Нарочно не съм си поставял проекти, но като напуснах работа и се възстановявах от ковид февруари месец за пръв път от бая време ми се дочете естествено и без напъване от моя страна защото "трябва". Изчетох томчето от SF Masterworks с първите три Хейнски романа на ЛеГуин,
Rocannon's World и
City of Illusions много ме зарадваха, при все разни трески за дялане, особено с контекста който имам от
Dispossessed и
Left Hand of Darkness.
The Lathe of Heaven ми дойде по-невзрачен, ама невзрачен като за Ле Гуин, така че пак доста интересен, и доста по-"злободневен" отколкото доста от другите ѝ неща.
Books of Blood беше ок, най са ми се запечатали в ума The Midnight Meat Train + In The Hills, The Cities и Pig Blood Blues, в тях Баркър напипва една тоналност и стил която са много "кръв и черва" и същевременно някак езотерични. Това ми напомни да взема да прочета
The Great and Secret Show която купих като първокурсник есента 2013
Лиу Цъсин четох на пожар като бях болен от (мисля) втори ковид май месец и преполових втората и така си остана. От другото
Майната им на хилядата динара и
Agents of Dreamland ме израдваха стилистично и като много концентрирани четива без тлъстини. Джоана Ръс си кърти и тук както в
The Female Man даже тази е малко по-странна и недодялана ама по-чаровна. Фундаменталиста просто си го "дочетох" от началото след като 2015 като свърших есето си върху него за крайна оценка по Критическа теория останаха недочетени последните 40 страници
Няма за това отделна тема, но "film challenge" мина по-добре, броейки късометражки и два мини сериала, съм изгледал 125 "филма" тая година. Чисто пълнометражен филми сигурно 90 и нещо. Спрямо миналата тодина 74 общо има напредък.
На прима виста най-ме изкефиха и/или най-много съм си връщал към тях мислено
Cure (във втората половина тоя филм еманира зло по-завидно индиректен начин)
Persona (1966)(никога не съм харесвал толкова много филм, който толкова малко "разбирам"),
Bliss (2019)(най-близкото до
Vampire: The Masquerade - Bloodlines LA атмосферата, което ще получим на кино, пък и много яко заснет на 16мм лента с оставени нечистоти и артефакти в картината),
Crank: High Voltage (2009) (мизантропията и хумора на
Saints Row 2 дестилиран в мръсна дигитална филмова форма, култова простотия) ,
Collateral (2004),
Jaws (1975) (като малък съм гледал по тв, но нищо не помнех явно, 4к реставрацията на кино си беше топ, два пъти ходих даже), Nope (на IMAX беше наистина спектакъл, в тон с мотива на филма, на сцената с шимпанзето бях като вцепенен, а е постигнат съспенса без много gore) (2022),
The 400 Blows (1959),
The Cremator (1968) (това чехите са друга вселена, ),
Hagazussa (2017)(изключително импресионистична аудиовизуална психоза, писах му 3 звезди, но постоянно си сещам за него, та плаче за rewatch и по-висока оценка май),
A Touch of Sin (2013) на Джия Жанкъ (много обичам антологични сюжети с бегло свързани персонажи и случки, подобаващо сдухващ за дадени реалии в Китай и все пак не съвсем реалистки, предвид рамкирането на насилието в различните инциденти; първия сегмент с шефа на мината и последния със момчето от телефонния завод са ми любими),
Bad Luck Banging or Loony Porn (2021),
Boiling Point (2021) (разкошен Стивън Греъм с родниа си манчестърски акцент, за разлика от примерно 1917 тук или беше наистина заснето наведнъж или кътовете са по-ненатрапливи, но усещането за умоунищожителен стрес от работа в професионална кухня беше предадено на 100%),
Taxi Driver (1976),
The Night Comes For Us (2018) (ей ТАКА се прави екшън, не говното което бешe
Bullet Train),
Prey (2022)(по-добър от оригиналния Хищник),
Candyman (1992),
Drive My Car (2021),
Sympathy for Lady Vengeance (2005),
Yellow Cat (2020)(симпатична казахстанска трагикомедия която ми се стори съзнателна препратка към братя Коен),
Westfront 1918 (военен филм за WWI от 1930, а в пъти по-висцерален и вживян и предаващ антивоенно послние от
1917 на Мендес, сигурно защото много от екипа за разлика от Мендес са участвали във Първата световна, евала на Дом на киното и Гьоте Институт че прожектираха него, Kuhle Wampe и M на Ланг),
Candyman (1992),
Avatar: Way of Water и
Red Rocket (2021) (трети ми филм на Шон Бейкър, между това, Флорида Проджект и Tangerine няма слабо) (2021)
Бая нещя които съм накупил и свалил хартисаха, дано 2023 ми е още по-добра.