Roland wrote: ↑Fri Jul 06, 2018 8:57 pm
Не, означава просто, че Скарлет е амбициозен боклук с тъп агент, който не знае кога да си държи устата затворена, и си мисли, че тая роля ще й донесе Оскар ^_^ Никой никому не е длъжен с нищо, това вече го разбрахме. Ето на, аз примерно не съм длъжен да се преструвам, че изпитвам каквото и да е уважение към Скарлет. Сещаш ли се като се натрупаме достатъчно какво ще се случи с кариерата й?
...
Да, тези две бели и привлекателни жени имат силна кариера и вероятно рядко трябва да кандидатстват за роли. Блазе им. Това пак са стаи, просто малко по-различни стаи от тия, в които се прави кастинг. Не те ли бърка поне МЪНИЧКО, че транс жените са все още масово считани за отвращаващи уроди и съответно дори обективни красавици като Лаверн Кокс не са смятани за подходящи за дори минимално количество от ролите, които се хвърлят в краката на твоите любимки? За талант да не говорим - Холивуд е място на външност и връзки, талантът е безмерно второстепенен. Джейми Клейтън само в един Сенс8 демонстрира повече актьорски заряд от ВСИЧКИ роли, в които съм виждал СкарДжо и ДжейЛо взети заедно, но шанс да я видим да се натиска с Крис Прат или Крис Еванс ще й се даде на кукуво лято.
Изобщо, поведението ти в стил "те са си го постигнали сами" освен безкрайно фактологически погрешно (ДжейЛо винаги е била нечие гадже, а СкарДжо се буташе много интензивно на Уди Алън в началото на кариерата си), е и позиция, игнорираща факта, че докато тия привилегировани девойки (и другите като тях) играят ВСИЧКИ важни роли в Холивуд, никой, който е малко по-различен от тях, няма да има шанса да ги играе. И не, отговорността далеч не е само или дори основно тяхна, но това не променя факта, че и те имат отговорност. И най-вече не променя факта, че на транс жените буквално не се дава шанс ВЪОБЩЕ, че потенциално да стигнат и те до момента никой да не е в същите стаи като тях.
So much to unpack here...
...
Всичко, което казваш, е валидно и както се изрази, "логично"... във вакуум. Да, концепцията на актьорската професия е да се превъплатиш в нещо, различно от теб. Естествено, че във вакуум всеки трябва да може да играе всичко и това само представители на съответната група да играят въпросните роли е ограничаващо. Във вакуум. Но ние не живеем във вакуум, ние живеем в динамична среда, разкъсвана от микро- и макро-неравенства. Някои са по-големи от други. Някои са по-"модерни" от други. А някои просто получават повече внимание, защото хора със страст и/или платформа са избрали да ги защитават. Да, и в това има неравенство, но процесът на изобличаване на привилегиите на мнозинството е болезнен и никой не е написал правила за него, че да се изглади и да стане перфектен. Поради което е и толкова грозно, че жена с влияние като СкарДжо не счита за нужно да помогне на потискано малцинство, при положение, че нейната група беше на фокус като жертви на потисничество преди по-малко от година и тя беше сред хората, които имаха твърди и открити позиции по въпроса.
И понеже не сме във вакуум, стигаме до това, което @Litz повтаря не знам вече от колко поста и всички я игнорирате. От малцинствения талант не само се очаква много по-високо ниво, за да бъде признат, не само му се отказват роли, които (нека цитирам любимата фраза на @Matrim ) "по същата логика" би следвало да получава. Но и когато ролите, показващи НЕГОВИТЕ изживявания - озахарени или демонизирани, или превърнати в комедия, или просто недоразбрани, защото не му е бил даден шансът да участва в претворяването им в изкуство - са написани и изиграни от привилегированото мнозинство, това мнозинство после се тупа по гърба и си връчва награди за невероятния си героизъм и смелост. Което е такова грозно лицемерие, че просто боли, когато междувременно на това малцинство рядко се позволява да репрезентира роли на мнозинството, а когато му се позволи, това е *shrug* стандартна роля, so who gives a fuck. Така че да, ако бяхме във вакуум, на всеки се даваше равен шанс да си спечели уважението на публика и критици и да направи голяма кариера, и ако нямаше ВИДИМА разлика в отношението към хетеро бели актьори, всичко, което написа горе, щеше да е напълно акуратно.
Във вакуум.
I think we are finally getting somewhere!
Но да, напълно съм съгласен - както Скарлет може да поема които роли си иска, така и ти имаш правото да си мрънкаш колкото си искаш и да пишеш във всички възможни платформи колко си недоволен от нея. И да, ако сте голяма група хора имате пълно право да не ходите на филмите ѝ и да покажете на създателите им, че не искате да я гледате. И оттам нататък да сложите край на кариерата ѝ. То тя май още си има магазинче за пуканки във Франция, така че гладна няма да остане, но все пак
Аз пък още си я харесвам и не смятам, че е извършила някакъв непростим грях. Харесвам я изключително много като актриса, смятам, че е невероятно талантлива, а честно казано не е лесно да ми се угоди, когато става дума за пресъздаване на любимите ми комиксови герои, но тя винаги успява да ме спечели. И като човек ми харесва, в доста от интервютата ѝ съм намирал много хубави неща и си ме радва искрено. И ще продължа да си ходя на филмите ѝ, защото има само двама изпълнители заради които съм готов да ида на филм, който иначе бих могъл и да пропусна - Скарлет и Дженифър Лорънс. Така че ще си спонсорирам кариерата ѝ докато мога или докато вашият бойкот не я прекрати. А тогава не бих отказал да посетя магазинчето за пуканки в Париж, че да си я видя!
- Spoiler: show
Иначе сега съм на лятно докторантско училище и тук има хора от цял свят, дори едно много симпатично момиче от Япония. Попитах я какво мисли за Ghost in the Shell филма, тя каза, че не го е гледала, защото след Dragon Ball се е отказала трайно от игралните версии на аниметата. Попитах я какво мисли за избирането за Скарлет за ролята и дали има против, тя каза, че принципно не може да разбере защо някой би имал против, тъй като става дума за робот, а не за човек. И допълни, че според нея е добра стратегия да изберат не-азиатка точно за тази роля, защото така героинята наистина става различна от близките си и от другите хора в Япония, както роботът е различен от човека.
И, съжалявам, но нейното мнение ми се струва не само по-валидно, предвид расата и гражданството ѝ, но и по-защитено логически.
Да кажеш, че Дженифър Лорънс и Скарлет не са си постигнали успеха сами, защото са били нечии гаджета, е грозно.
Дори да е вярно (а то не е, защото Скарлет е известна от дете, преди да познава Алан, а Дженифър Лорънс изгря с Winter's Bone преди да е нечие гадже, но
дори да е вярно), това пак е техен успех -
те са успели да станат гаджета на когото трябва и са били достатъчно ловки в социално отношение, да се издигнат. Силни и интересни жени са и аз им се радвам много. И Ан Болейн се е издигнала, защото е съблазнила когото трябва както трябва и затова 500 години поетите и писателите не спират да създават нови истории за нея.
Жалко за Джейми Клейтън. Аз лично не я смятам за толкова добра актриса, постоянно беше намръщена или леко озадачена, но разбирам болката ти. И аз имам множество много любими актриси, които бих искал да са по-известни и да получават роли, но не се случва. Примерно за мен Натали Дормър е от най-добрите актриси на нашето време, но големите ѝ роли в киното... не съществуват (макар че тя поне имаше шанса да се натиска и с Крис Евънс и с Крис Хемсуърд, просто ролите ѝ и в двата филма започнаха и свършиха точно със сцената на натискане и имаха общо времетраене 53 секунди). Дженифър Морисън ми е изключителна и вдъхновяваща, но никаква я няма напоследък, Елизабет Мичъл яко се затри след Lost. И дори Сара Мишел Гелар, нашата прекрасна Бъфи, нищо не прави, освен да озвучава Robot Chicken. А за Елайза Душку и Каризма Капнетър няма и толкова... И въпреки това, когато Джесика Честейн или Ейми Адамс получи нова роля, никога не ми е хрумнало да си помисля "О, трябваше да вземат Дормър или Гелар!".
Холивуд е трудно място и са нужни много качества - както такива, които са ти дадени по рождение, така и такива, които се развиват и усъвършенстват, и никой няма гаранция за успех там. А транс хората са изключително малък процент от общото население на САЩ,
изключителено малък. Става дума за по-малко от 0,4% от общото население. Това е доста под прага на статистическата грешка в социалните науки, така че не виждам как може обективно да се докаже, че са в по-лошо положение от средната западна актриса извън най-големите имена на Холивуд. Освен това дори в разни статии като тази в CNN "няколко транс актьора, които можеха да поемат ролята вместо Скарлет" дават всичко на всичко точно 4 имена, напълно неизвестни. Тоест реално опциите са толкова малко, че за да стигнеш дори до цифрата четири, трябва да си поизмучеш по нещо от пръстите. От друга страна имаш актриса, която е известна и популярна сред широката публика и с която режисьорът вече е работил и предполагаемо знае какво може да получи от нея и как ще протече процеса. Ако бях продуцент, аз лично бих избрал опцията "Скарлет", пък ти си свободен да направиш преценка за това как ти би постъпил и да ми дадеш колкото точки искаш в дименсията "морален-неморален".
Това, което Лиц каза, е ясно и съм съгласен с него. Съществува дисбаланс - хетеро актьорите по-често получават гей роли, отколкото обратното - гей актьорите да получават хетеро роли. Просто не ми харесва предложеното решение - вместо да има кампании за това гей актьорите да поемат повече хетеро роли, което би било супер, става обратното - желание да се намалят гей ролите на хетеро актьори. Това няма да реши проблема, така, в най-добрият случай, гей актьорите ще останат завинаги ограничени до гей ролите.
И освен това, колкото и да е неприятно, разбирам донякъде логиката на хората, които казват "като знам, че е гей, не ми е убедителен", макар изобщо да не я споделям. Предполагам ще се съгласиш, че Гейл Харолд е изключителен в Queer as Folk - просто феноменален. Но по време на излъчването на сериала, актьора специално е крил сексуалността си, защото се е боял, че хората няма истински да повярват на безбройните му гей сцени, ако знаят, че всъщност е хетеро. Джак Фалахи от How To Get Away With Murder също известно време не разкриваше сексуалността си, тъй като в сериала имаше много гей сцени. Наистина съществува такова схващане, че гей актьорите не им отива да играят хетеро свалячи и аз самият не мога да преценя доколко това е социално конструирано, или наистина в когнитивно отношение мозъците на хората просто са неспособни да се справят с дисонанса.
Ако ме питаш за личното ми мнение, примерно в Call me by Your Name, Арми Хамър беше потресаващо зле като гей, а грозноватото момче беше само умерено зле и може би ако не знаех, че е хетеро, бих могъл да му повярвам. Така че е възможно знанието за нещо наистина да е повлияло и на моите собствени когнитивни процеси, но не мога да се самоанализирам достатъчно обективно.
Като се замислиш Холивуд е ужасно място - изглежда там всички постоянно се изнасилват, а през свободното си време се чудят коя група хора да дискриминират. Много неща опират до външен вид. И затова мисля, че всеки е свободен да опита да прави творество извън този модел и тази система. Но просто аргументът "Системата е много гадна, затова искам да се внедря в нея и да успея точно в нея и чрез нея." ми се струва в същността си лицемерен - тоест системата е гадна, защото не отговаря на личните ти интереси.