Учителската стачка и стачките въобще
Moderator: Moridin
Учителската стачка и стачките въобще
Въпросът ми е следният: понеже от доста време се шуми около тази внезапна проява на синдикален дух и на гражданско-обществено мислене, подкрепяте ли стачката на учителите?
И изобщо, смята ли някой, че е нормално в една европейска страна да има хора, които да получават 100 евро месечна заплата, независимо, че навремето са ви тормозили по биология?
И изобщо, смята ли някой, че е нормално в една европейска страна да има хора, които да получават 100 евро месечна заплата, независимо, че навремето са ви тормозили по биология?
Не, не смятам. И ще повторя това, което писах в Барда, съжалявам, ако някой тук се засегне, но би трябвало да ви е ясно, че не влагам лично отношение - НЕ е редно пишман-програмистче втори курс в забутана квартална фирмица да взима три-четири пъти повече кинти (необлагаеми естествено) от майка ми, която си върши съвестно работата (учителска, за който не знае) вече 30 години. Не, не просто не е редно - НЕЛЕПО е. Учителите освен това са подлжоени на най-голям стрес, професията им е най-неблагодарната в държавната сфера ИМО и т.н. Факт е, че извън езиковите гимназии понятието "учител по език" е някаква подигравка и това са хора, които взимат заплата за тва, че клатят въздуха... Обаче далеч не всички са такива, всъщност бих казал, че повечето не са, а аз дори съдя по моето училище, което изощо не беше пример за съвестно преподаване.
And you can't dance with a devil on your back...
Не смятам. Аз като бъдещ педагог също не искам да взимам за труда си това, което взимат сега учителите, при това с доста натрупани годинки вече .... визирам майка ми с 26 години стаж.
А колкото до стачката, май май те самите учители не знаят какво искат, но в крайна сметка съм за това да го получат ... и си ги подкрепям, понеже знам много добре какво правят, защо го правят и какво получават в замяна
А колкото до стачката, май май те самите учители не знаят какво искат, но в крайна сметка съм за това да го получат ... и си ги подкрепям, понеже знам много добре какво правят, защо го правят и какво получават в замяна

Днес нещо съм на всяка манджа мерудия, ама нещо ми дойде вдъхновението ...
По темата. Принципно съм "за" учителите да получават по-високи заплати, защото наистина са безобразно ниски. Чудил съм се на хора, които влагат толкова усилия, и то за какво - за оня дето духа. Обаче, аз съм твърдо против сегашната стачка и абсурдните аргументи, които се представят. Много се извинявам, но мисля че на всички е ясно, че в момента образованието далеч не е това, което беше преди 15-20 години. Приказвайте каквото искате, но учителските заплати си бяха ниски и преди 1989 г. (не чак толкова ниски, но пак бяха под средните). За съжаление, обаче, виждал съм много повече нехайство в последните години, когато бях в училище (завърших през 1996 г.), отколкото в първите. Да не споменавам за сестра ми, която завърши през 2001 г., като за пример, аз завърших Първа английска, а тя - Френската.
Нужда от реформи има, и то спешна. Направо се изумих причините, защо купените тази и миналате година компютри залежавали по килерите - трябвало доставчика на хардуер да ги обучи, представете си! Никакъв опит да научиш сам нещо повече, направо трагедия! А честно казано е възможно, защото една много близка семейна приятелка, цял живот учител и дълги години директор на средно училище в провинцията, се научи да работи с компютър, да ползва всякакъв потребителски и офис софтуер и т.н., при положение в момента е пенсионирана. По нейните собствени думи, никой не си дава зор да се усъвършенства и да научи нещо повече.
Точно по тази причина, аз смятам, че учителите трябва да покажат повече, преди да тръгнат да стачкуват. Просто тона, с който някои учителски профсъюзи тръгнаха да искат повече пари е недопустим. Което е много жалко, защото съм съгласен че има страшно много свестни учители, които едва-едва свързват двата края. Имал съм прекрасни учители в гимназията, на които ще съм им благодарен цял живот, и бих направил всичко, за да вземат те повече пари. Обаче, изобщо не съм съгласен допълнителните пари да отидат за всички, включително и немалка група галфони, които смеят да се нарекат учители. Ако тази стачка успее, точно това и ще стане, поради което аз съм твърдо против.
