Играно напоследък

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Dec 01, 2009 1:18 am

хаха , защо ли стоя да ти чета глупостите -
Я сега се опитайте да ми обясните къде им е по-сложното от към механика на модерните шутърчета,че май всички 'иновации' идват от ограниченията на умрялия контролер?
Я вместо аз да ти казвам ти ми кажи колко бутона използва кънтъра. Доакто мислиш ще ти ги подскажа - ако изключим движението стрелба, втора стрелба, скок, клек, нож, основно оръжие, второ оръжия, граната, презареждане. Какво има за управление елементарното кознолно шутърче - два спусъка за стрелба - много често се натискат едновременно, презареждане, скок,клек спринт, 4 бутона за смяна на оръжията, зуум, атака за близък бой.
Нещо повече - и след 5 години шутърите пак ще имат същите бутони защото просто нямат нужда от повече.
И ако за теб е лайняно да си сменяш светкавично оръжията , да изпозваш едновременно граната и стандартна стрелба то за мене не е.

Сега и аз тук мога да изредя една камара игри,дето съм ги играл,ама накрая май ще излезе,че нито аз,нито ти сме Господ,че да отсечем кое е правилно.

Наистина искам да ми изброиш какво си играл за конзола и за компютър (говоря за една и съща игра на две палтформи). Именно това е целта - говоря от опит а не от хвалба.


Куейк механиката Е елементарна и го казвам със самочуствието на човек играл по турнири на Куейк 3. Не бъркайте механика с майсторство! Това са две коренно различни неща. На Куейк много трудно се става майстор - нивата трябва да се зазубрят а рефлекса да се отработи и поддържа. На Куейк дори липсва фактора презареждане , за какви сложности изобщо говорим :)
Или викаш търчането из нивата на Гиърс в търсене на удобно разположени ъгли и засадки от където да пуцаш врага е адски сложно като механика?
За всеки случай има много повече фактори за съобразяване в сравнение с Куйек - гранати, презареждане, близък бой, два вида режим на стрелба - без и със мерник всеки от които фактори си има своето място. Да добавим че има значение къде си застанал и това се определя с мисъл.
или недай си боже q3,да видиш как ще се играе?
защо драги ми Нийдъл, това не е мултиплатформена игра , и е замислена за съвсем различен тип геймплей.

User avatar
neEd'Le
Sorcerer
Posts: 438
Joined: Wed Oct 06, 2004 11:57 pm
Location: пуофдиф

Post by neEd'Le » Tue Dec 01, 2009 1:45 am

защо драги ми Нийдъл, това не е мултиплатформена игра ,
Драги ми РСС,Куейк Три Е мултиплатформена,пробвай да видиш как е.Даже има вариант за мрежа м-у конзола и ПЦ.
За всеки случай има много повече фактори за съобразяване в сравнение с Куйек - гранати, презареждане, близък бой, два вида режим на стрелба - без и със мерник всеки от които фактори си има своето място. Да добавим че има значение къде си застанал и това се определя с мисъл.
Всичко изброено май го има в разни шутъри от преди 2000,кво стана с мега-комплексната механика,за която до преди малко тръбеше и която според теб липсва при старите шутъри?
Куейк механиката Е елементарна и го казвам със самочуствието на човек играл по турнири на Куейк 3. Не бъркайте механика с майсторство! Това са две коренно различни неща. На Куейк много трудно се става майстор - нивата трябва да се зазубрят а рефлекса да се отработи и поддържа. На Куейк дори липсва фактора презареждане , за какви сложности изобщо говорим Smile
Записвам си за future reference - куейк е елементарна игра.Всеки може да отде на кибер игрите и на куейк кон и да спечели.Гейм механиката е елементарна и е въпрос на минути за овладяване.
Дори най-големия новак може да влезе в сървър с прота и пак ще е в челната тройка.
Усещаш ли иронията?Щото в Куейка ще те размажат като муха,но за сметка на това 12 годишния и на сън да влезе в някое сървърче на прехваления MW2 примерно,пак има големи шансове да влезе в челната класация без особени затруднения.
И се пита сега в задачата - по трудната за овладяване игра ли има по-сложна механика или обратното?
Доакто мислиш ще ти ги подскажа - ако изключим движението стрелба, втора стрелба, скок, клек, нож, основно оръжие, второ оръжия, граната, презареждане. Какво има за управление елементарното кознолно шутърче - два спусъка за стрелба - много често се натискат едновременно, презареждане, скок,клек спринт, 4 бутона за смяна на оръжията, зуум, атака за близък бой.
Нещо повече - и след 5 години шутърите пак ще имат същите бутони защото просто нямат нужда от повече.
И ако за теб е лайняно да си сменяш светкавично оръжията , да изпозваш едновременно граната и стандартна стрелба то за мене не е.
В тоя текст не намирам обяснение как аджеба новите шутъри са по-сложни и комплексни от старите.Вместо това като че ли твърдиш,че се ползват почти едни и същи контроли,с което доста силно си противоречиш.
За светкавичната смяна на оръжия няма да коментирам,аз лично мога да изгледам три епизода на Далас,докато виртуалното ми аз си суапне реалистично(ууу,релизъм) оръжията.
И излитам в студения мрак,където порядъчни хора не летят.Тук има само дяволи и вещици, яхнали метли, и един Витя Суворов с неговия парашут.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Tue Dec 01, 2009 1:48 am

Тук стана страшно. :shock:

От цялата дъндания за глупости ми станаха ясни 2-3 неща. neEd'Le, не е играл, а трябва да играе Modern Warfare 2. И изобщо не ми минавай с тия конзолни шутъри бла бла глупости. Просто играй играта бе човек. Повярвай, няма да съжаляваш!

Вероятно трябва да дам още един шанс на Gears of War. Може би няма да ми досади толкова, колкото първия път. Иначе единственото общо между GoW и Mass Effect е до някъде ползването на прикритие, но пък съм играл GoW около час. Ще я поиграя, но това чак към коледа. Сега трябва да рутя Dirt 2 :roll:

Темата за конзолите е все така опасна. :mrgreen:

Edit: neEd'Le, нима това http://www.gamespot.com/news/6241570.ht ... es;title;1 ти се струва нормално? В смисъл нито един от тия хора, дето сме я купили тая игра ли не разбира от шутъри?

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Tue Dec 01, 2009 2:15 am

Честно, аз се отказах да му отговарям на въпросния неправосубектен господин (нийдъл). В смисъл пичът ползва "рудаментарен" (това сигурно е някакъв хайли софистикейтед минно-геоложки термин), "еденица" и има абсолютната наглост да коментира и прави сравнения с игра, на която дори не е видял началните менюта....

За безумните дивотии, че Куейк 3 била мултиплатформена (аз лично не познавам човек, който да я е играл на нещо друго освен комп) и за това как видиш ли всичко ново и всичко конзолно смърдяло дори няма да отварям дума. То бива тесногръдие и живеене в епоха на умрели игри, ама това си е откровено досадно. Че на всичкото отгоре всеки един пост в гейм-секцията му е хейт по отношение на това или онова заглавие, дотук не съм прочел да е харесал и една игра, която да е направена наскоро. Поне да се беше аргументирал смислено.

Поне Амикае за пореден път ме кара да мисля, че е адекватен и е далеч от поредното PC-overzealous хейтърче, за което евала ;)

Scourge
Mistborn
Posts: 1280
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:02 pm

Post by Scourge » Tue Dec 01, 2009 3:30 am

TPS-та се понасят с пад. за щастие на много от тях може да се играе меле (mgs, uncharted, etc), та не е толкоз болка.
FPS-та – не, мерси. както казваше другарят тал: "пия, пуша, по жени ходя, но такъв порок нямам." :)

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Tue Dec 01, 2009 4:31 am

Quake 3 е мултиплаформена, доколкото доста след излизането й са правили разни конзолни портове. Но е дизайнирана само и единствено като PC заглавие.

Колкото до механиката на Gears - тя в момента е определяща за почти всички нови заглавия на пазара и определено е далеч по-комплексна откъм механика в сравнение с класическите изчистени рън енд гън шуутъри като куейк. Няколко значими елемента:

- Система за прикритие, включваща стрелба на сляпо, както и такава с прицелване. Стратегическото пласиране и придвижването между прикритията е есенциално за този нов геймплей.
- Претълкаване и меле бой, които са изключително подходящи за контролер.
- "Падане", при което съотборник може да те съживи.
- Щитове
- Всякакви интересни оръжия като орбитални лъчи, лансъра и т.н.
- Активно презареждане (по-бързо от нормалното при успешен опит, по-бавно при неуспешен).
- Комплексна употреба на гранати, включително с траектории и тагване, че дори и залагане на капани с тях.

И още има, но това е предостатъчно, особено сравнено със стандартното за Quake подскачане + пуцане + смяна на оръжия, което в никакъв случай не е по-лошо, но със сигурност е доста по-базово.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Tue Dec 01, 2009 7:37 am

Killzone 2 ме дразни с мощ... Геймплеят е супер дженерик с някакви постоянно вряскащи идиоти, контролът - безумно лагав в сравнение с конкуренцията, че дори и прословутата визия не е на нивото на Uncharted 2 и Gears 2 при все целия хайп. Има тук-там по някой як светлинен ефект или физична изгъзица, но артът е слаба бира и всичко има замазан вид. Дори Modern Warfare 2 успява да постигне много повече с много по-малко (особено като вземем предвид че върви с 60 кадъра...).

