Ooдkeееy...сега следва една wall of text...та да не се шашнете....
Първо на последните въпроси.
Ell
Само защо отново не четеш всичко, а само части от него?
Аз чета всичко, но не съм съгласен само с част мислите ти.
Примерно това за броя на гледаните японски кино/ТВ драми...е, малко се избъзиках там, но основното - спорех на ниво идеи, а не "Коя си ти та да ми опонираш?".
това е моето, само моето и ничие друго мнене
Че аз с тебе споря (и със Xellos, който още от едно време недолюбва замръзналите музикални сцени в анимето на Nodame)
и не карам никой да се съгласява с него
аз си мисля, че се подразбира как и ти не трябва, да се съобразяваш с моето несъгласие към това мнение и т.н. и т.н.
няма да го променя, защото някой не е съгласен
Е, поне съм длъжен да опитам
А сега да изложа и още един път несъгласието ми...надявам се в по-ясна, обобщена и чиста форма.
- Ти си разочарована от липсата на анимация по време на музикалните изпълнения, защото смяташ, че зрителя трябва да е запознат с чувствата и преживяванията на музикантите (не защото така трябва да е "в музиката", а защото това е част от сюжета и е важно за разбирането на героите).
- Аз не съм съгласен, защото:
* Само част са анимирани "доста пестеливо". Това е обикновено в по-общите сцени с оркестъра (както каза Амелия в следващите сезони, имаме и анимиран оркестър, а е пестено от анимацията на диалозите). В сцените със солистите, с музикантите на които се акцентира или с диригента са дадени малко повече детайли и лицеви анимации.
* В тези сцени са предадени точно емоциите и преживяванията на героите, които са важни за историята. Понякога с пълна анимация (казах за лицето на Нодаме), понякога с по-пестелива анимация, понякога само със застинало (но говорещо изражение), понякога с цветовата гама или разни там сърчица, точки или квадратчета (вече не помня).
За мен такава е природата на комиксите и анимациите - да предават неща по алтернативен начин. Иначе най-добрата анимация би била - просто прерисуване на заснет филми, а комиксът ретуширане на снимки. Не че няма такива похвати, но те не се ползват през 100% от времето.
- Ти изрази колко си впечатлена от live action актьорите пресъздаващи тези емоции и преживявания.
- Без да съм гледал съответната дОрама аз пък изразих несъгласието си. За мен актьор, който се прави, че свири и изразява емоциите на героя си, не се
отличава от актьор, който преиграва или се прави на шут
.
Ъъъ и
няма начин да променя мнението си.
И не е някакъв предразсъдък към японската ТВ "актьорска школа". Аз ненавиждам този подход и в Холивуд...може би с изключение на "Амадеус" на Форман, където просто няма друг начин да се изрази какъв (симпатичен) кретен е Моцарт...но пък и там беше направено със средствата на гротеската, нали?
- Изразих учудване, че се впечатлявате чак толкова от този анимационен подход. В край на краищата и двамата (със Xellos) трябва да сте виждали подобен подход в действие и в други анимационни (били те японски или не) заглавия.
Е, сега с изразеното несъгласие към подхода, донякъде разбирам повече позицията ти.
Но все още си мисля, че малко пренебрегваш споменатите по-горе методи "за пестене от анимационен бюджет". Лично аз дори не ги приемам непременно за такива (а очевидно са) и дори смятам, че с тях могат за се изразят много повече неща, отколкото с една шепа лошо костюмирани и гримирани япончета дето се взимат за големи актьори .