
The Spiderwick Chronicles
Kефи умерено и на второ.
за Тунелния трол, макар да прилича на домашния любимец на Джаба, което едва ли е случайно предвид кой прави ефектите. Малкото други същества продължават да не ме впечатляват особено, но поне биват.
за туин-ролята на Фреди, който вече прилича (буквално) на новия Х. Дж. Осмънт. Общо-взето той изнася филма.
Като се замислих, обаче, все пак ПО ми се намъква визуалният размах на Златният компас, Азкабан и дори 10 000. Това са красиви филми. Ако и да не притежават най-важното, герой, за който да ти пука.



Като се замислих, обаче, все пак ПО ми се намъква визуалният размах на Златният компас, Азкабан и дори 10 000. Това са красиви филми. Ако и да не притежават най-важното, герой, за който да ти пука.

passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
"Луди ли сте?"
Проблемите на Компаса са всякъде другаде ПЪРВО, но не и във визията, квото и да си мисли Рол. При тоя огромен бюджет и амбиции? Неслучайно го вкарах с некъв кеф три пъти, въпреки всичките му други недостатъци. А ако Мамутите пък не беше ТОЛКОВА безумно тъп, щях да го потретя и почетвъртя.
Спайдъруик изобщо не е в тяхната лига, той е по-скоро среднобюджетен и няма никви претенции за епика. Предимството му е в добрия (при все изходния материал) стегнат сценарий, правилно разигран от подходящите актьори.

Спайдъруик изобщо не е в тяхната лига, той е по-скоро среднобюджетен и няма никви претенции за епика. Предимството му е в добрия (при все изходния материал) стегнат сценарий, правилно разигран от подходящите актьори.
Last edited by shayhiri on Mon Apr 07, 2008 10:09 pm, edited 1 time in total.
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Точно Компасът ми е златен пример за опропастен потенциал на ниво ефекти. Един дирижабъл за 5 минути, мечка от реклама на Кока Кола и... ъм... толкоз. А за мамутите бтв критики към ефектите също четох немалко в нета. Мисля, че най-често срещаната дума е "вяли"...
And you can't dance with a devil on your back...
Е ясно, Рол. В момента обаче се наложи да съпоставяме Компаса/10 000 не с тва, което са можели да бъдат, а с това което Е Спайдъруик, който просто няма потенциал, който да опропастява.
10 000 има две поредици от сцени, каквито не могат (и едва ли някога ще могат) да бъдат видени другаде: мамутолова в началото и битката на Пирамидите в края. Кво има помежду им (пейзажи, саблезъб и хищни пуйки) е друг въпрос, но всъщност и то си имаше стойност и консистентност.
Компасът ни даде цели 5 визуално разработени оригинални сетинга: колежа в малкия град в началото, циганите с корабите им, големия град с архитектурата и техниката си, Далечния север със Сиянието, самоедите, татарите и вещиците - и Свалбард на мечките, разбира се. Бонус Праха, летящия кораб на Скорсби, Болвангар, демоните!!, алетиометъра и т.н.
Кво имаме в Спайдъруик? Една юберобикновена къща насред рехава събърбан горица. И лошия огър, разполагащ с всичко на всичко ЕДИН вид миниъни (+ камеото на споменатия трол
), който я обсажда 3/4 филм. Тва е.
М/у другото, точно тоталната разлика в мащаба е причината Спайдъруик да работи като история, а Компасът - не. Кво можеш да объркаш на един лоу-скейл сийдж филм, особено пък детски? (Двата мини-куеста перфектно връзват настоящето с предисторията, бтв.) Докато Компасът се нахендри с устрем точно там, където Джаксън им бе показал ПРАВИЛНИЯ начин. Опита се да разкаже епична история с оригинален сетинг, философия и десетки образи в два мизерни часа, впоследствие жестоко доорязани от продуцентите-имбецили. Резултатът бе катастрофален.
Но визията си е там и да й връзваш кусур точно на нея намирам за леко безотговорно.
Неслучайно филмът бе номиниран единствено точно за арт-режисура и ефекти - и отнесе Оскара под носа на двата си тежкотоварни съперника (Пиратите бяха невероятни) и десетината други ланшни визуални екстраваганци.
10 000 има две поредици от сцени, каквито не могат (и едва ли някога ще могат) да бъдат видени другаде: мамутолова в началото и битката на Пирамидите в края. Кво има помежду им (пейзажи, саблезъб и хищни пуйки) е друг въпрос, но всъщност и то си имаше стойност и консистентност.
Компасът ни даде цели 5 визуално разработени оригинални сетинга: колежа в малкия град в началото, циганите с корабите им, големия град с архитектурата и техниката си, Далечния север със Сиянието, самоедите, татарите и вещиците - и Свалбард на мечките, разбира се. Бонус Праха, летящия кораб на Скорсби, Болвангар, демоните!!, алетиометъра и т.н.
Кво имаме в Спайдъруик? Една юберобикновена къща насред рехава събърбан горица. И лошия огър, разполагащ с всичко на всичко ЕДИН вид миниъни (+ камеото на споменатия трол

М/у другото, точно тоталната разлика в мащаба е причината Спайдъруик да работи като история, а Компасът - не. Кво можеш да объркаш на един лоу-скейл сийдж филм, особено пък детски? (Двата мини-куеста перфектно връзват настоящето с предисторията, бтв.) Докато Компасът се нахендри с устрем точно там, където Джаксън им бе показал ПРАВИЛНИЯ начин. Опита се да разкаже епична история с оригинален сетинг, философия и десетки образи в два мизерни часа, впоследствие жестоко доорязани от продуцентите-имбецили. Резултатът бе катастрофален.
Но визията си е там и да й връзваш кусур точно на нея намирам за леко безотговорно.

passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Да, въпреки че и двата му конкурента го слагаха в малкия си джоб като ефекти.
За 10 000 не говоря, а и не ме интересува. Многото животни не ме впечатляват, не са ме впечатлявали никога и е малко вероятно тепърва да почвам да им се връзвам.
За Компаса. Колежът в началото не впечатлява. Циганите с корабите си - тоже. Ся, броя на ефектите ли гледаме, или качеството им? Големият град беше по-нийт, но пак твърде постен и твърде за кратко. Северът беше... север. По тая логика дай да словославим и Вертикална граница ебаси. Самоедите и татарите не ги коментирам. Ако включваш такива неща в сметките си като говориш за ефекти, ще знам ДОРИ за това да не ти обръщам внимание. Вещиците бяха куул, жалко, че всички бяха един неподвижен скин, който вяло въртеше лък. Мечките вече ги казах от коя реклама са, Праха го има по-як в Спайдъруик... да продължавам ли? Това е един от най-смотаните в ефектно отношение филми, които съм гледал за последните и аз не знам колко години. Класически пример за максимата "не е важно колко, а как", с тотално опропастено "как".
Интересно ми е друго обаче. Спомена едва ли не ноктите на Лайра в ефектите на предния филм, а в Спайдъруик пропускаш щедро. Не спомена браунито, нито грифона, който слага потъровските летящи сцени в малкия си джоб, нито зашеметяващо направените ФЕИ (да, смейте се, ма това е приказно красиво просто), нито морфинга на огрето.
Изобщо ебати тъпотията. Ефекти не означава мащаб, означава си ефекти. Ако са добри, може и в спалнята на баба ми да се върти действието, пак ще са си добри.
И в крайна сметка ай сиктир. Темата е за филма, не за ефектите му. Смятам, че комбинацията от чудесно разказана детска история с герои, които не само не дразнят, но и за които ти ПУКА, с качествена музика и великолепна визия НЯКАК ще успее да компенсира липсата на стадо мамути и говореща мечка.
За 10 000 не говоря, а и не ме интересува. Многото животни не ме впечатляват, не са ме впечатлявали никога и е малко вероятно тепърва да почвам да им се връзвам.
За Компаса. Колежът в началото не впечатлява. Циганите с корабите си - тоже. Ся, броя на ефектите ли гледаме, или качеството им? Големият град беше по-нийт, но пак твърде постен и твърде за кратко. Северът беше... север. По тая логика дай да словославим и Вертикална граница ебаси. Самоедите и татарите не ги коментирам. Ако включваш такива неща в сметките си като говориш за ефекти, ще знам ДОРИ за това да не ти обръщам внимание. Вещиците бяха куул, жалко, че всички бяха един неподвижен скин, който вяло въртеше лък. Мечките вече ги казах от коя реклама са, Праха го има по-як в Спайдъруик... да продължавам ли? Това е един от най-смотаните в ефектно отношение филми, които съм гледал за последните и аз не знам колко години. Класически пример за максимата "не е важно колко, а как", с тотално опропастено "как".
Интересно ми е друго обаче. Спомена едва ли не ноктите на Лайра в ефектите на предния филм, а в Спайдъруик пропускаш щедро. Не спомена браунито, нито грифона, който слага потъровските летящи сцени в малкия си джоб, нито зашеметяващо направените ФЕИ (да, смейте се, ма това е приказно красиво просто), нито морфинга на огрето.
Изобщо ебати тъпотията. Ефекти не означава мащаб, означава си ефекти. Ако са добри, може и в спалнята на баба ми да се върти действието, пак ще са си добри.
И в крайна сметка ай сиктир. Темата е за филма, не за ефектите му. Смятам, че комбинацията от чудесно разказана детска история с герои, които не само не дразнят, но и за които ти ПУКА, с качествена музика и великолепна визия НЯКАК ще успее да компенсира липсата на стадо мамути и говореща мечка.

And you can't dance with a devil on your back...
Рол, недей така.
Бях казал точно тва, което и ти заяви в заключителния си абзац. (С изключение на музиката, която се забелязва единствено в общата тема - и то колкото да установиш с неприязън, че Хорнър е изсамоплагиатствал "Каспър" ОСТ-то си, явно разчитайки на кокошата памет и ниската музикална култура на повечето хора/продуценти.
)
С допълнението, че при такива филми за мен все пак най-важни са визията и мащабът й. Които в Спайдъруик са на далечно второ място спрямо по-силните му страни - и спрямо бая скорошни филми, в които е обратното. При което ти скочи, че не било така и че биел визуално Компаса и не знам си кой още.
След което изведнъж сведе "визията и мащаба й" (че и арт-режисурата) до "ефекти", макар те да са само една част от цялото - и дори в контекста на тази само част Спайдъруик пак по-скоро да не блести на жанровия си фон. Все пак 90 холивудски милиончета бързо свършват в наши дни.
Никого не убеждавам да не гледа филма - по-скоро обратното с щедрата осмица, която му отпуснах. Но както върви май ше ходим групово точно на Нарния другия месец* (след като дори ЖОРО ше го гледа), колкото и тъп да е.
* всъщност тук го пускат с 2 месеца закъснение, чак средата на юЛи, шгий*ъ в идиотите, няма си научат елементарния дистрибуторски урок, че интернационални хитове се пускат на Световна премиера.
Пиратите ше им го зачукат злобно. 


С допълнението, че при такива филми за мен все пак най-важни са визията и мащабът й. Които в Спайдъруик са на далечно второ място спрямо по-силните му страни - и спрямо бая скорошни филми, в които е обратното. При което ти скочи, че не било така и че биел визуално Компаса и не знам си кой още.

Никого не убеждавам да не гледа филма - по-скоро обратното с щедрата осмица, която му отпуснах. Но както върви май ше ходим групово точно на Нарния другия месец* (след като дори ЖОРО ше го гледа), колкото и тъп да е.

* всъщност тук го пускат с 2 месеца закъснение, чак средата на юЛи, шгий*ъ в идиотите, няма си научат елементарния дистрибуторски урок, че интернационални хитове се пускат на Световна премиера.


Last edited by shayhiri on Tue Apr 08, 2008 12:48 pm, edited 1 time in total.
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Гледахме го вчера с Дима - Симо, този Аймакс трябва да е баси чудото, защото направо имам чувството, че сме гледали два различни филма. Ако се абстрахирам от червената лампичка "ДЕТСКО фентъзи" (а трябва защото иначе ще изпадна в самоцелно плюене само заради 5-минутния досаден хепи-ендинг и въобще сюжета), филмът си беше нищо повече от "окей" (т.е. 5-6). Ефектите бяха наистина малко, като наистина красиви бяха феичките-цветя, останалото съм го виждал под една или друга форма вече. Домашния елф-ХЪЛК беше яка идея и много сладък, както и доматената експлозия....Но наистина това е - през останалата част от филма СПАХ и нито Дейвид Стрейтърн, нито Мери Луиз-Паркър (които и двамата уважавам много като актьори) не можаха да ме раздвижат....
А, забравих - имаше трейлър на Инди преди филма, което си е плюс! Не го бях гледал на голям екран:).
А, забравих - имаше трейлър на Инди преди филма, което си е плюс! Не го бях гледал на голям екран:).
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests