Цъ. Режисьорът, ко има виждане, където тука няма (ся, ако мацката я бива по принцип не се съмнявам, освен ако ридли скот не ти е тъст не ти се поверяват грамадни филми от нищото, но за екшън и епика въобще никаква я няма).
Режисьорът ти (в случая колективът на дисни) задава неща като темпо, тон и кво ли още не, неща дето трябва да са избистрени в препродукцията (зарад което толкова ме впечатли в крайна сметка третитя хобит, където са отрицателно време направиха ебаси епохалността и ако нямаш нюх към екшън и епика бая ще се насереш, като дисни и мулан).
Та така - режисьорът ти е там да ръководи в крайна сметка и вкара в една права всички тия кадърни и много скъпоплатени люде на снимачната площадка. Много преди снимачния ден неща като хореография, камери, позиции на актьори, статисти и квото там падне са начертани и сметнати. Винаги има място за добри предложения и експеримент, но си ти трябва план. Най-малкото заради сигурността на всички. Все пак имаш работа с много хора, животни, каскадьори, ефекти, въобще твърде много елементи, които могат да свършат с нараняване на някого, което ако ставаш за нещо, ще ти е основен проблем, който искаш да избегнеш и ще направиш всичко възможно да минимизираш опасността до абсолютния минимум.
Т.е. наистина за екшън си изисква маса подготовка и историите за бързи снимачни дни, където крайният резултат си струва идват единствено, когато са забъркани ветерани пред и зад камера. Говорим за хора като Джеки Чан, Скот Аткинс и екшън режисьори, каскадьори и оператори и каквото се сети човек с десетилетия кариера. И дори тогава е доста на косъм.
В Мулан всичко е трябвало да бъде пресметнато месеци преди мелетата. И отново, ако ставаш за нещо, дори за монтажа мислиш. Не случайно Камерън си монтира Аватарите, докато ги снима например. Но не всеки става за екшън режисьор. Може да ставаш за основната фигура, но ако ти куцат малко страничните неща там идват помощник режисьорите. Не случайно Джемс Мактийг (реж. на В като Вендета, Нинджа Асасин) е помощник във всите Матрици и атаката на клонингите. И освен тях може и да наемеш и специално екшън режисьори, които работят с оператора и останалите за да извлекат максимума от даденото им време и уменията на екипа. Но често вторите режисьори са за това довлечени - странични снимки, филъри, екшън сцени, че и да държат под контрол снимачната площадка, ако си като Лукас, който не е много уверен да крещи по хората, а предпочита да е по-встрани.
Мулан мяза да е просто много, ама много претрупан. Или са късали много, или както казах, си е диво пране на пари, защото дори ефектите за незавършени. Това отново показва режисьорска некомпетентност, защото не можеш да снимаш такъв филм и да не мислиш за ефектите. А работата с тях е едно от най-досадните и времеотнемащи неща. Въобще снимането на бой е бавна и тягостна история. И както обаче Марвел доказаха, че може, оправи го в постпродукцията работи. Когато обаче имаш време да полираш много здраво и оправиш всички недомислени глупости по време на снимки.
По времето на Матрицата, Властелина, Мумията, Нарния, Хари Потър, Прикуълите и Карибски пирати не можеш да си го позволиш. Мани че в тия филми реално се измисляха как да се правят тия ефекти и се пишеше софтуера, но в крайна сметка не беше и ясно дали е възможно технологията да се напасне спрямо визията на режисьорите (и желанията на студиото). В днешно време с наплива на млад талант, по-достъпна технология е много по-лесно да си мързелив по време на снимки. Затова и във филма е бъкано с визуални и аудио инсърти по никое време, щото просто някой се е сетил в последствие, че докато снимат не са си свършили работата или докато са надирали сценария, за да се хареса на фокус групите в сащ и китай тотално са ебали майката на оригиналната идея.
Но в края на дена, мацката се е подписала под филма, пичовете зад втория Гарван например не го правят след като харви шибаняка уайнстийн идва и им го съсипва. След като момата държи да се води режисьорка на епичен филм, всичките недъгави технически проблеми й се хвърлят в краката. И като няма явно усет за екшън, пък се опитва да емулира китайския похват, за който мани, че явно няма познанието, ми изглежда дори не си е направила труда да изгледа повече от 2 филма и най-вероятно се е ограничила до тигър и дракон и произволен филм на Жан Имау, да беше слушала какво й казват помощниците. Щото не можеш да имаш помощник режисьора на Fury Road в екипа си, да му дадеш отговорността за битките и да изглежда сте нямали някво становище какво правите. Това е поредният дисни филм с над 30 (буквално,) допълнителни режисьори и да се насерат толкова здраво говори за липси при ръководството. За справка Спасяването на редник Раян има десетина, третия хобит 17, тук са 30+ човека барабар с баш режисьорката. Затова и викам, че този филм е демонстрация на пълен креативен колапс.
Иначе, че монтажист може да спаси филм е ясно (Стар Варс да му се не види, оригиналът), но в опаковките на дисни не е ясно, кой е с креативния почерк и силно се съмнявам да са дали на хората, които да режат филма кой знае колко кадърен заснет материал. И затова се плюва по режисьора, щото се очаква тая личност да контролира процеса.
Litz wrote: ↑Sat Sep 05, 2020 11:53 pm
защо ли имам чувството, че линдси елис е на същото мнение като трубадура
ко общо имам с носталгия чик-а
