^That. SJW лексиката не е вървежна навсякъде, както проблемите, с които SJW се занимават не са вървежни навсякъде, но понеже всички четем американски/английски медии сега е леко кочина...The Dragon wrote: ↑Mon Sep 16, 2019 6:00 pmВ случая четейки един трезвомислен анализ когато се случваше и всички бяха аутрейджнати - в случая беше малък quirk на факта, че поляците в UK са ethnic minority ...aiva wrote: ↑Mon Sep 16, 2019 2:23 pm
Един по-бутафорен пример беше ситуацията с the witcher, където хората от кастинга бяха обявили, че няма да търсят бяла актриса да играе русата и зеленоока Цири, а BAME актриса.. и избраха руса и зеленоока полякиня (която също е и бяла, някак си). Е, как да не се ядосаш на това показно "ние сме супер прогресивни".
Social Justice in Speculative Fiction
Re: Social Justice in Speculative Fiction
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6471
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Те, в крайна сметка, не кастнаха полякиня, а англичанка със скандинавско име, обаче. И тя ли е БАМЕ?
https://www.imdb.com/name/nm8463347/
Не че имам нещо против, де, това девойче изкърти мивките в епизода на "Into the Badlands", където го гледах.
https://www.imdb.com/name/nm8463347/
Не че имам нещо против, де, това девойче изкърти мивките в епизода на "Into the Badlands", където го гледах.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Да, знам, но ако това е ок в този случай, аз държа да отбележа, че според това българити също не сме бели, ethnic minority сме, репрезентацията на славяни е точно никаква с изключение на проститутки и наркотици, както някой на предната страница обясняваше хич не можем да се припознае в образите на белите американци, айде да почнем и ние да пищим за тези неща, как така само the withcer се опитва да ни даде някаква репрезентация .. Ама сме го дъвкали и преди това, не може за всички миноритата.The Dragon wrote: ↑Mon Sep 16, 2019 6:00 pmВ случая четейки един трезвомислен анализ когато се случваше и всички бяха аутрейджнати - в случая беше малък quirk на факта, че поляците в UK са ethnic minority ...aiva wrote: ↑Mon Sep 16, 2019 2:23 pm
Един по-бутафорен пример беше ситуацията с the witcher, където хората от кастинга бяха обявили, че няма да търсят бяла актриса да играе русата и зеленоока Цири, а BAME актриса.. и избраха руса и зеленоока полякиня (която също е и бяла, някак си). Е, как да не се ядосаш на това показно "ние сме супер прогресивни".
Но мисълта ми беше принципно за супер показната прогресивност, която е там just for the sake of it, за което това беше супер пример.
Е, това е то простоtigermaster wrote: ↑Mon Sep 16, 2019 6:58 pmТе, в крайна сметка, не кастнаха полякиня, а англичанка със скандинавско име, обаче. И тя ли е БАМЕ?
https://www.imdb.com/name/nm8463347/
Не че имам нещо против, де, това девойче изкърти мивките в епизода на "Into the Badlands", където го гледах.
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Не сме бели, да, което ми беше обяснено в някъв курс по social justice in education, дето карах тука и разисквахме тея неща. Според някои хора в Канада аз спадам към visible minorities, щото съм по-тъмна на цвят (типичната за България тъмна коса, тъмни очи и мургава кожа), говоря с очевиден акцент и хората си мислят, че съм хиспаник от Латинска Америка (Бразилия, Венецуела, Коломбия и Пуерто Рико са предполагали досега + Испания от време на време). Нали съм ви разправяла как по улиците на ЛА на няколко пъти ми предлагаха работа на испански? Трабахо, сеньорита!!! Нема такъв филм. Една баба се опитваше да ми говори на испански в рейса и аз ѝ обяснявах "No hablo Espanol", a тя продължаваше да ми намила и изглеждаше обидена, все едно я лъжа нещо...aiva wrote: ↑Mon Sep 16, 2019 8:23 pmДа, знам, но ако това е ок в този случай, аз държа да отбележа, че според това българити също не сме бели, ethnic minority сме, репрезентацията на славяни е точно никаква с изключение на проститутки и наркотици, както някой на предната страница обясняваше хич не можем да се припознае в образите на белите американци, айде да почнем и ние да пищим за тези неща, как така само the withcer се опитва да ни даде някаква репрезентация .. Ама сме го дъвкали и преди това, не може за всички миноритата.
От друга страна, мъж ми, който е рус и синеок е скрита лимонка и него не го хващат, че е чужд докато не заговори. Така че баш за нашите етноси SJW терминологията си е ебала капаците, щото ние за нас сме си бели, ама по техните критерии не сме съвсем. Иначе ревем за репрезентация - на мен това ми беше една от основните драми с кастинга на Уичър, щото да ги еба, Източна Европа съвсем я няма из киното отвъд няколко много тъпи стереотипа. Не е като да се виждаме по телевизията изобщо. Не е и като да не сме изстрадали от Западни международни политики. Уичъра беше перфектен момент да подберат яки славяни за главните роли и да ни занимаят малко със славянската атмосфера и митология на произведението, ама сега ще трябва да гледаме любимото Хенриту на @трубадур , щото и аз не знам що.
Re: Social Justice in Speculative Fiction
За Хенри или добро, или нищо! His pecs are gay rights!
And you can't dance with a devil on your back...
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19287
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Вижте, проблемът както и Буда, и разни мъдреци преди него са казали, е в мярката. Всичко може да изглежда добре и да дава добри резултати, когато се прави умерено (т.е. на самоцелно) и най-вече когато личи, че е in good faith. В момента, в който стане войнствено, агресивно, без мярка и без желание за "getting to yes", всяка една политика започва да изглежда проблемна, неуместна и най-често води до обратните резултати.
Не е случайно, че никой в другата тема не оспори твърдението ми, че холивудското третиране на проблемите на малцинствата е сред най-неработещите подходи и продължаващото му защитаване е повече въпрос на идентичност, формирана около "племена" и твърдоглавие и поляризация, нежели на трезва политическа оценка, от каквото има нужда. Колкото и да има смисъл от репрезентацията психологически (а аз вярвам, че има бтв), то прекаляването с нея, издигането ѝ до непреодолим артистичен фактор и преди всичко безалтернативната войнственост, с която се говори за това, довеждат до прост краен резултат - репрезентацията не повишава нито социалната мобилност, нито толерантността към малцинствата, нито равноправието. НАПРОТИВ, едва ли някой би оспорил, че последните пет години, ако не и десет, са време на нарастваща нетолерантност, завръщане към откровен фашизъм и огромен геополитически батак, забъркан в голяма степен върху гърба на "либерастия/libtards, свръхтолерантност, слабия запад" и т.н. Докато в западна Европа беклашът е основно срещу мюсюлмани, в Източна срещу LGBT И мюсюлмани, а в Америка срещу цветнокожи, то логиката е една и съща.
Защо става така? Не се изисква кой знае каква наука, че да кажем - неравенството в света нараства, особено в западния свят. Големи маси хора или са живели комфортно преди 15-20 години, или пък са по-млади, но чувстват, че им е отказано бъдеще. Това ги прави неуверени, уплашени и като реакция агресивни. В тоя момент голяма част от попкултурния, ако не политическия, разговор е насочен към плоскости, в които малцинства, от които те не са част, получават някакъв special treatment, за да се измъкнат от бедност и дискриминация. Еми най-нормалното нещо на света е всяко разбиране към подобна кауза неизменно да се трансформира в ревност, омраза и неразбиране в толкова счупен икономически контекст. Това се работи допълнително от тинк-танкове, които имат икономически стимул да поддържат подобно статукво и медии, които волю-неволю амплифицират всичко това заради скандала (което е техният икономически модел).
