Могат ли игрите да бъдат изкуство?
Moderator: AlDim
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9054
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Because we never had this topic before?
viewtopic.php?t=2809
Лично за мен игрите са изкуство. Не може нещо като Shadow of the colossus което буквално разбива вътрешния ти свят да не бъде.
Да малко са такива игри, но за това има няколко причини:
1. Игрите се правят от екип и освен ако всички части на екипа не си паснат перфектно просто играта не може да окаже такова влияние на играещия каквото е необходимо да я регистрира като изкуство.
2. Игрите са скъпи - в крайна сметка докато писането на музика/рисуването на картини/литературата е лесно и не изисква много труд, а просто много талант, при игрите говорим за човекогодини труд и висок бюджет - което води до много строг контрол от страна на производителите игрите да бъдат продаваеми. А гейм меценатството е още в самия си зародиш.
3. Игрите са големи - това само по себе си не е проблем, но факта, че съдържат много контент, означава че е изклчително трудно да се постигне цялото съдържание да е необходимото високо ниво.
4. Липса на комодитизация на инструментите/неефективни средства на разработка - еми игри се правят трудно. За жалост все още сме далеч от това главния дизайнер да се способен да предаде пълноценно идеите си чрез медията или сам човек да направи игра.
Едит: Перифразиране от Рататуи:
Не всеки може да бъде велик артист, но великия артист може да се появи където и да е ...
Поне според мен медията не е ограничение на изкуството.
viewtopic.php?t=2809
Лично за мен игрите са изкуство. Не може нещо като Shadow of the colossus което буквално разбива вътрешния ти свят да не бъде.
Да малко са такива игри, но за това има няколко причини:
1. Игрите се правят от екип и освен ако всички части на екипа не си паснат перфектно просто играта не може да окаже такова влияние на играещия каквото е необходимо да я регистрира като изкуство.
2. Игрите са скъпи - в крайна сметка докато писането на музика/рисуването на картини/литературата е лесно и не изисква много труд, а просто много талант, при игрите говорим за човекогодини труд и висок бюджет - което води до много строг контрол от страна на производителите игрите да бъдат продаваеми. А гейм меценатството е още в самия си зародиш.
3. Игрите са големи - това само по себе си не е проблем, но факта, че съдържат много контент, означава че е изклчително трудно да се постигне цялото съдържание да е необходимото високо ниво.
4. Липса на комодитизация на инструментите/неефективни средства на разработка - еми игри се правят трудно. За жалост все още сме далеч от това главния дизайнер да се способен да предаде пълноценно идеите си чрез медията или сам човек да направи игра.
Едит: Перифразиране от Рататуи:
Не всеки може да бъде велик артист, но великия артист може да се появи където и да е ...
Поне според мен медията не е ограничение на изкуството.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19287
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Както и май всъщност почти всеки друг, писал в този топикRRSunknown wrote:Нали затова писах дълъг пост в началотоMorwen wrote:Според мен първо трябва да се уточните какво възприемате като изкуство, защото имам чувството, че говорите за различни неща.
[е изяснявал какво нарича изкуство]
Съгласен с последното изречение на Драгън, което отговаря и на аргумента на Рол, че "технически може, но няма такива" не е достатъчно. Според мен си е достатъчно, въпросът е в същината си теоретичен.
This is it. Ground zero.
Игрите могат да бъдат и са изкуство. Друг е въпроса дали последните години има кой знае какви стойностни заглавия.
Едно доказателство, че игрите са изкуство, това е Fahrenheit. Великолепна игра! Великолепна във всеки свой аспект! Игра направена, като филм и много по-добра, като сюжет и идеи от повечето филми, излизали последните 10 години!
Това е така разбира се в моите очи. Много хора няма да се съгласят, но киното съществува от 100 години, игрите съществуват от колко? 20-25? И за това кратко време са допринесли с ужасно много и са тясно свързани със повечето видове изкуство.
Едно доказателство, че игрите са изкуство, това е Fahrenheit. Великолепна игра! Великолепна във всеки свой аспект! Игра направена, като филм и много по-добра, като сюжет и идеи от повечето филми, излизали последните 10 години!
Това е така разбира се в моите очи. Много хора няма да се съгласят, но киното съществува от 100 години, игрите съществуват от колко? 20-25? И за това кратко време са допринесли с ужасно много и са тясно свързани със повечето видове изкуство.
Факт, и немалко са. Това че се използват за рекламиране на нещо, не означава, че създателите им не могат да си развинтят въображението. Даже има примери за режисьори на реклами, които после стават успешни филмови такива (един от най-известните примери - Финчър).RRSunknown wrote:Една реклама също може да бъде изкуство макар че е и реклама - чисто технически няма пречка.
Драгъне, пропускаш инди девелъпмента обаче Гореспоменатата Braid, примерно, е правена от 2-ма души, художник и дизайнер-програмист, за 180 хиляди долара.
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9054
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Не го пропускам. Там си има обаче цял куп други проблеми. Просто инструментите с които се разполага в момента не са оптимизирани за толкова малки екипи. След няколко години може би - определено XNA е мегаудобно за ползване - след няколко инкарнации току виж станало.
Инди дивелъпмънта може да бъде и трябва да бъде генератор на идеи - толкова полирани игри като braid са по-скоро изключение.
Като стана дума за изкуство - the wonderful end of the world - някои от нивата. Но там си личи болезнено ниския бюджет.
Инди дивелъпмънта може да бъде и трябва да бъде генератор на идеи - толкова полирани игри като braid са по-скоро изключение.
Като стана дума за изкуство - the wonderful end of the world - някои от нивата. Но там си личи болезнено ниския бюджет.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9054
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6460
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Принципно ти подкрепям тезата, ама с такива изказвания...inkheart wrote:Ма и CS е игра, нали
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests