The Short Form Topic
Бавно и постепенно чета напоследък Dreamsongs - огромна тухла подбрани разкази и новели на Джордж Р.Р. Мартин. Някои от разказите са страхотни - споменатия вече Sandkings, A Song for Lya, Meahouse Man и т.н. Други обаче не са нищо особено - примерно The Way of Cross and Dragon, от който очаквах много, защото е спечелил Хюго, или Remembering Melody.
Прави впечатление, че фокусът на Мартин винаги е върху героите и развитието им, в някои разкази и върху сюжета, обаче науката и прогностистиката поне засега тотално липсват тези разкази, които се водят фантастика.
П.С. For some reason няколкото страници увод от Мартин преди всеки раздел от няколко разказа са ми страшно интересни, въпреки че не съм му голям фен по принцип. Аз по принцип много обичам да чета кратки коментари от авторите на разказа как им е хрумнала идеята, в какъв етап от живота си са го написали, или някакви по-общи коментари за фантастичния жанр, и т.н, а тук тия неща са много добре написани и интересни.
Прави впечатление, че фокусът на Мартин винаги е върху героите и развитието им, в някои разкази и върху сюжета, обаче науката и прогностистиката поне засега тотално липсват тези разкази, които се водят фантастика.
П.С. For some reason няколкото страници увод от Мартин преди всеки раздел от няколко разказа са ми страшно интересни, въпреки че не съм му голям фен по принцип. Аз по принцип много обичам да чета кратки коментари от авторите на разказа как им е хрумнала идеята, в какъв етап от живота си са го написали, или някакви по-общи коментари за фантастичния жанр, и т.н, а тук тия неща са много добре написани и интересни.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Последен разказ, който прочетох и буквално ме разкърти, е "Писък от ангел" на Дъглас Смит, публикуван в последния брой на Тера Фантастика. Отдавна не бях чел нещо така добро, фантастика с як екшън, колоритни чудовища и прочее - направо ме запрати в добрите стари времена, когато четях Хиперионите, Счупеното Колело на Уингроув и Небесните Господари 

В последната седмица чета постепенно сборника на Силвърбърг Phases of the moon, който е ретроспективна колекция на творчеството и е събрал по 4-5 от най-добрите му разкази от всяко десетилетие на кариерата му. Засега съм прочел тези от 50-те, 60-те и 70-те години. Очакванията ми общо взето се оправдават - тези от 50-те варират между прилични до много добри, но си личи, че Силвърбърг все още не е намерил собствения си глас, както сам признава в предговорите. А и с оглед на това, че по това време е писал със скорост 15-20 разказа месечно (не, няма грешка), не можем да очакваме чудеса.
Обаче тези от 60-те и 70-те са нещо съвсем друго. Няколко от тях спокойно се нареждат сред най-добрите, които някога съм чел. Сред тях са споменатият вече Sundance, Passengers, и новелata Born with the dead. Другите също са най-малкото много добри. Написани са в брутален стил, с оригинални идеи, смело експериментиране с формата и използване на всякакви нестандартни за жанра литературни техники, но без да се стига до прекалена авангардност и неразбираемост.
Единственият разказ, който не ме впечатли особено, беше Good News from the Vatican, който e приятен разказ с сравнително оригинална идея, но в който не видях нищо впечатляващо и е мистерия за мен как е успял да спечели Небюла.
Сега съм особено любопитен доколко ще харесам по-новите разкази, защото отдавна съм установил, че за мен Силвърбърг от най-силния му период е почти перфектния фантаст, обаче извън него нещата са доста различни.
Обаче тези от 60-те и 70-те са нещо съвсем друго. Няколко от тях спокойно се нареждат сред най-добрите, които някога съм чел. Сред тях са споменатият вече Sundance, Passengers, и новелata Born with the dead. Другите също са най-малкото много добри. Написани са в брутален стил, с оригинални идеи, смело експериментиране с формата и използване на всякакви нестандартни за жанра литературни техники, но без да се стига до прекалена авангардност и неразбираемост.
Единственият разказ, който не ме впечатли особено, беше Good News from the Vatican, който e приятен разказ с сравнително оригинална идея, но в който не видях нищо впечатляващо и е мистерия за мен как е успял да спечели Небюла.
Сега съм особено любопитен доколко ще харесам по-новите разкази, защото отдавна съм установил, че за мен Силвърбърг от най-силния му период е почти перфектния фантаст, обаче извън него нещата са доста различни.
Last edited by Demandred on Sat Apr 11, 2009 1:04 pm, edited 1 time in total.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Вчера пристигна http://www.sfsite.com/fsf/toc0904.htm
и подходих амбициозно та изчетох The Spiral Briar
от Sean McMullen.
забавно е и има палави монахини....
и подходих амбициозно та изчетох The Spiral Briar
от Sean McMullen.
забавно е и има палави монахини....
Подхванах The Complete short stories of J.G.Ballard Vol.2. . Едно нещо не може да му се отрече на Балард - има страхотно въобрежние, повечето от разказите му са забележително оригинални и като идея, и като изпълнение. Освен това в почти всички случаи някак успява да направи и най-шантавите на пръв поглед идеи да са достатъно убедителни по време на четенето на разказа, за да сработи той за читателя.
Интересно е и как някои от разказите са абсолютно straight forward mainstream, без никакви наративни засуканости или езикови експерименти, а други са експериментални във всяко едно отношение (наричани от автора "condensed novels". примерно прословутия Why I Want to Fuck Ronald Reagan).
Като цяло засега впечатленията са ми силно положителни, макар и да имаше няколко разочароващи разказа, но те са компенсирани няколко страхотни като The Air Disaster, The Drowned Giant и War Fever.
Интересно е и как някои от разказите са абсолютно straight forward mainstream, без никакви наративни засуканости или езикови експерименти, а други са експериментални във всяко едно отношение (наричани от автора "condensed novels". примерно прословутия Why I Want to Fuck Ronald Reagan).
Като цяло засега впечатленията са ми силно положителни, макар и да имаше няколко разочароващи разказа, но те са компенсирани няколко страхотни като The Air Disaster, The Drowned Giant и War Fever.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Подхванах наскоро сборника The World Treasury of Science Fiction, селктиран от небеизвестния David G. Hartwell, носител на една камара награди Best Editor. Интересното в случая е, че са подбрани не само англоезични автори и това World не е сложено в заглавието само от грандомания. Почти половината от обема са преведени на английски творби на автори като Лем (два разказа от Приказки на роботите, неиздавани на български, поне доколкото аз знам), Стругацки, Борхес, Итало Калвино, Борис Виан и доста други , които са ми неизвестни засега и още не съм пробвал. Англоезичната подборка е страшно силна според това, което съм изчел досега - Fifth Head of Cerberus на Wolfe, The Man Who Lost The Sea на Sturgeon (смазващо добър разказ, май ще трябва скоро да подхвана по-сериозно разказите на Sturgeon), Stranger Station на Damon Knight, култовият Ghost V на Шекли и и т.н.
Лошата новина е, че сборникът отдавна е out of print, аз си го взех от abebooks на смешна цена в почти перфектно състояние обаче.
П.С. Все повече се убеждавам, че покрай силното нежелание на българските издатели да публикуват сборници с разкази, тукашните фенове на фантастиката изпускат страшно много от най-доброто в жанра, особено от това, създадено преди 1980 г., когато разказът е бил доминиращата форма в жанра.
Лошата новина е, че сборникът отдавна е out of print, аз си го взех от abebooks на смешна цена в почти перфектно състояние обаче.

П.С. Все повече се убеждавам, че покрай силното нежелание на българските издатели да публикуват сборници с разкази, тукашните фенове на фантастиката изпускат страшно много от най-доброто в жанра, особено от това, създадено преди 1980 г., когато разказът е бил доминиращата форма в жанра.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Продължавам от време на време да чета по някой разказ от горепоменатия сборник. Реших да пробвам някои от непознатите ми неанглоезични автори. Първо се спрях на разказ от французина Gerard Klein, който според предговора на разказа се води най-влиятелната личност(като критик и писател) в френската фантастика след Втората световна война, обаче аз въобще не го бях чувал. Разказът (The Valley of the winds) обаче се оказа страхотен и като идея, и като изпълнение. За щастие в сборника има още един разказ от този автор (Party Line), който се оказа още по-добър - оригинална идея, прекрасно развит герой и майсторски стил въпреки, че е в превод.
След бърза проверка в нета се оказа, че този автор дори има книга, издадена на български, именно Платноходи на слънцето, издадена в зората на демокрацията. Някой да я е чел случайно или да има представа откриваема ли е на старо?
П.С. Само аз ли чета разкази в последните месеци, темата съвсем замря?
След бърза проверка в нета се оказа, че този автор дори има книга, издадена на български, именно Платноходи на слънцето, издадена в зората на демокрацията. Някой да я е чел случайно или да има представа откриваема ли е на старо?
П.С. Само аз ли чета разкази в последните месеци, темата съвсем замря?

Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Прочетох Button, Button на Ричард Матисън (по който в момента предстои The Box от режисьора на Дони Дарко) - само 15 странички, супер изчистен и простичко написан, но зверски въздействащ, въпреки леко кретенския сmart-ass пънчлайн накрая, дето се бара за плот-туист. Препоръчвам много - за 10 минути четене се минава, а е наистина чудесен.
And you can't dance with a devil on your back...
Разказът е екстра наистина, мен леко ме беше яд, че Кели е променил значително края (поне в онзи вариант на сценария, който прочетох), макар че е успял да съхрани целия фийлинг на оригинала.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Повечето разкази на Матисън са страхотни - имат оригинална идея и са написани много добре (Матисън е отличен стилист), но краят им често пъти куца. Наскоро четох "Момичето на моите сънища" (има го в антологията "Сияйната пирамида", но не и в сборника "Аз съм легенда") и написаното по-горе може спокойно да се каже и за него.Roland wrote:Прочетох Button, Button на Ричард Матисън (по който в момента предстои The Box от режисьора на Дони Дарко) - само 15 странички, супер изчистен и простичко написан, но зверски въздействащ, въпреки леко кретенския сmart-ass пънчлайн накрая, дето се бара за плот-туист. Препоръчвам много - за 10 минути четене се минава, а е наистина чудесен.
Иначе разкази като "Досадната муха" просто къртят

Има един проект от средата на 90те "The Complete Stories of Theodore Sturgeon", което е 10ина петнайсе тома...
преди време си снабдих 1и 2и и 4и том и от тогава търся 3и без успех, поради изчерпване на всякакви наличности, но преди малко си го заръчах от Амазонците съвсе пети том, за да не се струпват транспортните разходи на единствена книга...
преди време си снабдих 1и 2и и 4и том и от тогава търся 3и без успех, поради изчерпване на всякакви наличности, но преди малко си го заръчах от Амазонците съвсе пети том, за да не се струпват транспортните разходи на единствена книга...
Tor.com са издали тази година Year’s Best Fantasy 9. Понеже са симпатяги в момента пускат антологията безплатно на части в сайта.
Първа част
Втора част
За да се свалят частите се иска регистрация, но тя е безплатна и отнема 2 минути, така че...
Първа част
Втора част
За да се свалят частите се иска регистрация, но тя е безплатна и отнема 2 минути, така че...
Правилата на бордгейминга:
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 33 guests