Random stuffec
Moderator: AlDim
Добре, супер ми е интересно как АлДим, който преди седмица-две воня за Мас Ефект точно в същата насока, обяснявайки как си била "гиърс с качване на нива" е решиул нещата другояче.
И защо по дяволите въртиш нещата към Драгън Ейдж? Може би с цел да ме засегнеш/обидиш? За мен Драгън Ейдж е по-добра от Мас Ефект и винаги ще смятам така и това си е мое право, независимо дали МЕ е или не е ролева игра (което хайде да си го кажем, може и да не е вярно, но поне е малко спорно).
Единственото свястно мнение по-горе е на Амикае.
И последно: не ме разбирайте погрешно, младежи. Аз съм минал Мас Ефект с огромно удоволствие и го притежавам оригинален във версии за две различни платформи, да не споменавам точно колко съм го чакал и колко съм го бранел от неоправдан хейт:). Просто при него границите на понятието ролева игра са малко шейки, това е.
И защо по дяволите въртиш нещата към Драгън Ейдж? Може би с цел да ме засегнеш/обидиш? За мен Драгън Ейдж е по-добра от Мас Ефект и винаги ще смятам така и това си е мое право, независимо дали МЕ е или не е ролева игра (което хайде да си го кажем, може и да не е вярно, но поне е малко спорно).
Единственото свястно мнение по-горе е на Амикае.
И последно: не ме разбирайте погрешно, младежи. Аз съм минал Мас Ефект с огромно удоволствие и го притежавам оригинален във версии за две различни платформи, да не споменавам точно колко съм го чакал и колко съм го бранел от неоправдан хейт:). Просто при него границите на понятието ролева игра са малко шейки, това е.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Моля?! Такова нещо не съм казвал никога. Проверявай си твърденията преди да надуваш гайдата.Muad_Dib wrote:Добре, супер ми е интересно как АлДим, който преди седмица-две воня за Мас Ефект точно в същата насока, обяснявайки как си била "гиърс с качване на нива" е решиул нещата другояче.

Всъщност го споменах в подкрепа на казаното от Amikae за Dragon Age. Как да ти кажа... it's not all about you and your complexes.И защо по дяволите въртиш нещата към Драгън Ейдж? Може би с цел да ме засегнеш/обидиш?
Но щом повдигаш въпроса, твоето твърдение, че за да се определи една игра като RPG, трябва да е класически стил "като Dragon Age", е доста забавно.
Реално какво е RPG? До тук формулата на повечето създатели на такива игри е горе долу една и съща. Повечето от най-успешните и гениални RPG-та са със система за левелинг и DnD правила. Затова когато някой каже велико RPG и на човек му идва на акъла BG2 или нещо от тоя сорт. С това идва и проблема до някъде. Хората вече имат изградени представи за това какво трябва да представлява едно RPG. А защо? DnD правилата или системите със статсове и сокети, и т.н. екстри е нищо повече от окомплектовка за мен. Нещо ПРИКРЕПЕНО към Ролевата част на играта. Защо да речем тези системи не бъдат заместени от нещо друго?
Да речем Modern Warfare 2. Играта има огромен потенциал да развие ролевия си елемент. Тук не говорим дали това би било правилно, а дали е възможно и приложимо. Каква би била разликата дали при замахването на меча зара ще ти даде голямо число и ще цапнеш противника с това да го застреляш. Да може би едното или другото може да допадне на различни хора, но това са чисто геймплейни предпочитания, а ролевата основа може да бъде запазена. Диалозите, персонажите, разнообразието на света и т.н. Естествено това е само пример и на практика много трудно може да се оформи едно RPG от Modern Warfare 2, а и на никой не му е нужно играта да си сменя жанра. Но да речем, че някой трябва да опита. Как може да се подходи? Ами вече BioWare са показали подхода. В случая трябва да се намали елемента и важността на думичката шутър. Този елемент в ME е минимален и от там да започне да се гради на ролево ниво. Просто идеи. Без идеи и новаторство няма да има прогрес в този жанр, който сигурно е жанра с най-големия потенциал. Почти безграничен!
Просто е време да спрем да тъпчем на едно място. Не казвам "спрете да правите игри, като Dragon Age". Трябва да има такива игри, аз искам да има още Dragon Age. Но трябва да се правят стъпки напред, а ME, вселената на ME са едни от най-големите крачки напред в жанра от Oblivion насам.
Ще ви кажа в какъв случай ME щеше да бъде shooter с RPG елементи. Ако диалозите бяха орязани, липсваше итемизацията/ъпгрейдите, левелинга/уменията и умението на човек да стреля да имаше някакво значение. Какво ни остава в такъв случай? Правят гадинките малко по-шантави и пъргави, мерника малък и добавят откат на оръжието. Воала, ето ви шутър с лек ролеви привкус. В случая е точно обратното. Диалозите са прилично много и перфектно направени и структурирани. Итемизацията според мен е меко казано чудесна и подсилва много ролевата част на играта, но има място за подобрение в този аспект. Уменията и левелинга са запазили някой класически неща в развитието на един герой в RPG, като добавка има и Charm/Intimidate(които определено си заслужават вдигането) = RPG. А стрелбата е чисто извинение колкото да има някаква динамика. Имаш един гигантски мерник, протовниците ти не шават кой знае колко и това дали убиваш нещо или нещо те убива зависи изцяло от екипировката и уменията ти = RPG. Дали щяха да го направят да цъкнеш един път върху някоя гад и героите ти да стрелят или ти да си стреляш според мен е без значение. Това е целия шутърски дял в Mass Effect. Е играта е около 10% шутър. Толкова много защото до някъде със снайпера може да се каже, че може и да ти се наложи да се прицелваш.
Преди да приключа искам да поясня нещо. Това е един изграден вече продукт. Ако му отнемем левелинга, играта няма да бъде същата. Това не прави левелинга mandatory в създаването на едно RPG. Неща, като левелинг, статистики и итемизация, най-вече итемизацията, драстично усилват ролевото усещане в една игра. Amplify. Това е точната дума в случая. ME е изграждана на тези елементи и смятам, че определено са сполучили. С този коментар се опитвам да обясня, че ролевата игра трябва да се оценя и определя, като такава от количеството и качеството на ролевата си част. Това какво има около ролевото ядро на играта - DnD,itemisation,leveling/ point and shoot,itemisation,leveling/ action,adventure,simulation... Това е изключително важно, но в никакъв случай не е определящо каква е една игра. RPG жанра е най-отворения жанр и като такъв - най-сложния.
Надявам се, че успях да изразя буламача от мисли, които ми се въртят из главата. Просто трябва да се научим истински да се наслаждаваме на жанра. Аз смятам, че умея да му се наслаждавам и мисля, че няма нищо по-хубаво от това.
Да речем Modern Warfare 2. Играта има огромен потенциал да развие ролевия си елемент. Тук не говорим дали това би било правилно, а дали е възможно и приложимо. Каква би била разликата дали при замахването на меча зара ще ти даде голямо число и ще цапнеш противника с това да го застреляш. Да може би едното или другото може да допадне на различни хора, но това са чисто геймплейни предпочитания, а ролевата основа може да бъде запазена. Диалозите, персонажите, разнообразието на света и т.н. Естествено това е само пример и на практика много трудно може да се оформи едно RPG от Modern Warfare 2, а и на никой не му е нужно играта да си сменя жанра. Но да речем, че някой трябва да опита. Как може да се подходи? Ами вече BioWare са показали подхода. В случая трябва да се намали елемента и важността на думичката шутър. Този елемент в ME е минимален и от там да започне да се гради на ролево ниво. Просто идеи. Без идеи и новаторство няма да има прогрес в този жанр, който сигурно е жанра с най-големия потенциал. Почти безграничен!
Просто е време да спрем да тъпчем на едно място. Не казвам "спрете да правите игри, като Dragon Age". Трябва да има такива игри, аз искам да има още Dragon Age. Но трябва да се правят стъпки напред, а ME, вселената на ME са едни от най-големите крачки напред в жанра от Oblivion насам.
Ще ви кажа в какъв случай ME щеше да бъде shooter с RPG елементи. Ако диалозите бяха орязани, липсваше итемизацията/ъпгрейдите, левелинга/уменията и умението на човек да стреля да имаше някакво значение. Какво ни остава в такъв случай? Правят гадинките малко по-шантави и пъргави, мерника малък и добавят откат на оръжието. Воала, ето ви шутър с лек ролеви привкус. В случая е точно обратното. Диалозите са прилично много и перфектно направени и структурирани. Итемизацията според мен е меко казано чудесна и подсилва много ролевата част на играта, но има място за подобрение в този аспект. Уменията и левелинга са запазили някой класически неща в развитието на един герой в RPG, като добавка има и Charm/Intimidate(които определено си заслужават вдигането) = RPG. А стрелбата е чисто извинение колкото да има някаква динамика. Имаш един гигантски мерник, протовниците ти не шават кой знае колко и това дали убиваш нещо или нещо те убива зависи изцяло от екипировката и уменията ти = RPG. Дали щяха да го направят да цъкнеш един път върху някоя гад и героите ти да стрелят или ти да си стреляш според мен е без значение. Това е целия шутърски дял в Mass Effect. Е играта е около 10% шутър. Толкова много защото до някъде със снайпера може да се каже, че може и да ти се наложи да се прицелваш.
Преди да приключа искам да поясня нещо. Това е един изграден вече продукт. Ако му отнемем левелинга, играта няма да бъде същата. Това не прави левелинга mandatory в създаването на едно RPG. Неща, като левелинг, статистики и итемизация, най-вече итемизацията, драстично усилват ролевото усещане в една игра. Amplify. Това е точната дума в случая. ME е изграждана на тези елементи и смятам, че определено са сполучили. С този коментар се опитвам да обясня, че ролевата игра трябва да се оценя и определя, като такава от количеството и качеството на ролевата си част. Това какво има около ролевото ядро на играта - DnD,itemisation,leveling/ point and shoot,itemisation,leveling/ action,adventure,simulation... Това е изключително важно, но в никакъв случай не е определящо каква е една игра. RPG жанра е най-отворения жанр и като такъв - най-сложния.
Надявам се, че успях да изразя буламача от мисли, които ми се въртят из главата. Просто трябва да се научим истински да се наслаждаваме на жанра. Аз смятам, че умея да му се наслаждавам и мисля, че няма нищо по-хубаво от това.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Twitter says:
http://diablo.incgamers.com/blog/commen ... est-realm/
Бая голяма подигравка си правят Близард за цялото това чакане. НОВИ ИМЕНА НА МЪРСИНАРИТАТА, ВСИЧКИ ДА ИНСТАЛВАТ И ДА ЦЪКАМЕ.
http://diablo.incgamers.com/blog/commen ... est-realm/
Бая голяма подигравка си правят Близард за цялото това чакане. НОВИ ИМЕНА НА МЪРСИНАРИТАТА, ВСИЧКИ ДА ИНСТАЛВАТ И ДА ЦЪКАМЕ.
Love & peace
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
Апелирам всеки да си свали HD клипа на Mass Effect 2 със звездите, които ще озвучават героите в играта!!!!! Преди да го гледам смятах, че вероятно това ще е една от най-добрите игри в историята... Абе няма да се повтарям. След като го гледах направо някаква бучка ми заседна в гърлото, а после дойдоха и спазмите по тялото ми!
This whole project is huge! Не знам, но е имало игри, които съм очаквал с нетърпение. Но нищо не се е доближавало до това. Вселената е еволюирала толкова много от първата игра! Първо 2-те книги. Сега втората игра. Тази вселена, този франчайз стремително се изкачва в класацията ми не само за гейм индустрията, но и като чисто Sci Fi в цялата развлекателна индустрия. Star Trek/Star Wars/BSG/Stargate, това ги настига стремително и скоро ще ми е наравно с тях. Никога през живота си не съм се чувствал толкова направо психясал и фанатизиран!
Mass Effect 2 is going to come down hard on us all! God spare me for i am a fan eternal!
Edit: Ето и един фен клип, от който ми настръхва козината. http://www.youtube.com/watch?v=7vfEs0AX ... re=related
This whole project is huge! Не знам, но е имало игри, които съм очаквал с нетърпение. Но нищо не се е доближавало до това. Вселената е еволюирала толкова много от първата игра! Първо 2-те книги. Сега втората игра. Тази вселена, този франчайз стремително се изкачва в класацията ми не само за гейм индустрията, но и като чисто Sci Fi в цялата развлекателна индустрия. Star Trek/Star Wars/BSG/Stargate, това ги настига стремително и скоро ще ми е наравно с тях. Никога през живота си не съм се чувствал толкова направо психясал и фанатизиран!

Mass Effect 2 is going to come down hard on us all! God spare me for i am a fan eternal!
Edit: Ето и един фен клип, от който ми настръхва козината. http://www.youtube.com/watch?v=7vfEs0AX ... re=related
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 34 guests