Споделете пак
Moderator: Moridin
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Тия ги прихваща американския манталитет само на определени места, Амели, където, по неизвестни ми причини се счита, че служителят трябва да им носи кафе при поискване и да ги завива, когато заспят. И не говоря за някви ресторанти. Примерно никой не би си позволил да се държи така в магазин, на гишето за плащане на сметки или не дай си Боже, в банка. Обяснявам си го с културната деградация и повсеместната лумпенизация. И съвсем определено положението се влошава видимо. Мани, луда ралта и това е.
Тук най-много си го позволяват в магазините бтв.
Примерно длъжни сме да им оправяме компютрите/принтерите/тостерите веднага, безплатно и ако трябва - по телефона, изоставяйки останалите клиенти. Оня ден някаква женица се обажда на мениджъра и почва да обяснява как е някъде на майна си и не може да направи нищо с принтера си, който някога е закупила от нашия магазин, завършвайки с думите: "So what are you going to do about it, huh, huh?!" Той, разбира се, надълго й обясни, че за съжаление не е магьосник, та да й го оправи с волята си по телефона, от което тя остана крайно недоволна.
А аз самият съм имал и далеч по-безумни случаи, но честно казано човек просто си свиква и спира да им се впечатлява. Марфа, съветвам те и ти така да направиш с простаците, които ти гостуват.
п.п. Но все пак ще метна насам още една моя историйка, която е може би най-забавната от последните месеци. Някакъв пич се обажда по телефона, защото иска да си инсталира някаква дребна програма (не помня вече коя точно) на компютър, който е бил оправян при нас преди около година (може би), та сме длъжни да му кажем как се прави. Въпросът беше конкретно "Нищо не ми се появява на екрана, не може да се инсталира! Задължавам те да ми кажеш как да спра това нещо, което блокира 'pop-up-ите в Windows', защото се боря вече два часа!!" След като установих с няколко въпроса, че е просто поредния досадник, му казах, че ние не сме център за телефонен tech support и ако иска да установим проблема, просто трябва да си донесе компютъра и да си плати за услугата. В този момент въпросният озверя и почна да крещи неща от рода на "ЗАДЪЛЖАВАМ ТЕ ДА МЕ ПРЕХВЪРЛИШ КЪМ ТЕХНИКА СИ!", "ЗНАМ ГИ АЗ ВАШ'ТЕ НОМЕРА! ТИ САМО СЕ КРИЕШ ЗАД ТИЯ ВАШИ POLICIES, А ВСЪЩНОСТ ТАЙНО ЗНАЕШ ТОЧНО КАК ДА ОПРАВЯ ТОВА, САМО ДЕТО СЕ ПРАВИШ НА УДАРЕН" и малко по-нататък "ЗНАМ ТЕ КОЙ СИ, ПОЗНАХ ТЕ ПО ГЛАСА!!! МНОГО ПЪТИ СЪМ ГОВОРИЛ С ТЕБЕ И СИ НЕЩАСТНИК, КОЙТО НИЩО НЕ ЗНАЕ, ЗАЩОТО ВИНАГИ ДАВАШ НА ТЕХНИЦИТЕ ДА МИ ОПРАВЯТ КОМПЮТЪРА!" И все пак респект за човека, че се въздържа да не ме напсува на майка (за което даже сам се похвали колко е културен), въпреки че беше толкова в правото си да изисква неща. Направо беше с класи пред разни идиоти, които са ме псували по телефона, защото нямаме определена Accounting програма, която спешно им тряба.
В края на краищата му обясних, че всъщност дори въпросът му е грешно зададен и няма отговор, при положение че такова нещо като "pop-up blocker" съществува само в Web Browser-а му, а не в Windows въпреки дълбоките му убеждения. Заклевам се, че лицето му придоби ярко червен цвят по телефона. След като не му направих кефа (не че беше и възможно при малоумния му въпрос), му казах най-учтиво, че ще му дам да си говори с мениджъра, ако толкова настоява, но сладурът затвори някъде преди да успея да предам щафетата, докато беше на "hold".

Примерно длъжни сме да им оправяме компютрите/принтерите/тостерите веднага, безплатно и ако трябва - по телефона, изоставяйки останалите клиенти. Оня ден някаква женица се обажда на мениджъра и почва да обяснява как е някъде на майна си и не може да направи нищо с принтера си, който някога е закупила от нашия магазин, завършвайки с думите: "So what are you going to do about it, huh, huh?!" Той, разбира се, надълго й обясни, че за съжаление не е магьосник, та да й го оправи с волята си по телефона, от което тя остана крайно недоволна.
А аз самият съм имал и далеч по-безумни случаи, но честно казано човек просто си свиква и спира да им се впечатлява. Марфа, съветвам те и ти така да направиш с простаците, които ти гостуват.
п.п. Но все пак ще метна насам още една моя историйка, която е може би най-забавната от последните месеци. Някакъв пич се обажда по телефона, защото иска да си инсталира някаква дребна програма (не помня вече коя точно) на компютър, който е бил оправян при нас преди около година (може би), та сме длъжни да му кажем как се прави. Въпросът беше конкретно "Нищо не ми се появява на екрана, не може да се инсталира! Задължавам те да ми кажеш как да спра това нещо, което блокира 'pop-up-ите в Windows', защото се боря вече два часа!!" След като установих с няколко въпроса, че е просто поредния досадник, му казах, че ние не сме център за телефонен tech support и ако иска да установим проблема, просто трябва да си донесе компютъра и да си плати за услугата. В този момент въпросният озверя и почна да крещи неща от рода на "ЗАДЪЛЖАВАМ ТЕ ДА МЕ ПРЕХВЪРЛИШ КЪМ ТЕХНИКА СИ!", "ЗНАМ ГИ АЗ ВАШ'ТЕ НОМЕРА! ТИ САМО СЕ КРИЕШ ЗАД ТИЯ ВАШИ POLICIES, А ВСЪЩНОСТ ТАЙНО ЗНАЕШ ТОЧНО КАК ДА ОПРАВЯ ТОВА, САМО ДЕТО СЕ ПРАВИШ НА УДАРЕН" и малко по-нататък "ЗНАМ ТЕ КОЙ СИ, ПОЗНАХ ТЕ ПО ГЛАСА!!! МНОГО ПЪТИ СЪМ ГОВОРИЛ С ТЕБЕ И СИ НЕЩАСТНИК, КОЙТО НИЩО НЕ ЗНАЕ, ЗАЩОТО ВИНАГИ ДАВАШ НА ТЕХНИЦИТЕ ДА МИ ОПРАВЯТ КОМПЮТЪРА!" И все пак респект за човека, че се въздържа да не ме напсува на майка (за което даже сам се похвали колко е културен), въпреки че беше толкова в правото си да изисква неща. Направо беше с класи пред разни идиоти, които са ме псували по телефона, защото нямаме определена Accounting програма, която спешно им тряба.
В края на краищата му обясних, че всъщност дори въпросът му е грешно зададен и няма отговор, при положение че такова нещо като "pop-up blocker" съществува само в Web Browser-а му, а не в Windows въпреки дълбоките му убеждения. Заклевам се, че лицето му придоби ярко червен цвят по телефона. След като не му направих кефа (не че беше и възможно при малоумния му въпрос), му казах най-учтиво, че ще му дам да си говори с мениджъра, ако толкова настоява, но сладурът затвори някъде преди да успея да предам щафетата, докато беше на "hold".
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Това ми напомня на статията за бай Ганьо в сервиза
Отличителна особеност на Бай Ганьо при посещение на компютърен сервиз е неговата убеденост, че е значително по-компетентен от техническите специалисти и единствената причина да посети "тези некадърници" е, че е платил за техническа поддръжка, макар и на не толкова високо ниво, колкото са неговите технически познания и възможности да се справи с такива "елементарни" проблеми.
Според Бай Ганьо заливането на лаптоп с бира, токов удар след сложни домашни експерименти за “оптимизация” на отчитането на електроенергия, изпускане на техниката от “само” метър височина върху цимент са нормални експлоатационни условия за всеки компютър.
Най-голямата гордост на Бай Ганьо при посещението в сервиз е 100%-вата му убеденост, че знае къде е проблема и с готовност “помага” на сервизния техник за диагностиката му. Всъщност преди да е “открил” сам проблема, Бай Ганьо не би отишъл в сервиза да остави техниката си без личен надзор. Той е убеден, че след като “знае” проблема и го посочи, той ще бъде отстранен за 20-30 мин., през които сервизния техник ще му бъде признателен за безплатните “консултации” и “обучение” по електронна техника. Ако ли сервиза не се съгласи да оправи техниката веднага, това явно означава, че искат да подменят части с по-некачествени и да измамят Бай Ганьо… което разбира се няма как да стане.
Напредналите технически познания на Бай Ганьо му позволяват да игнорира схващанията на "специалистите" и да обедини софтуер и хардуер в едно цяло. Тоест, ако техниката не работи, както трябва (според очакванията на собственика), вина за това носи търговецът, независимо от това дали имало “някакви” вируси, неправилно поставени драйвери и всякакви там “врели-некипели”
Ако “случайно” се окаже (и докаже), че “напътствията” на Бай Ганьо са погрешни, това в никакъв случай не го обезкуражава, защото означава само едно – още в самото начало му е пробутана дефектна техника. Ако търговецът и сервизът нещо се опъват и заплахите му с побой не вършат работа, Бай Ганьо веднага се сеща, че е европеец и като такъв има правото да се обърне към Комисията за Защита на Потребителите.
Тамън се прибирам развеселен от финалния конкурс за научно творчество.
Трябва да си призная, че съм впечатлен от способността на учебните заведения изцяло да пренебрегват науката. Спечелиха покъртително слаби проекти, които всъщност трудно могат да се нарекат проекти. Първото място взе някакво момиченце, което направило една сурийка шарени анкетки сред студентите и умопомрачаващия и извод беше, че е нужно специално PR звено, което да се грижи за имиджа на университета. Второ място спечели някаква пача, която се изтупка на трибуната, заби поглед в ТОНОВЕТЕ си листи и ги изчете много бързо за да се вмести в 15-те си минути. От което аз НИЩО не разбрах.
Журито беше пълна скръб. Някакви тотални дебили от факултетите по юридически и хуманитарни науки, и само един човек от техническия факултет. Тия хора се държаха адски арогантно с кажи речи с почти всички колеги от техническия(техничарите, както ни наричат), без мен и още едно момче. С повечето един вид отношението им беше - "уфффф, ние нищо не разбирамe от тия неща, що ни занимавате?". И на няколко момента ме доядя, че имаше колеги, които се бяха потрудили доста за проектите си, разбираха добре материята и я изложиха съвсем смилаемо, дори за абсолютни тъпани. И това, което получиха от журито беше присмех. Само при мен и колегата, който разботва графичен engine си глътнаха граматиката. След като приключих с презентацията си, едната свиня отпреде ми вика - "О колега! Аз онемях от вашето представяне! Сигурна съм, че никой в тази зала не може да застане пред вас и да започне да ви задава въпроси!" - като точно до нея седеше професор Лазаров(единсветният член на журито от технически факултет), който е един от най-завършените инженери/математици, които познавам, и чиито постижения в разработките му за военните и NASA, аз надали някога ще се доближа да достигна. И ТИЯ смешни лицемери, имат наглостта да ме питат защо държавата не инвестира и как може да се убеди да инвестира в подобни проекти. Направо ми идеше да я заплюя. Направо, като се загледах в аудиторията и ми стана жал за българската космическа програма.

Журито беше пълна скръб. Някакви тотални дебили от факултетите по юридически и хуманитарни науки, и само един човек от техническия факултет. Тия хора се държаха адски арогантно с кажи речи с почти всички колеги от техническия(техничарите, както ни наричат), без мен и още едно момче. С повечето един вид отношението им беше - "уфффф, ние нищо не разбирамe от тия неща, що ни занимавате?". И на няколко момента ме доядя, че имаше колеги, които се бяха потрудили доста за проектите си, разбираха добре материята и я изложиха съвсем смилаемо, дори за абсолютни тъпани. И това, което получиха от журито беше присмех. Само при мен и колегата, който разботва графичен engine си глътнаха граматиката. След като приключих с презентацията си, едната свиня отпреде ми вика - "О колега! Аз онемях от вашето представяне! Сигурна съм, че никой в тази зала не може да застане пред вас и да започне да ви задава въпроси!" - като точно до нея седеше професор Лазаров(единсветният член на журито от технически факултет), който е един от най-завършените инженери/математици, които познавам, и чиито постижения в разработките му за военните и NASA, аз надали някога ще се доближа да достигна. И ТИЯ смешни лицемери, имат наглостта да ме питат защо държавата не инвестира и как може да се убеди да инвестира в подобни проекти. Направо ми идеше да я заплюя. Направо, като се загледах в аудиторията и ми стана жал за българската космическа програма.

- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests