
Имам мобилен телефон на договор с въпросните бивши Вивател, вече Виваком. Тия дни на мобилния изненадващо ми звънна някаква доста дръпната и бързо говореща жена, която първо ми предложи нещо, което не чух добре, но горе-долу разбрах, че ми предлагат някаква промоция. Отговорих, че не желая да си променям условията по договора, точно с тези думи. После жената ми обясни как като лоялен клиент съм можела да се възползвам от намалена месечна такса за следващите няколко месеца. Аз попитах какво трябва да направя за целта, тя отговори, че те ще отбележат нещо някъде си, аз казах "ми добре". На финала ме попита адресът ми още ли е същият (тук трябваше да се усъмня, но реших, че ме питат заради изпращането на фактурите).
Седмица и половина по-късно разбрах, че у нас е идвал куриер, но тъй като не е намерил никого, е залепил лепенка на пощенската кутия. След разкарване до офиса на куриерската фирма се сдобих с писмо от Виваком. Отваряйки го, прочетох следното:
Цитат от писмото:
Къде е ключът от палатката: договорът ми е със срок една година, която по една случайност изтича точно в деня, в който получих писмото, тоест договорът се превръща в безсрочен с 1 месец предизвестие за прекратяване. На Виваком нещо не им е харесал този факт и решили да ми тръснат едни две години срок, започващ да тече от датата на телефонния разговор (тоест седмица и половина преди аз да науча за това), с дължима неустойка всички оставащи месечни такси до края на въпросните две години, ако реша да го прекратя. Естествено, в телефонния разговор не бе споменато нищо за "сделка от разстояние" и промяна на договора ми, освен момента, в който заявих доста ясно, че не желая нови условия.С настоящото писмо бихме искали да потвърдим параметрите, при които продължихте срока на действие на договора за мобилни услуги, сключен с VIVACOM и които приехте в телефонен разговор от името на VIVACOM на 13.09.2010 г. при условия на "сделка от разстояние", съгласно разпоредбите на "Закона за защита на потребителите".
Реших да видя какво е това животно "сделка от разстояние" в нета. Всичките резултати от търсачката са за техни измами по същата схема, само че със стационарни телефони. С тази разлика, че в онези случаи на хората все пак им е било споменавано, че получават нов апарат срещу някакъв договор с определени условия. При мен, както казах, вълшебните думички "сделка от разстояние" и "нов договор" не бяха споменати.
Цитат от писмото:
Подчертаването си е тяхно. Имам право, значи, без да ме санкционират, да се откажа от договора, който не съм сключвала, в срок от седем дни, като писмото пристига точно на седмия (в товарителницата на куриера е посочен като дата на доставка). Меко казано, вбесих се.Вие имате право, след сключване на настоящия договор, без да дължите обезщетение или неустойка и без да посочвате причина, да се откажете от сключения "Договор от разстояние" в срок от 7 работни дни, считано от 13.09.2010 г., т.е. от датата на приемане на сделката по телефона. Отказът от новата телефонна услуга в рамките на срока от 7 работни дни можете да направите като се обадите на телефон 123.
Обадих се на клиентския телефон. Първия път беше късно вечерта, след като бях прочела писмото. Казаха ми да се обадя пак на другата сутрин. При второто обаждане уж се разбрахме, че условията по договора ми остават непроменени. Тия дни мисля да ида в някой офис да проверя какво все пак имат записано в базата данни по въпроса, че нещо вече им нямам доверие. Надявам се с това сагата да приключи. Като намеря време ще пусна и сигнал до КЗП, просто защото мразя цигански номера и защото ми причиниха достатъчно нерви.
П.П. Ян каза да добавя, че са педали. Аз просто ги наричам измамни копелета, всъщност писмото си го сканирах във файл с това наименование
