже разбрах, че нашата зам-директорка участвала в дискусия "за и против стачката" и била против, но и задали по телефона интересен въпрос, на който тя не отговорила - Ако се увеличат заплатите, тя би ли приела това увеличение? Така де, не може да си хем така, хем иначе
Но след като има учители, при това немалко, които не стачкуват, не знам как смятат да постигнат нещо повече от 4%-6% догодина, а такова увеличение само по себе си е смешно
По-горе имаше и типичното ученическо изказване - "за" съм, щото няма да учим.. Е не мисля, че е хубаво постоянно да нямаме часове по една или друга причина - щото накрая пак ще сме на половината на учебника, ще прескачат материал и съвсем естествено нивото ще запада все повече и повече (въпреки че, както вече споменах, в елитните гимназии почти никога няма дървени ваканции, стачки, бомби.. че дори при земетресение веднъж ни изкараха за малко и после пак влязохме да си учим
)
Относно кадърността на учителите - аз винаги на свестни учители съм попадала и не се сещам и за един, на когото не бих желала да се увеличи заплатата. Може би просто съм имала късмет, може и изискванията ми да са занижени, де да знам

Интересен факт е, че незнайно защо елитните училища (аз уча във френската) почти никога не стачкуват.. за да се държат на положение ли, кво... Даже разбрах, че нашата зам-директорка участвала в дискусия "за и против стачката" и била против, но и задали по телефона интересен въпрос, на който тя не отговорила - Ако се увеличат заплатите, тя би ли приела това увеличение? Така де, не може да си хем така, хем иначе


По-горе имаше и типичното ученическо изказване - "за" съм, щото няма да учим.. Е не мисля, че е хубаво постоянно да нямаме часове по една или друга причина - щото накрая пак ще сме на половината на учебника, ще прескачат материал и съвсем естествено нивото ще запада все повече и повече (въпреки че, както вече споменах, в елитните гимназии почти никога няма дървени ваканции, стачки, бомби.. че дори при земетресение веднъж ни изкараха за малко и после пак влязохме да си учим

Относно кадърността на учителите - аз винаги на свестни учители съм попадала и не се сещам и за един, на когото не бих желала да се увеличи заплатата. Може би просто съм имала късмет, може и изискванията ми да са занижени, де да знам

shadow dance nikoga ne luje
- Lubimetz13
- Mistborn
- Posts: 1307
- Joined: Sun Feb 01, 2004 1:37 pm
- Location: Sofia, BUL / Baltimore, MD
Аз лично подкрепям учителските стачки по принцип. Обаче в държавните училища изникват свободни часове тук и там, по новините се появяват странни преподавателки с още по-странни прически, които викат, ръкомахат и от време на време изплюват по някое "другарката еди-коя си ни съобщи, че..." или "комитетът реши", сякаш са замесени в Октомврийската революция, а и българинът си намира нови причини да роптае срещу правителствените мерцедеси, както Марфа нагледно демонстрира, което не че е неоснователно, но просто не звучи съвсем коректно. Така де, депутатите трябва да изглеждат достолепно. Макар че на някои български народни представители им липсва гордата осанка на истински борец за справедливост, все пак не бива да ги лишаваме от правото да изглеждат като депутати, вместо като клошари. Щом са си събрали гласове от листите, събрали са си ги освен всичко друго и за мерцедес. С други думи, стачките имат странични ефекти, които не одобрявам.
Тъй. Обратно към темата, точно тази стачка специално не я одобрявам нито странично, нито челно. Има много публичен шум, което е важно за стачките като цяло, но няма почти нищо друго - беше зле организирана, започна да се клати при първото смехотворно предложение за увеличение на заплатите, равняващо се на два пакета кафе, и, най-важното, изобщо не бе съгласувана с учебната програма. Знам, че точно затова е стачка, ала най-важните в училищата са учениците, а не учителите. И без това повечето учители изглеждат сякаш стачкуват всеки час и подопечните им с охота пропускат уроците си, ами сега на преподавателите им падна една сгода, няма да си влязат в стаите за месец. Със сигурност много хора вярват, че правят нещо добро, но бойкотирането на завършека на първия срок, неспасяемото изоставане от учебната програма и разпускането на учениците не е нищо добро. Учителите решиха да защитят правата си, но ощетяват учениците си. Няма нищо лошо да гладуват, да тичат голи по улиците, да спят на палатки пред Министерския съвет и т.н., но да си занемаряват задълженията - не горя от възхита. Независимо от мизерните условия, при които работят, щом като не са напуснали длъжността си, значи трябва да си я изпълняват. Независимо дали това били законни протестни действия или не, аз не ги одобрявам.
Да не говорим, че в пресата се появиха доста спекулации за действителното предназначение на тия всенародни въстания, които никак не звучат неправдоподобно. Не би ме изненадало някой тлъст "бизнесмен" с интереси в политиката или саденето на картофи да се окаже сред най-изявените радетели за социална справедливост. Което, откъдето и да го погледнем, не е предпоставка за чиста игра.
От друга страна, Сережа като дойде на трона обещаваше много неща на много хора, включително и на учителите, тъй че няма как да не злорадствам при мисълта за мъките, които му причиняват сега заради тези обещания...
В общи линии, мнението ми е "Все ми е през тая", нали, затова е логично как гласувах.
Тъй. Обратно към темата, точно тази стачка специално не я одобрявам нито странично, нито челно. Има много публичен шум, което е важно за стачките като цяло, но няма почти нищо друго - беше зле организирана, започна да се клати при първото смехотворно предложение за увеличение на заплатите, равняващо се на два пакета кафе, и, най-важното, изобщо не бе съгласувана с учебната програма. Знам, че точно затова е стачка, ала най-важните в училищата са учениците, а не учителите. И без това повечето учители изглеждат сякаш стачкуват всеки час и подопечните им с охота пропускат уроците си, ами сега на преподавателите им падна една сгода, няма да си влязат в стаите за месец. Със сигурност много хора вярват, че правят нещо добро, но бойкотирането на завършека на първия срок, неспасяемото изоставане от учебната програма и разпускането на учениците не е нищо добро. Учителите решиха да защитят правата си, но ощетяват учениците си. Няма нищо лошо да гладуват, да тичат голи по улиците, да спят на палатки пред Министерския съвет и т.н., но да си занемаряват задълженията - не горя от възхита. Независимо от мизерните условия, при които работят, щом като не са напуснали длъжността си, значи трябва да си я изпълняват. Независимо дали това били законни протестни действия или не, аз не ги одобрявам.
Да не говорим, че в пресата се появиха доста спекулации за действителното предназначение на тия всенародни въстания, които никак не звучат неправдоподобно. Не би ме изненадало някой тлъст "бизнесмен" с интереси в политиката или саденето на картофи да се окаже сред най-изявените радетели за социална справедливост. Което, откъдето и да го погледнем, не е предпоставка за чиста игра.
От друга страна, Сережа като дойде на трона обещаваше много неща на много хора, включително и на учителите, тъй че няма как да не злорадствам при мисълта за мъките, които му причиняват сега заради тези обещания...
В общи линии, мнението ми е "Все ми е през тая", нали, затова е логично как гласувах.
Last edited by Lubimetz13 on Wed Dec 14, 2005 7:07 pm, edited 2 times in total.
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 3 guests