Гибли е прав/а, със сигурност ще стане друг филм - по-готин.
A V A T A R
На баба ти хвърчилото. Ще стане точно социална драма. И за какъв точно уй някой ще продуцира филм за половин милиард, който да ни разкаже за тъжната съдба на индианците? Какъв е смисълът от смазващата визия? Тя ще продължи ли да смазва, ако не е впрегната в елегантна приключенска история, а затлачена от сиви образи и морален релативизъм драма?
And you can't dance with a devil on your back...
Според мен можеше да е по-малко черно-бял и без да става социална драма, но по предложения начин със затварянето на туземците в резервати и и т.н., няма как да е нещо друго. И тогава вместо преразказана Покахонтас, щеше да е преразказан учебник по история на САЩ.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Че нали ти беше този които обясняваше как 3Д-то в Christmas carol било самоцелно и филмa бил слаб, а в Аватар е използвано много по-добре като е подсилвало цялостното усещане. Същото е и с визията на Аватар. Вместо Пандора да е фона на който развива действието и да подсилва въздействието от филма, сюжета е преосто предлог за да ни развеждат из нея.Roland wrote:На баба ти хвърчилото. Ще стане точно социална драма. И за какъв точно уй някой ще продуцира филм за половин милиард, който да ни разкаже за тъжната съдба на индианците? Какъв е смисълът от смазващата визия? Тя ще продължи ли да смазва, ако не е впрегната в елегантна приключенска история, а затлачена от сиви образи и морален релативизъм драма?
- Spoiler: show
Last edited by Onslaught on Tue Jan 26, 2010 9:45 am, edited 1 time in total.
Имаш ужасния навик да слагаш по дифолт собственото си мнение като абсолютна точка. Ми приеми, че тази затлачена със сиви образи и морален релативизъм драма повече би се харесала на някои, ако е направена като хората.Roland wrote:На баба ти хвърчилото. Ще стане точно социална драма. И за какъв точно уй някой ще продуцира филм за половин милиард, който да ни разкаже за тъжната съдба на индианците? Какъв е смисълът от смазващата визия? Тя ще продължи ли да смазва, ако не е впрегната в елегантна приключенска история, а затлачена от сиви образи и морален релативизъм драма?
В крайна сметка не е нужно навитата да бъдат затворени в лагери и тем подобен шит, но нищо не пречеше ситуацията да не е толкова черно-бяла.
Един метакоментар, if I may...
Остро изразено мнение =/= налагането му, освен ако ТИ не решиш да го отъждествиш по тоя начин. Никой тук не е в позицията на бичувания роб vs. the opinion Nazi, освен ако сам не я заеме. И не е приятно като почне и да мрънка после от тази позиция. Която, повтарям, сам е заел. Помисли върху това, мисля, че има нещо вярно в него
Остро изразено мнение =/= налагането му, освен ако ТИ не решиш да го отъждествиш по тоя начин. Никой тук не е в позицията на бичувания роб vs. the opinion Nazi, освен ако сам не я заеме. И не е приятно като почне и да мрънка после от тази позиция. Която, повтарям, сам е заел. Помисли върху това, мисля, че има нещо вярно в него
Сега филмът не бил оригинален, но когато се замени архетипния му, легендарен сюжет и се преразкаже дословно историята на САЩ с Индианските войни ще стане. Само това му е липсвало на сюжета - нави да са в резерват - щеше да е страхотно поучително! Bullshit!Според мен можеше да е по-малко черно-бял и без да става социална драма, но по предложения начин със затварянето на туземците в резервати и и т.н., няма как да е нещо друго. И тогава вместо преразказана Покахонтас, щеше да е преразказан учебник по история на САЩ.
Що се отнася до моралните дилеми Аватар, разберете, е приказка. Приказките са черно-бели. В приказките има добри, има лоши. Гениалните филми, където има ясно разграничение между протагонистите и антагонистите са толкова много много много. Айде сега да се оплакваме за всички тези филми, че е можело да бъдат социални драми. Защо, например, Дарт Вейдър, не мрънкаше непрекъснато в епизоди 4,5 и 6 колко е раздвоен. Защо не си сваляше маската и не ревеше. Звездни войни щяха да са толкова по-дълбоки и стойностни филми. Нищо че са най-популярната филмова поредица евър. Друг легендарен филм, считан за един от най-добрите въобще - "Смело сърце". Колко щеше да е прекрасно ако бяхме разбрали гледната точка на англичаните - благородниците и краля им просто са искали малко повече власт, влияние и земя, за да могат да развиват икономиката си, изпаднала в средновековна рецесия. За да могат да осъществят пан-европейската мечта. За да могат да построят канализация в Лондон. Защо е нямало сцени, които подчертават колко мръсен и насран е бил Лондон? Как децата са гладували и са яли помии. Тогава нямаше да се просълзяваме, когато бъркат в червата на Уилям Уолъс, а щяхме да го питаме със суров глас: Защо не споделихте земята си? Не разбирате ли, че след 800 години национализмът ще бъде отричан от глобалното общество? Защо независимостта ви да е по-важна от интеграцията и не е ли съвместното съществуване и свободното придвижване на хора, услуги и капитали най-важното за развитието на човешкото общество? Дали не можеше да решите тези проблеми на кръглата маса за преговори? Дали крещейки "Свобода", докато ти измъкват вътрешностите с ръждив ченгел разбираш разликата между социалната свобода и социалните задължения. Сега като се замисля щеше да е толкова по-хубаво. Нали?
И все пак добре, че Камерън не е имал до себе си такава шепа "разбирачи", че тогава може би нямаше да направи най-касовия филм на всички времена, а нещо друго.
Блог за хора, които не се примиряват с живота в сиво:
http://troshanov.wordpress.com
http://troshanov.wordpress.com
Аз съм съгласен с Гибли. Предложеното от Onslaught тотално променя филма не само сюжетно, но и като идея и послание. Да, можеше да стане и по-добър, но щеше да е съвсем различна творба. Просто Камерън е имал други цели - примерно да покаже до какво води безогледната алчност на корпорациите. В реалният живот те не изсичат амазонската джунгла примерно, защото това е критично важно за оцеляването на човечеството, а за да печелят пари.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
АЙДЕ ЧЕТИ КАКВО ПИША И ПОСЛЕ МИ ГОВОРИ, ЧЕ Е БУЛШИТ, А?Сега филмът не бил оригинален, но когато се замени архетипния му, легендарен сюжет и се преразкаже дословно историята на САЩ с Индианските войни ще стане. Само това му е липсвало на сюжета - нави да са в резерват - щеше да е страхотно поучително! Bullshit!
Ако забелязваш (но ти явно не) в цитирания от теб пасаж казвам, че щеше да е добре ако не беше толкова черно-бял, но не и по начина с резерватите.
Пък ние казваме, че щеше да е много хубаво ако беше приказка най-вече по отношение на визията си.Що се отнася до моралните дилеми Аватар, разберете, е приказка. Приказките са черно-бели.
Не, пак щеше да е направил най-касовия филм на всички времена, защото Титаник си остава неговИ все пак добре, че Камерън не е имал до себе си такава шепа "разбирачи", че тогава може би нямаше да направи най-касовия филм на всички времена, а нещо друго.
И не разбирам какво общо има тук касовостта му, не говорим за нея. Мен тя не ме засяга. И втория Трансформърс е адски касов, но мога да смятам, че можеше и по-добре, нали?
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Морви, не схващам какво значи "приказка по отношение на визията си". Явно някакви характеристики на визията на филма се връзват с характеристиките на визията на приказките, поне в твоята глава. Кои?
Освен това не мисля, че Супер М се целеше въобще в теб, тъй че по-спокойно с капс лока. Писах нещо по-горе за бичувания роб vs. the opinion Nazi, същото се отнася и за the poor viatnamese villager vs. the Napalmic Forum Flamer
Btw, сега ми хрумна, че ако си представим хората и На'витата като изкарани наяве метафори за вътрешния свят на Джейк, те БИ ТРЯБВАЛО да са черно-бели
Освен това не мисля, че Супер М се целеше въобще в теб, тъй че по-спокойно с капс лока. Писах нещо по-горе за бичувания роб vs. the opinion Nazi, същото се отнася и за the poor viatnamese villager vs. the Napalmic Forum Flamer
Btw, сега ми хрумна, че ако си представим хората и На'витата като изкарани наяве метафори за вътрешния свят на Джейк, те БИ ТРЯБВАЛО да са черно-бели
Ам, фантастичния свят със светещите дървета и шесткраките зверове? Къщата на дървото и язденето на летящи драконоподбни неща, такива работи. За мен това си е съвременен Лотлориен с елементи на Фърнгъли. И това не го казвам с цел нещо да взема на подбив, защото е прекрасен съвремен Лотлориен.
Емо, Супер М беше избрал да цитира точно мен, все пак.
А защо да си ги представяме като метафори на вътрешния свят на Джейк? Разбирам той да имаше история с някакви душевни терзания и търсения... Но това не е история за вътрешния свят на Джейк, това е история за това как се оказва точния човек на точното място.
Емо, Супер М беше избрал да цитира точно мен, все пак.
А защо да си ги представяме като метафори на вътрешния свят на Джейк? Разбирам той да имаше история с някакви душевни терзания и търсения... Но това не е история за вътрешния свят на Джейк, това е история за това как се оказва точния човек на точното място.
Last edited by Morwen on Tue Jan 26, 2010 12:38 pm, edited 1 time in total.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Ами да - аз те подкрепих за "историята на САЩ" 
Блог за хора, които не се примиряват с живота в сиво:
http://troshanov.wordpress.com
http://troshanov.wordpress.com
Yeah, his bad. Sorry.Morwen wrote:Ам, фантастичния свят със светещите дървета и шесткраките зверове? Къщата на дървото и язденето на летящи драконоподбни неща, такива работи. За мен това си е съвременен Лотлориен с елементи на Фърнгъли. И това не го казвам с цел нещо да взема на подбив, защото е прекрасен съвремен Лотлориен.
Емо, Супер М беше избрал да цитира точно мен, все пак.
А защо да си ги представяме като метафори на вътрешния свят на Джейк? Разбирам той да имаше история с някакви душевни терзания и търсения... Но това не е история за вътрешния свят на джейк, това е история за това как се оказва точния човек на точното място.
Това "за какво е" история подлежи на поне няколко интерпретации, не мислиш ли?
Не виждам логиката в това: героят няма буквални душевни терзания -> не може да има метафорично буквализирани такива. Виждам повече логика в това: черно-бяла история за сблъсък между две екстремизирани култури (вкл. и визуално), в които едните имат имена, взети като от средновековна алегория "би могло да е =" буквализирани метафори на душевните терзания на героя.
Може да се окаже и че по-скоро не е така, но не мисля, че има начин да се окаже, че ВЪОБЩЕ не е така, предвид елементите на филма, сочещи поне малко от малко в тая посока. Обратното би значело да търсим някаква илюзорна сърцевина на филма, ОРЯЗВАЙКИ малко по малко целия му смислов потенциал. Да, някой ще пита "къф смислов потенциал в тоя филм, ва?" Еми, не е нулев, и със сигурност не сочи към ЕДНА интерпретация.
За фантастичния свят и прочие. Аз не си представям така визията на една "приказка". Приказките, които съм чел, в повечето случаи имат много по-ЧЕРНОБЯЛА визия от това в Аватар. А ако имаш предвид "идилична визия" (щото примерите ти са именно за нещо, което може да се опише като идилично), тогава пък има разминаване между определението ти и сцената с хелхаундовете, или с пандоропантерата, или с всяка сцена с участието на хора и машините им (щото визията на Аватар ВСЕ ПАК не е само научнопопулярни кадри от Пандора). И ако се търсеше някаква сивота, именно "идиличната" визия щеше най-много да пострада, понеже щеше да се вдигне процентът сцени с човешко участие в тях.
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest
