Page 3 of 157
Posted: Thu Sep 04, 2008 1:48 pm
by BaYa
Дони Дарко е доста добър и за мен. Много смела и необикновена трактовка (?) на шизофренията. Ксeл-eeе, аз много искам да ги видя тея екстри пъъък!!
Immortel (Ad Vitam) Е нечовешкият филм!
А
Сиропиталището е доста добър, но тая кифла-алпинист (На испански това са хората който използват останалите като "стъпалата" на стълба, ако ме разбирате!) Белен Руеда е остро надценена.
И преди Рольо да ме изяде с парцалите, ще поясня че имам тези сведения за гореспоменатата - не е просто лично мнение - от съвсем първа ръка; познавам я лично и е отвратително, непоносимо путе. И в такива сличаи имам лошият навик да не разграничавам много личен от професионален живот. Но за 20 години и тя изобщо не успя да се открои де, та чак до "Mar Adentro".
Posted: Thu Sep 04, 2008 10:37 pm
by Vivian
Picnic at Hanging Rock

Не прилича на нищо, което съм гледала (може би малко и донякъде на Heavenly Creatures). Аз ...просто нямам думи. Незабравимо изживяване, ако все още не сте го гледали и искате да бъдете изненадани, пробвайте.
El Orfanato беше наистина доста добро, макар и леко неразработено. И толкова красиво!
Posted: Thu Sep 04, 2008 11:19 pm
by Roland
Да, феноменална камера. Тия гледни точки, дето постоянно имаш чувството, че някой я гледа иззад ъгъла...
Posted: Thu Sep 04, 2008 11:28 pm
by Vivian
Всъщност, напомняше ми малко на The Others.
Posted: Thu Sep 04, 2008 11:29 pm
by Roland
Мен много. То и там имаше испанско участие, нали? Нещо такова ми се върти в главата. Навремето доста слабо внимание му обърнах, твърде еднакъв ми беше като концепция с
6-то чувство, може би трябва да го гледам пак... Едно от най-дистърбинг началата на филм, които съм виждал, впрочем

Posted: Fri Sep 05, 2008 9:23 am
by zhivik
Режисьор на "Другите" е Алехандро Аменабар, режисьор на "Морето в мен", между другото. "Другите" е от по-типичните неща, които е правил преди "Морето в мен", от тях бих извадил най-вече "Отвори очи" (представен на масовата публика чрез своя американски римейк "Vanilla Sky"). Също така интересен трилър е "Никой не познава никого", доста добра работа с камерата, а и хубави гледки от Севиля

Posted: Fri Sep 05, 2008 1:30 pm
by BaYa
От добрите е и неговата
opera prima -
Tésis.
Аз пък очавквам последният му филм -
Ágora - който снима в момента.
Posted: Fri Sep 05, 2008 9:44 pm
by Vivian
Roland wrote:Мен много. То и там имаше испанско участие, нали? Нещо такова ми се върти в главата. Навремето доста слабо внимание му обърнах, твърде еднакъв ми беше като концепция с
6-то чувство, може би трябва да го гледам пак... Едно от най-дистърбинг началата на филм, които съм виждал, впрочем

Добра идея да го изгледаш отново след The Orphanage. А и като си на такава вълна, винаги и чудесно да се върнеш към няколко класики жанра, като Don`t Look Now и The Changeling. Атмосферата им е много подобна.
Posted: Sat Sep 06, 2008 6:53 pm
by Darkling
"Double indemnity" известен още като "най-великият филм ноар на всички времена". Не ми допадна никак, а прехвалените из imdb диалози на Реймънд Чандлър ми се сториха ужасно изкуствени и направо досадни. Заредил съм още и "Out of the past" с Робърт Мичъм и "In a lonely place" с Богарт, други два хвалени филма от жанра, надявам се поне те да оправдаят очакванията ми.
Posted: Sat Sep 06, 2008 8:04 pm
by gal.eon
Преди малко изгледах The Machinist, след двугодишно отлагане. Знаех си, че ще съжалявам, че все не намирах време за него. Филмът е покъртителен!
Виждам, че по-горе имаше обсъждания на Donnie Darko и мисля, че тук е мястото да кажа, че и мен много ми хареса. За себе си го поставям (както и The Machinist) в една категория със следните филми (знам, че категорията е доста размита и много спорна): The Butterfly Effect, The Jacket, The I Inside, Stay (със сигурност забравям някой), може би Fight Club. Повечето от тях се градят върху необяснени мистерии, но това, което ги свърза, е неразграничимостта на реалното и илюзорното - независимо дали става въпрос за някакъв феномен, или за психическо заболяване.
Моля препоръчайте ми нещо подобно!
Друг филм, който гледах наскоро и ме впечатли, е The Following. Нека нашите филмови творци вземат пример от Кристофър Нолън как може да се направи невероятен филм с 6000 долара.
А като видях постовете за испански кино, се сетих за последния испански филм, който гледах - La Comunidad. Много добра черна комедия, която класирам непосредствено след Delicatessen на Jeunet.
Posted: Sun Sep 07, 2008 2:50 am
by Scourge
Darkling wrote:"Double indemnity" известен още като "най-великият филм ноар на всички времена". Не ми допадна никак, а прехвалените из imdb диалози на Реймънд Чандлър ми се сториха ужасно изкуствени и направо досадни. Заредил съм още и "Out of the past" с Робърт Мичъм и "In a lonely place" с Богарт, други два хвалени филма от жанра, надявам се поне те да оправдаят очакванията ми.
известен къде?
всичкото холивудско кино от 40-те звучи изкуствено, а ноар филмите със снапи остроумията са начело по тоя показател. няма много смисъл да се мъчиш със жанра, щом тоя не ти се нрави. едуард робинсън прави в него поредната си яка роля, а фотостилистиката е сред най-добрите образци в областта. не е баш екстремизъм а ла джон алтън, но е чудесен екземпляр на пестеливо осветление + дълбок фокус и твърди сенки.
Posted: Sun Sep 07, 2008 10:33 am
by Vivian
gal.eon wrote:Преди малко изгледах The Machinist, след двугодишно отлагане. Знаех си, че ще съжалявам, че все не намирах време за него. Филмът е покъртителен!
Виждам, че по-горе имаше обсъждания на Donnie Darko и мисля, че тук е мястото да кажа, че и мен много ми хареса. За себе си го поставям (както и The Machinist) в една категория със следните филми (знам, че категорията е доста размита и много спорна): The Butterfly Effect, The Jacket, The I Inside, Stay (със сигурност забравям някой), може би Fight Club. Повечето от тях се градят върху необяснени мистерии, но това, което ги свърза, е неразграничимостта на реалното и илюзорното - независимо дали става въпрос за някакъв феномен, или за психическо заболяване.
Моля препоръчайте ми нещо подобно!
Друг филм, който гледах наскоро и ме впечатли, е The Following. Нека нашите филмови творци вземат пример от Кристофър Нолън как може да се направи невероятен филм с 6000 долара.
А като видях постовете за испански кино, се сетих за последния испански филм, който гледах - La Comunidad. Много добра черна комедия, която класирам непосредствено след Delicatessen на Jeunet.
О да, The Following е страхотен.
Ето още филмчета в графата, която те вълнува: Jacob`s Ladder, Carnival of Souls, Spider, Possession (1981, Zulawski), Open Your Eyes, The Tenant, Bug.
Posted: Sun Sep 07, 2008 10:34 am
by Vivian
Scourge wrote:Darkling wrote:"Double indemnity" известен още като "най-великият филм ноар на всички времена". Не ми допадна никак, а прехвалените из imdb диалози на Реймънд Чандлър ми се сториха ужасно изкуствени и направо досадни. Заредил съм още и "Out of the past" с Робърт Мичъм и "In a lonely place" с Богарт, други два хвалени филма от жанра, надявам се поне те да оправдаят очакванията ми.
известен къде?
всичкото холивудско кино от 40-те звучи изкуствено, а ноар филмите със снапи остроумията са начело по тоя показател. няма много смисъл да се мъчиш със жанра, щом тоя не ти се нрави. едуард робинсън прави в него поредната си яка роля, а фотостилистиката е сред най-добрите образци в областта. не е баш екстремизъм а ла джон алтън, но е чудесен екземпляр на пестеливо осветление + дълбок фокус и твърди сенки.
Ако се занимаваш професионално с кино, ще ти бъде изтъкнат фактът, че е "най-добрият" в жанра. Пише си го във всички учебници.
Posted: Sun Sep 07, 2008 11:04 am
by Demandred
Не знам какво пише в учебниците, но за мен филмът е страхотен. На първо гледане не ме впечатли чак толкова, но на второ ми се видя практически перфектен, ако изключим ужасната руса перука, която носи главната актриса. Диалогът е прекрасен - да, не е реалистичен по никакъв начин, но както каза Scourge, целта е съвсем друга.
Posted: Sun Sep 07, 2008 3:30 pm
by Scourge
Vivian wrote:Scourge wrote:Darkling wrote:"Double indemnity" известен още като "най-великият филм ноар на всички времена". Не ми допадна никак, а прехвалените из imdb диалози на Реймънд Чандлър ми се сториха ужасно изкуствени и направо досадни. Заредил съм още и "Out of the past" с Робърт Мичъм и "In a lonely place" с Богарт, други два хвалени филма от жанра, надявам се поне те да оправдаят очакванията ми.
известен къде?
всичкото холивудско кино от 40-те звучи изкуствено, а ноар филмите със снапи остроумията са начело по тоя показател. няма много смисъл да се мъчиш със жанра, щом тоя не ти се нрави. едуард робинсън прави в него поредната си яка роля, а фотостилистиката е сред най-добрите образци в областта. не е баш екстремизъм а ла джон алтън, но е чудесен екземпляр на пестеливо осветление + дълбок фокус и твърди сенки.
Ако се занимаваш професионално с кино, ще ти бъде изтъкнат фактът, че е "най-добрият" в жанра. Пише си го във всички учебници.
цитати, плс?
не съм виждал никъде да пише такова нещо. честно казано, звучи ми като някоя имдб-щина.
има няколко обективни причини да не е така, въпреки всичките достойнства на филма. първо, макмъри няма харизмата на ултимативен антигерой, нито пък на псевдотакъв (като любопитно отклонение, той играе застраховател и в другия филм на били уайлдър, в който участва). което е нормално - не може всеки да е богарт, котън или мичъм. второ, недостатъчно количество безумно яки керъктър актьори - робинсън и отчасти портър хол не стигат. трето, барбара стенуик не е на обичайното си високо ниво, може и перуката с перчема да е виновна - отвлича вниманието и предизвиква хилежи на непредвидени места. : )
което не значи, че филмът не е много изпипан, както почти всичко на били уайлдър, бтв.