Social Justice in Speculative Fiction

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Amikae » Sat Jul 07, 2018 12:20 am

Roland wrote:
Fri Jul 06, 2018 11:41 pm
Amikae wrote:
Fri Jul 06, 2018 11:07 pm
Всъщност оплакванията и на Dr. Horrible и на Roland са еднакво неоснователни. Освен, ако няма някакви научни и социологически проучвания, които доказват че подобна репрезентация е жизненоважна за човечеството, то си говорим празни приказки.

Чета и не виждам аргументи защо тези неща трябва да се случват. Чувствата не са аргументи и никога няма да бъдат. Даже може да се подхвърли обратната идея, че твърде много внимание се обръща на какво холивуд бълва. Нездравословно е да се отдава толкова голямо значение на една от най-неморалните и суетни индустрии. Тъжен живот води човека, който страда по това какви филми холивуд прави или не прави...
Начи, понеже в крайна сметка имам само толкова часове да си блъскам главата в стената, днес няма да седна да ровя научни изследвания за травмите, нанесени от маргинализацията, и положителните ефекти от репрезентацията, но като личен пример мога да отбележа, че съм в Америка вече почти цяло десетилетие и съм ставал свидетел на безброй случаи на хора, променили отношението си към ЛГБТ индивиди заради положителна репрезентация в поп-културата.
Аз не искам да си блъскаш главата. Трябваше отдавна дискусията да е тръгнала в тази посока, защото само с guilt trip не става. Студената логика и фактите обикновено помагат много, не знам защо от вашия лагер не ги използвате повече, след като очевидно имате какво да кажете по въпроса. Само да не става въпрос за анекдоти, че такива рядко са правилна извадка.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Sat Jul 07, 2018 1:25 am

Matrim wrote:
Fri Jul 06, 2018 11:45 pm
Викаш няма случаи да са взели за роля на източноевропеец някой англосаксонец, а?
Викам, че не знам за случай актьор от източноевропейски произход (което бтв до кое поколение назад го броим? Щото ако си роден там, не си никакъв “сърбин”, а чист бял американец) да се е оплакал. Ако ти знаеш, сподели, аз не твърдя, че няма. Азиатците обаче не си мълчат.

Също така whataboutism е сред най-досадните типове спор...
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Dr. Horrible
Forsaken
Posts: 2932
Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Dr. Horrible » Sat Jul 07, 2018 3:04 am

Roland wrote:
Fri Jul 06, 2018 8:57 pm
Не, означава просто, че Скарлет е амбициозен боклук с тъп агент, който не знае кога да си държи устата затворена, и си мисли, че тая роля ще й донесе Оскар ^_^ Никой никому не е длъжен с нищо, това вече го разбрахме. Ето на, аз примерно не съм длъжен да се преструвам, че изпитвам каквото и да е уважение към Скарлет. Сещаш ли се като се натрупаме достатъчно какво ще се случи с кариерата й?

...

Да, тези две бели и привлекателни жени имат силна кариера и вероятно рядко трябва да кандидатстват за роли. Блазе им. Това пак са стаи, просто малко по-различни стаи от тия, в които се прави кастинг. Не те ли бърка поне МЪНИЧКО, че транс жените са все още масово считани за отвращаващи уроди и съответно дори обективни красавици като Лаверн Кокс не са смятани за подходящи за дори минимално количество от ролите, които се хвърлят в краката на твоите любимки? За талант да не говорим - Холивуд е място на външност и връзки, талантът е безмерно второстепенен. Джейми Клейтън само в един Сенс8 демонстрира повече актьорски заряд от ВСИЧКИ роли, в които съм виждал СкарДжо и ДжейЛо взети заедно, но шанс да я видим да се натиска с Крис Прат или Крис Еванс ще й се даде на кукуво лято.

Изобщо, поведението ти в стил "те са си го постигнали сами" освен безкрайно фактологически погрешно (ДжейЛо винаги е била нечие гадже, а СкарДжо се буташе много интензивно на Уди Алън в началото на кариерата си), е и позиция, игнорираща факта, че докато тия привилегировани девойки (и другите като тях) играят ВСИЧКИ важни роли в Холивуд, никой, който е малко по-различен от тях, няма да има шанса да ги играе. И не, отговорността далеч не е само или дори основно тяхна, но това не променя факта, че и те имат отговорност. И най-вече не променя факта, че на транс жените буквално не се дава шанс ВЪОБЩЕ, че потенциално да стигнат и те до момента никой да не е в същите стаи като тях.

So much to unpack here...

...

Всичко, което казваш, е валидно и както се изрази, "логично"... във вакуум. Да, концепцията на актьорската професия е да се превъплатиш в нещо, различно от теб. Естествено, че във вакуум всеки трябва да може да играе всичко и това само представители на съответната група да играят въпросните роли е ограничаващо. Във вакуум. Но ние не живеем във вакуум, ние живеем в динамична среда, разкъсвана от микро- и макро-неравенства. Някои са по-големи от други. Някои са по-"модерни" от други. А някои просто получават повече внимание, защото хора със страст и/или платформа са избрали да ги защитават. Да, и в това има неравенство, но процесът на изобличаване на привилегиите на мнозинството е болезнен и никой не е написал правила за него, че да се изглади и да стане перфектен. Поради което е и толкова грозно, че жена с влияние като СкарДжо не счита за нужно да помогне на потискано малцинство, при положение, че нейната група беше на фокус като жертви на потисничество преди по-малко от година и тя беше сред хората, които имаха твърди и открити позиции по въпроса.

И понеже не сме във вакуум, стигаме до това, което @Litz повтаря не знам вече от колко поста и всички я игнорирате. От малцинствения талант не само се очаква много по-високо ниво, за да бъде признат, не само му се отказват роли, които (нека цитирам любимата фраза на @Matrim ) "по същата логика" би следвало да получава. Но и когато ролите, показващи НЕГОВИТЕ изживявания - озахарени или демонизирани, или превърнати в комедия, или просто недоразбрани, защото не му е бил даден шансът да участва в претворяването им в изкуство - са написани и изиграни от привилегированото мнозинство, това мнозинство после се тупа по гърба и си връчва награди за невероятния си героизъм и смелост. Което е такова грозно лицемерие, че просто боли, когато междувременно на това малцинство рядко се позволява да репрезентира роли на мнозинството, а когато му се позволи, това е *shrug* стандартна роля, so who gives a fuck. Така че да, ако бяхме във вакуум, на всеки се даваше равен шанс да си спечели уважението на публика и критици и да направи голяма кариера, и ако нямаше ВИДИМА разлика в отношението към хетеро бели актьори, всичко, което написа горе, щеше да е напълно акуратно.

Във вакуум.
I think we are finally getting somewhere!
Но да, напълно съм съгласен - както Скарлет може да поема които роли си иска, така и ти имаш правото да си мрънкаш колкото си искаш и да пишеш във всички възможни платформи колко си недоволен от нея. И да, ако сте голяма група хора имате пълно право да не ходите на филмите ѝ и да покажете на създателите им, че не искате да я гледате. И оттам нататък да сложите край на кариерата ѝ. То тя май още си има магазинче за пуканки във Франция, така че гладна няма да остане, но все пак :)

Аз пък още си я харесвам и не смятам, че е извършила някакъв непростим грях. Харесвам я изключително много като актриса, смятам, че е невероятно талантлива, а честно казано не е лесно да ми се угоди, когато става дума за пресъздаване на любимите ми комиксови герои, но тя винаги успява да ме спечели. И като човек ми харесва, в доста от интервютата ѝ съм намирал много хубави неща и си ме радва искрено. И ще продължа да си ходя на филмите ѝ, защото има само двама изпълнители заради които съм готов да ида на филм, който иначе бих могъл и да пропусна - Скарлет и Дженифър Лорънс. Така че ще си спонсорирам кариерата ѝ докато мога или докато вашият бойкот не я прекрати. А тогава не бих отказал да посетя магазинчето за пуканки в Париж, че да си я видя!
Spoiler: show
Image
Иначе сега съм на лятно докторантско училище и тук има хора от цял свят, дори едно много симпатично момиче от Япония. Попитах я какво мисли за Ghost in the Shell филма, тя каза, че не го е гледала, защото след Dragon Ball се е отказала трайно от игралните версии на аниметата. Попитах я какво мисли за избирането за Скарлет за ролята и дали има против, тя каза, че принципно не може да разбере защо някой би имал против, тъй като става дума за робот, а не за човек. И допълни, че според нея е добра стратегия да изберат не-азиатка точно за тази роля, защото така героинята наистина става различна от близките си и от другите хора в Япония, както роботът е различен от човека.
И, съжалявам, но нейното мнение ми се струва не само по-валидно, предвид расата и гражданството ѝ, но и по-защитено логически.

Да кажеш, че Дженифър Лорънс и Скарлет не са си постигнали успеха сами, защото са били нечии гаджета, е грозно. Дори да е вярно (а то не е, защото Скарлет е известна от дете, преди да познава Алан, а Дженифър Лорънс изгря с Winter's Bone преди да е нечие гадже, но дори да е вярно), това пак е техен успех - те са успели да станат гаджета на когото трябва и са били достатъчно ловки в социално отношение, да се издигнат. Силни и интересни жени са и аз им се радвам много. И Ан Болейн се е издигнала, защото е съблазнила когото трябва както трябва и затова 500 години поетите и писателите не спират да създават нови истории за нея.

Жалко за Джейми Клейтън. Аз лично не я смятам за толкова добра актриса, постоянно беше намръщена или леко озадачена, но разбирам болката ти. И аз имам множество много любими актриси, които бих искал да са по-известни и да получават роли, но не се случва. Примерно за мен Натали Дормър е от най-добрите актриси на нашето време, но големите ѝ роли в киното... не съществуват (макар че тя поне имаше шанса да се натиска и с Крис Евънс и с Крис Хемсуърд, просто ролите ѝ и в двата филма започнаха и свършиха точно със сцената на натискане и имаха общо времетраене 53 секунди). Дженифър Морисън ми е изключителна и вдъхновяваща, но никаква я няма напоследък, Елизабет Мичъл яко се затри след Lost. И дори Сара Мишел Гелар, нашата прекрасна Бъфи, нищо не прави, освен да озвучава Robot Chicken. А за Елайза Душку и Каризма Капнетър няма и толкова... И въпреки това, когато Джесика Честейн или Ейми Адамс получи нова роля, никога не ми е хрумнало да си помисля "О, трябваше да вземат Дормър или Гелар!".

Холивуд е трудно място и са нужни много качества - както такива, които са ти дадени по рождение, така и такива, които се развиват и усъвършенстват, и никой няма гаранция за успех там. А транс хората са изключително малък процент от общото население на САЩ, изключителено малък. Става дума за по-малко от 0,4% от общото население. Това е доста под прага на статистическата грешка в социалните науки, така че не виждам как може обективно да се докаже, че са в по-лошо положение от средната западна актриса извън най-големите имена на Холивуд. Освен това дори в разни статии като тази в CNN "няколко транс актьора, които можеха да поемат ролята вместо Скарлет" дават всичко на всичко точно 4 имена, напълно неизвестни. Тоест реално опциите са толкова малко, че за да стигнеш дори до цифрата четири, трябва да си поизмучеш по нещо от пръстите. От друга страна имаш актриса, която е известна и популярна сред широката публика и с която режисьорът вече е работил и предполагаемо знае какво може да получи от нея и как ще протече процеса. Ако бях продуцент, аз лично бих избрал опцията "Скарлет", пък ти си свободен да направиш преценка за това как ти би постъпил и да ми дадеш колкото точки искаш в дименсията "морален-неморален".

Това, което Лиц каза, е ясно и съм съгласен с него. Съществува дисбаланс - хетеро актьорите по-често получават гей роли, отколкото обратното - гей актьорите да получават хетеро роли. Просто не ми харесва предложеното решение - вместо да има кампании за това гей актьорите да поемат повече хетеро роли, което би било супер, става обратното - желание да се намалят гей ролите на хетеро актьори. Това няма да реши проблема, така, в най-добрият случай, гей актьорите ще останат завинаги ограничени до гей ролите.

И освен това, колкото и да е неприятно, разбирам донякъде логиката на хората, които казват "като знам, че е гей, не ми е убедителен", макар изобщо да не я споделям. Предполагам ще се съгласиш, че Гейл Харолд е изключителен в Queer as Folk - просто феноменален. Но по време на излъчването на сериала, актьора специално е крил сексуалността си, защото се е боял, че хората няма истински да повярват на безбройните му гей сцени, ако знаят, че всъщност е хетеро. Джак Фалахи от How To Get Away With Murder също известно време не разкриваше сексуалността си, тъй като в сериала имаше много гей сцени. Наистина съществува такова схващане, че гей актьорите не им отива да играят хетеро свалячи и аз самият не мога да преценя доколко това е социално конструирано, или наистина в когнитивно отношение мозъците на хората просто са неспособни да се справят с дисонанса.

Ако ме питаш за личното ми мнение, примерно в Call me by Your Name, Арми Хамър беше потресаващо зле като гей, а грозноватото момче беше само умерено зле и може би ако не знаех, че е хетеро, бих могъл да му повярвам. Така че е възможно знанието за нещо наистина да е повлияло и на моите собствени когнитивни процеси, но не мога да се самоанализирам достатъчно обективно.

Като се замислиш Холивуд е ужасно място - изглежда там всички постоянно се изнасилват, а през свободното си време се чудят коя група хора да дискриминират. Много неща опират до външен вид. И затова мисля, че всеки е свободен да опита да прави творество извън този модел и тази система. Но просто аргументът "Системата е много гадна, затова искам да се внедря в нея и да успея точно в нея и чрез нея." ми се струва в същността си лицемерен - тоест системата е гадна, защото не отговаря на личните ти интереси.
But goddamn,
you got me in love again

User avatar
Ordo Malleus
Mistborn
Posts: 1453
Joined: Fri Apr 23, 2010 9:59 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Ordo Malleus » Sat Jul 07, 2018 4:01 am

Matrim wrote:
Fri Jul 06, 2018 11:45 pm
Викаш няма случаи да са взели за роля на източноевропеец някой англосаксонец, а?
На източноевропейците ни е през центъра кой и как ни репрезентира в Америчку. Гледаме си патриархата и си обичаме жените (доказано най-прекрасните в света), цъкаме си шано християнство и рупаме пуканки на холивудските продукции, че ни мързи да си правим наши :mrgreen:

П.П. :yay: за доктора, пръска всички чужди "аргументи".
What froze me was the fact that I had absolutely no reason to move in any direction. What had made me move through so many dead and pointless years was curiosity. Now even that had flickered out.

User avatar
Litz
Ascendent
Posts: 4076
Joined: Mon Aug 16, 2010 12:46 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Litz » Sat Jul 07, 2018 3:58 pm

Мисля, че тази статия потретва някои неща, които се опитвам да обясня

https://www.them.us/story/call-me-by-yo ... oscar-bait
Though one might be tempted to ask whether gay people shouldn’t play straight roles, it’s important to note that the number of notable straight roles per year is limitless, while the same cannot be said for gay roles, especially on the silver screen. While Townsend pointed out the rise of LGBTQ+ characters in TV and streaming, the same cannot be said for feature films.
“There was something about being out, getting to play a gay character, and getting to play a woman who is so inspiring to me — it was such an amazing experience for me,” she said in an interview for TIME.

Page called it “borderline offensive” for straight actors to be called ‘brave’ for playing LGB roles, “I’m never going to be considered brave for playing a straight person, and nor should I be."

Tu agrees that applauding straight actors for playing gay roles suggests an inherent negativity attached to LGB character and storylines.

“I think it’s usually because we’re telling a queer person’s life as some sort of hardship,” Tu says. “Our default is to think that everyone is straight, and so casting a straight person to play a queer role is like they’re stretching their acting muscles to play such hardship.”

Хубаво е, че по-надолу са цитирали и Stonewall като епичен провал именно поради тази причина, че са кастнали хетеро бели актьори. А в момента хайпът по Pose на Раян Мърфи, който е пълен с цветнокожи КУИЪР актьори и Еван Питърс (щото Раян Мърфи е обсебен от него), е огромен.

Между другото @Roland е прав за това как репрезентацията може да промени нагласите на обществото, Мисля, че бях чела някакви статии едно време как Кърт от Glee е супер groundbreaking персонаж, въпреки някои повърхностни стерептипни характеристики, защото цялата му история с баща му е написана и изиграна брилянтно. И да, мога да кажа, че това че Кърт е написан от гей мъж и изигран от гей мъж, ПОМАГА на крайния продукт. В същия сериал имахме Сантана, изиграна от хетеро актриса, писана от комбо двама хетеро мъже и един гей мъж, и нещата бяха крака просто.

Имаме нужда от повече адекватна репрезентация. И е нелепо, ако един от малкото хора, които кастват куиър актьори в куиър продукции (плюс Еван Питърс) да е Раян Мърфи, по дяволите, който е ужасен. Дори в продукциите на Шонда Раймс имаме хетеро актьори в гей роли.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Sat Jul 07, 2018 8:20 pm

"Грозноватото момче" беше любимата ми част от горния пост... :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay:
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Dr. Horrible
Forsaken
Posts: 2932
Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Dr. Horrible » Sat Jul 07, 2018 10:02 pm

Впрочем, ето едно алтернативно мнение за това дали тази личност изобщо е била транс.
Щото това все още не е доказано. :wink:

http://www.afterellen.com/general-news/ ... tory-again

LGBT Media is Disgracefully Attacking Scarlett Johansson and Rewriting Butch Lesbian History
Scarlett Johansson just landed a new role. And while people are complaining the role should be played by a “trans man,” lesbians have pointed out that the character she’s playing in the new film Rub & Tug, Dante Gill, was a “butch” lesbian, not trans.

REAL TALK: I’m really getting tired of people in the LGBT community doing this sort of thing. We have legitimate battles to fight right now, but too many people are butt-hurt over Scarlett Johansson’s new film role.

First of all, Johansson is actually playing a butch lesbian, so my own “community” and the media representing it are erasing lesbians just by insisting that Dante Gill was trans in the first place. It’s homophobia, it keeps happening, and I’m so tired of my own community rewriting history.

In the past, pronouns (he,him,she,her) were used affectionately in the LGBT community. They didn’t have to refer to gender. Lesbians have called each other “dude” and so on, and gay men have addressed other gay men as “girl.” It didn’t mean the same thing and sometimes it was a matter of survival. In the South, I asked a girlfriend to stop correcting everyone who misgendered me… because it was safer for both of us that way.
Image
A friend and I, at a gay wedding on the Hudson
But goddamn,
you got me in love again

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Demandred » Sat Jul 07, 2018 11:33 pm

Trans activists vs lesbian activists, явно вече нещата наистина загрубяха...
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Amelia » Sun Jul 08, 2018 12:33 am

Има редица неща, които не разбирам в настоящата световна ситуация и дискусията тука.

Ще започна с това, че не разбирам този клет филм, от който тръгна цялата тая драма, с каква идея ще се прави. За пари? Нали за това каствали комерсиалната и доста средниста Скарлет за ролята? Щото хората я знаели и щяла да продаде билети?

От това, което виждам, тоя филм и да се насерат няма как да го направят блокбъстър с голям боксофис. Просто темата не е комерсиална и не виждам как целокупното световно население ще се юрне да гледа филм за няква (някъв?) тотално неизвестна г-жа (г-н?), дето никой не беше чувал за нея (него?) допреди последното туитър възпаление на тема малцинствени репрезентации в киното. Who gives a shit about this person??? Кога за последно имахме супер успешен блокбъстър на няква такава тематика и изобщо имали ли сме някога?

Ако идеята на това не е да прави бахтимуй и парите, а просто някой си е намерил историята на този исторически екземпляр интересна и иска да я разкаже, защо се правят блокбъстърни заявки като се каства комерсиалната и доста средниста Скарлет, на която само хонорара ѝ сигурно ще е 1/3-а от бюджета на тоя филм??? Да, тя вероятно ще вкара в киносалона всичките цели 5 налични човека в света с обсесиите на @Dr. Horrible, но останалото човечество, което все пак има някакви изисквания към филмите, които гледа, предвид това, че си плаща за тях, най-вероятно ще седне да гледа тоя филм на Нетфликс, когато го удари скуката някоя вечер. Месечната такса за Нетфликс тук е по-ниска от цената на един билет за кино, така че хората си гледат тоя тип рандъм филми по Нетфликс, а чукурнайсетте долара си ги плащат за обичайните безмозъчни блокбъстъри от 5те модерни франчайза, ромкомките, които се гледат като част от стандартния мейтинг ритуал преди ебането и детските филми, на които могат да си заведат децата след ебането. Комерсиалната и доста средниста Скарлет по тая логика е доста лоша инвестиция, както беше лоша инвестиция миналия път с Ghost in the Shell.

Ако идеята на филма е да прави (Оскар бейт) изкуство, да изследва интересна социална тема, да направи позитивна репрезентация на транс-общността и да почете публиката, на която тоя тип теми са ѝ важни, защо се подбира такава негативна персона за тоя филм? Защо се каства комерсиалната и доста средниста Скарлет, с която доста трудно ще направиш подобно изкуство предвид актьорските ѝ качества??? И която вече се издъни пред капризната SJW публика с предишен филм? В настоящата обстановка за филма щеше да е само в плюс да си направи кастинга както трябва, щото хората, които ги вълнуват филмите с нестандартни персонажи в киното (и които всъщност биха отишли да гледат тоя филм на кино от политически и принципни съображения), имат съответните изисквания към трактовката на тея персонажи. А публика за такива филми има, колкото и да е странно. Миналогодишните Оскар бейтове бяха евтини филми с добре развити и изиграни персонажи. Направиха умерени боксофиси и си избиха парите. Three Billboards даже пожъна значителен успех, защото е много общочовешки филм, за разлика от Call me by your name, The shape of the water и дори Lady bird. Водата оцеля някак (и направи към 200 млн) без нито едно убер известно име в каста си, щото Гилермо дел Торо е Гилермо дел Торо. За тоя тип филми не ти трябват комерсиалната и средниста Скарлет и 100+ милиона бюджет, с които да ѝ платят на Скарлет заплатата. Трябват ти добри писатели, актьори и режисьори, с които ще направиш малка, но сигурна печалба и номинация за Оскар, която да създаде нужният позитивен обществен и медиен хайп. Липсата на Туитърни скандали със сигурност няма да попречи.

Така че наистина, седя си тука и се чудя закво изобщо кастват Скарлет за тоя филм, щото няма един логичен финансов и арт довод за това да я кастват. Ще се повторя от предишния път като нищихме подобна тема около хаваеца Зак Макгауън - НЯКОЙ ТРЯБВА ДА ГИ СВЕТНЕ ТЕЯ ЗА ДЕФИНИЦИЯТА НА ЛУДОСТТА. Наистина. Ще спестят някой лев в мига, в който стоплят, че никой няма нужда от подобни мъртвородени проекти и тургането на комерсиален и доста среднист актьор няма да им спаси ненужно скъпите продукции.
https://www.youtube.com/watch?v=eBDi0iM2kcU


Другите суицидни изпълнения, които не разбирам, са тези на релевантното в случая малцинство и някои по-нерелевантни малцинства, които обаче се включват и в тая дискусия щото има общи паралели с техните проблеми. Аз тези малцинства ги разбирам все по-малко и колкото повече се запознавам с тях и колкото повече прегръщам идеята да не assume-вам квото и да е относно човешките сексуалности, полове (биологични и социални) и стремежи към щастие, толкова по-неясно ми става откъде накъде някой някъде изобщо може да обобщава какви нужди имат членовете на въпросното малцинство, че и Туитър скандали да прави по темата. Вероятно, преди да заема някаква позиция, ще изчакам да видя резултатът от мача между бъф лесбийките и транссексуалните мъже относно това към кой клуб е принадлежала тая (тоя?), която се предполага да бъде изиграна от комерсиалната и доста средниста Скарлет за ужас на разни хомосексуални и бисексуални лица във форума. Дотогава смятам да се подигравам на всички, защото ми е писнало от всички.

Да кажем, че има някои неща в тоя казус, които разбирам. Това да се кастват хомосексуални актьори само за хомосексуални роли, пък хетеросексуалните да се кастват навсякъде и после да им раздават награди за това, че са изиграли хомосексуален е малоумен запъртък, показващ всякакви зловредни тенденции в Холивуд. От друга страна, начинът по който малцинствата реагират на тоя казус с кастването на Скарлет е малоумен, показва всякакви зловредни тенденции и няма да доведе до нищо добро просто защото, пичове, ще го повторя това за осемхиляден път в този форум, НЕ МОЖЕ ДА БОРИШ ДВОЕН СТАНДАРТ С ДВОЕН СТАНДАРТ. Дори да реши някакъв проблем в този конкретно момент, ще създаде 5 други. Не е sustainable модел на поведение. Малцинствата вместо да храчат по това, че за тоя филм не са взели транс актриса (актьор), да вземат да се съсредоточат в някакви по-смислени туитърни занимания (ако такива изобщо съществуват) като храчене по наградените с Оскар хетеросексуали, храчене по Академията, която ги награждавa (мое да си спретнете #ettubrute движение), или, де да знам, храчене по следващия продуцент, който отхвърли хомосексуален персонаж от хетеросексуална роля. Щото тоя тип реакции, дето наблюдаваме в момента при кастинга на комерсиалната и доста средниста Скарлет в крайна сметка backfire-ват и нараняват вас. Ако твърдиш, че само хомосексуален/транссексуален може да изиграе хомосексуален/транссексуален, индиректно казваш, че само хетеросексуален може да играе хетеросексуален. Системата така или иначе е против вас, недейте и вие сами да се застрелвате в стъпалото по тоя начин.

И последно, тази седмица в Квебек умряха 54 човека. От жега. В Канада, това. Жегата далеч не е само в Канада и далеч не само в Канада умират хора от нея, ама на мен такъв ми е медийният байъс. Ще ми се човечеството в САЩ, да вземе енергията, която понастоящем влага в Туитър аутрейджи за това, че комерсиалната и доста средниста Скарлет е кастната да играе предполагаем транс-персонаж, и да впрегне поне 10% от въпросната енергия в аутрейдж за това, което се случва с екологичната политика на САЩ, която за разлика от случващото се в Холивуд засяга ЦЕЛИЯ НИ ВИД. И която, ако Холивуд изобщо може да повлияе, то ще е с по-добри наративи за КЛАСОВИТЕ неравенства в Америка и света, щото те често водят до политики, които съсипват цялата ни екосистема. Съжалявам, LGBTQ+ пичове, но в момента не мога изобщо да взема насериозно епохалните ви страдания, заради това че не сте се видяли по телевизора. Щото в крайна сметка в последното десетилетие вие се гледате по телевизора все повече и повече и при това все по-позитивно представени. Нищо че от време на време ви играят цис/хетеро актьори. Get over yourselves.
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Sun Jul 08, 2018 1:04 am

@Amelia People can do two things at the same time. И повечето от баш тези хора са яко активни в борбата срещу полиситата на сегашното правителство, щото то ги третира като враг.

Иначе като в доброто старо време, всъщност съм съгласен с почти всичко в поста ти. Но според мен адекватната малцинствена позиция - понеже естествено екстремисти има навсякъде - не че САМО гей актьори трябва да играят гей роли, а че е редно да инат минимум равноправен дял от тия роли барем като почти не им се дават други. При транс хората е още по-нДълбоко, щото там не им се дава и да пишат и режисират и съответно ефектът е силно достортнат спрямо реалността. Това конкретно е нова история и аз искам да ми я разкажат поне отчасти хората, които я живеят :)
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Amelia » Sun Jul 08, 2018 1:22 am

И аз. Но за тази цел бих наблегнала над изискване към добър writing, а не каква ще е половата/сексуалната идентификаяция на тоя, който ще играе скрипта. Актьорът просто трябва да е добър актьор и визуално да пасва на каквото трябва да пасва.
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
Dr. Horrible
Forsaken
Posts: 2932
Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Dr. Horrible » Sun Jul 08, 2018 2:01 am

@Amelia благодаря, че специално ме тагна в изречението, в което казваш, че се отличавам от "останалото човечество, което все пак има някакви изисквания към филмите, които гледа". Както се вижда, аз хич не следя темата и не пиша в нея, така че определено трябваше да получа червен нотификейшън, че съм споменат тук с някаква пасивна агресия, без споменалият ме дори да се обръща директно към мен.

Иначе нещата станаха наистина яко грозни и мрънкането прие много гнусна форма, щом вече не мога да вляза в тъмблър, без да чета за наръгване и пикаене върху гробове...
Image

Image

И без това не съм вкъщи, поне няма да ми е особено трудно следващата седмица да се въздържа от тези пространства, та заразата да се оттече и те отново се превърнат в спокойното и приятно убежище с гифчета на Блек Уидоу и фотосесии от списания, което познавам и обичам.

А като си се върна, ще си направя нови аватарчета с Наташа и ще си взема Люси на блу-рей и ще ми стане хубаво и леко!
But goddamn,
you got me in love again

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Demandred » Sun Jul 08, 2018 2:04 am

Преди малко ми попадна следният отличен пример до какви безумни изводи води прекаленото woke анализиране на пуканкови филми и diversity обсебеността - https://amp.thedailybeast.com/marvels-a ... sability-2. Авторката на тази статия шедьовър е много възмутена, че героиня в комиксов филм бива излекувана от хроничната болка, която я измъчва, защото това било ableist и чрез white science.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Sun Jul 08, 2018 2:16 am

Amelia wrote:
Sun Jul 08, 2018 1:22 am
И аз. Но за тази цел бих наблегнала над изискване към добър writing, а не каква ще е половата/сексуалната идентификаяция на тоя, който ще играе скрипта. Актьорът просто трябва да е добър актьор и визуално да пасва на каквото трябва да пасва.
Какви са стандартите ти за визуално пасване? Това е съвсем сериозен въпрос, не тенденциозен. Знаем примерно, че не е ОК бял актьор да играе черен или азиатски герой, но до ден днешен е ОК белите да играят евреи, араби и т.н. (не казвам непременно, че това е проблем). Т.е. има някаква граница. При куиър героите в общия случай досега е било въпрос на поведение, маниери, език на тялото и т.н. неща, които традиционно свързваме с актьорската игра. So far so good, но много транс хора не са passing - на пръв поглед им личи, че са транс. Само тези, които са неразличими, ли ще представяме? И ако не, достатъчно ли ще прилича на реалността цис актьорът?
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Re: Social Justice in Speculative Fiction

Post by Roland » Sun Jul 08, 2018 2:21 am

Demandred wrote:
Sun Jul 08, 2018 2:04 am
Преди малко ми попадна следният отличен пример до какви безумни изводи води прекаленото woke анализиране на пуканкови филми и diversity обсебеността - https://amp.thedailybeast.com/marvels-a ... sability-2. Авторката на тази статия шедьовър е много възмутена, че героиня в комиксов филм бива излекувана от хроничната болка, която я измъчва, защото това било ableist и чрез white science.
Честито! Време беше някой да открие, че в интернет е пълно с идиоти!
And you can't dance with a devil on your back...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests