Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6580
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Още по-зле, значи. Бях останал с впечатлението, че Хълк се е озовал на гладиаторската арена заради събитията в него филм.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Аз не ги гледам тия филми толкова внимателно и пак знам,че ролката е в грешка. На финала на ултрон хълк заебава всичкото и напуска планетата. Това че директно не казва какво се случва с него след това и яда-яда, не премахва факта, че все пак именно финалът на ултрон дава тласък и смисъл за присъствието на хълк в рагнарок... Останалото обаче е вярно, Тор 3 е от по-самостоятелните филми. Само дето клифхенгърът на основен герой в Ултрон продължава с него, а клифхенгърът на самият Тор 3 е отварящата сцена в Инфинити вореца. Другото си е само за него. 

- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
В края на "Ерата на Ултрон" казват, че Хълк отлита нанякъде със совалка, изобщо не се разбира, че е извън планетата Земя, дори леко се загатва, че може би се е скрил в някоя джунгла. Когато Тор го вижда в Рагнарок, това е огромна изненада и за него, и за зрителите... или поне щеше да бъде, ако не беше показано в трейлърите
Ако като цяло си се наситил на тая вселена и вече си с негативна нагласа, едва ли нещо ще ти хареса. Но ако решиш някой път да видиш нещо от нея и да разбереш защо хората толкова масово се побъркаха и защо Endgame стана най-касовият филм в историята, можеш да изгледаш четирите филма на братята Русо (плюс първи два Авенджъра) в следния ред:
Avengers -> Winter Soldier -> Age of Ultron -> Civil War -> Infinity War -> Endgame
Това са филмите, които движат цялостната арка на тази поредица и свързват всичко, големите ивенти, така да се каже. Колкото повече от самостоятелните си гледал, толкова повече стойност ще имат сборните. Каквото и да си гледал по-рано, все ще ти донесе добавена стойност - първият Айрън мен, първият Капитан Америка, първият Тор, двата Гардиъна.... По-малките филми ще ти донесат по-малко добавена стойност - Стрейндж, Черната пантера, Спайди Homecoming, двата Ант-мен.... Но отборните филми си имат своя голяма арка и наистина можеш да им се насладиш и без да си изгледал всички по-малки самостоятелни филма.
Просто горепосочените шест филма за мен са най-прекрасната арка в киното. Те наистина разказват една история, която е едновременно огромна и лична, съчетават епичното с човешкото. История за героизма, за изборите и последствията, за успехите и провалите. История с огромна палитра от персонажи, всеки със своя индивидуалност, изиграни прекрасно. Главните герои са Железният Човек и Капитан Америка и филмите се концентрират върху техните истории, върху личното им пътуване и израстване. И двамата са чудесни, но повечето зрители харесват единият малко повече от другия. На мен лично Капитана ми е по-любим, защото в сърцето ми има специално място за идеалисти, но с чисто сърце мога да заявя, че историята на Железния човек също е невероятна. Освен тях обичам един тон поддържащи персонажи, като обожавам ролите им в горепосочените шест филма - Черната вдовица, Алената вещица, Бъки, Спайди, Небюла и Гамора.... Просто наистина нямам думи, с които да опиша колко обичам този киносвят. Филмите са огромно пътешествие - и да, то върви в определен ред, няма плюсовете, които има гледането на случаен филм в поредицата. Както казах и вчера - всеки от тези филми си има завършеност - начало, среда и край - не са просто кукички, но едновременно с това те се подреждат в една мащабна история, която си има хронология. Самостоятелните филми като Стрейндж, Черната Пантера, Спайди, Капитан Марвел и т.н. са приятни, могат да се гледат отделно, имат си плюсове и минуси, някои имат повтарящи се елементи и т.н. Но отборните филми и арката, която те създават, са без паралел в киното. Поне за мен, чисто като изживяване. И когато достигнеш до финала на Endgame и видиш какъв е бил смисълът на цялото нещо, колко невероятен pay-off са имали всичките истории от всичките филми...
Просто нищо в киното не може да се сравни с това, нищичко. Единственото художествено произведение, което мога да сравня като изживяване с Endgame, е Assassin's Fate - финалната книга от вселената на Робин Хоб Realm of the Elderlings. И тя е кулминация на петнайсет романа преди нея - романи, които са си организирани в напълно завършени трилогии или четирилогии, но просто тази велика книга свързва всичко преди това в една гигантска картина, съставена от множество лични и малки елементи. Попаднах на тези два завършека в сравнително кратък период от време - Робин Хоб я дочетох миналото лято, а Endgame излезе тази пролет. Но и двете са финали на истории, които съм следял години наред. И са толкова силни, че ми е странно да си представя какъв съм бил, без да ги познавам.
Та така... Свързани са отборните филми, имат последователност, наистина не можеш в случаен ред да ги видиш и да изпиташ същото удоволствие. Но си струват. Как само си струват!

Ако като цяло си се наситил на тая вселена и вече си с негативна нагласа, едва ли нещо ще ти хареса. Но ако решиш някой път да видиш нещо от нея и да разбереш защо хората толкова масово се побъркаха и защо Endgame стана най-касовият филм в историята, можеш да изгледаш четирите филма на братята Русо (плюс първи два Авенджъра) в следния ред:
Avengers -> Winter Soldier -> Age of Ultron -> Civil War -> Infinity War -> Endgame
Това са филмите, които движат цялостната арка на тази поредица и свързват всичко, големите ивенти, така да се каже. Колкото повече от самостоятелните си гледал, толкова повече стойност ще имат сборните. Каквото и да си гледал по-рано, все ще ти донесе добавена стойност - първият Айрън мен, първият Капитан Америка, първият Тор, двата Гардиъна.... По-малките филми ще ти донесат по-малко добавена стойност - Стрейндж, Черната пантера, Спайди Homecoming, двата Ант-мен.... Но отборните филми си имат своя голяма арка и наистина можеш да им се насладиш и без да си изгледал всички по-малки самостоятелни филма.
Просто горепосочените шест филма за мен са най-прекрасната арка в киното. Те наистина разказват една история, която е едновременно огромна и лична, съчетават епичното с човешкото. История за героизма, за изборите и последствията, за успехите и провалите. История с огромна палитра от персонажи, всеки със своя индивидуалност, изиграни прекрасно. Главните герои са Железният Човек и Капитан Америка и филмите се концентрират върху техните истории, върху личното им пътуване и израстване. И двамата са чудесни, но повечето зрители харесват единият малко повече от другия. На мен лично Капитана ми е по-любим, защото в сърцето ми има специално място за идеалисти, но с чисто сърце мога да заявя, че историята на Железния човек също е невероятна. Освен тях обичам един тон поддържащи персонажи, като обожавам ролите им в горепосочените шест филма - Черната вдовица, Алената вещица, Бъки, Спайди, Небюла и Гамора.... Просто наистина нямам думи, с които да опиша колко обичам този киносвят. Филмите са огромно пътешествие - и да, то върви в определен ред, няма плюсовете, които има гледането на случаен филм в поредицата. Както казах и вчера - всеки от тези филми си има завършеност - начало, среда и край - не са просто кукички, но едновременно с това те се подреждат в една мащабна история, която си има хронология. Самостоятелните филми като Стрейндж, Черната Пантера, Спайди, Капитан Марвел и т.н. са приятни, могат да се гледат отделно, имат си плюсове и минуси, някои имат повтарящи се елементи и т.н. Но отборните филми и арката, която те създават, са без паралел в киното. Поне за мен, чисто като изживяване. И когато достигнеш до финала на Endgame и видиш какъв е бил смисълът на цялото нещо, колко невероятен pay-off са имали всичките истории от всичките филми...
Просто нищо в киното не може да се сравни с това, нищичко. Единственото художествено произведение, което мога да сравня като изживяване с Endgame, е Assassin's Fate - финалната книга от вселената на Робин Хоб Realm of the Elderlings. И тя е кулминация на петнайсет романа преди нея - романи, които са си организирани в напълно завършени трилогии или четирилогии, но просто тази велика книга свързва всичко преди това в една гигантска картина, съставена от множество лични и малки елементи. Попаднах на тези два завършека в сравнително кратък период от време - Робин Хоб я дочетох миналото лято, а Endgame излезе тази пролет. Но и двете са финали на истории, които съм следял години наред. И са толкова силни, че ми е странно да си представя какъв съм бил, без да ги познавам.
Та така... Свързани са отборните филми, имат последователност, наистина не можеш в случаен ред да ги видиш и да изпиташ същото удоволствие. Но си струват. Как само си струват!
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6580
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
^Ами, хубаво, обаче в моите любими филмови франчайзи обикновено не съм длъжен да съм изгледал каквото и да било, за да се насладя на произволна част от поредицата.
А и навързаността на филмите далеч не ми е единственият проблем, в крайна сметка. Просто е една от многото причини, поради които ми е по-лесно да скипна цялата кочина, отколкото да се тормозя с неща, които не ми носят кой знае какво удоволствие.
Междувременно:
https://www.youtube.com/watch?v=lABCD6so2OY
FRANCHISE REBOOTS - Terrible Writing Advice
Terrible Writing Advice е богатство. Това видео конкретно доста пасва на темата.
А и навързаността на филмите далеч не ми е единственият проблем, в крайна сметка. Просто е една от многото причини, поради които ми е по-лесно да скипна цялата кочина, отколкото да се тормозя с неща, които не ми носят кой знае какво удоволствие.
Междувременно:
https://www.youtube.com/watch?v=lABCD6so2OY
FRANCHISE REBOOTS - Terrible Writing Advice
Terrible Writing Advice е богатство. Това видео конкретно доста пасва на темата.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Не съм в грешка въобще. Хълк отлита към залеза в края на Ултрон, но това по никакъв начин не информира зрителя за местонахождението му.
И не знам, много франчайзи разчитат на предишни филми, за да работят. Може би не на това авто-референтно сериал и ниво като Марвел, но не знам точно кой от Стар Уорс епизодите човек може да прескочи примерно...
И не знам, много франчайзи разчитат на предишни филми, за да работят. Може би не на това авто-референтно сериал и ниво като Марвел, но не знам точно кой от Стар Уорс епизодите човек може да прескочи примерно...
And you can't dance with a devil on your back...
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6580
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Е, да, и заради това, че хвърлят марвелския подход по "Междузвездни войни", спрях да ги гледам и тях.
А и поне в "Междузвездни войни", докато ги харесвах, не идваха Уилоу и Мадмардиган да спасят положението в ключов момент и целта на филмите, все пак, беше да разкажат нещо свое, вместо да са подготовка за поредния "грандиозен" ивент, в който ще се кръстосат с "Уилоу", "Извънземното" и поредицата за Индиана Джоунс. Иначе, още в началото на темата си казах, че "Империята отвръща на удара" го псувах адски много заради отворения финал едно време, въпреки че филмът ми хареса.

А и поне в "Междузвездни войни", докато ги харесвах, не идваха Уилоу и Мадмардиган да спасят положението в ключов момент и целта на филмите, все пак, беше да разкажат нещо свое, вместо да са подготовка за поредния "грандиозен" ивент, в който ще се кръстосат с "Уилоу", "Извънземното" и поредицата за Индиана Джоунс. Иначе, още в началото на темата си казах, че "Империята отвръща на удара" го псувах адски много заради отворения финал едно време, въпреки че филмът ми хареса.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Ми не знам, аз като човек, който буквално от рождение гледа такива филми, ми е странна такава силна реакция срещу тях. Иначе ВСЕКИ Марвелски филм (освен Инфинити Уор) разказва своя си самостоятелна история. Тук в Щатите е пълно с хора, които гледат произволни ленти и им се радват, без да са гледали нищо от съпътстващия контекст. Щото споделената вселена е точно това - контекст. Губейки контекста, може би губиш някакъв процент удоволствие, но ядрото на филма си е все така самостоятелно, ДОРИ филмите, които Доктора ти е изброил.tigermaster wrote: ↑Sun Oct 13, 2019 7:21 pmЕ, да, и заради това, че хвърлят марвелския подход по "Междузвездни войни", спрях да ги гледам и тях.![]()
А и поне в "Междузвездни войни", докато ги харесвах, не идваха Уилоу и Мадмардиган да спасят положението в ключов момент и целта на филмите, все пак, беше да разкажат нещо свое, вместо да са подготовка за поредния "грандиозен" ивент, в който ще се кръстосат с "Уилоу", "Извънземното" и поредицата за Индиана Джоунс. Иначе, още в началото на темата си казах, че "Империята отвръща на удара" го псувах адски много заради отворения финал едно време, въпреки че филмът ми хареса.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Ок, казвала съм го и преди, но на мен точно усещането за сериал ми е ценно в тези филми, щото допреди тях не сме имали такова нещо. Оценявам го и като логистично постижение - филмите наистина изглеждат като идващи от едно цяло произведение, въпреки различния им тон и почерк. Тези, които зависят от други филми могат да се гледат и що годе самостоятелно, ако приемеш странните промени в началото с някои персонажи като нормален начален сетинг. Това, което ме дразни е опитът им да вкарат в сериала филми за цял куп герои (спайдърмен, антмен, марвелката, пантерата), от които сериалът реално няма нужда и всичко е очевидно направено за да се максимизират печалбите.
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Amelia wrote: ↑Sun Oct 13, 2019 7:52 pmОк, казвала съм го и преди, но на мен точно усещането за сериал ми е ценно в тези филми, щото допреди тях не сме имали такова нещо. Оценявам го и като логистично постижение - филмите наистина изглеждат като идващи от едно цяло произведение, въпреки различния им тон и почерк. Тези, които зависят от други филми могат да се гледат и що годе самостоятелно, ако приемеш странните промени в началото с някои персонажи като нормален начален сетинг. Това, което ме дразни е опитът им да вкарат в сериала филми за цял куп герои (спайдърмен, антмен, марвелката, пантерата), от които сериалът реално няма нужда и всичко е очевидно направено за да се максимизират печалбите.
Тва. Мен тва Тор да е навързан не ме дразни, щото там има смисъл. Обаче при Спайдермен е неква трагедия, дето Тони Старк братче е по-главен от Питър в собствения му филм. И онова реве по некав милиардер дето го направи child soldier повече отколкото за чичото, дето го е отгледал. Тва е заебаване на Питър в трета глуха, за да покажем колко е готин Дауни Джуниър. Питър няма нужда да е навързан с целия пантеон, щото тва е единственият герой, който ще си избие парите абсолютно сам и дори филма да е боклук.
За тва ме е страх какво би станало с Дедпул. Би било яко да може да споменава героите, ама ако ми го навръжат с целия пантеон тва бо било доста тъпо.
- Ambartanen
- Arcanist
- Posts: 992
- Joined: Mon Mar 15, 2004 6:45 pm
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Това е интересна интерпретация при положение, че във филма всички очакват Питър да поеме юздите на Авенджърите и го считат за наследник на Старк. Може да не е стандартната история за Спайдърмен, ама нужно ли е за трети път филмите да буксуват на чичото и родителите му. В тази вселена въобще съществувал ли е чичо Бен? Щото не помня някой да е говорил за него и дори да го е имало, очевидно основно Мей е отгледала Питър сама.
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Аз така и не схванах защо точно питър, след като има реални възрастни, които могат да вършат тая работа, не един от които и професор Хълк. Ако има няква яка врътка за манипулация на младото, че да върши мръсна работа, докато си мисли, че спасява човечеството, ок... ама ми се струва, че и това го пробваха по едно време, там с хидра и ала бала, не че помня докъде я докараха тая история. Питър е възможно най-лошият избор за водач на авенджърите бидейки на 16.
- Ambartanen
- Arcanist
- Posts: 992
- Joined: Mon Mar 15, 2004 6:45 pm
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Виж, на това нямам отговор. Може би просто изглежда най-човешки и non-threatening след Тони и Капитана. Реално Тони просто си го псевдоосинови и избра за наследник като римски император, щото в момента Авенджърите малко или много са свързани със собствеността и фирмата на Тони.
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Мейк сенс, ама на фона на фалкона (бъдещ капитан америка), хоукай, даже антмен барабар с усътъ и баща й, който също минава за гений в тая вселан (ако ще говорим за американците), а извън тях са алената вещица, която спокойно може да няма нищо общи с фирмата на тони, и крал на супер напреднала нация в лицето на черната пантера, която ептем няма нуждата от старк индъстрийс, баш киека да е наследник е юбер. Поне да му бяха дали няколко години... въпреки че от една страна умря за греховете ни в инфинити вора, та кво знам аз да го еа. 

Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Аз нямам нужда да боксува в ориджин сторита и такива глупости. И нямам проблем с част от промените като например Мей да знае, че Питър е Спайди. Ама некси вдовица да опакова костюма на 15 годишно е безумие. По-скоро трябваше Питър да си го вземе тайно и оная като гледа новините да му звъни и да го пита кво прави. Щото никой родител, който не е некав лоботомиран крекхед няма да позволи на детето си да се жертва било то със супер сили.
Още тва всичко да идва на Питър наготово от костюма и тн съсипва цялостната идея на персонажа и тва той да е relatable. Щото в момента в който той не страда от непоносимата тегоба на битието и не е гениалното дете дето е, го превръщаш в стандартния Марвел задник.
В момента Питър е Тони Старк, а не Питър.
Още тва всичко да идва на Питър наготово от костюма и тн съсипва цялостната идея на персонажа и тва той да е relatable. Щото в момента в който той не страда от непоносимата тегоба на битието и не е гениалното дете дето е, го превръщаш в стандартния Марвел задник.
В момента Питър е Тони Старк, а не Питър.
Re: Блокбъстърите, супергеройските филми и смъртта на изкуството
Да, Бен е споменат мимоходом в първия филм. Но това е преди много години и Питър е хлапе.
And you can't dance with a devil on your back...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests