Page 1 of 6

Posted: Sat Sep 25, 2010 10:16 pm
by Ghibli
Станах обект на телефонна измама от Виваком :shock:

Имам мобилен телефон на договор с въпросните бивши Вивател, вече Виваком. Тия дни на мобилния изненадващо ми звънна някаква доста дръпната и бързо говореща жена, която първо ми предложи нещо, което не чух добре, но горе-долу разбрах, че ми предлагат някаква промоция. Отговорих, че не желая да си променям условията по договора, точно с тези думи. После жената ми обясни как като лоялен клиент съм можела да се възползвам от намалена месечна такса за следващите няколко месеца. Аз попитах какво трябва да направя за целта, тя отговори, че те ще отбележат нещо някъде си, аз казах "ми добре". На финала ме попита адресът ми още ли е същият (тук трябваше да се усъмня, но реших, че ме питат заради изпращането на фактурите).

Седмица и половина по-късно разбрах, че у нас е идвал куриер, но тъй като не е намерил никого, е залепил лепенка на пощенската кутия. След разкарване до офиса на куриерската фирма се сдобих с писмо от Виваком. Отваряйки го, прочетох следното:

Цитат от писмото:
С настоящото писмо бихме искали да потвърдим параметрите, при които продължихте срока на действие на договора за мобилни услуги, сключен с VIVACOM и които приехте в телефонен разговор от името на VIVACOM на 13.09.2010 г. при условия на "сделка от разстояние", съгласно разпоредбите на "Закона за защита на потребителите".
Къде е ключът от палатката: договорът ми е със срок една година, която по една случайност изтича точно в деня, в който получих писмото, тоест договорът се превръща в безсрочен с 1 месец предизвестие за прекратяване. На Виваком нещо не им е харесал този факт и решили да ми тръснат едни две години срок, започващ да тече от датата на телефонния разговор (тоест седмица и половина преди аз да науча за това), с дължима неустойка всички оставащи месечни такси до края на въпросните две години, ако реша да го прекратя. Естествено, в телефонния разговор не бе споменато нищо за "сделка от разстояние" и промяна на договора ми, освен момента, в който заявих доста ясно, че не желая нови условия.

Реших да видя какво е това животно "сделка от разстояние" в нета. Всичките резултати от търсачката са за техни измами по същата схема, само че със стационарни телефони. С тази разлика, че в онези случаи на хората все пак им е било споменавано, че получават нов апарат срещу някакъв договор с определени условия. При мен, както казах, вълшебните думички "сделка от разстояние" и "нов договор" не бяха споменати.

Цитат от писмото:
Вие имате право, след сключване на настоящия договор, без да дължите обезщетение или неустойка и без да посочвате причина, да се откажете от сключения "Договор от разстояние" в срок от 7 работни дни, считано от 13.09.2010 г., т.е. от датата на приемане на сделката по телефона. Отказът от новата телефонна услуга в рамките на срока от 7 работни дни можете да направите като се обадите на телефон 123.
Подчертаването си е тяхно. Имам право, значи, без да ме санкционират, да се откажа от договора, който не съм сключвала, в срок от седем дни, като писмото пристига точно на седмия (в товарителницата на куриера е посочен като дата на доставка). Меко казано, вбесих се.

Обадих се на клиентския телефон. Първия път беше късно вечерта, след като бях прочела писмото. Казаха ми да се обадя пак на другата сутрин. При второто обаждане уж се разбрахме, че условията по договора ми остават непроменени. Тия дни мисля да ида в някой офис да проверя какво все пак имат записано в базата данни по въпроса, че нещо вече им нямам доверие. Надявам се с това сагата да приключи. Като намеря време ще пусна и сигнал до КЗП, просто защото мразя цигански номера и защото ми причиниха достатъчно нерви.

П.П. Ян каза да добавя, че са педали. Аз просто ги наричам измамни копелета, всъщност писмото си го сканирах във файл с това наименование :mrgreen:

Posted: Sat Sep 25, 2010 10:32 pm
by Xellos
Мдам пробваха се и на майка ми наскоро, много са отчаяни тия. Ама тя си държи да има домашен телефон + така и не доби навик да си носи гсм-а с примата в нея.

Posted: Sun Sep 26, 2010 1:11 am
by Morwen
Идиоти пълни! Бтв, според мен нямат право на това. Ако твърдят, че са сключили този договор с теб, трябва да имат някакво доказателство за това. В случая това трябва да е запис на разговора, но в него не ти предлагат това. Така че досоворът на практика не е този.

Posted: Sun Sep 26, 2010 4:03 am
by Moridin
Бтв някой казваше, че м-тел правят същото и ти хакват нов двугодишен или поне едногодишен договор, ако не прекратиш изрично стария, което според мен е ОМГ ВТФ НЕЦЕНЗУРНИ ХАЙЛАШИ, дори случайно така да пише в оригиналния договор. Според мен това е некоректно отношение, политика в ущърб на потребителя и т,н..

Не че е нещо неочаквано точно от мобилни оператори...

Posted: Mon Sep 27, 2010 2:40 am
by Morwen
Мисля, че М-тел не го правят или поне на хората около мен не са им продължавани.

Posted: Mon Sep 27, 2010 8:49 am
by Marfa
Globul правят така и то без предизвестие. Просто ако не отидеш да си подновиш ти новия договор, той ти се подновява автоматично и по този начин губиш всякаква възможност за нов апарат на промоция или да си го смениш с някакъв друг, който повече ти отърва.

Posted: Mon Sep 27, 2010 9:10 am
by Xellos
Е стандартно е да ти се продължи договора автоматично, ама това е все едно да сключат едностранно нов... Аз за това са си взех прима да си нямам ядове като махна служебния.

Posted: Mon Sep 27, 2010 9:58 am
by Marfa
Това, че е стандартно, не значи, че е редно. Ми може да искам да мина на друг договор, а не да ме сюрпризират с късно е чадо, мандалото падна.

Posted: Mon Sep 27, 2010 10:02 am
by Morwen
Това че автоматично се подновява не би трябвало да значи, че автоматично става пак за една година, а че става безсрочен. Във всеки случай нямах този проблем с предишния си телефон.

Posted: Mon Sep 27, 2010 10:27 am
by Alexis
Аз съм на М-тел и имам три договора. Винаги когато наближи да ми изтича договор, изрично ме предупреждават, когато си плащам сметката и ми напомнят, че имам право да си променя договора, да се възползвам от различните там промоции за нов апарат и т.н. Наистина в това отношение не мога да се оплача.

С Виваком имам проблеми, защото прецакаха баба ми с договор за 12 месеца. Предложили й нов апарат (стационарен) като лоялен клиент, разбираш ли. Дали й да се подпише, че го е получила и тя наивно се анагажирала с договор за 12 месеца. И това точно докато течеше активната кампания за евтини стационарни телефони на М-тел. За завръзката разбрахме, когато старата поиска да я прехвърля на М-тел, за по-евтино.

Posted: Mon Sep 27, 2010 8:02 pm
by Xellos
Мдам, глупав народ, колко хора заради боклучавия "Нов апарат" се набутаха. Аз четвъртък си минавам на Прима-та и си свиркам.

Posted: Tue Sep 28, 2010 10:43 am
by Corwin
Мтел са много по-брутални. Една приятелка е съпорт там и ми е разправяла епични неща. Там договора ти се удължава автоматично 1 МЕСЕЦ преди края на текущия, като имаш на практика някакъв период от 5 дена през които можеш да го прекратиш. Преди това ти искат няква такса, след това вече е подновен. Хората като ходят да прекратяват им казват "Още е рано, още е рано..", а после "Еми късно е, подновен е..".
Да не говорим, че разправяше че някой от техните магазини разпространители, не знам как се казваше има практика да минава по селата и да предлага безплатни телефони. Хората естествено взимат по 2-3 и си набиват двугодишни договори. После звънят яко на съпорта, ама са се подписали вече...
Бтв разправяла ми е някакви неща, дето нейна колежка си взима болнични и на другия ден и звънят и "Ти като си болна, какво правиш във Велико Търново?". Или друга нейна колежка говори от личния си телефон с приятелка, че трябва да ходи в университета много е спешно и тн, приятелката я съветва да каже, че и е лошо и да си тръгне от работа, тя си тръгва, на другия ден я привикват шефовете и и пускат на запис разговора... Големия брат е тук вече бате. ;)

Posted: Tue Sep 28, 2010 11:03 am
by Moridin
Аз мисля да спирам употребата на телефон май май :mrgreen:

Posted: Tue Sep 28, 2010 12:02 pm
by Demandred
Мтел са много по-брутални. Една приятелка е съпорт там и ми е разправяла епични неща. Там договора ти се удължава автоматично 1 МЕСЕЦ преди края на текущия, като имаш на практика някакъв период от 5 дена през които можеш да го прекратиш. Преди това ти искат няква такса, след това вече е подновен. Хората като ходят да прекратяват им казват "Още е рано, още е рано..", а после "Еми късно е, подновен е..".
Виваком правят абсолютно същото. Аз успях да се отърва от тях навреме, но бая мотане си беше. Като отидох няколко дни преди да стане точно един месец до изтичането, ми казаха да дойда точно на дата един месец преди края, иначе не можело. Отидох и половин час ме препращаха от един служител на друг и се мотаха с елементарни неща, вероятно да ме откажат и да мине срока.

Отдавна трябваше да се приеме закон, с който да се забрани това автоматично удължаване, защото си е чиста измама. Като изтече срока на договора се преминава на безсрочен и толкова.

Posted: Tue Sep 28, 2010 12:35 pm
by Corwin
Еми то имаше няква хава, че ако служител приеме няква бройка прекратявания продухва бонус или нещо от тоя род...