Social Justice in Speculative Fiction
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6580
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
И защо не направят филм или сериал за чернокожата слейърка от седемдесетте години, дето Спайк я уби, а пребоядисват Бъфи? Тя, всъщност, поне изглеждаше страхотно, а и със сигурност има мегдан за бая интересни истории около нея - а и атмосферата в цялост би могла да е достатъчно отличителна заради времевия период. В конкретния случай пребоядисването не ми е проблем, всъщност, но ми е чудно защо, при положение, че имат вече налична чернокожа убийца на вампири, от която могат да изтръгнат адски много, не вземат да го направят.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Щото Спайк (белият цис хетеро англосаксонец) я уби в крайна сметка...
Бе толко ли не могат да измислят нова история??? Примерно, да проследят живота на някоя от чернокожите слейърки след края на Бъфи сериала. Нали Уилоу направи всичките потеншъл слейърки истински слейърки. Все ще има някоя чернокожа, дето да им пасва на наративите.
Бе толко ли не могат да измислят нова история??? Примерно, да проследят живота на някоя от чернокожите слейърки след края на Бъфи сериала. Нали Уилоу направи всичките потеншъл слейърки истински слейърки. Все ще има някоя чернокожа, дето да им пасва на наративите.
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Предчувствам как ще стане като рибуута на Heathers, който е най-неонацисткото и хомофбско нещо правено в последните години, при все уж diverse casting-a си.
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6580
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Това все пак го надзирава Уидън и той едва ли ще позволи да оклепат точно най-голямото му творение.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Той Уидън отдавна си го оклепа сам.
Всъщност подозирам, че Уидън няма много да се занимава лично с този рибуут, освен ако новият му HBO сериал не бомбне здраво. Ако изобщо стигнат до заснемането на рибуута, защото не знам дали наистина интересът е чак толкова голям, че да се стигне до наддаване между различните канали.

Всъщност подозирам, че Уидън няма много да се занимава лично с този рибуут, освен ако новият му HBO сериал не бомбне здраво. Ако изобщо стигнат до заснемането на рибуута, защото не знам дали наистина интересът е чак толкова голям, че да се стигне до наддаване между различните канали.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Хаха днес дори по радиото казаха за този рибуут :Д
shadow dance nikoga ne luje
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Ежеседмичното ми гугълване на новини за Scarlett Johansson днес ме доведе до тази статия:
https://deadline.com/2018/07/scarlett-j ... 202433349/
Bart & Fleming: The Danger In The ‘Rub & Tug’ Shaming Of Scarlett Johansson & The Disney Banishment Of James Gunn
Двама коментатори, които от двайсет години са в индустрията, разговарят по темите, които обсъждахме и ние - за Скарлет и Джеймс Гън. Разговорът им е различен от нашите, основно защото я има и гледната точка на хора вътре в индустрията.
Малко е дълго, затова ще отбележа тук нещата, които ми се сториха най-интересни. Общо взето говорят как голямото настървяване срещу Скарлет и последвалото ѝ оттегляне от проекта всъщност карат продуцентите по-скоро да се откажат изобщо да се занимават с такива филми. Коментира се как в миналото различни подобни филми са били не просто харесвани, но и са въвеждали редица теми в популярната култура, докато сега това няма как да стане, защото тълпите в интернет поставят твърде конкретни и напрактика неизпълними изисквания към това кой как ще разказва историята.
На мен лично ми звучи доста яко и дори чак сега ме хваща малко яд, че няма да го направят. Не ме е много яд - все пак режисьорът си остава некадърен, а и никоя жертва в името на Блек Уидоу филма не е прекалено голяма...
Изобщо, интересен ми беше разговорът.
В сложни времена живеем.
https://deadline.com/2018/07/scarlett-j ... 202433349/
Bart & Fleming: The Danger In The ‘Rub & Tug’ Shaming Of Scarlett Johansson & The Disney Banishment Of James Gunn
Двама коментатори, които от двайсет години са в индустрията, разговарят по темите, които обсъждахме и ние - за Скарлет и Джеймс Гън. Разговорът им е различен от нашите, основно защото я има и гледната точка на хора вътре в индустрията.
Малко е дълго, затова ще отбележа тук нещата, които ми се сториха най-интересни. Общо взето говорят как голямото настървяване срещу Скарлет и последвалото ѝ оттегляне от проекта всъщност карат продуцентите по-скоро да се откажат изобщо да се занимават с такива филми. Коментира се как в миналото различни подобни филми са били не просто харесвани, но и са въвеждали редица теми в популярната култура, докато сега това няма как да стане, защото тълпите в интернет поставят твърде конкретни и напрактика неизпълними изисквания към това кой как ще разказва историята.
To my mind your comments reflect the suffocating effects of the double tyranny at work in our pop culture. On one side we confront the impact of giant corporate cultures like Disney and the tech leviathans, which exercise their own form of tyranny (intended or unintended). Their power is absolute – witness the Gunn incident. On the other side we confront the tyranny of the social media, where reputations can be instantly incinerated without due process, or any other sort of process.
После говорят за сценария на въпросния филм със Скарлет, с който са се запознали. В него главната героиня е щяла да бъде амбициозна лесбийка, която се доказва в мафиотския мъжкия свят и се облича като мъж, за да пробие там, където никоя жена преди нея не е успяла. Едновременно с издигането ѝ е щяло да се показва как примката около врата ѝ се затяга, защото от една страна я нападат конкурентни мафиоти, а от друга полицията е по петите ѝ. И в средата на това е цяло да има любовна история със съпругата ѝ.Call Me By Your Name would raise hackles now because its leads weren’t gay and Moonlight would have the same problem. I suspect people have sidestepped the Rub & Tug controversy because LGBTQ performers have been ignored by Hollywood and the bitterness is understandable. But I find it wishful thinking and not reality, the claims of victory by LGBTQ groups for shaming Johansson into withdrawing. The PC followup stories are misguided, the ones about transgender actors and all the opportunities in store for them now that the template has been established that no one but them can be cast in those roles.
На мен лично ми звучи доста яко и дори чак сега ме хваща малко яд, че няма да го направят. Не ме е много яд - все пак режисьорът си остава некадърен, а и никоя жертва в името на Блек Уидоу филма не е прекалено голяма...

... if Rub & Tug had crushed a small competing project built around a transgender actor, I would understand the criticism. But the transgender community didn’t even know about Jean Marie “Tex” Gill. There was no rival project, maybe because these films don’t get made without stars to propel them. Gill was consigned to the dustbin of history until screenwriter Gary Spinelli or someone else dug up that story and turned it into a Goodfellas-style drama. New Regency and producer Joel Silver love the script enough that they aren’t giving up yet. But there will be more outrage if a transgender actor doesn’t play Gill, so many think it’s as dead as disco.
The execs I spoke with think we’ll never see another $30 million budget project like this again, because of what happened. Maybe Gill’s story gets told as a micro budget indie or on TV or documentary, but this was a big movie with a start date. “It was a miracle that it got as far as it did with that budget commitment for a challenging subject with no sequel potential,” said one exec. Movies once got graded when they opened. If they are now evaluated and killed in the casting stage with demands that leads be played by unknowns who physically fit lead roles, the result will be something closer to reality TV. Complaints about Dwayne Johnson playing a war vet with a prosthetic leg in Skyscraper or Emma Stone playing part Hawaiian in Aloha? The easy fix is to scrap the prosthetic and mention of ethnicity and keep the characters generic.
