Тех Исланд или За Хаотичния Екшън
Ако може само да обобщя, че тоя спор вече мина границите на приемливия абсурд:
Не всички стари фирми са шедьоври, не всички съвременни филми са бози. Същото важи и за актьорите и режисьорите.
Разбира се, навремето сеното е било повече от плявата, по простата причина, че филмопроизводството не е било на конвейер (нещо, което важи на практика за всяка област, където продуктите нарастват с изобретяването на серийното производство), но всяко време си има своите шедьоври. Лично на мен ми оставя гаден вкус в устата присъствието на джукеста лигла като Скарлет редом до Мерил Стрийп във въображаем списък на съвременни актриси, но на времето си нито Катрин Хепбърн, нито Лорейн Бакол са били единствени на фронта. Заедно с тях е имало огромен брой лолитки, които са останали завинаги по трасето. Но такива постановки а ла "доброто старо време, колко хубаво беше тогава" са меко казано нелепи, още повече пък когато излизат от устата на зрели хора.
Човек може да има предпочитания към шедьоврите на една отминала епоха пред продуктите на други епохи (по-стари и по-нови), но това не обезценява другите майсторски произведения.
Не всички стари фирми са шедьоври, не всички съвременни филми са бози. Същото важи и за актьорите и режисьорите.
Разбира се, навремето сеното е било повече от плявата, по простата причина, че филмопроизводството не е било на конвейер (нещо, което важи на практика за всяка област, където продуктите нарастват с изобретяването на серийното производство), но всяко време си има своите шедьоври. Лично на мен ми оставя гаден вкус в устата присъствието на джукеста лигла като Скарлет редом до Мерил Стрийп във въображаем списък на съвременни актриси, но на времето си нито Катрин Хепбърн, нито Лорейн Бакол са били единствени на фронта. Заедно с тях е имало огромен брой лолитки, които са останали завинаги по трасето. Но такива постановки а ла "доброто старо време, колко хубаво беше тогава" са меко казано нелепи, още повече пък когато излизат от устата на зрели хора.
Човек може да има предпочитания към шедьоврите на една отминала епоха пред продуктите на други епохи (по-стари и по-нови), но това не обезценява другите майсторски произведения.
- Amos Trask
- Aes Sedai
- Posts: 1606
- Joined: Sat Dec 20, 2003 10:41 am
Абе ти чуваш ли се какви ги плещиш? Архивни кадри? Случайно хванати откъси?
Откога това е достатъчно, за да се преценят качествата на даден филм? Сравненията с Фелини и Бергман ти постоянно се опитваш да ги натрапиш, не аз, защото искаш да имаш все пак нещо познато, за което да се хванеш в морето на собствената ти некомпетентност. Аз тръгнал ли съм да оценявам Новата вълна или да сравнявам Джак Никълсън с Хенри Фонда? Как бих могъл? Всичко е толкова различно. Това, което исках да споделя с вас е, че в киното има и други интересни периоди, които според мен заслужават човек да има представа за тях, най-малкото за обща култура. Но не, ти тръгна да оценяваш нещо, с което не си запознат просто така, за да не губим възможността за поредния измислен спор. Да, точно измислен, защото пак повтарям
не отричам другите форми на кино, за да възвеличая въпросната. И тук е като с музиката - всеки харесва различни неща, което обаче не прави вкуса му единствено правилния, както и не му дава право да осъжда вкуса на другите, особено когато не го познава.



Feel the summer!
Amos Trask wrote:Погледнете тези дами и после пак ми говорете за излъчването на разни пикли...
I'm so gonna stop this pathetic argumentAmos Trask wrote:Аз тръгнал ли съм да оценявам Новата вълна или да сравнявам Джак Никълсън с Хенри Фонда? Как бих могъл? Всичко е толкова различно.




Пък в крайна сметка ти беше тоя, който налетя, че не сме оценявали по достойнство три снимки

And you can't dance with a devil on your back...
Amos, наистина Роланд има навика от време на време да спори заради спора, но съм склонен да се съглася с доста неща в постовете му по тази тема.А това изказване не мога да ти го простя:"А усещането ми от повечето европейски филми най-често се изчерпва с главоболие и чувство за изгубено време. "
Истината е, че след подобно категорично обобщение ми е трудно да приема препоръките ти за холивитската класика...но всичко е въпрос на вкус. Не забравяй че освени изброените от Роланд - Тарковски, Фелини и Бергман има и Бонюел, има и Михалков, има и Антониони има и Вендерс. Апропо Вим Вендерс е работил и в Холивуд, но това не пречи филмите му да имат неповторимото европейско излъчване.Гледал ли си :"Криле на желанието:Небесата над Берлин", "Париж, Тексас", "До края на света" - е просто няма такива филми зад океана. Вярно е, че има невероятни добри американски филми(и все пак не можеш да ги сбъркаш със свежия полъх на европейските творби), но Холивудската индустрия последните години прави всичко възможно да предизвика презрението на кино ценителите бълвайки евтини(като качество)и съмнителни продукции в несметни количества.
Ето например един "Le Grand Bleu"(категорично най-доброто на Бесон , според мен), няма грандиозността, патоса, и разтърсващия драматичен конфликт на добрите американски блокбъстъри, обаче е един от любимите ми филми - е просто атмосферата му е уникална.

Ето например един "Le Grand Bleu"(категорично най-доброто на Бесон , според мен), няма грандиозността, патоса, и разтърсващия драматичен конфликт на добрите американски блокбъстъри, обаче е един от любимите ми филми - е просто атмосферата му е уникална.
- Amos Trask
- Aes Sedai
- Posts: 1606
- Joined: Sat Dec 20, 2003 10:41 am
Роланд, най-неприятно е, когато при липса на истински аргументи, едната страна от дадена дискусия се хваща за отделни реплики извън контекста и започва да говори иронично. Когато на последния Панаир ти ми препоръча "Нощен патрул", аз се доверих на вкуса ти и си я взех. А сега, когато аз препоръчвам на хората тук нещо, което смятам за качествено, ти едва ли не ми се надсмиваш над вкуса, при това без никакви реални аргументи против филмите, за които говоря. Дали самият ти ще ги гледаш или не, си е лично твое решение, но моля те, поне не отричай правото ми да препоръчвам нещата, които смятам за добри.

Feel the summer!
Ох, наистина спорът отиде надалеч в някои отношения. В крайна сметка подкрепям това което казва Марфа. Филмите не са добри или лоши само заради произхода си, макар че масовата продукция на Холивуд наистина създава една представа, че всичко от Америка е долнопробно. Но явно това е в стила им - да се прави от всичко по много, дори и в златните години на Холивуд, когато също са се правили филми на конвейр, само дето малко от тях са стигнали до тях.
Amos, наистина малко бурно реагираш на това, че повечето хора не са чували за големите актьори и актриси от 30те и 40те. Все пак, напълно си прав, че има много качествени филми и изпълнения - спомням си едно време имаше една поредица по Ефир 2 (значи доста отдавна е било), когато събота сутрин даваха класически американски филми. Тогава бях до известна степен предубен, но се отказа че има филми, които си стоят също толкова добре и сега, въпреки че са правени пред 70 години (пр. "Апартаментът" на Били Уайлдър, с Джак Лемън; или пък "It Happened One Night", с Кларк Гейбъл и Клодет Колбер, за което си признавам че ми е слабост
). Но в крайна сметка човек не може да познава всичко - това че някои хора предпочитат предимно европейското класическо кино и загърбват американско не значи че са ограничени, и обратното.
А, и последно, макар че предчувствам че може би някой ще ме оплюе. Не съм напълно съгласен с мнението са Скарлет Йохансон, по простата причина че у нас досега са давали доста малко филми с нея, по-голямата част от които - комерсиални. Аз лично мога да кажа за два филма, не толкова популярни в България - "Girl With A Pearl Earing" (разказва за живота на Вермеер) и "A Love Song For Bobby Long" - които аз имах възможност да видя. Също така, тя участва и в "Match Point" на Уди Алън, както и в "A Good Woman", екранизация по Оскар Уайлд. Не съм гледал последните два все още, но отзивите за нея са добри.
Сега, това не значи че тя трябва да се харесва на всички, но популярността и не е толкова незаслужена, колкото изглежда, и според сравнението с Джесика Алба (фотомодел и известна предимно от телевизионен сериал) е малко неуместно. По същата логика трябва да се каже нещо подобно и за Юън МакГрегър, а всички знаем колко добър актьор е, дори и да се снима в комерсиални филми (защото от новите епизоди на Star Wars по-комерсиално, здраве му кажи). Разбира се, няма да стигна до там да сравнявам Скарлет Йохансон с Мерил Стрийп, Ема Томпсън, Катрин Хепбърн или Ингрид Бергман, но момичето наистина има потенциал, и не я е страх да се снима и в по-некомерсиални филми. Да се надяваме че ще остане така
Едит: Сега се усетих, че по някаква случайност днес се навършват 102 години от рождението на Клодет Колбер (която между другото е родена в Париж), не че има значение, но ми се стори много приятно съвпадение
Amos, наистина малко бурно реагираш на това, че повечето хора не са чували за големите актьори и актриси от 30те и 40те. Все пак, напълно си прав, че има много качествени филми и изпълнения - спомням си едно време имаше една поредица по Ефир 2 (значи доста отдавна е било), когато събота сутрин даваха класически американски филми. Тогава бях до известна степен предубен, но се отказа че има филми, които си стоят също толкова добре и сега, въпреки че са правени пред 70 години (пр. "Апартаментът" на Били Уайлдър, с Джак Лемън; или пък "It Happened One Night", с Кларк Гейбъл и Клодет Колбер, за което си признавам че ми е слабост

А, и последно, макар че предчувствам че може би някой ще ме оплюе. Не съм напълно съгласен с мнението са Скарлет Йохансон, по простата причина че у нас досега са давали доста малко филми с нея, по-голямата част от които - комерсиални. Аз лично мога да кажа за два филма, не толкова популярни в България - "Girl With A Pearl Earing" (разказва за живота на Вермеер) и "A Love Song For Bobby Long" - които аз имах възможност да видя. Също така, тя участва и в "Match Point" на Уди Алън, както и в "A Good Woman", екранизация по Оскар Уайлд. Не съм гледал последните два все още, но отзивите за нея са добри.
Сега, това не значи че тя трябва да се харесва на всички, но популярността и не е толкова незаслужена, колкото изглежда, и според сравнението с Джесика Алба (фотомодел и известна предимно от телевизионен сериал) е малко неуместно. По същата логика трябва да се каже нещо подобно и за Юън МакГрегър, а всички знаем колко добър актьор е, дори и да се снима в комерсиални филми (защото от новите епизоди на Star Wars по-комерсиално, здраве му кажи). Разбира се, няма да стигна до там да сравнявам Скарлет Йохансон с Мерил Стрийп, Ема Томпсън, Катрин Хепбърн или Ингрид Бергман, но момичето наистина има потенциал, и не я е страх да се снима и в по-некомерсиални филми. Да се надяваме че ще остане така

Едит: Сега се усетих, че по някаква случайност днес се навършват 102 години от рождението на Клодет Колбер (която между другото е родена в Париж), не че има значение, но ми се стори много приятно съвпадение

This signature is not yet rated
- Amos Trask
- Aes Sedai
- Posts: 1606
- Joined: Sat Dec 20, 2003 10:41 am
"It Happened One Night" ми е супер любим! ДВД-то се върти често в къщи.
Чистосърдечно признавам, че всякакви сравнения дотук бяха неуместни. Явно е, че съм малко предубеден и малко се дразня, че любимите ми филми и артисти не получават в България признанието, което съм убеден, че заслужават. Но пак ви моля, недейте заради моята невъздържаност да отхвърляте всичко, което идва от този период от историята на киното.


Feel the summer!
Сравняваме ги само като жени и евенуална външна прилика, а не като артистичен талант. Кое му е неуместнотоzhivik wrote:Сега, това не значи че тя трябва да се харесва на всички, но популярността и не е толкова незаслужена, колкото изглежда, и според сравнението с Джесика Алба (фотомодел и известна предимно от телевизионен сериал) е малко неуместно.

pulled out
Не се изразих достатъчно ясно - имах предвид, че Скарлет Йохансон не е в типичния си вид в "The Island", където умишлено е направена да изглежда като фотомодел (май така беше по сценарий, малко ми е мътно, признавам). Така че доколкото се отнася до външния и вид и излъчване, този филм е последния който бих избрал като отправна точка. Докато Джесика Алба, която съм гледал малко в сериала който я направи известна ("Dark Angel", ако някой се интересува), си е стандартния типаж, като един ред актриси - пр. Сара Мишел Гелар, Джесика Симпсън (тук определението актриса е силно, признавам), Моника Потър и т.н.
Все едно, в крайна сметка човек не е задължен да харесва Скарлет Йохансон, и въпреки че е талантлива, съм склонен да се съглася че едва ли заслужава чак толкова обстойно обсъждане.
Все едно, в крайна сметка човек не е задължен да харесва Скарлет Йохансон, и въпреки че е талантлива, съм склонен да се съглася че едва ли заслужава чак толкова обстойно обсъждане.
This signature is not yet rated
незнам хора,от цялата хроника ме хвана чистото и неподправено желание да пропусна няколко споменати филма, само заради излишния патос, с които се възхваляват/обиждат....ще ви тежа на съвестта
аиде и по-спокс я карайте..в крайна сметка от спора има нужда само като се съберете да гледате някой филм заедно




- JaimeLannister
- Forsaken
- Posts: 3103
- Joined: Mon Apr 05, 2004 7:31 pm
- Location: Лясковец - София
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests