Е и ли...? Да, не те принуждава да говориш за неща като умишлената употреба на клишета принципно, но нека ти напомня, че наскоро Майкъл Бей се похвали публично как седнали и изгледали Трансформърс 2 със Спилбърг и като свършил, Спилбърг го потупал по рамото и му казал, че тва е най-зрелия му филм. Изводите ще ги оставя сам да си ги направиш.
В момента, в който ми говориш за "насоки" и за "неединни критерии" нещата по отношение на обективността загиват. Обективно е 2+2=4. Необективно е това, че Кръстникът е много добър филм. Айде да направим едно упражнение - дефинирай ми точно какво значи според теб един филм да е добър и лош - обективно (щото имам чувството, че още тук ще се оплетем в разнообразни дефиниции). Тва за да сме наясно с правилата на играта. След това формулирай критериите си по максимално точния начин, на който си способен. После ще вземем един филм, който и двамата познаваме добре, но имаме различни мнения за него (такива бол,

(с извинение)) и ще пробваш да ме убедиш, че той е добър/лош, т.е. че ти с твоето отношение към него си по-прав от мен. Нека да говорим конкретно и ще видиш колко трудно ще стане в един момент.
А моята конкретно способност да формулирам обективно мнение почива на комбинация от умението да пресявам авторитетни мнения от дилетантски такива и способността да разпознавам определени модели от художествена гледна точка, валидни за всяко изкуство. В чисто техническата част съм в по-голяма степен лаик, но пък там имам Вивиан :р
Тук много не те разбрах. Искаш да кажеш, че ревютата си ги базираш на отсяване на чужди мнения и те са няква компилация от това, което смяташ за авторитетно? Да, ние всички имаме Вивиан, когато трябва да научим колко са се бръкнали Живенши, за да може Лив Тайлър да се на пудри пред камерата демонстративно.
И защо за бога да не можело да е видно, че Дженифър е ташак от самия филм?
Защото държа да сме точни. Ако Дженифър си прави ташак с нещо, то това нещо по дефиниция е извън самия филм. Точка.
Абсолютно съгласен съм, че при Шиамалан става дума за нещо много по-тънко и трябва да се разровиш из психиката му, за да навържеш нещата, но както 100 пъти до момента казах, всичко това, че бабата на финала ти казва на ТЕБ да напуснеш киното и да не се занимаваш с тъпи филми без режисьор, или табелата към пластмасовата къща "You deserve this!"... е само най-дълбокото, до което ще достигнеш, ако наистина се занимаеш с тоя филм както трябва. И това НЕ е причината да ме кефи. Тъкмо обратното - това е чудесна причина той да НЕ ме кефи. Говоря ти за това, че има неща в самия филм, за които не ти трябва да знаеш нищо, ама нищичко за тоя режисьор, за да разбереш защо са направени така. Споменах изрично за актьорската игра, това, което на практика бръкна в задника на целия свят - тя е такава, защото идеята на филма е да покаже еволюцията на две деца. Ето това, и още много други неща са извлечени ИЗЦЯЛО от филма.
Edit: Хах, малко офф, обаче без майтап, май има полза от това мненията ми периодично да бъдат пускани в прането, щото само с 2 клика си намерих мнението за Спилбърг. Внимание:
Silver wrote:П.П. Колкото до патологичните пристрастия - споменавал ли съм ти, че намирам Спилбърг за кръгъл идиот и най-голямото разхищение на холивудски талант в историята?
А сега, тайгър, ще имаш ли топки наистина да се извиниш, м?
