Social Justice in Speculative Fiction

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
Post Reply
User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Fri Jul 06, 2018 6:24 pm

Беше ми обърнато внимание, че отговорът на този въпрос не е толкова очевиден, колкото си мислех, така че ето и отговорът:
Ghibli wrote:
Fri Jun 29, 2018 9:54 am
Roland wrote:
Thu Jun 28, 2018 6:43 pm
ми отварят очите за собствените ми проблеми, каквито като източно европеец, отраснал през 80-те и 90-те, определено имам
Би ли развил малко по-подробно за какви проблеми става въпрос? Ясно ти е защо питам - доста хора тука сме източноевропейци, отраснали през 80-те и 90-те години.
Всички от нашето поколение сме израснали със селективен расизъм - къде директен (към цигани да речем), къде просто пасивен, под формата на хумор и неангажираност (имаме толкова шеги в стил "бой на негри в тъмна нощ" примерно, или изрази като "искам да се чувствам като бял човек" когато говорим за финансов комфорт). В общия случай просто не ни пука, това са проблеми на други хора в други държави. Това е факт, вече дали се счита за проблем, който има нужда от разрешаване, или за ситуация резултат от това, че в общия случай сме далеч от малцинствата, за които става въпрос, си е личен избор. От друга страна расизмът последните години избуя яко с бежанците и се демонстрира много нагледно.

За хомофобията не знам има ли нужда да коментирам, тя е ясна, България все още е ВЪРЛО хомофобска държава.

За сексизма бих коментирал по-подробно, но @Amelia вече направи доста добри наблюдения за това как жените в България хем са "равни", хем хич не са равни, а си спомням и разговора за безумните нива на домашно насилие над жени, каквото дори в Щатите няма.

И най-важно: хората по света смятат, че различните -изми и -фобии са само директно заявената омраза ("мразя педали" и "негрите на сапун"), но това категорично не е вярно. Когато израснеш в ситуация на институционално неравенство, ти интернализираш това неравенство като норма и дори като ти се отворят очите за въпросното неравенство, в много случаи сериозни аспекти от него остават невидими за теб или инстинктивно търсиш да им намериш оправдание, защото те са част от светогледа, с който си бил отгледан, и човешкият мозък винаги търси причини да запази статуквото. Ерго: за мен средата, в която нашето (пък и настоящото) поколение в България е израснало, е пълна с проблеми, много от които все още невидими за мнозинството хора. И бидейки част от групите, които тези проблеми таргетват, за мен е важно да ги анализирам и изкореня минимум у себе си, ако не мога у околните.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Dr. Horrible
Forsaken
Posts: 2932
Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Dr. Horrible » Fri Jul 06, 2018 6:31 pm

Roland wrote:
Fri Jul 06, 2018 1:46 pm
И вече дадох пример за актьор, отказал роля, която някой му е предложил, когато е осъзнал, че тя е проблемна.

Да, даде пример за това как някой неизвестен актьор е отказал второстепенна роля в проект, толкова евтин, че се снима в България. Чухме те. Но това не е съд и не важат правилата на западното прецедентно право - дори нещо някога да се е случило, то не става автоматично закон. Един актьор се е отказал от ролята - други актьори могат да не се откажат. Ако си изпуснеш химикалката, и някой край теб се наведе, вземе я и ти я подаде, това не означава, че Скарлет Йохансон е длъжна да идва да ти събира всяка изпусната вещ и да ти я връща лично.
Roland wrote:
Fri Jul 06, 2018 1:46 pm
Сериозно, сакън някой да му каже на белия хетеро човек, че нещо не му принадлежи...
Знам, че изразът "белия хетеро мъж" се повтаря като заучена мантра и ти благодаря, че в случая поне каза "човек". Не виждам защо казваш бял - и Скарлет, и транс престъпникът са бели, така че цветнокожите хора нямат залог в този казус, тоест цветът е ирелевантен. А мрънкането на транс актьорите и армиите им в туитър показва, че и тези хора вдигат шум до Бога, ако някой им каже, че нещо не е тяхно - тоест не са само хетеро хората, всички хора сме така. Така че стига с мантрата :D

Погледни този цитат и моля те прочети го трезво и рационално, а не през призмата на емоцията:
“Oh word?? So you can continue to play us but we can’t play y’all?” trans actress Trace Lysette, known for her role in “Transparent,” tweeted Tuesday. “I wouldn’t be as upset if I was getting in the same rooms as Jennifer Lawrence and Scarlett for cis roles, but we know that’s not the case. A mess.”

And not only do you play us and steal our narrative and our opportunity but you pat yourselves on the back with trophies and accolades for mimicking what we have lived . . . so twisted. I’m so done,” Lysette added.
Първо - тази актриса не е в стая със Скарлет или Дженифър, просто защото никой не е в стая със Скарлет или Дженифър, тъй като те двете с труд, талант и, разбира се, сексапил, са достигнали до такова положение в кариерите си, че не ходят по стаи, а преценяват кое от безбройните предложения за роли да удостоят с вниманието си.

Второ, "извратено е някой, който не е живал този живот, да го имитира и да печели награди" е най-малоумният аргумент на света. Защото по дефиниция ТОВА е работата на актьорите - да имитират хора с различен живот! Всички актьори го правят! Иначе не е художествен филм, а документален! Какво превръща трансексуалните хора в изключително специална група, която има ексклузивни права в разказването на истории? Когато Дженифър Лорънс беше избрана за ролята на вдовица в Silver Linings Playbook, никой не каза "Защо са избрали нея, а не някоя актриса, която действително е останала вдовица!". Когато Никол Кидман играе в Rabbit Hole, а Сандра Бълок в Gravity, никой не каза "Защо са избрали тези актриси за ролята на майка, загубила дете! В Холивуд има актриси, които действително са загубили дете, как е възможно други хора да открадват историите им, да ги имитират и да се потупват с награди по гърбовете - толкова е извратено!" Когато някой актьор играе родител, никой не го пита дали той наистина има дете. Когато играе изключително интелигентен човек, никой не го пита дали той наистина има високо IQ! Бедните хора само бедни актьори ли ги играят? САЩ е пълен с хора от славянски произход, част от тях имат актьорски заложби. Обаче не им дават роли, защото все още говорят със силен акцент. Получават единствено ролите на треторазрядни злодеи руснаци. А много често дори ролите на руснаци/славяни се дават на хора от други етнически общности и въпросните руснаци/славяни остават без работа. Да не говорим пък някой да ги взима за сценаристи или режисьори :lol: Но ти правиш ли такъв проблем за това, че Скарлет играе Наташа Романова, както правиш за "Дух в броня" и този бъдещ проект? Не. Защо? Защото в странния теоретичен модел за "социално равенство", който се шири из туитър, нюансът на кожата е несравнимо по-важен от неща като етнос, култура и социално положение, затова всички бели хора са взаимозаменяеми. В това има огромно лицемерие.

И този балон става толкова голям и толкова властен, че на теб най-искрено ти е чудно как е възможно някой да не се съгласи АВТОМАТИЧНО с думите на Trace Lysette и откъде идва това желание нещата да бъдат премислени! Как е възможно някой да предложи логични аргументи срещу толкова емоционално и въздействащо твърдение?! Явно просто защото е много голям фен на Скралет Йохансон, това е обяснението.

А истината е, че твърдението е логически слабо и нарушава демократичните принципи и емоционалния заряд зад него не означа нищо.

Но се радвам, че Себастиан Лилио, режисьор на носителя за оскар за чуждоезиков филм за 2017-та A Fantastic Woman, разказващ за транс жена, изиграна от транс актриса, категорично и недвусмислено подкрепи Скарлет:
“It’s true [that] cultural representation has been scarce so far. And it’s also true that the gesture of casting a cisgender actor to play a transgender role can be aesthetically or ethically debatable—but it should never be prohibited.

When I decided to cast Daniela Vega to play Marina in A Fantastic Woman, it was an act of artistic freedom, not political correctness. I wasn’t telling the world that transgender roles should be played by transgender actors. I was only doing what I felt was right for my film.”
Цитатът е от тук - https://themuse.jezebel.com/a-fantastic ... 1827387440
But goddamn,
you got me in love again

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5282
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Matrim » Fri Jul 06, 2018 7:22 pm

Когато Дженифър Лорънс беше избрана за ролята на вдовица в Silver Linings Playbook, никой не каза "Защо са избрали нея, а не някоя актриса, която действително е останала вдовица!". Когато Никол Кидман играе в Rabbit Hole, а Сандра Бълок в Gravity, никой не каза "Защо са избрали тези актриси за ролята на майка, загубила дете! В Холивуд има актриси, които действително са загубили дете, как е възможно други хора да открадват историите им, да ги имитират и да се потупват с награди по гърбовете - толкова е извратено!" Когато някой актьор играе родител, никой не го пита дали той наистина има дете. Когато играе изключително интелигентен човек, никой не го пита дали той наистина има високо IQ!
Не им давай идеи, моля те! :)
Второ, "извратено е някой, който не е живал този живот, да го имитира и да печели награди" е най-малоумният аргумент на света.
Тъпичък аргумент е, да. Особено при положение, че Холивуд няма монопол над киното. Дайте и ние да се тригънрем, че няма и сигурно никога няма да има блокбъстър на българска тематика, примерно. Или да се опълчим срещу мъжете автори, които си позволяват да създават женски персонажи без никога да са били жени.

Това, че в Холивуд често третират чувствителните теми с деликатността на разгонен носорог е друг въпрос, но дайте да не се лъжем, че ако все пак наемат транс актьори и транс сценаристи продуцентите няма да им се месят постоянно. По-забавният момент е, че всичките тези оплаквания е твърде вероятно да убият и без това ниското желание на важните клечки в Холивуд въобще да се занимават с такива проекти. Каквото и да направят все ще се намерят идиоти... да де, хора, да мрънкат на Туитър и Тъмблър, най-добре да си вържат гащите и да направят поредния филм за страданията на белия хетеросексуален мъж (извинявайте за мръсната дума).
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

User avatar
Litz
Ascendent
Posts: 4086
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Litz » Fri Jul 06, 2018 7:34 pm

@Dr. Horrible, хайде да не е така това с Лорънс, щото много хора казаха, че е прекалено млада за тази си роля, а и за всичките си следващи и е тотално неподходяща. Но лично аз не искам да почвам темата Лорънс отново, щото няма смисъл просто.

Но нека да обясня къде е проблемът, когато един куиър актьор си аутне, хетеро-изкусителските роли за този човек изчезват, щото хетеро актьорите там имат монопол. (Нищо лошо). Но се оказва, че и гей ролите са завзети, от същите хетеро актьори, които имат монопол като block buster/romcom lead. И вторите ги награждаваме за което.
Та оттам идва проблема.

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Moridin » Fri Jul 06, 2018 8:35 pm

Litz wrote:
Fri Jul 06, 2018 7:34 pm
Но нека да обясня къде е проблемът, когато един куиър актьор си аутне, хетеро-изкусителските роли за този човек изчезват, щото хетеро актьорите там имат монопол.
Това не звучи да е вярно? Твърдиш, че гей актьори не се кастват в хетеро роли? Source?
This is it. Ground zero.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Fri Jul 06, 2018 8:57 pm

Dr. Horrible wrote:
Fri Jul 06, 2018 6:31 pm
Roland wrote:
Fri Jul 06, 2018 1:46 pm
И вече дадох пример за актьор, отказал роля, която някой му е предложил, когато е осъзнал, че тя е проблемна.

Да, даде пример за това как някой неизвестен актьор е отказал второстепенна роля в проект, толкова евтин, че се снима в България. Чухме те. Но това не е съд и не важат правилата на западното прецедентно право - дори нещо някога да се е случило, то не става автоматично закон. Един актьор се е отказал от ролята - други актьори могат да не се откажат. Ако си изпуснеш химикалката, и някой край теб се наведе, вземе я и ти я подаде, това не означава, че Скарлет Йохансон е длъжна да идва да ти събира всяка изпусната вещ и да ти я връща лично.
Не, означава просто, че Скарлет е амбициозен боклук с тъп агент, който не знае кога да си държи устата затворена, и си мисли, че тая роля ще й донесе Оскар ^_^ Никой никому не е длъжен с нищо, това вече го разбрахме. Ето на, аз примерно не съм длъжен да се преструвам, че изпитвам каквото и да е уважение към Скарлет. Сещаш ли се като се натрупаме достатъчно какво ще се случи с кариерата й?
Dr. Horrible wrote:
Fri Jul 06, 2018 6:31 pm
Roland wrote:
Fri Jul 06, 2018 1:46 pm
Сериозно, сакън някой да му каже на белия хетеро човек, че нещо не му принадлежи...
Знам, че изразът "белия хетеро мъж" се повтаря като заучена мантра и ти благодаря, че в случая поне каза "човек". Не виждам защо казваш бял - и Скарлет, и транс престъпникът са бели, така че цветнокожите хора нямат залог в този казус, тоест цветът е ирелевантен. А мрънкането на транс актьорите и армиите им в туитър показва, че и тези хора вдигат шум до Бога, ако някой им каже, че нещо не е тяхно - тоест не са само хетеро хората, всички хора сме така. Така че стига с мантрата :D
Казвам бял, защото белите хора в западната култура са изградили свят, където всичко им принадлежи и където са родени със схващането, че "ако го искам, ми се полага". А понякога просто не ти се. Цветнокожите хора нямат залог в този КОНКРЕТЕН казус, но цветнокожа актриса нямаше да поеме тая роля или ако я беше поела, щеше моментално да се оттегли като си дадеше сметка колко е проблемна. Еле па разни муцита като СкарДжо, която е направила кариера от това да хвърля изкусителни погледи в плътно прилепнала кожена униформа, и всичко й се дава на мига. Сори, суийтхарт, някои неща не са "твои" и може би вместо да се дуеш, си дай сметка, че като се прави миналата година на Великата Феминистка, същитя тия хора бяха на твоя страна и може би е уместно да спреш да си развяваш привилегията и вместо това да почнеш да я използваш, за да им помогнеш малко.
Dr. Horrible wrote:
Fri Jul 06, 2018 6:31 pm
Погледни този цитат и моля те прочети го трезво и рационално, а не през призмата на емоцията:
“Oh word?? So you can continue to play us but we can’t play y’all?” trans actress Trace Lysette, known for her role in “Transparent,” tweeted Tuesday. “I wouldn’t be as upset if I was getting in the same rooms as Jennifer Lawrence and Scarlett for cis roles, but we know that’s not the case. A mess.”

And not only do you play us and steal our narrative and our opportunity but you pat yourselves on the back with trophies and accolades for mimicking what we have lived . . . so twisted. I’m so done,” Lysette added.
Първо - тази актриса не е в стая със Скарлет или Дженифър, просто защото никой не е в стая със Скарлет или Дженифър, тъй като те двете с труд, талант и, разбира се, сексапил, са достигнали до такова положение в кариерите си, че не ходят по стаи, а преценяват кое от безбройните предложения за роли да удостоят с вниманието си.
Да, тези две бели и привлекателни жени имат силна кариера и вероятно рядко трябва да кандидатстват за роли. Блазе им. Това пак са стаи, просто малко по-различни стаи от тия, в които се прави кастинг. Не те ли бърка поне МЪНИЧКО, че транс жените са все още масово считани за отвращаващи уроди и съответно дори обективни красавици като Лаверн Кокс не са смятани за подходящи за дори минимално количество от ролите, които се хвърлят в краката на твоите любимки? За талант да не говорим - Холивуд е място на външност и връзки, талантът е безмерно второстепенен. Джейми Клейтън само в един Сенс8 демонстрира повече актьорски заряд от ВСИЧКИ роли, в които съм виждал СкарДжо и ДжейЛо взети заедно, но шанс да я видим да се натиска с Крис Прат или Крис Еванс ще й се даде на кукуво лято.

Изобщо, поведението ти в стил "те са си го постигнали сами" освен безкрайно фактологически погрешно (ДжейЛо винаги е била нечие гадже, а СкарДжо се буташе много интензивно на Уди Алън в началото на кариерата си), е и позиция, игнорираща факта, че докато тия привилегировани девойки (и другите като тях) играят ВСИЧКИ важни роли в Холивуд, никой, който е малко по-различен от тях, няма да има шанса да ги играе. И не, отговорността далеч не е само или дори основно тяхна, но това не променя факта, че и те имат отговорност. И най-вече не променя факта, че на транс жените буквално не се дава шанс ВЪОБЩЕ, че потенциално да стигнат и те до момента никой да не е в същите стаи като тях.
Dr. Horrible wrote:
Fri Jul 06, 2018 6:31 pm
Второ, "извратено е някой, който не е живал този живот, да го имитира и да печели награди" е най-малоумният аргумент на света. Защото по дефиниция ТОВА е работата на актьорите - да имитират хора с различен живот! Всички актьори го правят! Иначе не е художествен филм, а документален! Какво превръща трансексуалните хора в изключително специална група, която има ексклузивни права в разказването на истории? Когато Дженифър Лорънс беше избрана за ролята на вдовица в Silver Linings Playbook, никой не каза "Защо са избрали нея, а не някоя актриса, която действително е останала вдовица!". Когато Никол Кидман играе в Rabbit Hole, а Сандра Бълок в Gravity, никой не каза "Защо са избрали тези актриси за ролята на майка, загубила дете! В Холивуд има актриси, които действително са загубили дете, как е възможно други хора да открадват историите им, да ги имитират и да се потупват с награди по гърбовете - толкова е извратено!" Когато някой актьор играе родител, никой не го пита дали той наистина има дете. Когато играе изключително интелигентен човек, никой не го пита дали той наистина има високо IQ! Бедните хора само бедни актьори ли ги играят? САЩ е пълен с хора от славянски произход, част от тях имат актьорски заложби. Обаче не им дават роли, защото все още говорят със силен акцент. Получават единствено ролите на треторазрядни злодеи руснаци. А много често дори ролите на руснаци/славяни се дават на хора от други етнически общности и въпросните руснаци/славяни остават без работа. Да не говорим пък някой да ги взима за сценаристи или режисьори :lol: Но ти правиш ли такъв проблем за това, че Скарлет играе Наташа Романова, както правиш за "Дух в броня" и този бъдещ проект? Не. Защо? Защото в странния теоретичен модел за "социално равенство", който се шири из туитър, нюансът на кожата е несравнимо по-важен от неща като етнос, култура и социално положение, затова всички бели хора са взаимозаменяеми. В това има огромно лицемерие.

И този балон става толкова голям и толкова властен, че на теб най-искрено ти е чудно как е възможно някой да не се съгласи АВТОМАТИЧНО с думите на Trace Lysette и откъде идва това желание нещата да бъдат премислени! Как е възможно някой да предложи логични аргументи срещу толкова емоционално и въздействащо твърдение?! Явно просто защото е много голям фен на Скралет Йохансон, това е обяснението.

А истината е, че твърдението е логически слабо и нарушава демократичните принципи и емоционалния заряд зад него не означа нищо.
So much to unpack here...

На първо място, ти поиска от мен да погледна неемоционално на този цитат, но това не е неемоционален проблем и именно tone policing и "принципни" позиции са оръжията, с които привилегированото малцинство потиска разговорите, които малцинствата искат да водят. Това е същата безумна позиция, според която тренирани и въоръжени ченгета в САЩ могат да се паникьосват и да стрелят по черни мъже, които вече са с белезници и не носят оръжия, но човек, на когото се размахва пистолет в лицето и му се крещи от предполагаем защитник на закона, трябвало да запазва винаги спокойствие.

Всичко, което казваш, е валидно и както се изрази, "логично"... във вакуум. Да, концепцията на актьорската професия е да се превъплатиш в нещо, различно от теб. Естествено, че във вакуум всеки трябва да може да играе всичко и това само представители на съответната група да играят въпросните роли е ограничаващо. Във вакуум. Но ние не живеем във вакуум, ние живеем в динамична среда, разкъсвана от микро- и макро-неравенства. Някои са по-големи от други. Някои са по-"модерни" от други. А някои просто получават повече внимание, защото хора със страст и/или платформа са избрали да ги защитават. Да, и в това има неравенство, но процесът на изобличаване на привилегиите на мнозинството е болезнен и никой не е написал правила за него, че да се изглади и да стане перфектен. Поради което е и толкова грозно, че жена с влияние като СкарДжо не счита за нужно да помогне на потискано малцинство, при положение, че нейната група беше на фокус като жертви на потисничество преди по-малко от година и тя беше сред хората, които имаха твърди и открити позиции по въпроса.

И понеже не сме във вакуум, стигаме до това, което @Litz повтаря не знам вече от колко поста и всички я игнорирате. От малцинствения талант не само се очаква много по-високо ниво, за да бъде признат, не само му се отказват роли, които (нека цитирам любимата фраза на @Matrim ) "по същата логика" би следвало да получава. Но и когато ролите, показващи НЕГОВИТЕ изживявания - озахарени или демонизирани, или превърнати в комедия, или просто недоразбрани, защото не му е бил даден шансът да участва в претворяването им в изкуство - са написани и изиграни от привилегированото мнозинство, това мнозинство после се тупа по гърба и си връчва награди за невероятния си героизъм и смелост. Което е такова грозно лицемерие, че просто боли, когато междувременно на това малцинство рядко се позволява да репрезентира роли на мнозинството, а когато му се позволи, това е *shrug* стандартна роля, so who gives a fuck. Така че да, ако бяхме във вакуум, на всеки се даваше равен шанс да си спечели уважението на публика и критици и да направи голяма кариера, и ако нямаше ВИДИМА разлика в отношението към хетеро бели актьори, всичко, което написа горе, щеше да е напълно акуратно.

Във вакуум.

Бележка под линия: много от примерите ти са неща, с които човечеството се е занимавало от хилядолетия, столетия или минимум десетилетия. Това да си някаква форма на disability може да се случи на всеки и при все, че абсолютно може да се коментира доколко без лично да си го преживявал, можеш да го пресъздадеш като сценарист или актьор, факт е, че тези състояния са познати на много, много хора и са били развивани в много, много произведения. Неща като транс-обществото са нови, тепърва се дефинират в момента, и са тотална мистерия за повечето хора извън въпросната група. Да, транс гласът е ВАЖЕН в този случай. Но устата им бива запушена всеки път, когато някой като СкарДжо вземе такава роля.

И да, за мен поне всички бели хора са взаимозаменяеми. Не защото всички са равни, а защото неравенствата помежду ни са пренебрежими спрямо бездната от неравенство, която ни дели от POC малцинствата в НАШИТЕ общества. Аз избягах от Източна Европа с устрем, защото в моя личен вътрешен свят въпросът беше между това и смърт. Съответно от мен патриотично възмущение как ни представяли на Запад никога няма да видиш. Но когато можеш да ми демонстрираш, че източноевропейците са третирани със същата чудовищна злоба, с която ежедневно се сблъскват транс хората, ще си говорим пак. Дотогава, аз лично мисля да третирам различните ситуации като различни и да не си играя на "по тая логика" и "ако почнем тук, къде ще му се види краят"...
Dr. Horrible wrote:
Fri Jul 06, 2018 6:31 pm
Но се радвам, че Себастиан Лилио, режисьор на носителя за оскар за чуждоезиков филм за 2017-та A Fantastic Woman, разказващ за транс жена, изиграна от транс актриса, категорично и недвусмислено подкрепи Скарлет:
“It’s true [that] cultural representation has been scarce so far. And it’s also true that the gesture of casting a cisgender actor to play a transgender role can be aesthetically or ethically debatable—but it should never be prohibited.

When I decided to cast Daniela Vega to play Marina in A Fantastic Woman, it was an act of artistic freedom, not political correctness. I wasn’t telling the world that transgender roles should be played by transgender actors. I was only doing what I felt was right for my film.”
Цитатът е от тук - https://themuse.jezebel.com/a-fantastic ... 1827387440
Ми супер, браво на него. Всеки с приоритетите си. Макар че и двамата се държите по същия начин, по който се държат консервативните радио водещи в САЩ и се опитвате да изкарате нещата на ниво "правила и законност", все едно някой се опитва да атакува ЛЕГАЛНОСТТА на това всеки да играе каквото му скимне. This isn't about freedom of speech, it's about freedom from consequence. Всеки може да играе каквото си иска, да. И всеки може да реагира на това решение както си иска. СкарДжо може да има много по-силен глас от мен, но това не значи, че аз съм длъжен да си трая, когато тя е решила да го използва по начин, който смятам за вреден спрямо хора, които също имат много по-слаби гласове от нея.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5282
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Matrim » Fri Jul 06, 2018 9:21 pm

Ето на, аз примерно не съм длъжен да се преструвам, че изпитвам каквото и да е уважение към Скарлет. Сещаш ли се като се натрупаме достатъчно какво ще се случи с кариерата й?
Сещаш ли се, че вероятността това да се случи клони към нула? Полански и Крис Браун, да речем, все още си имaт кариерите, а ти си мислиш, че на достатъчно хора им пука за това какви роли приема Скарлет Йохансон?
Цветнокожите хора нямат залог в този КОНКРЕТЕН казус, но цветнокожа актриса нямаше да поеме тая роля или ако я беше поела, щеше моментално да се оттегли като си дадеше сметка колко е проблемна.
А обобщенията какво биха направили всички цветнокожи в някаква ситуация не са проблемни, викаш? Защото всички като чуят "проблемна" и действат по един и същ начин явно. :roll:
Но устата им бива запушена всеки път, когато някой като СкарДжо вземе такава роля.
СкарДжо е и сценаристът на въпросния филм?!? :P Този филм, чието име така и не си направих труда да запомня (sue me) като нищо може да е пълен буламач, но ако е добре направен, много повече хора ще го гледат с Йохансон с главната роля и съответно awareness-a ще се вдигне много повече. Е, може би по не най-идеалния начин, но какво да се прави.
Но когато можеш да ми демонстрираш, че източноевропейците са третирани със същата чудовищна злоба, с която ежедневно се сблъскват транс хората, ще си говорим пак.
Те и японците не са третирани "със същата чудовищна злоба", тогава дай да не се оплакваш от Ghost in the Shell, а?
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Fri Jul 06, 2018 9:26 pm

Matrim wrote:
Fri Jul 06, 2018 7:22 pm
Второ, "извратено е някой, който не е живал този живот, да го имитира и да печели награди" е най-малоумният аргумент на света.
Тъпичък аргумент е, да. Особено при положение, че Холивуд няма монопол над киното. Дайте и ние да се тригънрем, че няма и сигурно никога няма да има блокбъстър на българска тематика, примерно. Или да се опълчим срещу мъжете автори, които си позволяват да създават женски персонажи без никога да са били жени.

Това, че в Холивуд често третират чувствителните теми с деликатността на разгонен носорог е друг въпрос, но дайте да не се лъжем, че ако все пак наемат транс актьори и транс сценаристи продуцентите няма да им се месят постоянно. По-забавният момент е, че всичките тези оплаквания е твърде вероятно да убият и без това ниското желание на важните клечки в Холивуд въобще да се занимават с такива проекти. Каквото и да направят все ще се намерят идиоти... да де, хора, да мрънкат на Туитър и Тъмблър, най-добре да си вържат гащите и да направят поредния филм за страданията на белия хетеросексуален мъж (извинявайте за мръсната дума).
1. Българите в Америка са свръхмалко и невидимо малцинство, което не бива потъпквано по никакъв начин. Никоя страна не е длъжна да прави филми, посветени на друга страна и това никому не вреди. Транс обществото Е част от американската култура и като такова, е в правото си да настоява за репрезентация.

2. Това, че сме щели да им убием желанието е ЛЮБИМИЯТ консервативен аргумент тук по всички такива въпроси: "ако само бяхте по-добродушни и не бяхте толкова uppity, всичко щеше да е на шест". Да, ама не. Никоя сериозна социална промяна не е станала защото малцинството е било учтиво и е изчакало мнозинството да му скимне. Не, тия работи стават шумно и насила, и това е напълно нормален процес. Ако ЛГБТ обществото беше следвало твоя начин на мислене, още щяхме да се крием по разни дайв барове и да ни тероризират полицейски рейдове, където ни гледат дали имаме поне три дрехи, правени за нашия пол...
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Fri Jul 06, 2018 9:31 pm

Matrim wrote:
Fri Jul 06, 2018 9:21 pm
Ето на, аз примерно не съм длъжен да се преструвам, че изпитвам каквото и да е уважение към Скарлет. Сещаш ли се като се натрупаме достатъчно какво ще се случи с кариерата й?
Сещаш ли се, че вероятността това да се случи клони към нула? Полански и Крис Браун, да речем, все още си имaт кариерите, а ти си мислиш, че на достатъчно хора им пука за това какви роли приема Скарлет Йохансон?
Полански не може да стъпи в САЩ, Крис Браун тук масово никой не го слуша вече, а Скарлет още не е натрупала достатъчно лоша карма, но не забравяй, че допреди година всеки си мислеше, че сексуалният тормоз в Холивуд винаги ще си остане статукво. Нещата се променят МНОГО бързо в момента, особено като отговор на урода в Белия Дом и тоя тип мислене става все по-токсичен.
Matrim wrote:
Fri Jul 06, 2018 9:21 pm
Цветнокожите хора нямат залог в този КОНКРЕТЕН казус, но цветнокожа актриса нямаше да поеме тая роля или ако я беше поела, щеше моментално да се оттегли като си дадеше сметка колко е проблемна.
А обобщенията какво биха направили всички цветнокожи в някаква ситуация не са проблемни, викаш? Защото всички като чуят "проблемна" и действат по един и същ начин явно. :roll:
Туше. Не го казах добре. Правилният изказ би бил "цветнокожа актриса в настоящата динамика на Холивуд е по-вероятно да има нужния awareness, за да не се държи като задник" :)
Matrim wrote:
Fri Jul 06, 2018 9:21 pm
Но устата им бива запушена всеки път, когато някой като СкарДжо вземе такава роля.
СкарДжо е и сценаристът на въпросния филм?!? :P Този филм, чието име така и не си направих труда да запомня (sue me) като нищо може да е пълен буламач, но ако е добре направен, много повече хора ще го гледат с Йохансон с главната роля и съответно awareness-a ще се вдигне много повече. Е, може би по не най-идеалния начин, но какво да се прави.
Ах, значи тя ни прави УСЛУГА. Баси колко сме благословени! Добре, че е СкарДжо да циссплейнне ситуацията. И не е сценарист, но е продуцент, т.е. има по-сериозна връзка с филма.
Matrim wrote:
Fri Jul 06, 2018 9:21 pm
Но когато можеш да ми демонстрираш, че източноевропейците са третирани със същата чудовищна злоба, с която ежедневно се сблъскват транс хората, ще си говорим пак.
Те и японците не са третирани "със същата чудовищна злоба", тогава дай да не се оплакваш от Ghost in the Shell, а?
Със злоба не, но са също толкова игнорирани за роли, колкото и всички други малцинства. Your point?
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5282
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Matrim » Fri Jul 06, 2018 10:03 pm

2. Това, че сме щели да им убием желанието е ЛЮБИМИЯТ консервативен аргумент тук по всички такива въпроси: "ако само бяхте по-добродушни и не бяхте толкова uppity, всичко щеше да е на шест". Да, ама не. Никоя сериозна социална промяна не е станала защото малцинството е било учтиво и е изчакало мнозинството да му скимне. Не, тия работи стават шумно и насила, и това е напълно нормален процес. Ако ЛГБТ обществото беше следвало твоя начин на мислене, още щяхме да се крием по разни дайв барове и да ни тероризират полицейски рейдове, където ни гледат дали имаме поне три дрехи, правени за нашия пол...
Никоя социална промяна не е била водена от Холивуд, те процесите си текат в обществото и като стигнат определена точка на популярност и Холивуд се сеща да ги покаже. И това не е "моят начин на мислене", а подозрението ми, че протестите и т.н. не действат особено на хората, които взимат решенията в Холивуд.Но ако смяташ, че Холивуд ей сега ще реши да влага пари да raise-ва awareness, be my guest.
Никоя страна не е длъжна да прави филми, посветени на друга страна и това никому не вреди. Транс обществото Е част от американската култура и като такова, е в правото си да настоява за репрезентация.
Холивуд обаче е в правото си да има каже да имат да вземат и е също толкова длъжен да прави филми за транс обществото, колкото и за България, that is to say not at all.
Ах, значи тя ни прави УСЛУГА. Баси колко сме благословени! Добре, че е СкарДжо да циссплейнне ситуацията. И не е сценарист, но е продуцент, т.е. има по-сериозна връзка с филма.
Не ни прави услуга, но колкото и да го въртиш и сучеш, шансът филм с холивудска звезда в главната роля да бъде запомнен е далеч по-голям от шанса на филм с no name актьор в главната роля, независимо дали този актьор е транс или CIS, бял или зелен.
Със злоба не, но са също толкова игнорирани за роли, колкото и всички други малцинства. Your point?
Пойнтът ми е, че оплакванията на д-р Хорибъл за репрезентацията на източноeвропейците са също толкова основателни като твоите за Ghost in the Shell и това, че "има и по-зле, какво ме занимавате с това" никога не е валиден аргумент.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Amikae » Fri Jul 06, 2018 11:07 pm

Всъщност оплакванията и на Dr. Horrible и на Roland са еднакво неоснователни. Освен, ако няма някакви научни и социологически проучвания, които доказват че подобна репрезентация е жизненоважна за човечеството, то си говорим празни приказки.

Чета и не виждам аргументи защо тези неща трябва да се случват. Чувствата не са аргументи и никога няма да бъдат. Даже може да се подхвърли обратната идея, че твърде много внимание се обръща на какво холивуд бълва. Нездравословно е да се отдава толкова голямо значение на една от най-неморалните и суетни индустрии. Тъжен живот води човека, който страда по това какви филми холивуд прави или не прави...

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Fri Jul 06, 2018 11:36 pm

Moridin wrote:
Fri Jul 06, 2018 8:35 pm
Litz wrote:
Fri Jul 06, 2018 7:34 pm
Но нека да обясня къде е проблемът, когато един куиър актьор си аутне, хетеро-изкусителските роли за този човек изчезват, щото хетеро актьорите там имат монопол.
Това не звучи да е вярно? Твърдиш, че гей актьори не се кастват в хетеро роли? Source?
Ето малко имена и какви са кариерите им в момента. Включвам само игрални роли в пълнометражни филми (понеже сериалите са отделна, сравнително по-либерална среда), или главни, или важна част от ансамбъл. Опитах се да намеря по-известни и/или съвременни примери, щото иначе имена бол. Фокусирах върху традиционно привлекателни мъже, съпоставими с хетеро актьорите, които играят романтични герои. Не включих Мат Бомър, защото за него вече говорихме.

Нийл Патрик Харис: Came out: 2006. Оттогава насам е играл в:
The Best and the Brightest (2010) - ирае герой, описан в трейлъра като "ordinary dad", нула сексапил.
Company (2011) - базиран на седемдесетарски мюзикъл, героят му е стар ерген.
The Smurfs (2011)/The Smurfs 2 (2013) - ...it's the fucking Smurfs...
A Million Ways to Die in the West (2014) - играе надут ръб.
Gone Girl (2014) - играе вманиачен психар.

Рупърт Евърет: Came out: 1989. Самият той казва, че след това така и не е получил никаква работа в Холивуд.

Шайен Джаксън: Came out: 2008. Оттогава насам е играл в:
Hysteria (2010) - не мога да намеря инфо, но е долнопробен слашър хорър...
The Green (2011) - гей.
Mutual Friends (2013) - романтичен хетеро образ.
Love is Strange (2014) - гей.
The One I Wrote For You (2014) - баща с дете, вманиачен в кариерата си. Нула сексапил.
Six Dance Lessons in Six Weeks (2014) - гей.

Ръсел Тови: Came out: 1999. Оттогава насам е играл в:
Grabbers (2012) - комедийна роля на алкохолик.
The Pass (2016) - гей.

Езра Милър: Came out: 2012. Говорил е за това как са се опитвали да го разубедят да кам аутне. Оттогава насам е играл в:
The Perks of Being a Wallflower (2012) - гей.
Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016) - силно дистърбд персонаж, нула сексапил.
Justice League (2017) - комедиен сайдкик.


Ако изгубя още един час в рисърч, ще намеря още примери, но истината е, че няма нужда. НИКОЙ актьор, който е аут, не получава сериозни роли в Холивуд в момента, а когато получи нещо с по-висок профил, то е странична роля. Ако имаш желание да опровергаеш това, burden of proof is on you now.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Fri Jul 06, 2018 11:39 pm

Matrim wrote:
Fri Jul 06, 2018 10:03 pm
Със злоба не, но са също толкова игнорирани за роли, колкото и всички други малцинства. Your point?
Пойнтът ми е, че оплакванията на д-р Хорибъл за репрезентацията на източноeвропейците са също толкова основателни като твоите за Ghost in the Shell и това, че "има и по-зле, какво ме занимавате с това" никога не е валиден аргумент.
False equivalence. Азиатските актьори в Америка са директно потърпевши в негативен план от това, защото не получават работа. НИКОЙ източно европеец в Щатите не е пострадал от Борат.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Fri Jul 06, 2018 11:41 pm

Amikae wrote:
Fri Jul 06, 2018 11:07 pm
Всъщност оплакванията и на Dr. Horrible и на Roland са еднакво неоснователни. Освен, ако няма някакви научни и социологически проучвания, които доказват че подобна репрезентация е жизненоважна за човечеството, то си говорим празни приказки.

Чета и не виждам аргументи защо тези неща трябва да се случват. Чувствата не са аргументи и никога няма да бъдат. Даже може да се подхвърли обратната идея, че твърде много внимание се обръща на какво холивуд бълва. Нездравословно е да се отдава толкова голямо значение на една от най-неморалните и суетни индустрии. Тъжен живот води човека, който страда по това какви филми холивуд прави или не прави...
Начи, понеже в крайна сметка имам само толкова часове да си блъскам главата в стената, днес няма да седна да ровя научни изследвания за травмите, нанесени от маргинализацията, и положителните ефекти от репрезентацията, но като личен пример мога да отбележа, че съм в Америка вече почти цяло десетилетие и съм ставал свидетел на безброй случаи на хора, променили отношението си към ЛГБТ индивиди заради положителна репрезентация в поп-културата.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5282
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Matrim » Fri Jul 06, 2018 11:45 pm

Roland wrote:
Fri Jul 06, 2018 11:39 pm
Matrim wrote:
Fri Jul 06, 2018 10:03 pm
Със злоба не, но са също толкова игнорирани за роли, колкото и всички други малцинства. Your point?
Пойнтът ми е, че оплакванията на д-р Хорибъл за репрезентацията на източноeвропейците са също толкова основателни като твоите за Ghost in the Shell и това, че "има и по-зле, какво ме занимавате с това" никога не е валиден аргумент.
False equivalence. Азиатските актьори в Америка са директно потърпевши в негативен план от това, защото не получават работа. НИКОЙ източно европеец в Щатите не е пострадал от Борат.
Викаш няма случаи да са взели за роля на източноевропеец някой англосаксонец, а?
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 4 guests