User avatar
Onslaught
Sorcerer
Posts: 401
Joined: Fri Jun 27, 2008 10:10 pm

Post by Onslaught » Tue Dec 01, 2009 10:37 am

Ще си кажа и аз моето субективно и незначително мнение.
RRSunknown wrote: Авргумента - идват някакви - стрелям ги и това се повтаря е толкова покъртително тъп че чак разсмя компанията - все пак това е действие което се повтаря в АБСОЛЮТНО всеки шутър правен някога.
За тебе може този аргумент да е тъп, но за мене пък да играеш FPS на single player е тъпо и ми омръзна още след първите 5-6 такива игри които изиграх. От тaзи гледна точка игри като Q3 и CS са много по-напред от новите шутъри дори само защото са се усетили хората ,че за добрия шутър няма нужда от single player. Ако новите елементи в механиката всъщност са лесни за усвояване и облагодетелстват по-слабия играч то по-добре въобще да ги няма.
Muad_Dib wrote:То бива тесногръдие и живеене в епоха на умрели игри
Всъщност QuakeCon и CS турнири вероятно ще има дълго след като хората са забравили за MW2 и други подобни.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Dec 01, 2009 10:43 am

ХАААХАХАХАХХАХАХА

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Tue Dec 01, 2009 10:46 am

Всъщност QuakeCon и CS турнири вероятно ще има дълго след като хората са забравили за MW2 и други подобни.
Да бе. :lol: Всъщност кибер спорта не е това, което беше. Летвата се вдига много. Тепърва ще видим, но за сега най-играната игра в Steam не е CS, а е MF2. Което си е постижение за нова игра, която тепърва ще навлиза в кибер спорта. Не че имам нещо против Source. Тя ми е донесла доста забавление през годините, но в момента не ми се играе.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Tue Dec 01, 2009 10:46 am

Къде ми е facepalm.jpg??

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Tue Dec 01, 2009 11:03 am

Така - предпочитания и качество на играта са две различни неща - качеството е доколко крайния продукт се е получил по визията на създателите и всичко да работи as intended. Предпочитания - харесвам го или не. Забавно ми е или не. Има качествени заглавия които не понасям (Gears, Halo) и некачествени които обожавам - (Vampire: Bloodlines).

Така - Gears за мен е тъпа игра. Играх и едно и две и не ми понесоха - аз искам бърз, директен и брутален екшън. Кашонирането като основа на геймплея не ми понася. Искам подскоци, тичане и рейлгън. Колкото и иновативни и перфектно реализирани механики да има, колкото и да са модерни - тази игра не ми е фън и толкова. Епик са си свършили работата епично. Може би Gears II е най-полираната игра след Braid която съм играл изобщо. Но не ми е забавна. Същото е и с Хало. Дотолкова, че след 1 и 2 просто не ми се играеше 3-тата част.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
Onslaught
Sorcerer
Posts: 401
Joined: Fri Jun 27, 2008 10:10 pm

Post by Onslaught » Tue Dec 01, 2009 11:12 am

Реакциите на AlDim, Amikae и RRS (+ бъдещата такава на MuadDib) са точно каквито и очаквах. Не съм си и помислял ,че може да приемете за валидно мнение толкова различно от вашето. Разбира се повечето хора мисля като вас затова й написах първо ,че мнението ми е незначително. Защото целта на компаниите е да направят игри които да се продават добре, а това означава да изглеждат добре и да може и 7 годишно хлапе я превърти.
Last edited by Onslaught on Tue Dec 01, 2009 11:12 am, edited 1 time in total.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Tue Dec 01, 2009 11:12 am

Абе в края на краищата всичко си е до лично усещане. Аз поне се забавлявам много както със по олд-скуул пойнт енд клик йекшъните, така и с новите тенденции, които значително освежиха формулата. Просто доставят различен вид забавление.

Едит:
Защото целта на компаниите е да направят игри които да се продават добре, а това означава да изглеждат добре и да може и 7 годишно хлапе я превърти.
Да бе, особено заглавията рейтнати за възрастни са специално правени за седем годишните хлапета! :lol: Да не говорим, че и MW2, и Gears 2 са особено злобни на по-висока трудност.

Причината да ти се смеем на "мнението" е просто, че е общочовешки абсурдно.

User avatar
Onslaught
Sorcerer
Posts: 401
Joined: Fri Jun 27, 2008 10:10 pm

Post by Onslaught » Tue Dec 01, 2009 11:42 am

Те и порно филмите са за над 18 годишни но...

От моя опит съм останал с впечатлението ,че за да превъртиш подобна игра на по-висока трудност просто трябва да откриеш слабости в AI-то и да ги експлойтваш максимално. Но така или иначе повечето хора нямат достатъчно мотивация за да ги изиграват на най-високата трудност.

Защо по-точно някой да предпочита multiplayer ориентирани игри пред singleplayer е общочовешки абсурдно?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests