
Silent Hill
Не спойли така бе!
Но е факт, да, че е бая дарк. Обаче е адски стилен, освен това аз до ден днешен не съм виждал гейм-адаптация с такъв огромен homage към оригинала. Всеки кадър в Сайлънт Хил е свързан някак с някоя от 4-те части.
Ма то аз като прочетох тривията в IMDB, става ясно, че режисьорът е яко запален фен

Но е факт, да, че е бая дарк. Обаче е адски стилен, освен това аз до ден днешен не съм виждал гейм-адаптация с такъв огромен homage към оригинала. Всеки кадър в Сайлънт Хил е свързан някак с някоя от 4-те части.
Ма то аз като прочетох тривията в IMDB, става ясно, че режисьорът е яко запален фен

And you can't dance with a devil on your back...
Гиб, ето какво казва Уикипедията:
) в тях... Много интелигентна работа.
Коментар-два по темата:
Пичовете дори точно Лъвкрафт дават за пример. Ние с Жоро в случая го използвахме именно в тоя контекст - измислена бекграунд митология, свързана с дадено заглавие. Игрите Silent Hill са АДСКИ богати, да не говорим за тоновете символизъм (най-често сексуаленMythos is a term often used for a collection of myths (in the scholarly sense). Some authors of fiction influenced by mythology have used the term to cover a collection of similar background elements in their writings. See, for example, Cthulhu Mythos.

Коментар-два по темата:
You have to approach any movie adaptation of a video game with extreme trepidation. Think of the other corkers we've all caught on TV in the past: Super Mario Bros., Mortal Kombat, Resident Evil. Stinkers, one and all. Doom was vapid, but at least got close to the source material.
So what about Silent Hill? The movie opens with music lifted straight from the game itself - in fact, the entire movie contains original tracks from the game as well as some remixed score. Just as it was a fantastic and brooding background when playing the game, it works very effectively on screen.
As for the film itself, the story is a composite of story elements from the first and second games, but the final act is a monstrous and highly original thirty minutes that kept me guessing (as well as being completely grossed out). Indeed, the violence is pretty gruesome.. clever mixtures of CGI and fully made-up monsters which really add to the foreboding atmosphere.
At first, I felt nervous watching this.. not because of the visuals (which are absolutely SPOT ON.. I've never seen ANY movie adaptation that is this close to the source material.. all the comic book movies from the past few years still stray furiously).. but because of the weak opening. After I'd resigned myself to the fact that the movie was going to be disappointing, I was pleasantly surprised as soon as the main character Rose gets to Silent Hill itself. If you're a fan of the game, you won't be disappointed. If you're a horror hound, you'll love the creatures and the visuals. If you're expecting a deep movie about the relationship between estranged mother and daughter.. you're in the wrong theatre.
Highly recommended. Best horror movie I've seen in a long time.
This is, hands down, the best VG adaption bar none! Seriously, it truly is like you are living the game. Granted, several characters have been changed, but that's to be expected. (Having a woman as the main protagonist, ensure's the main character is more vulnerable, than if it were a man). The set-pieces with the creatures are even more disturbing than their VG counterparts - I kid you not! The production design is truly superb and you get the feeling that Silent Hill really does exist.
If I had to nitpick, it would be that they didn't include any puzzle elements in the film, as per the game; it could have been cool to have Rose solving some mad brainteaser, but you can fully understand that they didn't include this sort of thing (well, apart from her memorizing the hospital floor-layout), otherwise it could have slowed down the whole pace of the film.
I was so skeptical about this movie, as traditionally, Game-To-Movie adaptations are, let's face it, crap! - But they have completely pulled it off, and I await a second installment with heavily baited breath.
Again, it really is the best horror movie in years! HIGHLY recommended.
And you can't dance with a devil on your back...
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Ми Гибли, сравнението беше не толкова имано реално предвид, колкото просто С Лъвкрафт като нарицателно за вселена с ОГРОМЕН митос (Лъвкрафт има три нива божества едно над друго, кат над тях има и някакви хаотични и т.н. само като пример). А не беше имано реално предвид, щото нямам точна представа нито от единия, нито от другия митос, и от обемите им. Просто зяпахме с Рольо сайта в Уики-то за създанията в Сайлънт Хил, която беше огромна статия и мернах няклко изречения, които разкриваха някакви сложни богове, които се намесвали във всичко, и затова го коментирах така.
Ако въпросът е за това какво е митос - става дума за митология, сътворенчески митове, йерархия от божества, дзверове и легенди, свързани с вселената на дадено конкретно произведение на изкуството, които естествено не влизат директно в него, а само само споменати тук таме и авторът си ги е разработил отделно сам.
Satisfied?
Ако въпросът е за това какво е митос - става дума за митология, сътворенчески митове, йерархия от божества, дзверове и легенди, свързани с вселената на дадено конкретно произведение на изкуството, които естествено не влизат директно в него, а само само споменати тук таме и авторът си ги е разработил отделно сам.
Satisfied?
This is it. Ground zero.
Може би ако беше по-наясно с игрите...Ghibli wrote:Да, просто и на мен ми беше трудно да схвана как нещо, правено по игра, може да има по-богат митос от Лъвкрафт и реших, че използвате думата с някакво друго значение...

Неслучайно хорър-жанрът в гейминга се дели на Silent Hill и ВСИЧКО останало, при това тя не е сървайвъл хорър като Резидент Ивъл примерно (т.е. ПУЦАЙ ЗОМБИТА ОМГ СВЪРШИХ КУРШУМИТЕ КАПС ЛУДНИЦА МАЙКОООО), а психологически, което означава основно загадки и тук таме някоя изкарваща ангелите сцена. А подобен геймплей позволява да се отдели ОГРОМНО внимание на герои, история и именно митологически бекграунд.
Last edited by Roland on Sat Jun 30, 2007 11:41 am, edited 3 times in total.
And you can't dance with a devil on your back...
Това значи "и на мен"Moridin wrote:Ми Гибли, сравнението беше не толкова имано реално предвид

Точно защото е нарицателно ми е трудно да си представя как една игра ще го стигне.
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
Понеже ми се офна, преди да си довърша мисълта, да, неща като долното:
...определено СА символизъм, при това именно дълбок, но не са митос. Митосът е в бекграунда на историята, взаимовръзките между различните игри от поредицата и т.н., които ще ми е трудно да онагледя с примери...Abstract Daddy/Angela's Papa - The Abstract Daddy's appearance suggests rape. It looks like a walking bed, with a large humanoid figure and a smaller figure struggling under the covers. (Some fans have enterpreted the creature as a walking door, dubbing it the Doorman.) It has four legs which are used to approach a victim. The creature lifts its body and reveals a "mouth" that is used to attack. Supposedly, Thomas Orosco, Angela's father, sexually assaulted Angela a great deal, resulting in this monster created out of her own guilt (her mother blamed her for the assaults). After the player fights Abstract Daddy, small versions are encountered which may represent the weaker James suffocating his wife. In some original production documents, the name given for these creatures was "Angela's Papa." They are strong enemies that inflict high levels of damage and usually attack in pairs. Interestingly enough, Angela seems to see Abstract Daddy as her actual father, rather than the monstrous form James sees them as.
And you can't dance with a devil on your back...
Булшит. Далеч не се изчерпват хорърите само със Сайлънт Хил слава Богу. Къндемнед, само като за начало. Играта е убийствено добра и определено не си пича, който маже с пушката. И определено не съм съгласен, че дори в РЕ4, който е чист екшън нямаше няколко особено страшни момента. Избягвай особено обобщаващи генерализации, някак си няма как за 10-15 години да има само 4 хоръра и това да са 4 Сайлънт Хил-а (тук даже последният с някои уговорки, защото бозее СИЛНО).Roland wrote:Може би ако беше по-наясно с игрите...Ghibli wrote:Да, просто и на мен ми беше трудно да схвана как нещо, правено по игра, може да има по-богат митос от Лъвкрафт и реших, че използвате думата с някакво друго значение...
Неслучайно хорър-жанрът в гейминга се дели на Silent Hill и ВСИЧКО останало, при това тя не е сървайвъл хорър като Резидент Ивъл примерно (т.е. ПУЦАЙ ЗОМБИТА ОМГ СВЪРШИХ КУРШУМИТЕ КАПС ЛУДНИЦА МАЙКОООО), а психологически, което означава основно загадки и тук таме някоя изкарваща ангелите сцена. А подобен геймплей позволява да се отдели ОГРОМНО внимание на герои, история и именно митологически бекграунд.
Иначе съм съгласен, вторият и особено третият са невероятни игри, дори аз дето хич не съм фен на жанра (просто никога не съм виждал какъв е смисълът да си губиш времето САМ да се изплашваш...) ги оценявам.
За Филма - рокс хард, гледах го преди сигурно половин година и мноооого му се изкефих. Краят за МЕН е убиец.
Тва не е гейм тема, няма и да стане. Казах Сайлънт Хил и ВСИЧКО ОСТАНАЛО, просто щот Сайлънт Хиловете са различна категория. Не, че другите са зле, просто всичко, което аз съм цъкал, а и по сяквите мнения из нета, не може да се мери с уърлд билдинга и дълбочината на тия четири игри. Най-малко единствената друга толкова дълго развивала се поредица е Резидент Ивъл, а и двамата знаем, че там не точно историята е фокус на вниманието на авторите. Просто СХ е имала достатъчно време да натрупа тоя стори бекграунд, за разлика от останалите игри по темата.
Иначе мнгоо ясно, че има и други брутални хоръри, ебати, то само един Форбидън Сайрен да вземем, е тотален шедьовър...
Иначе мнгоо ясно, че има и други брутални хоръри, ебати, то само един Форбидън Сайрен да вземем, е тотален шедьовър...
And you can't dance with a devil on your back...
Еми именно, аз говоря за уърлдбилдинг и митос, не за геймплей. Мен примерно първият СХ ми е неиграем шит, да не говорим колко по-брутална е втората Сирена примерно 
Ма ениуей, обратно към филма.
Най-силната сцена за мене е тази, в която Роуз бяга от Пирамидата в двора и се разминава с Крис... И после разправяй, че гейм-адаптациите не могат да бъдат изкуство

Ма ениуей, обратно към филма.
Най-силната сцена за мене е тази, в която Роуз бяга от Пирамидата в двора и се разминава с Крис... И после разправяй, че гейм-адаптациите не могат да бъдат изкуство

And you can't dance with a devil on your back...
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 2 guests