Тъй като muad-dib така и не написа за Dead space аз ще напиша ( на три ракии съм и затова може да стане пространно

)
ще почна от далеч, но спокойно и до Dead space ще стигна.
Днес беше интересен ден , първо сутринта за пръв път участвах в изхвърляне на някъкъв кретен който беше решил че трябва да дири саморазправа с нашия магазин за неща с които нямаме нищо общо

Второ купих си видеокарта - олекнах със 137 лева за една Saphire HD3650 DDR2 512 MB AGP слот (разбирачите знаят).
Връщам се у дома , слагам я и първа гредица- няма драйвери за нея- в кутийката има само за Виста. Дефолтните драйвери ми правят изправящи косите проблеми като някъкъв слайд на десктопа ми и дори почна да ми показва линковете в синьо и червено (не се майтапя- заглавията на темите във форума ми ги показа в син цвят

)След половин час успявам да набарам някъкъв пач от АМД който уж решава проблема.
Решавам да я тествам с новата Call of Duty- груба грешка, черен екран още в стартирането. Псуване , рестарти- разбирам че е от самата игра.
Решавам проблема стигам до първа мисия- забиване- след 2 часа проба и грешка разбира че пак от играта е проблемам, решавам го пак пускам - првата мисия зарежда точно 10 мин. играя я , втората едва я издържам още 10 минути и излизам. Уиндолса ми забива. Рестартирам- пак забива. Псувам , паля си печката и пак пускам- този път успява да стартира. Почвам да се чудя дали видеото смуче прекалено голяма мощност , дали харда сдава багажа , дали паметта ми прави проблеми или е време за преинсталиране.
Вече с кървясали очи към 19 часа реших да пробвам ей така за всеки случай с друга игра и си инсталирах Dead Space- резултатът - преди 10 мин спрях да я играя. Дет се вика - НИИИИЩО общо тръгна като пушка, никакви зацикляния, лоад на играта и на нивата за по 15 сек, на хубава графика при това , абе никакви проблеми- играта е песен , от gears of war (която играх тази година пролетта ако си спомняте) не бях играл PC игра с такава атмосфера.
Още в първите 10 мин четири неща ми са набиха на очи.
Първо- звука , нещото което прави Doom 3 качествена игра за мен (подозирам че много хора не са играли Doom 3 с качествен звук и за това го плюят). Та за звука- то не е само някакви ревове на зли ами такъв ambient има (чуждица ама не се сещам за български вариант) че не си спомням да съм слушал подобен. Скърцания на стомана които пилят нерви като студопор прокаран по стъкло, припращявания на изпуснати кабели, монотонно блъскане на някоя далечна повредена врата което ти се набива в мозъка. Ступките на злите които нападат в гръб, трясъка на пистолета пръскащ някоя глава.
Второ- усещането за бруталност- подозирам че само в Gears 2 има подобно- разликата с игра като COD в която застрелам японеца с пушка и той като една същинска парцалена кукла само се врътва и пада театрално рязко контарстира с Dead Space където откъсваш крайници ( и то това е основна тактика) a от раната почва да приспъсква кръв, където пречупваш гръбнака на падналия с крак и то се прегъва на две в агония. Просто трябва да се види - не може да се опише.
Три - камерата и управлението- камерата е тип Gears само че за разлика от Маркус нашия пич (Айзък кларк) никога няма пълна видимост - нито при прицелването си , нито пък има укрития зад които да залегне. В резултат - нищо не се вижда отляво, ама нищо- камо ли са стрейфаш - само пред нашия има поглед. Другото е че няма обикновена стрелба- може да се стреля само с прицелване- а както се сещате когато се целиш още по няма обхват, и нашия не може да бяга. За сметка на това с бутона за стрелба когато не се целим нашия замахва с пистолета и прави разни отчаяни ръкомахания с ръце. Отнчало си мислех че това е обречена кауза но след една среща от трети вид където един ми скочи точно пред мен забравих в паниката да натиска прицелвания ипочнах да помнам бутона - пред изумения ми поглед нашия (който естествено е със скафандър) отхвърли гада назад и го прасна с пистолета по главата в резултат нам което той падна на земята където почнах да тъпча в паника дане би да се изправи. Култ. Друго интересно нещо е че няма никакви светещи показатели по екрана - кръв , патрони и други такива- всичко е по героя ни- живота му се вижда като една лента от светещи диоди на скадандъра му ( те тука помага перспективата

) патроните са невидими докато не се прицелим а тогава се вижда ясно на дисплея на оръжието. А мисиите ни отварят една холограмка висяща над главата на героя ни без да се отваря екран или да спира игра.
Последно- дизайна кърти зъбки- не мога да кажа че е нещо супер оригинално или невиждано но както God of War беше взаимствал от къде ли не за да ошлайфа формулата така и Dead space е чопвал от други подобни игри хубавите неща
Извод от цялата работа:
Първи- в понеделник си поръчвам оригинален Dead space от ozone- играта го заслужава.
Две- не съжалявам за нито един лев който съм дал за видеото.
Три- Трайрайх или както се казваха там може да ми ядат ***, пак се насраха- хем играта им забива, хем е с грозна графика хем геймплея (от две мисии съдя но ми стигат) е линеен до немай къде и сведен до пуцане по капачки. Не се научиха и това- в COD4 пак беше линейно ама поне имаше пътища за минаване - имаше в градските боеве по няколко улици и можеше да се мине отвсякъде. В COD5 си в шибаната джунгла и се движиш по някъкъв коридор два метра широк , по средата на река сме - широка река- но не невидимата стена те спира на две крачки.
П.С. Ако отидете са се саморазправяте със сервиз за повреден бойлер за рекламация когато рекламацията трябва да ви направи магазина от който сте закупили стоката предвидете:
А) Дали там където отивате въобще имат някакво отношение към проблема ви
Б) Че освен човека на щанда в сервиза има още 5 човека а собственика на фирмата тъкмо пие в офиса кафе с приятеля си- подполковник от региналната полиция

ако а и б не са изпълнени добре е поне навън да е натрупала каша от сняг - трудно се чисти от костюма когато си се плъзнал по тротоара.
П.П.С.
Ебаси дългия пост