Софт дискриминацията, особено на пазара на труда където може да бъде унищожителна, наистина е проблем - срещу жени, срещу цветнокожи, срещу хора от втория и третия свят, срещу цигани в нашия случай и т.н. Много често тя е и напълно основателна от гледна точка на работодателя, което е част от проблема (не е работа на работодателя да решава социалния проблем и да оправя образователната система, той има нужда от стабилни кадри, за да може да постигне бизнес целите си). И няма Черната пантера, нито Колелото на времето да го променят това - по-вероятно е да дадат и емоционална обосновка на работодателя да не наеме черен младеж в добавка на рационалната. И максимално много усилия трябва да бъдат насочени именно към взаимното проникване и интеграция в работна среда и в училище - и то не с показни мерки, които предизвикват гняв и се усещат като селективно приоритизиране на малцинства, а по други начини - със засилена социална система, ако щеш с някакви гаранции за работодателите, със сериозен фокус върху ВСИЧКИ в затруднено положение, без значение от раса, идентичност и прическа. Няма рецепти, понеже факторите са бая, и всички политики се налага да се преосмислят регулярно дали си вършат работата и дали се е сменил контекстът. Затова помагат данни и сериозни системи за оценка на въздействие. Но това е - политики на ниско ниво и много работа с хора директно, а не през екрана. Каквито и закони в тая област да има, те ще се заобикалят. Каквито и показни кастинги да правим, те ще задълбочават проблема. Айде репрезентацията да я решим както се каза милион пъти с оригинално съдържание, към което никой не е емоционално свързан и няма да рипне да се ядосва и да усеща, че някой му шока КАНЧЕТО ДА Е ПО-ТОЛЕРАНТЕН.
Не е случайно, че никой в другата тема не оспори твърдението ми, че холивудското третиране на проблемите на малцинствата е сред най-неработещите подходи и продължаващото му защитаване е повече въпрос на идентичност, формирана около "племена" и твърдоглавие и поляризация, нежели на трезва политическа оценка, от каквото има нужда. Колкото и да има смисъл от репрезентацията психологически (а аз вярвам, че има бтв), то прекаляването с нея, издигането ѝ до непреодолим артистичен фактор и преди всичко безалтернативната войнственост, с която се говори за това, довеждат до прост краен резултат - репрезентацията не повишава нито социалната мобилност, нито толерантността към малцинствата, нито равноправието. НАПРОТИВ, едва ли някой би оспорил, че последните пет години, ако не и десет, са време на нарастваща нетолерантност, завръщане към откровен фашизъм и огромен геополитически батак, забъркан в голяма степен върху гърба на "либерастия/libtards, свръхтолерантност, слабия запад" и т.н. Докато в западна Европа беклашът е основно срещу мюсюлмани, в Източна срещу LGBT И мюсюлмани, а в Америка срещу цветнокожи, то логиката е една и съща.
Защо става така? Не се изисква кой знае каква наука, че да кажем - неравенството в света нараства, особено в западния свят. Големи маси хора или са живели комфортно преди 15-20 години, или пък са по-млади, но чувстват, че им е отказано бъдеще. Това ги прави неуверени, уплашени и като реакция агресивни. В тоя момент голяма част от попкултурния, ако не политическия, разговор е насочен към плоскости, в които малцинства, от които те не са част, получават някакъв special treatment, за да се измъкнат от бедност и дискриминация. Еми най-нормалното нещо на света е всяко разбиране към подобна кауза неизменно да се трансформира в ревност, омраза и неразбиране в толкова счупен икономически контекст. Това се работи допълнително от тинк-танкове, които имат икономически стимул да поддържат подобно статукво и медии, които волю-неволю амплифицират всичко това заради скандала (което е техният икономически модел).
Софт дискриминацията, особено на пазара на труда където може да бъде унищожителна, наистина е проблем - срещу жени, срещу цветнокожи, срещу хора от втория и третия свят, срещу цигани в нашия случай и т.н. Много често тя е и напълно основателна от гледна точка на работодателя, което е част от проблема (не е работа на работодателя да решава социалния проблем и да оправя образователната система, той има нужда от стабилни кадри, за да може да постигне бизнес целите си). И няма Черната пантера, нито Колелото на времето да го променят това - по-вероятно е да дадат и емоционална обосновка на работодателя да не наеме черен младеж в добавка на рационалната. И максимално много усилия трябва да бъдат насочени именно към взаимното проникване и интеграция в работна среда и в училище - и то не с показни мерки, които предизвикват гняв и се усещат като селективно приоритизиране на малцинства, а по други начини - със засилена социална система, ако щеш с някакви гаранции за работодателите, със сериозен фокус върху ВСИЧКИ в затруднено положение, без значение от раса, идентичност и прическа. Няма рецепти, понеже факторите са бая, и всички политики се налага да се преосмислят регулярно дали си вършат работата и дали се е сменил контекстът. Затова помагат данни и сериозни системи за оценка на въздействие. Но това е - политики на ниско ниво и много работа с хора директно, а не през екрана. Каквито и закони в тая област да има, те ще се заобикалят. Каквито и показни кастинги да правим, те ще задълбочават проблема. Айде репрезентацията да я решим както се каза милион пъти с оригинално съдържание, към което никой не е емоционално свързан и няма да рипне да се ядосва и да усеща, че някой му шока КАНЧЕТО ДА Е ПО-ТОЛЕРАНТЕН.
This is it. Ground zero.
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Аз бтв не спорих с теб, щото нямах душевните сили за количеството време, което би ми отнело да ти отговоря с коректното ниво на внимание, което този спор изисква.
Но поне в моя живот има едно солидно количество АНЕКДОТИ за това колко огромно влияние имаха филми като Wonder Woman, Черната пантера или Crazy Rich Asians върху съответните популации И върху мнозинството, което внезапно се сблъска с герои, различни от него, представени в мейнстрийма с огромни бюджети, и взе, че му хареса.
Но поне в моя живот има едно солидно количество АНЕКДОТИ за това колко огромно влияние имаха филми като Wonder Woman, Черната пантера или Crazy Rich Asians върху съответните популации И върху мнозинството, което внезапно се сблъска с герои, различни от него, представени в мейнстрийма с огромни бюджети, и взе, че му хареса.
And you can't dance with a devil on your back...
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9054
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Re: Social Justice in Speculative Fiction
От друга страна ти си в ебати изолирания балон. Така че ...Roland wrote: ↑Mon Sep 16, 2019 10:52 pmНо поне в моя живот има едно солидно количество АНЕКДОТИ за това колко огромно влияние имаха филми като Wonder Woman, Черната пантера или Crazy Rich Asians върху съответните популации И върху мнозинството, което внезапно се сблъска с герои, различни от него, представени в мейнстрийма с огромни бюджети, и взе, че му хареса.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Абе ся, не ми се вадят peer reviewed статии за влиянието на поп културата върху себе и външното възприятие, но тва са факти. Когато си маргинализиран или за даден проблем не се говори изобщо и не е представен с необходимат тва не е на хубаво. Не че ще умреш ако не се видиш по телевизора или на кино, но е яко да видиш твоята истина или поне част от нея представена. Едно такова мило ти става. Примерно аз и бффто много се радвахме на вагиналния хумор в крейзи пусито дето му вика Амелия и на някви такива неща от женското ежедневие, както и на представянето на ментол елвис пресли нещата и алкохолизма. Щяхме ли да преживеем без него. Със сигурност. Ама да видиш проблеми, които не се засягат често е яко. Знаете ли колко пъти съм гледала хумор с пениси, ритане в слабините, топки и намсикво? Безброй. И беше яко да видя такива неща.
Още тва че в момента по Дисни Чанел и там всеквите детски предавания е пълно с цветнокожи деца се отразява дори на възприятията на малките българчета. Докато родителите трещят, щото им промиват мозъците с тва как у Германия ставало шария, Швеция била столица на изнасилванията, а у България черни гейове от Холандия ще крадат децата на страната, децата гледат тия предавания в които виждат деца като тях просто малко по-различни и не ги маркират като различни. На мен лично миналата година ми стана супер смешно как братовчедите на 9 и 15 говориха за френския отбор с уважение, без расистки подмятания и тн за разлика от родителите си и всички възрастни. Братовчед ми (тоя на 9) беше попитан защо се се кефи на Мбапе при положение, че е черен и детето не можеше да разбере въпроса. Говорихме си как целият му клас е за Франция и тия деца не разбирали, защо родителите им говорят по тоя начин. Ся тва е лична история, ама някак си детския мозък гледа Дисни Ченъл по телевизора и решава, че тва е истината за чернокожите, а не тва кво обясняват техните.
Да пренебрегваш поп културата наистина ми се струва безумно.
Още тва че в момента по Дисни Чанел и там всеквите детски предавания е пълно с цветнокожи деца се отразява дори на възприятията на малките българчета. Докато родителите трещят, щото им промиват мозъците с тва как у Германия ставало шария, Швеция била столица на изнасилванията, а у България черни гейове от Холандия ще крадат децата на страната, децата гледат тия предавания в които виждат деца като тях просто малко по-различни и не ги маркират като различни. На мен лично миналата година ми стана супер смешно как братовчедите на 9 и 15 говориха за френския отбор с уважение, без расистки подмятания и тн за разлика от родителите си и всички възрастни. Братовчед ми (тоя на 9) беше попитан защо се се кефи на Мбапе при положение, че е черен и детето не можеше да разбере въпроса. Говорихме си как целият му клас е за Франция и тия деца не разбирали, защо родителите им говорят по тоя начин. Ся тва е лична история, ама някак си детския мозък гледа Дисни Ченъл по телевизора и решава, че тва е истината за чернокожите, а не тва кво обясняват техните.
Да пренебрегваш поп културата наистина ми се струва безумно.
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Тоя АНЕКДОТ е доста важен всъщност, щото демонстрира тъжния в някаква степен факт, че от определено поколение назад хората са изгубена кауза, но най-младите консуматори на поп-култура масово не се впечатляват от различността по начина, по който го правят родителите им. Ако дядовците и бабите начело на света не го съсипят в следващото десетилетие, следващото поколение ще е супер яко според мен.Litz wrote: ↑Mon Sep 16, 2019 11:31 pmОще тва че в момента по Дисни Чанел и там всеквите детски предавания е пълно с цветнокожи деца се отразява дори на възприятията на малките българчета. Докато родителите трещят, щото им промиват мозъците с тва как у Германия ставало шария, Швеция била столица на изнасилванията, а у България черни гейове от Холандия ще крадат децата на страната, децата гледат тия предавания в които виждат деца като тях просто малко по-различни и не ги маркират като различни. На мен лично миналата година ми стана супер смешно как братовчедите на 9 и 15 говориха за френския отбор с уважение, без расистки подмятания и тн за разлика от родителите си и всички възрастни. Братовчед ми (тоя на 9) беше попитан защо се се кефи на Мбапе при положение, че е черен и детето не можеше да разбере въпроса. Говорихме си как целият му клас е за Франция и тия деца не разбирали, защо родителите им говорят по тоя начин. Ся тва е лична история, ама някак си детския мозък гледа Дисни Ченъл по телевизора и решава, че тва е истината за чернокожите, а не тва кво обясняват техните.
Да пренебрегваш поп културата наистина ми се струва безумно.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Следващият употребил "анекдот" ще стане пряк свидетел колко точно недемократичен може да бъде тоя форум, на който се падам админ
Just sayin'
Just sayin'
Правилата на бордгейминга:
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Wonder Woman? Светна ли ги, че има стотици други филми с жени главни герои или те само комиксови бози гледат? Вярно, че трябва да има много повече, ама айде да не е баш Wonder Woman големият триумф на феминизма в наше време.Roland wrote: ↑Mon Sep 16, 2019 10:52 pmАз бтв не спорих с теб, щото нямах душевните сили за количеството време, което би ми отнело да ти отговоря с коректното ниво на внимание, което този спор изисква.
Но поне в моя живот има едно солидно количество АНЕКДОТИ за това колко огромно влияние имаха филми като Wonder Woman, Черната пантера или Crazy Rich Asians върху съответните популации И върху мнозинството, което внезапно се сблъска с герои, различни от него, представени в мейнстрийма с огромни бюджети, и взе, че му хареса.
Следващият употребил "анекдот" ще стане пряк свидетел колко точно недемократичен може да бъде тоя форум, на който се падам админ
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Ще видим какво е влиянието на поп-културата тепърва. За мен е показателно, че в момента ни се правят повече големи продукции с цветнокожи лица, ако броят скандали е няква индикация. Т.е. мрънкането, което аз бтв имах за безсмислено и контрапродуктивно, може да си е свършило работата. Не съм гледала статистики обаче - ако на някой му се занимава, потърсете и пуснете тука.
Обществото ни също не се знае колко е нетолерантно - да, може да имаме повече хейт краймз и прочее шит от изолираните райт уинг лузъри, но общите тенденции към социално изравняване да вървят натам, накъдето се надяваме, от гледна точка на намаляване на байъсите по работните места и т.н.. С УГОВОРКАТА, ЧЕ ПРОБЛЕМИТЕ НИ СА ОСНОВНО КЛАСОВИ И ТАМ ДОКАТО НЕ СЕ НАПРАВЯТ РАЗНИ РЕАЛНИ ПОЛИТИКИ, АКО ЩЕ ВСИЧКИТЕ РАСИ ДА СЕ ИЗРАВНЯТ, ПАК ЩЕ Е ПЪЛНО С НЕЩАСТНИ БЕДНЯЦИ ОТ ВСЯКАКЪВ ЦВЯТ.
@Yan , АНЕКДОТ.
Обществото ни също не се знае колко е нетолерантно - да, може да имаме повече хейт краймз и прочее шит от изолираните райт уинг лузъри, но общите тенденции към социално изравняване да вървят натам, накъдето се надяваме, от гледна точка на намаляване на байъсите по работните места и т.н.. С УГОВОРКАТА, ЧЕ ПРОБЛЕМИТЕ НИ СА ОСНОВНО КЛАСОВИ И ТАМ ДОКАТО НЕ СЕ НАПРАВЯТ РАЗНИ РЕАЛНИ ПОЛИТИКИ, АКО ЩЕ ВСИЧКИТЕ РАСИ ДА СЕ ИЗРАВНЯТ, ПАК ЩЕ Е ПЪЛНО С НЕЩАСТНИ БЕДНЯЦИ ОТ ВСЯКАКЪВ ЦВЯТ.
@Yan , АНЕКДОТ.
- Spoiler: show
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Чудех се колко може да падне нивото
@Amelia, You can do better.
Топик лок А, fuck it. Пишете си на воля.
@Amelia, You can do better.
Топик лок А, fuck it. Пишете си на воля.
Правилата на бордгейминга:
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
@Roland защо продължаваш да казваш АНЕКДОТ? При това с главни букви, ДА СЕ ВИДИ, да се наблегне. Сериозно те питам - защо го правиш? Защо? Вчера имаше спор за думата, понеже аз разказах мои случаи от работата, наистина сериозни истории, които не ги споделих с лекота, и веднага Амелиа ми отговори нещо тип "не ми се слушат твоите персонални анекдоти". Факт е, че на български тази дума не се използва така и е факт, че звучи принизяващо и омаловажаващо в родния контекст. Сериозно ли мислиш, че нейното поведение е правилно - да си избиваме комплексите, като се държим грубо с другите. Нали не искаше пасивна агресивност?
Това за Wonder Woman е смехотворно. Най-веселото е, че Hunger Games има доста по-сложна, по-човешка и в крайна сметка по-истинска интерпретация на женския героизъм, но понеже излезе точно преди sjw вълната, значи не се брои, не е съществувал. Wonder woman е първия екшън блокбастър за жена. За десетките, може би стотици други филми да не говорим. Зина не е съществувала, Бурята в Х-мен анимацията от 90-те не е съществувала, за по-ранни героини изобщо да не говорим. Въобще сега почна светът. Аз и преди съм го казвал - много ме дразни тази къса памет и заличаването на всяко постижение преди sjw епохата, на което ставаме свидетели сега.
Никой не оспори казаното от Жоро, щото е вярно.
Както и никой не оспори казаното от мен, че това непрекъснато подклаждане на това да търсиш само себе си и да гледаш само себе си, е възход на егото. А възходът на егото в съвременния свят е потресаващ факт. Аз съм важен, само мен ще слушате и гледате, не искам да гледам различни хора, искам да видя себе си на екран, това е. Изследванията показват, че нарцисизмът и индивидуализмът нарастват навсякъде по света, включително в традиционно колективистични страни като Китай, където днешното поколение под 30 години е наричано "поколонието Аз". Но в западните страни и особено САЩ това нарастване е безумно. Специално в САЩ стойности по нарцисизъм, които преди 20 години са били диагноза, съвсем клинична диагноза, сега са в нормата и се приемат за напълно окей. И това се вижда навсякъде. И на този фон няма как да се радвам, че всеки иска да вижда само себе си по филмите, да вижда своя изключително конкретен цвят на кожата, своята изключително конкретна сексуална ориентация и т.н. и е неспособен да се свързва с герои, които не са негово огледало. За мен това е плашещо, да. И, не че нещо, но ще го кажа директно - и в този форум забелязвам тенденцията някои хора да показваш ужасно високи нива на нарцисизъм и пълна липса на интерес към другия, мислите и чувствата му и това често са хора, живеещи в Северна Америка.
Аз харесах Black Panther, защото представи една по-колективистична култура. Защото основната му идея беше да строим мостове, а не стени. И какво - почнаха ли хората масово да строят повече мостове, да търсят пътя към другите, да се опитват да се свържат с тях? Станахме ли по-толерантни към толерантни. Или напротив - решихме, че е още по-нужно да виждаме само себе си и свои огледала?
Това за Wonder Woman е смехотворно. Най-веселото е, че Hunger Games има доста по-сложна, по-човешка и в крайна сметка по-истинска интерпретация на женския героизъм, но понеже излезе точно преди sjw вълната, значи не се брои, не е съществувал. Wonder woman е първия екшън блокбастър за жена. За десетките, може би стотици други филми да не говорим. Зина не е съществувала, Бурята в Х-мен анимацията от 90-те не е съществувала, за по-ранни героини изобщо да не говорим. Въобще сега почна светът. Аз и преди съм го казвал - много ме дразни тази къса памет и заличаването на всяко постижение преди sjw епохата, на което ставаме свидетели сега.
Никой не оспори казаното от Жоро, щото е вярно.
Както и никой не оспори казаното от мен, че това непрекъснато подклаждане на това да търсиш само себе си и да гледаш само себе си, е възход на егото. А възходът на егото в съвременния свят е потресаващ факт. Аз съм важен, само мен ще слушате и гледате, не искам да гледам различни хора, искам да видя себе си на екран, това е. Изследванията показват, че нарцисизмът и индивидуализмът нарастват навсякъде по света, включително в традиционно колективистични страни като Китай, където днешното поколение под 30 години е наричано "поколонието Аз". Но в западните страни и особено САЩ това нарастване е безумно. Специално в САЩ стойности по нарцисизъм, които преди 20 години са били диагноза, съвсем клинична диагноза, сега са в нормата и се приемат за напълно окей. И това се вижда навсякъде. И на този фон няма как да се радвам, че всеки иска да вижда само себе си по филмите, да вижда своя изключително конкретен цвят на кожата, своята изключително конкретна сексуална ориентация и т.н. и е неспособен да се свързва с герои, които не са негово огледало. За мен това е плашещо, да. И, не че нещо, но ще го кажа директно - и в този форум забелязвам тенденцията някои хора да показваш ужасно високи нива на нарцисизъм и пълна липса на интерес към другия, мислите и чувствата му и това често са хора, живеещи в Северна Америка.
Аз харесах Black Panther, защото представи една по-колективистична култура. Защото основната му идея беше да строим мостове, а не стени. И какво - почнаха ли хората масово да строят повече мостове, да търсят пътя към другите, да се опитват да се свържат с тях? Станахме ли по-толерантни към толерантни. Или напротив - решихме, че е още по-нужно да виждаме само себе си и свои огледала?
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 7 guests