PrivateRaio wrote:Верно, че в случая с Толкин не може да има орки или елфи или джуджета отстъпници, но за други игри става. )
Пак за протокола: джуджета отстъпници има, и още как, всъщност първата част от т.нар. епични куестове за елфите и джуджетата се занимава именно с това. В интерес на истината, в митоса на Толкин единствената раса, която никога не застава на страната на Моргот и след това Саурон са елфите.
Колкото за ПвП, наистина липсва такъв в смисъла на World of Warcraft, но както споменах, има една област, където всеки може да стане орк, вълк и разни други гадини, ако желае, и да трепе останалите играчи. Единственото ограничение е, че това става само в една област от играта. Надявам се че не греша, но май положението е подобно с Guild Wars, където също има строго определени ПвП зони.
Колкото до обща ПвП зона, това просто няма как да стане, имайки предвид как е построена играта. Цялата структура е изключително много базирана на куестове, много от които са навързани и се преплитат. Нещо напълно нормално е да имаш десетина куеста навързани един след друг, които пък се преплитат с някаква друга история. Всичко това е на фона на историята от "Властелинът на пръстените", където героят, който ти си създаваш, също има своята роля. Така че идеята е, че всички ще се движат повече или по-малко със Задругата на Пръстена - понякога преди нея, понякога след, но неизбежно ще се вземе участие, пряко или непряко, в събитията от книгата.
Освен това, расите няма да са равнопоставени, тъй като мястото, където орките и всякакви други гадини са най-силни, и може да се нарече техен дом, а именно Мордор, ще бъде последната област, кяото ще бъде предоставена.
------------------------
Сега за самата игра. Впечатленията ми са горе-долу от половината игра, героят ми е на 21-во от общо 50 нива в момента. Както споменах по-горе, основна част са куестовете, и те са основния начин за трупане на опит. Като сравнение, опитът натрупан от трепане на всякакви гадинки е средно 20-ти по-малък, отколкото изпълняването дори и на най-елементарен куест, така че грайнденето напълно се обезсмисля. Създателите са се опитали да следват духа на книгата, и до голяма степен успяват. Така всеки куест е свързан с някаква история, и е доста типичен за всяка раса. Елфите например по-често им се случва да прочистват места от орки и да спасяват хора в беда, хората пък по-често се бият с разбойници, докато един хобит изпълнява всякакви задачки, типични за Графството, като да отнесе пай до Лобелия Влачи-Торбинс, например.
Куестовете се делят най-общо на няколко вида: епични (свързани с главната история), регионални, свързани с професиите, и свързани с класа. Епичните куестове започват с пролог, различен за всяка раса. Елфите и джуджетата започват в Еред Луин (Сините планини), хобитите в Графството, а хората - в областта около Брее. След края на пролога, всички сюжетни линии се събират в Брее при Арагорн. В първата част (която вече завърших), действието се развива между тръгването на Фродо, Сам и Пипин от Хобитън, до срещата им с Арагорн и тяхното заминаване към Бурния връх. В един от куестовете, например, се иска да намериш останалите Черни конници, за да се осигури пътя чист на пристигащия Фродо. В друг гониш гарвани шпиони, и попадаш на Шишко Болгер, така че оставаш с впечатление, че си част от голямата история.
Останалите куестове са специфични за областта, в която се намираш. Има всякакъв вид, направи ми впечатление, че куестовете за грайндене много често могат да се комбинират, така че да имаш 3-4 задачи за едно и също място. Освен това ако два куеста искаш да убиеш определен брой гадини от един тип (да кажем вълци), избиването им се отразява и върху двата куеста едновременно. Не знам как е при други игри, но това определено спестява време. В куестовете за професии се иска да набавиш определено количество от предмети, изработвани от дадената професия, а куестовете за клас са свързани със съответните умения.
Класовете са седем: burglar, captain, champion, guardian, hunter, lore-master и minstrel.
Burglar служи главно за промъкване, и за debuffing, но също така може да започва поредица от действия на цялата задруга (Fellowship, представлява група от играчи, обикновено за определен куест), които може да доведат до много по-голяма щета.
Captain служи за buffing, но освен това може да посочва цели, както и да поема ударите върху себе си, както и да призовава съюзници (нещо като животинче, само че в случая е човек, или съюзник).
Champion е предимно клас за ръкопашен бой, като се жертва по-добра защита в замяна на по-голяма щета, както и щета върху многобройни противници.
Guardian е типичния танк, може да носи щит от самото начало, и издържа много на удари.
Hunter също е типичен ловец, но без животинче, като модел е взет Леголас от филмите, струва ми се; все пак, класът се преставя доста сносно в ръкопашен бой.
Lore-master е това, което най-много се доближава до магьосник, макар че е по-скоро нещо като алхимик. Идеята е че магия почти няма, и вълшебниците в Средната земя са само пет, така че всъщност Lore-master не хвърля огнени кълба, ами приготвя стъкленици с експлозивна смес - дяволът е в детайлите, нали знаете

Това е и класът, който поддържа животинче, което в началото е гарван, после става вълк, а след това мечка, струва ми се.
Minstrel е основният лечител в играта, като увеличава куража на останалите (което замества vitality points или каквото там се нарича) чрез песни. Малко смешно звучи, но различните мелодии са направени да се допълват една друга, така че често се случва да видиш министрел да дрънка бясно на лютнята по време на битката

Идеята е, че в играта не умираш, а губиш кураж и се оттегляш когато смелостта ти изчезне - това явно с цел да се избегне възкресяването, след като магията е много рядка.
Място има за всеки клас, въпреки че Задругите са от максимум шест души. Интересното е, че по принцип куестовете за Задруги могат да се стартират и само от един участник, като разбира се е далеч по-трудно. Но повечето подобни куестове просто не могат да се минат от сам човек, макар че ми се е случвало да минавам куестове с 2-3 души най-много.
Професиите са 10, от които в 3 (Farmer, Forrester, Prospector) се събират суровини, 6 (Cook, Jeweller, Metalsmith, Tailor, Weaponsmith, Woodorker) ги използват за да изработват предмети. Последната професия е Scholar, който използва предмети, падащи от убитите врагове, и приготвя всякакви еликсири и подобни чудесии. Професиите са разпределени в призвания (Vocations), с три професии всяко, като обикновено има една изработваща професия, поддържана от събираческа такава, и една наподдържана изработваща професия.
Графиката на играта е впечатляваща. Играта е много красива, особено с включени графични екстри. До известна степен прилича на визията от филмите, но това идва от използването на илюстрациите на Алан Лий и Джон Хау, които бяха и основни художници във филмите. Все пак визията е по-различна, и има много повече неща. Много е приятно да видиш Хобитън, или Празничното дърво, или пък да изпиеш халба бира в "Зеления дракон". Има стотици дребни неща, в духа на книгите - например в Старата гора е доста по-сумрачно, и човек наистина може да се загуби лесно, докато в Ридовете всички цветове са по-приглушени, и е по-мъгливо.
Като цяло, играта е предназначена за хора, които предпочитат ПвЕ, както и за големи почитатели на Толкин (като мен). Бъгове наистина има, както и недомислени неща, но за щастие са сравнително малко. Все пак, играта е с месечни такси, което е голям минус в сравнение с Guild Wars. Но като цяло мисля, че засега са се справили, и играта остава вярна на книгите.
Ще прощавате за дългия пост, но просто играта е огромна. Куестовете са огромен брой, както и териториите. Някъде прочетох, че с ходене пеш може да се стигне от Сините до Мъгливите планини (двата края на играта, действието се развива засега само в Ериадор) за около 45 минути ... при положение, че някоя гадина не те спре по пътя

Ако има още въпроси, с удоволствие ще отгворя.