Уволнението на Гън се разглежда като грешка, споменават се и други интересни неща - примерно скандала със създателя и шоурнър на Рик и Морти, който тези дни се оттегля от социалните мрежи, след като недоброжелател изравя стар негов комедиен клип, където той самият изнасилва бебе (в клипа поне бебето е кукла), после сериен убиец тръгва да го напада, но бебето го изгонва и главният герой продължава да си прави секс с бебето.That is the clear opinion of the executives in creative, marketing and distribution I spoke with. They fear this desire to please loud special interest groups given a bullhorn by social media will spread to the point where you couldn’t make Brokeback Mountain or Dallas Buyers Club by casting straight actors like Jake Gyllenhaal, Heath Ledger and Jared Leto, whose desire to stretch and win awards made these films possible. Stars always represented the underrepresented in the Dream Factory. Daniel-Day Lewis in My Left Foot? Dustin Hoffman in Rain Man? Al Pacino in Scent Of A Woman? Tom Hanks in Philadelphia? I would argue these award winning performances and movies I mentioned opened eyes and organically helped create empathy and tolerance by finding common ground. Would those actors and studios make these movies now and risk the shaming campaigns?
The execs I spoke to are alarmed and see a much harder road ahead for films like Rub & Tug. Financiers are already inclined to favor films with sequel/blockbuster potential. They’ve now been given one more reason to kick to the curb these projects.
Изобщо, интересен ми беше разговорът.
В сложни времена живеем.

But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6580
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
^Това е хубав материал.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Social Justice in Speculative Fiction
А аз все пак не разбирам защо отново се приема за априори вярна позицията, че тези филми могат да съществуват, печелят пари и взимат Оскари САМО И ЕДИНСТВЕНО с неквата си комерсиална звезда в тях. Кво? Според тея гей и транс хората + инвалидите поначало не са способни на актьорско майсторство и не могат да бъдат добри актьори ли, що ли? Неизвестна транс актриса не би могла да изкара пари или Оскар в настоящия социален климат, дето явно е станал достатъчно значим, че да им бърка в продукциите?
Аре да вземат да направят скъп филм с некво малцинство в главната роля и да видим ще свърши ли света верно. Щото аз мисля, че няма да свърши. Сигурна съм, че все някое студио може да задели 30 милиона за такъв експеримент, предвид това колко пари хвърлят в очевидно обречени продукции, за които само костюмите не са разбрали, че са провал още в генезиса си.
Иначе уволнението на Джеймс Гън е тъжна последица от това, което либералите сами си направиха с призивите да се уволнява всеки, който е еякулирал няква политически инкоректна тъпотия в ефира. С нашите камъни по нашата глава. За това решение аз всъщност обвинявам Дисни и съотетно мисля те да си го начукат вече. Така или иначе ми писна от повечето им франчайзи, Авенджърите с яките персонажи са на път да свършат, а Стар Уорс е негледаем, така че просто хептен ще спра да си давам парите за боклуците им.
Аре да вземат да направят скъп филм с некво малцинство в главната роля и да видим ще свърши ли света верно. Щото аз мисля, че няма да свърши. Сигурна съм, че все някое студио може да задели 30 милиона за такъв експеримент, предвид това колко пари хвърлят в очевидно обречени продукции, за които само костюмите не са разбрали, че са провал още в генезиса си.
Иначе уволнението на Джеймс Гън е тъжна последица от това, което либералите сами си направиха с призивите да се уволнява всеки, който е еякулирал няква политически инкоректна тъпотия в ефира. С нашите камъни по нашата глава. За това решение аз всъщност обвинявам Дисни и съотетно мисля те да си го начукат вече. Така или иначе ми писна от повечето им франчайзи, Авенджърите с яките персонажи са на път да свършат, а Стар Уорс е негледаем, така че просто хептен ще спра да си давам парите за боклуците им.
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6580
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Защото без звездните актьори никой не ги гледа, при все награди и прочие такива. Справка - финансовите резултати на "Муунлайт", "Мандарина" и "Призови ме с твоето име", примерно, дето се водят за успешни само защото са правени с пари за семки.
Всъщност съм съгласен с теб, обаче съвсем сериозно ми се ще да се спре с бурните реакции на чисто принципно ниво срещу буквално всеки по-рисков откъм тематика или участници филм, който не е правен с пари за семки, понеже посланието, което реагиращите изпращат, е, че студията не трябва да поемат рискове. Или, с други думи, като се разбучим как можело Скалата да играе инвалид в екшън филм, не изпращаме посланието, че искаме инвалиди в главни роли, а че не искаме здрави хора да играят инвалиди - и решението е просто следващият екшън герой да не е инвалид. Като се разбучим как можело Скарлет Йохансон да играе транс мъж (дето в сценария не е транс мъж, ама както и да е) в гангстерски филм, в следващия гангстерски филм транс мъже просто няма да има. Като се разбучим как можело в японизираната анимация "Кубо и двете струни" някои от ролите да се играят от неяпонци, повече японизирани анимации от този калибър в Холивуд просто няма да се правят. И така нататък. Не си струват главоболията, особено пък когато дефолтната позиция е да бъдат оглушително бойкотирани, та и финансовите резултати не са сигурни.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
- Ordo Malleus
- Mistborn
- Posts: 1453
- Joined: Fri Apr 23, 2010 9:59 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Позицията никой не я приема за априори вярна и никой не твърди, че филм може да е комерсиално успешен САМО И ЕДИНСТВЕНО с комерсиална звезда в него. Просто шансовете за успех очевидно са бая по-големи. То ако беше иначе, студиата нямаше да наемат Скарлети, Скали и прочие с вероятно безумни хонорари, а щяха да си тричат с неизвестни актьори и пак да си правят милиони.Amelia wrote: ↑Mon Jul 30, 2018 1:48 amА аз все пак не разбирам защо отново се приема за априори вярна позицията, че тези филми могат да съществуват, печелят пари и взимат Оскари САМО И ЕДИНСТВЕНО с неквата си комерсиална звезда в тях....
Аре да вземат да направят скъп филм с некво малцинство в главната роля и да видим ще свърши ли света верно. Щото аз мисля, че няма да свърши. Сигурна съм, че все някое студио може да задели 30 милиона за такъв експеримент, предвид това колко пари хвърлят в очевидно обречени продукции, за които само костюмите не са разбрали, че са провал още в генезиса си....
А 30 милиона за експерименти лесно се дават... когато не са твои

What froze me was the fact that I had absolutely no reason to move in any direction. What had made me move through so many dead and pointless years was curiosity. Now even that had flickered out.
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Хората в диалога са си го казали, нещо дето и аз викам ненам вече колко страници назад. Ако искаш да си кажеш твоята история си намираш сам начините за финансиране. А не ламтиш за парите на злия бял хетеро човек (ако те решат, че е достатъчно печелившо ще вземат да инвестират)
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Четох коментарите за трейлъра на втори сезон на Castlevania и там един потребител попита "Може ли някой по-запознат с френчайза да ми обясни защо генералите на Дракула са толкова ... ъъъ, глобализирани?".
И като почнаха едни "your dog whistle" (какво значи това?), "Because fuck you, that’s why.", "Ама те всички легенди от Източна Европа са расистки", "Споменаването на "глобализация" е код на алт райт критикарите" и пр. и пр.
После парадоксално се разбраха (замъкът на Дракула може да пътува по цял свят, а останалото са някакви типично японски мешаници между митологии) и почнаха да се извиняват един на друг. Сега гледам дори са изтрили по-идиотските постове.
Та мисълта ми е, доста рядко се случва подобна буря да затихне толкова бързо и лесно, пък това беше невинен въпрос за фиктивен и бая неконсистентен свят в игрова поредица. OP-то трябваше надълго и нашироко да обяснява, че не разбира реакцията, че не е имал нищо лошо в предвид и че е от Бангладеш.
Много хора се мислят за център на света и че всички говорят в техния локален контекст (явно предимно политически).
Никаква идея за всеки случай да проверят, дали събеседникът наистина казва това, което те си мислят.
Тя викате социална справедливост в спекулативното фикция. Бих могъл да изспекулирам, че и тези писатели са предимно дървени философи и за тях това е форма на словесна гимнастика, а не нещо приложимо.
И като почнаха едни "your dog whistle" (какво значи това?), "Because fuck you, that’s why.", "Ама те всички легенди от Източна Европа са расистки", "Споменаването на "глобализация" е код на алт райт критикарите" и пр. и пр.
После парадоксално се разбраха (замъкът на Дракула може да пътува по цял свят, а останалото са някакви типично японски мешаници между митологии) и почнаха да се извиняват един на друг. Сега гледам дори са изтрили по-идиотските постове.

Та мисълта ми е, доста рядко се случва подобна буря да затихне толкова бързо и лесно, пък това беше невинен въпрос за фиктивен и бая неконсистентен свят в игрова поредица. OP-то трябваше надълго и нашироко да обяснява, че не разбира реакцията, че не е имал нищо лошо в предвид и че е от Бангладеш.
Много хора се мислят за център на света и че всички говорят в техния локален контекст (явно предимно политически).
Никаква идея за всеки случай да проверят, дали събеседникът наистина казва това, което те си мислят.
Тя викате социална справедливост в спекулативното фикция. Бих могъл да изспекулирам, че и тези писатели са предимно дървени философи и за тях това е форма на словесна гимнастика, а не нещо приложимо.
The coffee had been steadily growing more and more execrable for the space of three weeks, till at last it had ceased to be coffee altogether and had assumed the nature of mere discolored water — so this person said. He said it was so weak that it was transparent an inch in depth around the edge of the cup. As he approached the table one morning he saw the transparent edge — by means of his extraordinary vision long before he got to his seat. He went back and complained in a high-handed way to Capt. Duncan. He said the coffee was disgraceful. The Captain showed his. It seemed tolerably good. The incipient mutineer was more outraged than ever, then, at what he denounced as the partiality shown the captain’s table over the other tables in the ship. He flourished back and got his cup and set it down triumphantly, and said:
“Just try that mixture once, Captain Duncan.”
He smelt it — tasted it — smiled benignantly — then said:
“It is inferior — for coffee — but it is pretty fair tea.”
“Just try that mixture once, Captain Duncan.”
He smelt it — tasted it — smiled benignantly — then said:
“It is inferior — for coffee — but it is pretty fair tea.”
Re: Social Justice in Speculative Fiction
Още примери интернет спекулации и трактовки - http://www.denofgeek.com/us/tv/voltron/ ... cide-canon
С други думи, нито justice, нито чак толкова social.
Общо взето хората четат в чуждите мисли, това което искат или предварително са си наумили.A huge example is an interview Den of Geek previously conducted with Shada where, when asked if Lance’s milkshakes bring all the boys and girls to the yard he answered, “Lance’s milkshakes bring everybody to the yard.”
To many fans this was confirmation the character of Lance was actually bisexual. When we brought this up to Shada (with much gentle ribbing from Klaus) he was floored.
“People pick up things and take things so out of context,” he laughs. “I didn’t do anything. I didn’t say anything. I just said, ‘yes, milkshakes. Yeah. Milkshakes and stuff.”
С други думи, нито justice, нито чак толкова social.
The coffee had been steadily growing more and more execrable for the space of three weeks, till at last it had ceased to be coffee altogether and had assumed the nature of mere discolored water — so this person said. He said it was so weak that it was transparent an inch in depth around the edge of the cup. As he approached the table one morning he saw the transparent edge — by means of his extraordinary vision long before he got to his seat. He went back and complained in a high-handed way to Capt. Duncan. He said the coffee was disgraceful. The Captain showed his. It seemed tolerably good. The incipient mutineer was more outraged than ever, then, at what he denounced as the partiality shown the captain’s table over the other tables in the ship. He flourished back and got his cup and set it down triumphantly, and said:
“Just try that mixture once, Captain Duncan.”
He smelt it — tasted it — smiled benignantly — then said:
“It is inferior — for coffee — but it is pretty fair tea.”
“Just try that mixture once, Captain Duncan.”
He smelt it — tasted it — smiled benignantly — then said:
“It is inferior — for coffee — but it is pretty fair tea.”
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Re: Social Justice in Speculative Fiction
В спойлера - много дълга, растърстваща реч на писателката Елиф Шафак за това защо identity politics нормите вредят на изкуството, защо политизарено на изкуството го ограничава, защо подобен начин на оценяване на изукството е точно противоположното на свободата.
- Spoiler: show
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest