Колко и кои фентъзита е прочел Шайхири?

Литературни критики и възхвали. Всичко, което винаги сте искали да знаете за Даниел Стийл и Нора Робъртс, а ви е било срам да попитате :р
User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Thu Aug 23, 2007 4:04 pm

Не, просто е леко унизително.

Иначе не, на Ериксън не са му "мислени" конструкциите, иначе нямаше да пише по една такава книга годишно :roll: Подобна интензивност на събития и герои с подобен стил не става за такъв период, ако използването му не е най-естественото нещо на света за автора.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Thu Aug 23, 2007 4:09 pm

Абе говорим малко наизуст относно семантиката на "тромавост". Ше постна примери за това, за което говоря.
This is it. Ground zero.

Dragonsnake
Farmer
Posts: 61
Joined: Sun Apr 22, 2007 8:09 pm
Location: Earth, Solar System, Milky Way galaxy

Post by Dragonsnake » Thu Aug 23, 2007 11:19 pm

Ronald - консистентно е сбито; точно и ясно. Улф не може да се похвали с това. Наистина стилът му е върпяван, ама по-разводнена история от Urth е може би само Колелото. Виж - Стайнбек и Селинджър имат консистентност.
Улф има стил - изцяло негов и трудно разбираем и скучен за мен. Тя дори Лили Иванова има стил... Ама каква връзка има това с топика ? Иван Вазов ек ласик на Българската литература, Колко от вас, с ръка на сърцето, биха казали че има висок стил или там каквото имате предвид ? Или Мъртвите Сибирски полета? по-плоски характери - здраве му кажи. А и вие като критици ли говорите или като читатели? защото не е едно и също ако съдя по литературните награди.

Колкото до Aldiss - моля за извинение, ама друга фантази освен Хеликония не ми идва на ум. Ако нжакой ме свене - ще си попълня пропуска.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Thu Aug 23, 2007 11:28 pm

Dragonsnake wrote:Ronald - консистентно е сбито; точно и ясно. Улф не може да се похвали с това. Наистина стилът му е върпяван, ама по-разводнена история от Urth е може би само Колелото. Виж - Стайнбек и Селинджър имат консистентност.
Улф има стил - изцяло негов и трудно разбираем и скучен за мен. Тя дори Лили Иванова има стил... Ама каква връзка има това с топика ? Иван Вазов ек ласик на Българската литература, Колко от вас, с ръка на сърцето, биха казали че има висок стил или там каквото имате предвид ? Или Мъртвите Сибирски полета? по-плоски характери - здраве му кажи. А и вие като критици ли говорите или като читатели? защото не е едно и също ако съдя по литературните награди.

Колкото до Aldiss - моля за извинение, ама друга фантази освен Хеликония не ми идва на ум. Ако нжакой ме свене - ще си попълня пропуска.
1. Не, "консистентен" означава такъв, който не си противоречи сам със себе си. Виж тълковния речник.

2. Стил не е равно на история. А Урт е уърлд-билдинг, не е адвенчър. Чети Кевин Андерсън, ако искаш стори-дривън фантастика.

3. За това, че ти е скучен стилът на Улф, вече нямам какво да кажа, освен да те упътя към анкетата на Шайхири нейде наоколо и спорът за "кефене/некефене" срещу осмисляне. В смисъл, на мен определянето на тънката поетичност и брилянтния подбор на думи на Улф като "скучни" и "трудно разбираеми" ми говори две неща - недостатъчно познаване на езика или недостатъчно висока чувствителност към нюансите му. И двете са поправими обаче ;)

4. На Лили Иванова стилът не го възпява целокупната фантастична обшност :) Дори целокупната поп-обшност не го възпява. Дори целокупната БГ-поп обшност не го възпява. Схващаш ли накъде бия?

5. Иван Вазов има чисто механичен принос - първият ни романист. Улф няма такъв принос, нито е въвел нещо ново, нито е бил пръв в някакво течение. Т.е. неадекватно сравнение.