В тази връзка, аз не оневинявам министерство на образованието, чието задължение е да направи всичко възможно добрите учители да вземат повече от онези, които си клатят краката. Ясно е, че и там хората се дънят, и то се дънят здраво. Министърът, вместо да позира за местните вестници, може да се хване и да нареди да се изготвят по-справедливи критерии за оценяване. Всичко това, поне според мен обаче, не оправдава тази стачка, и затова аз не мога и не желая да я подкрепя.
Надявам се, че никой няма да приеме лично моите думи, пак ще повторя, съгласен съм че има много добри учители - вече дали са мнозинство, не мога да кажа. Майка ми, която е университетски преподавател по информатика, казва че от година на година масово са по-зле по математика (разбирай, не схващат какво означава да се намери относителен дял, например). Може би нейните студенти не са представителна извадка, но мисля че е достатъчно показателно как върви общото ниво, а и много нейни колеги казват същото, така че лично според мен, общото ниво пада. Това означава, че по-голямата част от учителите не си вършат работата достатъчно добре, което е допълнителен аргумент защо не искам всички да получат еднакво увеличение на заплатите си.
По темата. Принципно съм "за" учителите да получават по-високи заплати, защото наистина са безобразно ниски. Чудил съм се на хора, които влагат толкова усилия, и то за какво - за оня дето духа. Обаче, аз съм твърдо против сегашната стачка и абсурдните аргументи, които се представят. Много се извинявам, но мисля че на всички е ясно, че в момента образованието далеч не е това, което беше преди 15-20 години. Приказвайте каквото искате, но учителските заплати си бяха ниски и преди 1989 г. (не чак толкова ниски, но пак бяха под средните). За съжаление, обаче, виждал съм много повече нехайство в последните години, когато бях в училище (завърших през 1996 г.), отколкото в първите. Да не споменавам за сестра ми, която завърши през 2001 г., като за пример, аз завърших Първа английска, а тя - Френската.
Нужда от реформи има, и то спешна. Направо се изумих причините, защо купените тази и миналате година компютри залежавали по килерите - трябвало доставчика на хардуер да ги обучи, представете си! Никакъв опит да научиш сам нещо повече, направо трагедия! А честно казано е възможно, защото една много близка семейна приятелка, цял живот учител и дълги години директор на средно училище в провинцията, се научи да работи с компютър, да ползва всякакъв потребителски и офис софтуер и т.н., при положение в момента е пенсионирана. По нейните собствени думи, никой не си дава зор да се усъвършенства и да научи нещо повече.
Точно по тази причина, аз смятам, че учителите трябва да покажат повече, преди да тръгнат да стачкуват. Просто тона, с който някои учителски профсъюзи тръгнаха да искат повече пари е недопустим. Което е много жалко, защото съм съгласен че има страшно много свестни учители, които едва-едва свързват двата края. Имал съм прекрасни учители в гимназията, на които ще съм им благодарен цял живот, и бих направил всичко, за да вземат те повече пари. Обаче, изобщо не съм съгласен допълнителните пари да отидат за всички, включително и немалка група галфони, които смеят да се нарекат учители. Ако тази стачка успее, точно това и ще стане, поради което аз съм твърдо против.
В тази връзка, аз не оневинявам министерство на образованието, чието задължение е да направи всичко възможно добрите учители да вземат повече от онези, които си клатят краката. Ясно е, че и там хората се дънят, и то се дънят здраво. Министърът, вместо да позира за местните вестници, може да се хване и да нареди да се изготвят по-справедливи критерии за оценяване. Всичко това, поне според мен обаче, не оправдава тази стачка, и затова аз не мога и не желая да я подкрепя.
Надявам се, че никой няма да приеме лично моите думи, пак ще повторя, съгласен съм че има много добри учители - вече дали са мнозинство, не мога да кажа. Майка ми, която е университетски преподавател по информатика, казва че от година на година масово са по-зле по математика (разбирай, не схващат какво означава да се намери относителен дял, например). Може би нейните студенти не са представителна извадка, но мисля че е достатъчно показателно как върви общото ниво, а и много нейни колеги казват същото, така че лично според мен, общото ниво пада. Това означава, че по-голямата част от учителите не си вършат работата достатъчно добре, което е допълнителен аргумент защо не искам всички да получат еднакво увеличение на заплатите си.
This signature is not yet rated
- JaimeLannister
- Forsaken
- Posts: 3103
- Joined: Mon Apr 05, 2004 7:31 pm
- Location: Лясковец - София
Ми, как да ти кажа, Рол. Днеска изкарах 7 часа точно в училище (на практика съм) и в момента в който го прочетох това доста се позачудих какво да отговоря....Roland of Gilead wrote:Добре бе хора, къв е смисълът да цапнеш един глас и да се отвееш нанякъде? Ей на, 7 гласа, два даже против стачката, а общо три поста, ако броим първия :/ Как да стане дискусия, ако само ше се "отчитаме"?
Ми, не знам. Т'ва е истината. Като го мисля все ми се струва, че която и страна да взема ще е полу правилна, полу грешна....
zhivik е прав, че има много некадърни, ама ако ми даде някаква идея как да отсеем кадърните от некадърните и да дадем на едните повече пари, ще съм му много благодарен...
Иначе... Абе не знам, сигурно сега хиляда човека ще ми скочат, ама си позволявам да го кажа, защото е от личен опит (та бил той и доста малък)- учителската работа не е трудна

Е, добре де, може и да е трудна, но човек може да си я направи и лесна и приятна стига наистина да я върши със желание...
Мда...
Надявам се да не ми се налага да работя като учител...
Мм, с последното не съм съгласен - общото ниво пада в най-голяма степен не по вина на средното образование (което, няма какво да си кривим душата, в някои случаи наистина е много зле), а защото най-добрите масово ходят да учат навън. Съответно нивото във вузовете прогресивно пада и никое висше учебно заведение не е по-добър пример за това от моето
Но не са учителите виновни. В музикалното по всички важни предмети имахме перфектни преподаватели, професионалисти, кадърни и надъхани за работа, ДОРИ когато ние не бяхме. В повечето "елитни" училища (моето щото за такова се брои, милото) е така, а в по-"обикновените" също доколкото имам наблюдения се рещат прекрасни педагози.

And you can't dance with a devil on your back...
Въпреки, че гласувах за стачката следва да каже, че zhivik описа положението доста добре. Проблемът е, че всички учители получават почти еднакви заплати, независимо дали си клатят краката и пият кафето или дават всичко от себе си.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Съзнавате, че няма система, която да може със 100% обективност да определя кои учители "заслужават" и колко "заслужават", нали? Да говорим реално, а не с утопични идеи за генерална промяна на системата. Във всеки бранш има хора, които нищо не вършат, и такива, които си скъсват задника от бачкане, но разликите в заплащането просто няма как да се определят директно на този принцип. Казвам "директно", защото де факто КОСВЕНО те точно от това се определят. И точно там е уловката - при средното образование няма нива, както има при висшето. Един учител или е учител, или не е. Докато преподавателите във ВУЗ-овете имат докторантури, доцентури, професури и всякакви такива глупсоти, при обикновените даскали всичко е на едно ниво. И това, подозирам, навсякъде е така, не само в България :/ Така че в крайна сметка ако максимата "за толкова пари - толкова" искаме действително да се промени, трябва първо да се отнеме на даскалите този аргумент - парите да станат достатъчно, за да не могат да се жалват, че видиш ли, за такива нереални пари не можело да работят. Оттам нататък който продължава - ами в крайна сметка безработни учители има достатъчно, а като не отговаряш на стандартите - хвърчиш. Принципно маащите краци учители не трябва да получават по-малко пари, а просто да не ги получават.
And you can't dance with a devil on your back...
- Interpreter
- Forsaken
- Posts: 3462
- Joined: Sun Aug 07, 2005 5:57 pm
- Location: тук - там
По принцип съм за генерална политическа стачка с блокада на Околовръстното и щурм на Парламента 
Как да подкрепя нещо, което приключи преди да е почнало? И тези смешни проценти на Янка Танкистката?
Има и нещо, което повечето премълчават: Парите за образование, колкото и да са скромни, не се усвояват повече от 50 % по предназначение. Защо ли? Ами защото ги пускат на общините, а те си режат от тях както си искат за "специфични нужди". А останалото се разпределя на калпак, по училища, както и за учители.
Сегашният министър уж се кани бюджетите да отиват директно в училищата - ако го направи, ще стигнат и за 30 процента увеличение, и за ремонт, оборудване и т.н. така че исканията са в невярна посока според мен. Дано го направи.
Иначе темата е доста дълга, но защо не - може да се поразнищи

Как да подкрепя нещо, което приключи преди да е почнало? И тези смешни проценти на Янка Танкистката?
Има и нещо, което повечето премълчават: Парите за образование, колкото и да са скромни, не се усвояват повече от 50 % по предназначение. Защо ли? Ами защото ги пускат на общините, а те си режат от тях както си искат за "специфични нужди". А останалото се разпределя на калпак, по училища, както и за учители.
Сегашният министър уж се кани бюджетите да отиват директно в училищата - ако го направи, ще стигнат и за 30 процента увеличение, и за ремонт, оборудване и т.н. така че исканията са в невярна посока според мен. Дано го направи.
Иначе темата е доста дълга, но защо не - може да се поразнищи

Аз поне не виждам да съм споменавал 100% обективност. А дали ще ги уволняват или ще им режат от заплатите не знам, просто не е нормално част от учителите така символично да "работят", а после и увеличение да искат. Малка част, да, но ако се махнат техните заплати ще има повече пари за останалите.
Добре, но ако това стане с учителите всички други държавни служители ще поискат съшото и като няма пари как ще стане това чудо?Така че в крайна сметка ако максимата "за толкова пари - толкова" искаме действително да се промени, трябва първо да се отнеме на даскалите този аргумент - парите да станат достатъчно, за да не могат да се жалват, че видиш ли, за такива нереални пари не можело да работят. Оттам нататък който продължава - ами в крайна сметка безработни учители има достатъчно, а като не отговаряш на стандартите - хвърчиш.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Всички други държавни служители да си станат от бюрата, където киснат по цял ден, да се изправят 6 дни в седмицата пред тълпа олигофрени, и ТОГАВА да искат пари.
По въпроса с немарливите учители - ако заплащането е адекватно на труда, повече хора ще имат желание да подхванат професията, ще има повече конкуренция и качеството на преподаване ще се вдигне, а излишните елементи ще отпаднат чрез естествен подбор.
По въпроса с немарливите учители - ако заплащането е адекватно на труда, повече хора ще имат желание да подхванат професията, ще има повече конкуренция и качеството на преподаване ще се вдигне, а излишните елементи ще отпаднат чрез естествен подбор.
And you can't dance with a devil on your back...
6 дни в седмицата? Не са ли пет все пак?
Лесно е да се каже, но много ясно, че ще искат, ще кажат, че те бачкат супер здраво, а учителите са мързеливи и т.н.

Лесно е да се каже, но много ясно, че ще искат, ще кажат, че те бачкат супер здраво, а учителите са мързеливи и т.н.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
В някои може и да са седем, но ние все пак говорим за общия случай. А дали има пари и точно колко са, мисля си че можем предимно да гадаем. Лошо няма ако наистина има, покрай тази игричка "тука има, тука нема", която държавата играе човек не знае какво да мисли вече.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot] and 14 guests