Page 7 of 9
Posted: Wed Aug 06, 2008 4:53 pm
by RRSunknown
Аз лично мога да обясня кое и защо ме радва или ми въздейства във филм/игра/ книга. Проблема е че някои неща които за мен са ценни за някой друг са пълна скрап- все едно че обичам солено и се радвам когато ям такова ястие но на някой друг не му харесва солта и според него това е скрап. Въпрос на лични предпочитания , интереси и нагласи а винаги има и момент с подходящото настроение- някой филми са ми въздействали само защото съм ги гледал в дадено настроение.
Posted: Thu Aug 07, 2008 11:03 am
by BaYa
Мда, благодаря!!

Много ме утешава да знам, че не съм единственото куку из форума!!!
А обратно към темата - нещо от филма маааалко ми се губи, та ще се наложи да го гледам пак. Но пък започвам лееееко да се усещам защо ми е харесал (може би) филма. Този е от най- нешямаланов тип за мен, ако мога така да се изразя. А и си ме влече идеята за еко-драма, от типа: Земята, отегчена и омерзена (от нас, разбира се), се отърсва от паразитите си!
(Ако опитам да обясня на някой, че сапунки не гледам, да ми припомни това ми признание!
)
Posted: Fri Aug 08, 2008 9:23 am
by Silver
BaYa wrote:Мда, благодаря!!

Много ме утешава да знам, че не съм единственото куку из форума!!!
Тук (и по повод последните потоци от чувства) се изкушавам да направя коментар, но няма.
А обратно към темата - нещо от филма маааалко ми се губи, та ще се наложи да го гледам пак.
Споко, Бая, не си единствената, на която мааалко от филма се губи.
Това по повод ревюто на Ролик от новия брой - срамота, бе човек. Сега, айде без да се фръцкаме, не го приемай пак като удар по интелекта, но да пишеш (да напишеш
това, по-точно) за Явлението е противопоказно, все едно петокласник да почне да пише ревю за Одисеята на Кубрик. Има си филми за всякакви хора и Явлението очевидно не е за всички, колкото и елементарен да е на повърхността. Пак казвам, изобщо нямам предвид, че някой е твърде тъп, за да го разбере - уточнявам, защото това е болна тема тук. Просто Явлението е филм, който не може да се разнищва по начина, по който всички кино-критици са свикнали - пълна дисекция с оценки на компонентите му. Явлението се оценява в контекста на цяла филмография - от причините за това филмът да съществува в тази форма, до самото му съдържание. Неговата цел не е толкова да разкаже история, а да води някаква перверзна форма на диалог със зрителя.
Но пък започвам лееееко да се усещам защо ми е харесал (може би) филма. Този е от най- нешямаланов тип за мен, ако мога така да се изразя.
Какво имаш предвид? Това е чистокръвен Шиамалан от-до, само дето не е overdirected, колкото останалите му - умишлено.
Posted: Fri Aug 08, 2008 10:26 am
by Roland
Ммм, сам ше си обидя интелекта като кажа, че изобщо не ти схващам концепцията. Fanboyish much?
Posted: Fri Aug 08, 2008 10:35 am
by Silver
На, никак. Това, че харесвам Шиамалан би било проява на фенбойщина, ако не можех да обясня защо. Повярвай, заради нещата, които си позволява да прави в последните си два филма бях много близо до това да го намразя (както целия останал свят), но за голямо съжаление, поведението му и реакциите му са оправдани. Това, за което съжалявам е, че му се налага да го прави така.
Posted: Fri Aug 08, 2008 11:19 am
by Roland
Do elaborate

Бтв, по-умните фенбойчета винаги могат да рационализират фенбойщината си

Posted: Fri Aug 08, 2008 11:34 am
by Silver
Btw, напълно прав си. Остава само да признаеш, че и двамата (и всички останали) сме в еднаква степен фенбойчета - на различни неща и с различни способности за рационализация.
Do elaborate? Това сериозно ли?
Posted: Fri Aug 08, 2008 11:36 am
by Roland
Естествено. Винаги обичам да чета сериозни анализи на посредствени филми

Posted: Fri Aug 08, 2008 11:42 am
by Silver
Кво съвпадение - е, при мен е обратното де - обичам да чета несериозни анализи на непосредствени филми.
Ако е наистина естествено, напиши по една дума за всеки филм на Шиамалан, който си гледал (че засега те имам само за хейтър на общо основание - не помня какво, кога, защо etc.

), за да спестим излишни приказки и нерви.
Posted: Fri Aug 08, 2008 11:44 am
by Roland
Ъм, защо да пиша АЗ? Ти си тоя, дето вижда много особени причини да се харесва последното му недоразумение. Иначе аз Шесто чувство го обожавам, следващите до Селото включително са ми средняшки и изтъркани повторения на вече неработеща концепция. Предпоследния не го гледах изобщо.
Posted: Fri Aug 08, 2008 11:55 am
by Muad_Dib
Твое мнение. За мен всичко без последното са страхотни филми, които имат своите достойнства и доста от които съм гледал по 2 пъти.
Posted: Fri Aug 08, 2008 12:03 pm
by Silver
Roland, ами ето затова. Сега знам какво си гледал и какво не си. Примерно няма смисъл да ти обяснявам защо Явлението не е плоскостта, за която го вземаш, след като не си гледал Жената от водата. Нека го кажа така засега - Жената е това, което е, заради реакцията на хората на Селото, в което Шиамалан беше вложил страшно много. Явлението от своя страна е реакция на коментарите след провала на Жената - "кариерата му умря", "кой сега ще му даде пари да прави филми" и т.н. Ами да - това беше среден пръст (освен всичко друго де, да не вземеш сега да помислиш за по-лесно, че харесвам филма предимно заради това

) - "пичове, след провала на Жената, аз мога да си позволя да направя 50 милионен Rated R филм, в който да си размотая коня както ми дойде, който вие - ревльовците - да гледате, като го направите дори печеливш, а след това да започна 250 милионен франчайз за Парамаунт, suck it, muahahaha (на индийски)".
Искам да кажа, че и двата филма правят коментари за ситуацията около Шиамалан (в първия случай) и киното въобще (във втория), освен да се занимават с чисто кинаджийски неща, като разказване на история.
Това, което искам да те питам е: какво означава "неработеща концепция"?
Muad_Dib, сори, точно този тип изказвания (твое си мнение, + пропуснато "пък") ми се щеше да ограничим. При Шиамалан може да се подходи много рационално и да не се стига дотам.
Posted: Fri Aug 08, 2008 12:09 pm
by Roland
Добре, това мога да го приема лесно. Но за мен не е достаъчно, за да харесам филм. Тоест, какво ме боли, че може да си го плесне по масата, ако намирам резултата за глупав? Лично за мен този нов контекст не носи никаква стойност на самия филм. На теб с какво друго ти хареса Явлението?
А под "неработеща концепция" разбирам в случая най-повърхностното възможно определение - "повтаряне до опротивяване на един и същи похват - внезапен и супер изненадващ обрат (или два, както беше в Селото) + различни псевдокатарзиси на героите около свръхестественото събитие in question". Възможно е аз да съм твърде елементарен, но освен едното добро заснемане, аз от Неуязвимият нататък във филмите на Шаямалан друго не съм виждал...
Posted: Fri Aug 08, 2008 12:34 pm
by tigermaster
Silver wrote: Явлението от своя страна е реакция на коментарите след провала на Жената - "кариерата му умря", "кой сега ще му даде пари да прави филми" и т.н. Ами да - това беше среден пръст (освен всичко друго де, да не вземеш сега да помислиш за по-лесно, че харесвам филма предимно заради това

) - "пичове, след провала на Жената, аз мога да си позволя да направя 50 милионен Rated R филм, в който да си размотая коня както ми дойде, който вие - ревльовците - да гледате, като го направите дори печеливш, а след това да започна 250 милионен франчайз за Парамаунт, suck it, muahahaha (на индийски)".
И как точно това трябва да ме накара да харесам филма?
Аз истински съм харесал само "Шесто чувство". "Неуязвимият" ми беше интересен до момента, в който ми спря токът на първо гледане. На второ ми беше категорично скучен. Онова с Мел Гибсън пък ми се видя толкова зле, че чак беше болезнено. По-натам - не. Макар че имам определени очаквания за игралния "Аватар" - дано само Шаямалан покаже някаква способност да режисира екшън.
Posted: Fri Aug 08, 2008 1:01 pm
by BaYa
tigermaster wrote: Макар че имам определени очаквания за игралния "Аватар" - дано само Шаямалан покаже някаква способност да режисира екшън.
Момееееееееент!!!

Не може
Аватар и Шямалан, в същото изречение! Нямаше ли да го режисира James Cameron??

Или става дума за друг филм със същото заглавие като
този?