6. За мен както има добър и лош автор, така има и добър и лош читател. Щом един слушател може да "разбира" или да "не разбира" от музика, щом слушателят, който познава принципите на музиката, може не само да я оцени по-добре, но и изобщо да "схване" по-голямата част от сериозната такава, от къде на къде същото няма да важи и за литературата? Този спор обаче е за другата тема.

7. Поразшири коментара за литературните награди, че никак не го схванах.
And you can't dance with a devil on your back...

Dragonsnake
Farmer
Posts: 61
Joined: Sun Apr 22, 2007 8:09 pm
Location: Earth, Solar System, Milky Way galaxy

Post by Dragonsnake » Fri Aug 24, 2007 9:09 am

На кладата...(аз съм там, не произведенията) Обаче ако след Улф ще ме замерваш с Кевин Андерсън, предавам се.
Колкото до анкетата на Шайхири - тя е топик, а не псевдокултурата на някои във форума.
_недостатъчно познаване на езика или недостатъчно висока чувствителност към нюансите му_ {харесва ми високопарния език, ама времето на агитките мина, попрехвирлих 45 и трудно излизам от коловоза.)- приемам този камък в градината си и ще го прибавя към купа там с гордорст. На всеки камък има изписано име - дори и скала да хвърлиш с името на Улф - ще му намеря място.
_целокупната фантастична общност в България не може да изкупи 100 книги, ты че Лили Иванова ще се притесни ако трябва да чака на нея...Ама аз затова и дадох нея за пример - защото всички я отричат, пък тя си пее и концертите и са пълни, докато Улф всички го хвалят, а само единици му се кефят. Колкото до поп(фолк) общности {защото само това има в България]- тия дето се оставят да ги превземат турците и циганите в собствената им страна не могат да се пъчат и тупат в гърдите, освен ако не си свалят фереджетата. "Схващаш ли накъде бия?" Не, съжалявам, аз в Турски харем изграден в България не съм влизал и номера на презервативите ми е неизвестен. И не се вайкай за спам.
_За мен както има добър и лош автор, така има и добър и лош читател._ Това не го разбрах много. За мен лоши читатели няма, защото си чете човечецът, дава си стотинките за книжка вместо за една ракия. Лош читател ?! Чете и не разбира, чете и си казва мнението на непрофесионалист, чете и не си купува втора книга от същия автор? Разбира или не разбира? Ами като му гракнете насреща никога няма да стане добър послушен читател, защото ще ви тегли една майна и вместо книга, другия път ще пие ракия с приятели. Защото не сте успели да го приобщите.

Ти, Шайхири, си лош читател, защото имаш собствено мнение, което не съвпада с това на стадото. И отказваш да си хвърляш парите на вятъра, щом няма да се развличаш с едно произведение. дори и фактът, че си помолил за отделен топик да си кажеш мнението, без да разводняваш други дискусии, няма да те спаси от навикване и разпъване. Лош, лош...

Колкото до литературните награди - изборът на читателите почти никога не съвпада с избора на журито (защото са нискоинтелектуални, и четат за развлечение)...това имах предвид ама ме мързи да давам примери. Умно момче си, порови се в Нета,ще видиш какво имам предвид.

Колкото до целокупната фантастична общност - някои комплексари дето са се хванали на "аз разбирам, а ти си лаик" и разказват играта.Чета фантастика отпреди повечето от тази "целокупна фантастична общност" да са се родили , ама не ми беше минало през ъкъла да стана член на тази секта. Вместо да снобарите и дърлите, опитайте се да я разширите тази общност, че 500 бройки на тираж е подигравка както и да го погледнеш (особено ако не се изкупуват).

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Fri Aug 24, 2007 9:59 am

Ех, пиле шарено си ми ти :lol: :lol: :lol:

Ама ше ти отговарям на обед, че сега бързам.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Fri Aug 24, 2007 10:09 am

Човекът има некои доста правилни попадения :oops:

елитаризмът е добродетел САМО срещу чалгата и то само донякъде !!!
This is it. Ground zero.

User avatar
Random
Ascendent
Posts: 4060
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:18 am
Location: electromagnetic steamboat

Post by Random » Fri Aug 24, 2007 10:22 am

Драгънснейк, изобщо не ми се занимаваше да пиша в топика, понеже ти и без това май си знаеш само своето и много не вдяваш какво се опитват да ти кажат останалите, но наистина не се сдържам да драсна няколко думи.

Първо, тук никой не те напада. Ако се чувстваш засегната, понеже някой изразява различно мнение от твоето и го защитава, че и дори си позволява и да се възмути от абсурдното твое (което впрочем не е подкрепено), това е друг въпрос. Това е форум, всеки си има право на мнение, но ако изказваш такова, трябва да си готов да го защитиш подобаващо. Това, че Рол или някой друг се кефи на световноутвърдени автори, защото всъщност ги е разбрал, а ти не си, не значи, че по-горните са "снобари". Улф специално е автор с невероятен нюх към историята, с полирано умение да реди думите, адски атмосферичен, интелигентен, епичен, енциклопедичен... не знам има ли смисъл да се хабя изобщо. Като не ти се занимава с него, твой избор, но поне не бълвай абсурдни изказвания, които дори не можеш да обосновеш правилно. Вирикониум пък бил боза, изобщо...

И да, лош читател има. Още Борхес е казал, че добрият читател се среща дори по-рядко от добрия писател. Защото една книга се нуждае от хора, които могат и знаят как да я оценят, за да се нарече добра. Ако мерилото за качеството на читателя бяха пръснатите пари, то тогава Салваторе примерно трябва да е сред най-големите модерни автори.

Та идеята ми е, зарежи го тоя агресивен тон, моля те. Никой не се е наточил да ти скача е да се дърли с теб, само че ти го предизвикваш сама. Всеки си има право да харесва или пък не на каквото си иска, но трябва да може да обясни защо, ако иска да го взимат на сериозно.

Жоро, къв елитаризъм? Естетизъм по-скоро :)
Random's 23 cents.
===
S.M.I.²L.E.

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Fri Aug 24, 2007 10:35 am

Частта за лошия читател, обвиъзли. Дори да приема за основателно разграничението (както казваше Гибли навремето, "е щом Борхес бил казал..............."), voicing it leans much towards bad taste. Защото разграничението е едно, квалификацията е друго. Различните хора търсят различни неща в книгите (както и в музиката) и не е бат Рольо, нито пък Борхес, който ще рече и отсече, че тези, които не се интересуват от анализирането и не се възхищават на виртуозността, са "лоши".

Да изсвириш нещо ужасно трудно като техника, може да те прави добър изпълнител (респ. Улф добър стилист) и това може би може да го оцени само информираният консуматор, но за съжаление по никой начин не прави произведението по-приятно за слушане, и тези, които всъщност са отвлечени от правилния начин на възприемане, не са ламетата, а са профитата, чиито захлас по техниката ги заслепява за кухината зад нея.

Съгласен съм някой да отдава повече внимание на детайлите, съгласен съм някой да отдава повече внимание на рецепцията на неотделимото и неанализирано цяло. Но да се твърди, че едните били по-лоши от другите, е НАЛУДНИЧАВО. Просто защото първото не съдържа в себе си второто, противно на това, което се твърди от мераклиите-критици в този форум...

Съжалявам, ако съм агресивен, както надявам се всички знаят, моят тон е винаги насочен срещу идеи, и никога срещу хора :wink:
This is it. Ground zero.

User avatar
Random
Ascendent
Posts: 4060
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:18 am
Location: electromagnetic steamboat

Post by Random » Fri Aug 24, 2007 10:49 am

Хех, че аз нито за момент не съм превъзнасял техниката над който и да е друг компонент. За мен като читател е важно всичко и наистина, признавам, че не съм чел много от Улф, но прочетеното ме удовлетворява на толкова много нива, че няма как да не го смятам за голям. Както казах, всеки има право да се кефи на различни неща и не е нужно да прави анализи след всяко свое мнение. Когато обаче, сравниш Джийн Улф с "трабант", мисля си, е редно да можеш да си защитиш мнението. Това имам предвид под лош читател - да плюе по нещо, което просто не е разбрал. И аз не разбирам много неща, но не ги отхвърлям с лека ръка и не им лепя етикети, щото осъзнавам, че и аз не съм способен да схвана всичко. А когато се нахвърля върху нещо, се старая да мога да се подкрепя поне умерено задоволително.

А Борхес го споменах не за друго, а защото е доста по-голям капацитет от мен и някак ако кажа "според Рандъм еди кво си" няма да тежи толкова. Пък и не виждам какво му има на твърдението за добрия читател, динамичната връзка писател-читател, мисля е ясно на всички, е в основата на литературата.
Random's 23 cents.
===
S.M.I.²L.E.

Dragonsnake
Farmer
Posts: 61
Joined: Sun Apr 22, 2007 8:09 pm
Location: Earth, Solar System, Milky Way galaxy

Post by Dragonsnake » Fri Aug 24, 2007 10:55 am

Sorry, Random,
не исках да се дърля. Не харесвам Улф ( като съм се захванала с него), ама не е само той. Да си призная, Джордан ме дразни още повече. По мое мнение, много съм им плоски героите, мнооого мудно се развива действието. Никога нищо лошо не се случва на главните. Няма дълбочина. Много черно и бяло е всичко. Сигурно е от възрастта.
Иска ми се като чета едно произведение да мога да "видя" героя, да го почувствам. А трудно намирам нещо да ме грабне в този жанр. И Мартин, дето му харесвам сагата, отвреме-навреме се отнася, да - стилът му не е най-доброто, да - мудно пише и вече 10 години си късам нервите и паля свещи да не пукне преди да я довърши - ама героите му са "истински'. Труден жанр е фантазито. Висок стил има Улф, ама мудничко ми идва. Хубав му е светът, ама да имаше характери в него, а не герои.

Колкото да Трабантчетата - колекционерски коли са. Питайте по Ретро клубовете дали се намират и колко струват. Ты че, Улф е за колекционери , а не профани като мен.
Last edited by Dragonsnake on Fri Aug 24, 2007 11:06 am, edited 1 time in total.

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Fri Aug 24, 2007 10:58 am

Да, по въпроса с лепенето на незащитими етикети съм съгласен :)
Само че това не го прави лош читател, а лош спорещ.

Човекът е в правото си да смята, че Улф не струва, щом не е успял да му импонира (и това е стабилна гледна точка, зависи просто какво човек нарича "не струва"), а това, че не успява да се изрази добре и да защити това мнение, е друг въпрос.

Специално в България, дали заради превод, или нещо друго, е факт, че цялата поредица на Улф среща ЯРОСТНО нехаресване, поне по мои наблюдения, та проблемът едва ли е само в тези ужасно лоши читатели..

едит:

И още нещо - вярването на мнения никога не е било достатъчно и никога няма да бъде. Това за Симеон основно. В момента, в който започнеш да се взираш в малки черни израстъци по крушата и да създаваш там своите фиктивни стилистични тайни на вселената, опитвайки се трескаво да откриеш това, от което "авторитетите" от А до Я са се възторгнали в тези малки черни израстъци – И ЗАБРАВИШ, ЧЕ ВКУСЪТ НА КРУШАТА ТИ Е ВСЪЩНОСТ ДОСТА НЕПРИЯТЕН И СЕ ИЗПРИЩВАШ ОТ СОКА ИМ, you're so way off track, dude.

Ей за това нещо никога няма да се разберем...
This is it. Ground zero.

User avatar
Random
Ascendent
Posts: 4060
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:18 am
Location: electromagnetic steamboat

Post by Random » Fri Aug 24, 2007 11:09 am

Е, дали ще ти хареса е по-скоро въпрос на вкус. За всеки автор си има читатели. Ся, верно литературният анализ си е хлъзгава почва и доста често е силно излишен, но в повечето случаи все пак е възможно да се направи доста читаво и донякъде обективно (спрямо определена парадигма естествено) разглеждане на дадена творба. Така че, когато някой не ти допада, би трябвало да си в състояние да направиш разлика между "не струва" и "не е за мен" преди да се изказваш силно. И пак всичко си зависи от времената, културата и т.н. Кой знае, някъде из по-висшите измерения Едингс може би бил писател-философ :P

Преводът на Улф наистина е много зле. Аз прочетох първата на бг и останах с доста смесени впечетления. След това си намерих и четирите на английски и като попрочетох малко, си промених коренно мнението. А културните препратки и психологическите заигравки си личат ярко и на български, но там пък четенето далеч не върви толкова леко колкото с английския текст. Но си е факт, че Улф е труден за четене автор.
Random's 23 cents.
===
S.M.I.²L.E.

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Fri Aug 24, 2007 11:12 am

Съгласен с последното мнение като цяло, пледоарията ми е срещу екстремните случаи, които уви не ми изглеждат никак далеч :oops:

Приемам, че стигнахме до общата истина :wink: , сега отивам да се готвя за Емо :mrgreen:
This is it. Ground zero.

User avatar
Trip
Moderator
Posts: 6353
Joined: Sat Dec 31, 2005 7:30 am
Contact:

Post by Trip » Fri Aug 24, 2007 11:53 am

EDIT: Така, само искам да кажа, че това не е толкова отговор, колкото излагане на лично мнение и тъй като го писах дълго, може да съм пропуснал някои от междувременните мнения. Запазвам си правото да се поправя в някой следващ пост.

Ами от това, което съм разбрал, причината е само в превода, Жоро, както и от факта, че повечето големи майстори на фантастичния (фентъзи + научна фантастика) жанр от началото на седемдесетте до днешни дни практически никой не ги знае в Бг.
Какво имаме? "Златните" фантасти (Хайнлайн, Азимов, Кларк), малко по-алтернативните от края на петдесетте и шейсетте (Дик, Зелазни, ЛеГуин) + още няколко, и дотам. Даже Легуин и Мартин повечето не ги знаят като фантасти, а като фентъзисти. Мога да изредя поне пет-шест автори-икони за тия жанрове и съм сигурен, че 90% от толкова начетените Бг-читатели на фантастика ще се чешат по главите и ще гледат тъпо или ще питат "И кво, тоз бил голям автор? Откъде-накъде?", а именно - почти тотално неиздавания тук Мууркок, Абсолютно неиздавания тук Лайбър, абсолютно неиздавания тук Джон Кроули, тотално неиздаваната тук Октавия Бътлър, чат-пат издавания тук Самюъл Дилейни, Майкъл Суонуйк, Ким Стенли Робинсън, Лушъс Шепърд, Джон Варли (който май има една трилогия издавана в Бг, и дотам), Карън Джой Фаулър, Нанси Крес и още поне три авторки, които ми изскочиха от главата в момента. Както и гореспоменатия Улф.

И понеже тия автори са популярни на запад, изток, север, юг, но не и в България, когато някой от нас тръгне да ги споменава (а не дай си Боже, да ги хвали), все ще се намери някой като Драгънснейк, дето да дръпне познатото отговорче от рафта с клишенцата "И ся кво, на чешит ли ми се правиш? Разбирач? Критик?". Такъв човек няма да пропусне да си понасоли отговорa и с още няколко от толкова добре познатите ми клишенца, като например дърпането на чертата между критик и читател. Критикът Е читател, при това отдаден, колкото и да не ни се ще да вярваме от всичките зли филми за професорите-снобари и вдъхновените, но низвергнати студенти. Или пък от добре познатата ни реалност в нашите училищни класни стаи. Има разлика между злия закостенял професор по литература и чувствителния, интелигентен читател, който умее да артикулира това, което му е харесало в една творба по малко по-ясен начин от "хареса ми/ смърди".

Забавна ми е и дискусийката ви по отношение на стила, не щото се барам разбирач, а защото не се намери и един от вас, който да отбележи, ей така между другото, че ВСИЧКО в даден текст подлежи на стилистичен избор за автора (което е доста близко до акъла) -
Епитети, епични метафори, всякакви реторични средства;
Дали ще предаде диалога чрез пряка реч или не, колко дълбоко ще навлезе в персонажа при описание на мислите му;
Дали ще опише една ситуация като "Човекът се опита да го застреля с лъка си" или ще я опише като "Той вдигна пръчката си, дръпна връвчицата и другата пръчка излетя напред" (реален, макар и груб, пример от роман на Голдинг, където неспособността на главния герой-неандерталец да осмисли променящият се свят около него е основен фактор за разбирането и въздействието на книгата и предадено точно чрез стила), дали ще опише друга като избере да отебе преднамерено и консистентно половината граматични категории в езика (както прави Фокнър във "Врява и Безумство" за да предаде вътрешния глас на бавноразвития Бенджи) и т.н., и т.н.

Последните два примера ги дадох, защото все чета за това как стила бил "умението на автора да въздейства чрез думите", сякаш това казва всичко по темата, и дълбоко подозирам, че под тоя израз повечето имат предвид шаренка, поетичничка проза. За други пък религията е "яснота, яснота, Яснота, да се свети името Й, и всичко останало е претрупано и разводнено и кухо". Няма такова животно. Литературата е толкова сложно нещо, че подобни едностранчиви мнения ми докарват главоболие. Авторът може да има невероятен усет за стил и да е невероятно стилен по един милион различни начини, като това е обусловено от ИСТОРИЯТА, КОЯТО ИСКА ДА РАЗКАЖЕ, а не от придържане към някакви канони за стил.
Мартин се справя невероятно със задачата да движи един не затлачващ се, а постоянно обогатяващ се сюжет (да, всички тия неща с убийствата на персонажи са предварително планирани, както се уверих, когато препрочетох някои глави от първите три книги) в който се случват сума ти неща, и в същото време да държи нещата абсолютно ясни за всеки читател с памет, по-дълга от час.
Стилът му е напълно подходящ за книги с подобен обем, а който е чел по-ранните му кратки фантастични неща, ще се увери, че той може далеч повече, що се отнася до елегантна проза.


Жоро, в реалния свят, където ние сме едни интелигентни читатели, а не носители на абстрактни идеи, няма такова животно като кефене на техниката на автора и затваряне на очите за кухостите зад нея. Стил и съдържание вървят ръка за ръка, особено за сериозните, утвърдени автори, които знаят какво правят. Пак мога да приведа последните два примера от по-горе.
Те избират по-сложен начин на изразяване, защото това е единствения начин, по-който могат да се изразят. Това какво ще напише, и това как ще го напише, са две неотделими неща в ума на един творец. Стилът не е нещо, което се "добавя" над съдържанието. Той може да бъде нещо, което съдържанието определя, или обратното, може да е нещо, което "настройва" съдържанието (в случая с по-фините настройки тип промяна на словоред в дадено изречение, или нещо от сорта) но е НЕОТДЕЛИМ от всичко останало.

И още нещо, за анализирането на дребните неща и погледа върху едно произведение като неразчленимо цяло - така е, несъвместими са, но един чувствителен читател не анализира. Той не отделя, не дисектира една част на текста от друга. Той просто се научава да вижда по-специалните неща в текста (и тук, повтарям, нямам предвид само готини метафорки и образчета и шарени епитетчета) по-ясно и да оценява приноса им към цялото. Съвместяването на езикова наблюдателност и естетическото оценяване на текста не е чак толкова лесна работа, но пък помага, поне за хората, решили да отнесат със себе си от литературата нещо повече от няколко убити часа.
Анализът идва, когато (в ей-такъв спор, примерно, или в дисертация, но пък на твърде малко от нас са им нужни дисертации, нали? ) трябва да обясниш на някого какво имаш предвид.

Последните три параграфа са ми важни, но не съм убеден, че съм се изразил ясно или подредено. Така че ако някой смята, че едно разяснение на бълнуванията ми му би било полезно, може да пита.

Драгънснейк, изравняването на четенето с пиенето на ракия с приятели е долнопробно и селяндурско.
И не, не съм префинен сноб, всеки от тоя форум може да потвърди. Аз също понякога чета просто за да убивам времето, да се разтоварвам, да отложа някои други задължения колкото се може повече. Но човек не чете САМО за това, а който го прави според мен не е по-добър от този, който си чеше задника, подпрян на вратника, докато чака кокошките да измътят и свинята да си излапа помията. Подобен начин на мислене е, повтарям, долнопробен.
Някои автори просто трябва да бъдат четени с малко по-различна нагласа от това да "минем неколко часа у градския транспорт". Факт.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests