Историята се завърта около депо за амуниции оставено от американците без надзор след войната във Виетнам и група азиатски затворници, бивши военни, са изпратени на мисия да взривят локацията, за да не попаднат оръжията в ръцете на виетнамците. Само е предводителя на групичката и успява да стегне разпасаната дружина в нещо като боен отряд, който довежда мисията до успешен край, като по пътя им се присъединява и героя на Юен Бю, който заедно със своя чичо се оказва ценно оръжие срещу противниците им, предвождани от доста изтрещян виетнамски генерал в ролята Yuen Wah, който е просто уникален в своето изпълнение.
Още преди да знам за съществуването на този филм бях гледал кратък клип от финалния двубой във филма и бях с откачено чене от бруталните удари, показани на екран. Благодарение на една дърта документалка от 1990 - The best of the Martial Arts films, която ми "отвори" очите за толкова много филми от жанра, с водещ Джон Саксън (един от участниците в последния завършен филм на Брус Лий - Enter the Dragon), научих за Eastern Condors и мина известно време преди да го намеря на видеокасета със задължителния немски дублаж и останах изумен от качеството на бойните сцени, това (наред с Pedicab Driver) е един от най-добрите филми на Само Хун под шапката на Golden Harvest (въпреки, че Само прекарва филма през своята компания BoHo films) и за мен нямаше слабо звено, което да намали удоволствието от самия филм и неговото развитие.
Не така се получават нещата при Millionaire's Express, където в стремежа си да наблъска колкото се може повече звезди от небосклона на Хонконг, Само оставя на заден план бойните сцени и филма изглежда изключително осакатен и претупан за своите 86 минути екранно време - тук всичко е подбрано с много внимание към детайла (макар, че сцените във Виетнам са заснети във Филипините, където пък Само се запознава със своята съпруга Джойс Годензи), екшън се редува с тупалки, каскади се редуват със сериозни сцени, простотия с конспирация и още доста жанрови прескачания.
Само сваля значително количество от теглото си, за да може да изпълни предварително поставените каскади и движения във филма и като гледах как рита наляво и надясно без капка жал към своите каскадьори от екипа си (повечето сцени с удари са full contact и това трябва да боли), как скача от високо в движещ се камион, как се премята през джунгли, вишки с картечници и бетонни бункери ми става ясно ,че човека е решен да даде всичко от себе си за успеха на своя филм. Юен Бю пък затвърждава позицията си като най-акробатичен сред всички (след брилянтното му изпълнение в Dragons Forever, който за жалост е последния завършен филм с участието на "тримата братя" от Хонконг - Джеки, Само и Юен) и раздава наказание над злите виетнамци по най-различни начини, макар че във финалния бой отнесе сериозен бой от главния лош и се наложи Само да спасява положението.
Има и homage към "Deer Hunter" на Чимино, която е доста тегава за гледане, както и animal cruelty (една от причините филма да е орязан в UK до тази година, когато uncut версията се появи на Блурей), но останалото е съчетание от режисьорските амбиции на Само + чудесните бойни и екшън сцени, заедно със заснемането на място, а не в студио, допринася за качеството на самия филм, според мен. Всички по-известни лица на екрана получиха своите 15 минути слава и никой не беше пренебрегнат за сметка на друг (с изключение на един), но си личи как Само може да изгради филм с толкова много звезди и да даде баланс в тяхното позициониране пред камерата, като всеки дава своя личен принос за успеха на историята и развитието на героите.
Безспорно има заемки от доста филми преди това, но това не пречи Eastern Condors да се отличава със свой почерк и да бъде един от най-добрите филми на Само Хун пре цялата му кариера. Новото издание на блурей освен, че показва режисьорската версия, добавя и качество на картината, което е удивително високо имайки предвид възрастта на самия филм, изображенията са изчистени от артефакти, цветовете са подобрени, наново преработени субтитри, добавено аудио, лиспващо в предни версии, източника е нов 2К материал, макар, че не блести с кой знае какви ефекти, изображението е солидно преработено, като няма излишен DNR, оставен е кино облика заедно с малко grain, няма мармалад при бързите сцени (както това се получаваше при предни издания на DVD), всичко е подбрано с вкус и много внимание. Допълнителните материали включват задължителните интервюта с по-главните участници тук, изобщо красота

Препоръчвам този филм на всеки фен на жанра, да се види как правеха филми едно време, когато нямаше CGI, захаросани и зализани момченца със съмнителни качества и лиготии.