Абсурдистан, един бе ти достоен зарад тях!

Мне, не е това, което си мислите... за архиви иде реч

Moderator: Moridin

Locked
User avatar
Xellos
Moderator
Posts: 20431
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Post by Xellos » Mon Dec 11, 2006 6:39 pm

Ненам кой ше осъществява контрол над нея само? За метрото как да е, него да го направят с няколко лъча доста ше облекчи системата отгоре ма НЯ.
„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Mon Dec 11, 2006 7:17 pm

Аз явно продължавам да съм тъп и продължавам да не разбирам защо да не се таксува еднократното пътуване, а трябва и да се мери колко е дълго или колко време взима?
This is it. Ground zero.

User avatar
Ghibli
Elder God
Posts: 5788
Joined: Sat Dec 20, 2003 11:36 am
Location: not really here

Post by Ghibli » Mon Dec 11, 2006 7:20 pm

Защото е тъпо да плащаш "много" за една спирка примерно. Но и аз не разбирам защо да не се таксува на разстояние; за мен това е най-логичното. Цената на всеки превоз се формира основно от разстоянието, нали? Имам предвид при равни другите условия от типа вид превозно средство и пр.
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Mon Dec 11, 2006 7:32 pm

Хмпф, не съм видял някой да плаща за една спирка така или иначе... А и не може да се плаща МНОГО повече от сега ПРИНЦИПНО, по който и да е начин на начисление, щото и без тва транспортните проблеми досега винаги са били най-лесният фитил за масови недоволства.

Иначе от чисто техническа гледна точка, да се мери разстоянието и да се таксуват по него картите от електрониката вероятно е по-трудно, отколкото да се засича времето, съответно вероятно ще е и по-скъпо.
This is it. Ground zero.

User avatar
Zheko
Adept
Posts: 212
Joined: Sun Nov 05, 2006 5:43 pm
Location: София

Post by Zheko » Mon Dec 11, 2006 7:47 pm

Именно. На разстояние си е най-добре. Ето следният увлекателен пример:
За да отида на гости на баба ми, която е в Младост 1, аз имам няколко опции:
1. Рейс 111.
2. Рейс 310 и някой от младостките рейсове, хванат от Лъвов мост.
3. Трамвай 8, Метро, трамвай (какъвто мине) и пак младостки рейс.
и пр.
Както е сега, на пътуване, опция 1 ми струва 70ст, опция 2 - 1,40 лв и опция 3 - 2,10 лв. А нито отправната ми точка се мести, нито блокът на баба ми. Времето за взимане на това разстояние по различните маршрути, разбира се, също е различно.
При това положение, създава се парадоксът, че за изминаване на едно и също разстояние, аз мога да плащам различни суми. Както ако е за возене, така и ако е за време. Примерно, тръгна по обяд със 111, когато околовръстното е свободно, а се върна в 5-6, когато са най-големите задръствания. И какво? Билетът ми за отиване излиза по-евтин от билета ми за връщане...

Японците, примерно, са го измислили така:
На всяка гара има карта на цялата транспортна мрежа, с отбелязани гарите и до името на всяка стои цифричката йени, които трябва да заплатиш, ако искаш да слезеш там (считано от гарата, на която се намираш). Закупуваш си билет и влизаш. За да стане това, пускаш го в един автомат, той ти отваря вратата и като влезеш си взимаш билетчето, което автоматът ти изплюва от другата страна. Вътре в гарата имаш достъп до всички възможни посоки. Можеш да се качваш и прекачваш колкото пъти си искаш и ако щеш да се разхождаш цял ден по влаковете. Единственото, което трябва да направиш е, да излезеш на гарата, до която си платил (или на коя да е гара, до която стойността на билета е същата смятано оттам, от където си се качил). Това става като отидеш към изхода и си пуснеш билетчето в подобен автомат както на влизане. Той ти отваря вратата и те пуска да излезеш от гарата. А билетчето ти го поглъща безвъзвратно.
Няма контрольори, няма слугински скандали, транспортът цепи секундата по разписанието и всички са щастливи и доволни.
Отучете се от навика, когато не знаете какво да правите, да не правите нищо!

User avatar
Pugsley
Moderator
Posts: 3447
Joined: Wed Jun 22, 2005 4:14 pm
Location: Отзад
Contact:

Post by Pugsley » Mon Dec 11, 2006 8:27 pm

Бая сме далечко дори от най-беглите аспекти в япония.
Love & peace
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list

User avatar
Xellos
Moderator
Posts: 20431
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Post by Xellos » Mon Dec 11, 2006 8:33 pm

Уви едмо метро не могат да направят в София камо ли такава система да се направи. Кво ше бачкат стадата контроли при тоя момент с картите?
„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Post by Amelia » Mon Dec 11, 2006 8:37 pm

Там, където съм била, билетът за автобуса важи един час. Струва повече от нашия билет, но с него мога да сменя и 10 превозни средства, ако ми се налага. Като се качиш в метрото, можеш да си пътуваш с един билет цял ден и да менкаш произволен брой мотриси. Давността на билета изтича, като излезеш от системата на метрото. Във Франция с дневната карта за градския транспорт можеш да се возиш на всичко, включително и на влаковете, които обхождат вилната зона на Париж. При това положение, това което ни карат да плащаме тук за услугата "Градски транспорт" си е направо престъпление.
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 19290
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Mon Dec 11, 2006 9:54 pm

Еее тва японското е много сай-фай :mrgreen:
This is it. Ground zero.

zhivik
Archmage
Posts: 2252
Joined: Fri Jul 09, 2004 3:59 pm
Location: Off from the circus

Post by zhivik » Mon Dec 11, 2006 10:44 pm

Така - не знам кое е по-дискриминиращо - аз такава дума не съм използвал. Но предимството от таксуването по време е най-вече това, което посочи Амелия - с един билет сменяш колкото си искаш превозни средства и не се тревожиш за кое какво трябва да плащаш. Ако се таксува по разстояние, това означава въвеждане на зони (обикновено концентрични), и такси за преминаване от зона в зона. Това означава, че колкото повече зони трябва да преминеш, толкова ти е по-скъп билета. Ако живееш и работиш само в една или наймного две зони, всичко е ок. Само че ако живееш в краен квартал (да кажем Младост 4) и работиш в центъра, което съвсем не рядък случай, ще трябва да плащаш пълната цена всеки божи ден - по два пъти, дори. Да не говорим, ако просто искаш да се разходиш, да напазаруваш, да отидеш на кино и т.н.

От друга страна, ако имаш гаранция, че градският транспорт винаги е редовен, тогава можеш спокойно да си пътуваш през колкото зони искаш, без да се тревожиш за цената. По този начин хората, които живеят в краен квартал, но работят в центъра, се поставят наравно с тези, които иначе биха пътували само в една зона, но за същото време. Пример за таксуване по разстояния е Лондонското метро - всеки, на когото му се е налагало да го ползва, може да потвърди, че никак не излиза евтино, дори за местните.

В заключение, за мен е далеч по-цивилизовано да имам билети за време, стига да знам колко точно ще ми отнеме да стигна от точка А до точка Б, защото имам възможност да избирам колкото си искам алтернативни маршрути. При таксуването на разстояние, аз съм ограничен от това, дали даден маршрут ще ме преведе през повече или по-малко зони. Но всичко това е хипотетично, за съжаление. Докато не се оправи проблема с трафика в София, въвеждането на подобна система е адски несправедливо. Всъщност, аз имам твърдото намерение да заведа дело срещу Столична община, ако се случи билетът ми по време да изтече, докато съм в задстръстване, и междувременно ме глобят.
Last edited by zhivik on Tue Dec 12, 2006 6:58 am, edited 1 time in total.
This signature is not yet rated

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Mon Dec 11, 2006 11:01 pm

Добре де, защо трябва да е толкова сложно? Знае се какви са разстоянията в километри между спирките, да се изчислява по тях, мамка им на зоните. След като могат да следят след колко време ще дойде автобусът, едва ли е голям технически проблем да му се отчита изминатия път.
Въпросът е, че по сега гласения начин по никакъв начин не се улесняват пътниците. Няма билети за кратко пътуване, то се мери в часове (!?!). И съвсем спокойно можеш да платиш двойно само защото те е хванало задръстването и си изкарал час и пет минути в него. Отнемало ми е почти час от Хемус до Гео Милев с такси при най-големите задръствания, представям си какво би било с автобус. Въпросът е, че не се правят елементарни неща, за да се улеснят пътниците.
Last edited by Morwen on Mon Dec 11, 2006 11:12 pm, edited 1 time in total.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Mon Dec 11, 2006 11:04 pm

Взимаш си едно такова - евтинко е :)
http://honda.bg/page.php?lang_id=1&prm= ... moto_id=13
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

zhivik
Archmage
Posts: 2252
Joined: Fri Jul 09, 2004 3:59 pm
Location: Off from the circus

Post by zhivik » Tue Dec 12, 2006 10:43 am

Morwen wrote:Добре де, защо трябва да е толкова сложно? Знае се какви са разстоянията в километри между спирките, да се изчислява по тях, мамка им на зоните. След като могат да следят след колко време ще дойде автобусът, едва ли е голям технически проблем да му се отчита изминатия път.
Това по принцип не е голям проблем - ще го сметнеш веднъж, ще го сложиш в една табличка и готово. Само че да си помисляла как ти ще смяташ разстоянията, ако трябва да използваш повече от едно превозно средство? Особено ако отиваш някъде за първи път? Малко нереално ми се струва хората да обикалят с калкулатори и да смятат, аджеба, по този маршрут дали ще излязат 4 или 6 килмоетра, да кажем. Освен това ще трябва да се направят информационни системи с всички възможни комбинации от разстояния (!), защото иначе ще е дискриминация спрямо тези, които нямат компютър с Интернет. Дори да опростим нещата, и да въведем такси за определени интервали разстояния (пр. до 2 км, от 2 до 5 км, от 5 до 10 км, над 10 км), пак ще стават едни сметки, сега ако взема този рейс, дали разстоянието ще е 4,5 км, или 5,5 км където се влиза в по-горната група. Освен това не виждам как пенсионерите ще правят подобни сметки, дори и ако за децата това може да се окаже полезно.

Ако ще таксуваш по изминато разстояние, на практика единствения реално работещ начин е да разделиш града на зони. Така че ако например Младост 4 е в зона 5, а Изток е в зона 3 (съвсем условно), става ясно какъв билет да си купиш. А пък и е далеч по-просто да сложиш по една карта със зоните на всяка спирка, отколкото да се чудиш как да помогнеш на хората да си сметнат пътя. Разбира се, говореше се за някакви електронни чипове и смарт карти вместо билети, но това според мен е пълна научна фантастика, и според мен няма да се въведе в обозримо бъдеще. Дори и в повечето европейски градове няма подобна система. Това, което се прилага най-често, е че имаш апарати като тези в нашето метро; просто слагаш билетчето, и върху него се отпечатва надпис с датата и часа. От там нататък, ако те проверят, просто се гледа часовника, и ако си просрочил времето - глоба. Според мен за това става дума за тази нова система, а колкото до смарт картите, те банките тепърва ги въвеждат, пък какво остава за градския транспорт.

За втората част от мнението ти, мисля че показах много ясно, че съм напълно съгласен с теб. Вярвам, че в една нормална обстановка, таксуването по време е по-нормално. В нашият случай, обаче, това ще си е чисто ограбване.

@Драгън - честно казано, напоследък много сериозно си мисля за този вариант. Много повече маневреност, и много по-малко проблеми с паркирането, проблемът ми е, че в следващите 12 месеца ме чакат сериозни разходи по нов апартамент, ака че едва ли ще мога да си го позволя. Но определено решава доста проблеми в град като София, не отричам.
This signature is not yet rated

User avatar
herairness
Jaghut Tyrant
Posts: 1983
Joined: Tue Oct 04, 2005 10:43 am
Location: varna

Post by herairness » Tue Dec 12, 2006 10:51 am

в краен случай,ако не може хонда си зимаш БМХ и катинарче :D
Image

User avatar
Pugsley
Moderator
Posts: 3447
Joined: Wed Jun 22, 2005 4:14 pm
Location: Отзад
Contact:

Post by Pugsley » Tue Dec 12, 2006 10:54 am

Аз ходя пеш основно. От драгалевци до центъра с тренинг се зима за 1 час, а с градския транспорт ако не е задръстено за 40 мин. Еми аз добавям 20 мин и хем се пораздвижвам, хем спестявам главоболията свързани с транспорта.
Love & peace
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest