Вече навъртях към 650 километра с новата кола, след като вчера минахме през планината да я пробвам както си трябва по завоите, та вече съм готов за пълно ревю.

Накратко - оказа се още по-добра, отколкото предполагах.
Основното мрънкане по адрес на Lancer Ralliart, което срещах в ревютата е, че прекалено много дауншифтва при по-ниска сорост и това я прави гадна в градско каране, защото постоянно подскача. Еми оказа се пълен булшит. Просто тия "експерти" нямат особена представа как трябва да се натиска газта - след упражнението в планината хванах цаката на турбото и контрола на газта и вече движа 100% мазно независимо от шифтването. Освен това този dual-clutch transmission е взет назаем от Evo MR и е невероятно бърз, независимо дали ползвам автоматичния режим или paddle shifter-ите.
Suspension-ът е точно в златната среда - много добре се справя със всякакви неравности по пътя, но все пак си остава чудесен за агресивно каране. Бих го определил като учудващо европейски. Жената е особено доволна от по-мазното возене, а аз не мога да се нарадвам на трите AWC (All Wheel Control) диференциали в завоите - чудовищно грипва пътя просто.
Двигателят не е чак с мощността на Evo, но дърпа страшно добре и звучи готино. Независимо от скоростта все има забавна акустика, заради която повечето време карам без да си пускам музика. При ниска скорост издава силно басово бучене, при ускорение при ниски до средни обороти се чува характерния за турбото "бууууу... пшшшш" звук, а при високи обороти става шумен и агресивен почти като NA двигател. Обаче като си карам нормално в колата всъщност е доста тихо и приятно. 2500rpm-а при 110-120 e идеално! По нанагорнището бързо доказва и защо е два пъти повече кола от старата Мазда.
Откъм екстри има всичко необходимо минус ненужните тъчскрийни, с които идват доста коли последно време. Климатикът е най-добрият, който съм виждал досега (като база за сравнение имам Toyota Camry, Mazda 3 и Chrysler 200). Охлажда напечената от лятното слънце кола за по-малко от минута, не шуми много и автоматичният режим бачка чудесно. Екранът зад волана е много удобен и информативен, а самият волан има всички необходими гъзарийки - от voice control на bluetooth-а, през бъзикане с радиото, та до cruise control, който определено бачка по-добре от Camry-то, което взехме под наем преди 2 месеца, като ходихме на почивка в Jasper Park. Откъм материали не може да се похвали с нещо повече от кожен волан, но за мен това няма никакво значение. Най-много обаче ни учуди с пространството на задните седалки, което може да се сравнява със средно голяма кола. На хартия се предполагаше да е колкото Mazda-та, но на практика мястото е далеч повече (може би с 10-15 сантиметра) и двуметровия ни приятел го сложихме там без никакъв проблем вчера.
На външен вид е от най-яките японски коли, правени въобще, с класически форми, подкрепени от много ядосани стопове и фарове. Липсата на прекалено вулгарен отвор, за да се храни турбото, също ми допада. Това си е субективно, но на мен ми харесва повече и от Evo-то, защото агресивният вид е по-умерен и бих казал стилен.
Единствената ми критика към колата е, че има някои сравнително евтини неща като облицовката на пода и дъното на багажника, които не са сложени особено добре (в евтината Маздата бяха по качествени), но това е едно голямо нищо на фона на всичко, което е направено както трябва. Евала на Mitsubishi за страхотната кола! Жал ми е, че скоро ще се опитат да излязат от бизнеса със спортни коли като тази за сметка на електрически таратайки и хибриди... В този ред на мисли всъщност нямаше да е зле ако колата имаше 65-70 литров резервоар вместо 55 - това стига максимум за 550 километра.
В края на краищата мисля, че за парите няма нищо по-добро откъм комбинация на спортни характеристики и цялостно удобство. Subaru WRX може да е малко по-бърза, лека и спортна кола, но честно казано вътре е доста мизерна, Honda Si е грозна и недоклатена, а новия американски VW GLI не е достатъчно спортен въпреки страхотния интериор, така че правилно решихме да вземем Mitsubishi-то. То даже спокойно може да мине и за далеч по-евтина алтернатива на Audi S4 или BMW 328/335.