Играно напоследък

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
Ordo Malleus
Mistborn
Posts: 1453
Joined: Fri Apr 23, 2010 9:59 am

Re: Играно напоследък

Post by Ordo Malleus » Wed Feb 21, 2018 9:06 pm

Martix wrote:
Wed Feb 21, 2018 8:36 pm
Здрасти, fellow Spec Ops fan here. Не искам да чупя хатъра на всички, но доколкото съм чел всъщност играта е щяла неиронично да е generic heroguy shooter през по-голямата част на development-а и накрая след поредния слаб targeted test са им натресли (тук малко преувеличавам, може и да не са им го натресли, а да са си намерили) нов writer, който е измилсил всичко това със subversion-а на shooter жанра и антивоенната тематика. Колкото до геймплея, наистина толкова си могат. Не случайно сега правят MOBA игра. Играта наистина е топ, но това съвсем не е нарочно, щото е правена от гении. Съвсем случайно се е получило толкова яка комбинация, което е още по-мега
:yay: Интересна история. Тия пичове трябва да го позлатят тоя сценарист тогава, щото това като героичен шутър така щеше да танкне, че... Тя и по принцип не беше успешна финансово, ама като Call of Duty клонинг хич не си я представям.
What froze me was the fact that I had absolutely no reason to move in any direction. What had made me move through so many dead and pointless years was curiosity. Now even that had flickered out.

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Играно напоследък

Post by penzata » Wed Feb 21, 2018 10:06 pm

Ordo Malleus wrote:
Wed Feb 21, 2018 7:34 pm
Радвам се, Spec Ops: The Line отборът във форума расте :heart: Кажи с кой край завърши и прегледа ли ги другите?

П.П. И 4-те са железни, не мога да повярвам как всички се връзват.
С този, след който има само финални надписи. :mrgreen:
Иначе, изиграх и другите три. Мда, и четирите са страхотни, обосновани и смазващи.

Сега, дали толкова си могат или не от Yager не знам, но както каза Мартикс, това което се е получило е мега. Още по-мега е, че (ако) е случайно. 8-)

Реално, геймплейът страшно ми хареса, заради минимализма и монотонността си. Ходиш и пуцаш, малко адреналинец и продължаваш да пуцаш, и пуцаш, адреналин, и после пак пуцаш, и пуцаш, и пуцаш, и пуцаш, и пуцаш. Докара ме до физическо изтощение (особено, ако преиграваш една и съща битка - от последните 3-4 чаптъра, - за n-ти път, заради тъпата упоритост) и до размисли, "какъв е целия смисъл от това пуцане и убиване".
Случайно или не, играта е почупваща, а Дубайският сетинг е страхотно избран. Сблъсъкът между природата и гаргантюанската показност на капитализма е, дет дума трубадура, визуална прелест.

п.п.
в другиден я почвам на FUBAR

п.п.п.
усещам как повечето заглавия от Топ 10-те ми любими игри изпадат и как за няколко месеца коренно си промених листа. :ninja:
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
Ordo Malleus
Mistborn
Posts: 1453
Joined: Fri Apr 23, 2010 9:59 am

Re: Играно напоследък

Post by Ordo Malleus » Wed Feb 21, 2018 11:12 pm

penzata wrote:
Wed Feb 21, 2018 10:06 pm
С този, след който има само финални надписи. :mrgreen:
Иначе, изиграх и другите три. Мда, и четирите са страхотни, обосновани и смазващи.
Дам, и аз първият път така го изиграх. До ден днешен не мога да си "избера" най-добрия обаче.
Spoiler: show
Все пак, може би този в който стреляш по спасителния отряд, но те надделяват. "Remember back in Kabul, John, before things got bad? We were talking, about nothing really...", докато Уокър леко потреперва в кръвта си. Много е peaceful цялата сцена, и музиката и... баси.
Тая игра, бтв, половината е войс-актинг и музика. Поздрав:
https://www.youtube.com/watch?v=dAmlccziddM
What froze me was the fact that I had absolutely no reason to move in any direction. What had made me move through so many dead and pointless years was curiosity. Now even that had flickered out.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1994
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Re: Играно напоследък

Post by Martix » Thu Feb 22, 2018 12:50 am

Ordo Malleus wrote:
Wed Feb 21, 2018 9:06 pm
:yay: Интересна история. Тия пичове трябва да го позлатят тоя сценарист тогава,
Трябва си, но както каза, комерсиален фхллоп... Вече всички писатели, работили по Spec Ops работят в други компании, от рода на EA и Ubisoft, а Yager отдавна не се занимават с narrative игри. Аз все пак още си ги обичам, колкото и да вървят към фалит (честно, не знам кой им дава пари за заплати на 130 човека персонал вече 5-та година да правят това мъртвородено Dreadnought).
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Играно напоследък

Post by penzata » Thu Feb 22, 2018 11:00 am

Относно финалите в Spec Ops:
Spoiler: show
Сцената с потрепващия и давещ се в собствената си кръв Уокър е в пълен контраст с музиката и спокойния тон на войсоувъра, което още повече подсилва безсмислеността от всичко, което се е случило в играта.

Първият, с който и двамата сме завършили, е доста трагичен с цикличността си: първо Конрад, после Уокър, след това ще бъде някой друг и следващ. И пак, заслужен или не, Уокър, а и играчът получават някакъв мним покой, въпреки пълната безизходица на сцената с пръснатия череп на фона на разрухата в Дубай.

Този, в който Уокър е ласт мен стендинг и репликата "Gentleman, welcome to Dubai" е може би най-зверският, показващ изключителното чудовище, което ражда войната, което в no man's land е като Бог. Бог, който ще продължава да сее разруха, преди да бъде детрониран от друг такъв.

И, докато в тези три финала има някаква своего рода кулминация, смятам четвъртият за най-мрачния, студен и потресаващ, заради антиклимакса му: Уокър е прибран по живо, по здраво, след всичко, което е извършил. "How did you survive all of this? Who said I did."

Музиката на играта наистина е убийствена. Огромният контраст между пъроначалните рок парчета, присъщи за американските военни филми, с музиката, към която даде линк (данке за поздрава :mrgreen: ) е смазващ.
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
Ordo Malleus
Mistborn
Posts: 1453
Joined: Fri Apr 23, 2010 9:59 am

Re: Играно напоследък

Post by Ordo Malleus » Thu Feb 22, 2018 4:07 pm

:heart: за мислите по финалите. Деймн...

Три неща:
- @Claymore беше писал някаква курсова или доклад или нещо такова за играта, да хване да го сподели, ако може.

- сега се заглеждам в трейлърите и ми се струва напълно правдоподобно цялата концепция да е била сменена on the fly. А простият маркетинг отдел да не е получил мемото, щото я представят баш като дженерик шутър. Има фен трейлъри, които много по-добре улавят какво всъщност Е Spec Ops. Голяма грешка в това отношение и мисля, че още навремето четох как цялата им рекламна стратегия е била генерално сбъркана.

- нещо от историята:
Spoiler: show
Какво смятате за теорията - която май не е теория, щото един създателите я беше потвърдил май в някакво интервю - че всичко след катастрофата с хеликоптера е някакъв личен ад на Уокър (тоест, че умира там и останалата част е неговото Чистилище)?
What froze me was the fact that I had absolutely no reason to move in any direction. What had made me move through so many dead and pointless years was curiosity. Now even that had flickered out.

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Играно напоследък

Post by трубадур » Thu Feb 22, 2018 4:11 pm

Не ми харесва, звучи по-претенциозно от необходимото и в крайна сметка принизява целия експириънс до it was just a dream. Още повече като вземем предвид, че Уокър и ко. буквално извършват няколко военни престъпления и то от най-тежък вид (единственото, което не правят е да изнасилят някого, всичко останало е тотален догшит от тяхна страна), заради което предпочитам идеята, че всичко е истина, а не шматкане из отвъдното.

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Играно напоследък

Post by penzata » Thu Feb 22, 2018 5:32 pm

Всъщност,
това работи (като теория или не), поради няколко причини; изобщо не принизява експириънса, а прави играта още по-безпощадна, зловеща и смразяваща; друг е въпроса дали би се харесало или не на играчите, защото е bleak as fuck:
Spoiler: show
- Уокър умира в катастрофата с хеликоптера в началото на играта, но реално тази катастрофа се случва чак накрая на чаптър 12; количеството извършени зверства и военни престъпления преди нея са реални и мащабът им е огромен;

- след това начало на играта имаме едно earlier, което е един вид ретроспекция от страна на Уокър, отново преживяване на зверствата от чаптъри 1-12 (защото той друго не знае) и хипотетична възможност да "изкупи" греховете си в Чистилището. Обаче той преповтаря абсолютно всички реални зверства, които е извършил до този момент (де факто преди да умре), заедно с екзалтираното унищожение, което стоварва от небесата върху купищата войници и небостъргачи, непосредствено преди катастрофата.
Изключително бруталното нещо е, че самият играч "осъзнава" как Уокър е само инструмент в неговите ръце и реално той "позволява" повторното извършване на зверствата (подкрепено с това, че играта реално не ти позволява да имаш избор), лишавайки Уокър от всякаква надежда за изкупление; и играчът, и Уокър са обречени;

- след дванадесет чаптъра стигаме до показването на самата катастрофа за втори път. В този момент Уокър казва: "Wait. Wait, this isn't right. [Well, it's too late now!] Nah... I mean... we did this already!", защото вече го е преживявал; и преживява отново смъртта си;

- заради това и началото на чаптър 13, озаглавен Adams, чието име е двусмислено и работи като алюзия за библейското начало, но в случая на Уокър и мн.ч. на "Адам" са по-скоро начала, цикличност, на неговия Ад, е със сюрреалистичната червена (кървава) сцена и думите: "Open your eyes, Walker. I need you to see what you've done. Dubai should have died long ago. We were ordered to abandon these people. Instead, we chose damnation.; последните два чаптъра Bridge и Welcome подсилват тази цикличност на Уокъровия Ад; той е "осъден" да преживява собствените зверства отново и отново;

- нещата от чаптъри 1-12 действително са се случили; след това същите тези чаптъри са Чистилището на Уокър; 13-15 са неговият Ад;

- ясно е и намигането към филма Jacob's Ladder;
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Играно напоследък

Post by трубадур » Thu Feb 22, 2018 6:56 pm

Така може, напълно изключих, че това с хеликоптера се случва 2 пъти и че отварящата сцена не е хронологически първата

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Играно напоследък

Post by penzata » Fri Feb 23, 2018 5:02 pm

Чак сега гледах трейлърите. Ордо, прав си, потресаващи са. Особено launch трейлъра. Изключително подвеждащ. :shock: Предходните им също блъскат на дженерик шутър, ама това им е launch трейлъра, за бога. Как може така брутално да се самопрецакаш на финалната права. Дори и да е по вина на маркетинг отдела, никой ли от разработчиците не е гледал този трейлър? :dunno:

Този, който им е от E3, две години преди излизането на играта, не е възможно най-добрия, но при него присъствието на Rooster на Alice in Chains вдига в пъти качеството му, а и самата песен подсказва за същността на играта.
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1994
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Re: Играно напоследък

Post by Martix » Sat Feb 24, 2018 10:39 pm

Ох, гледам че @penzata е пуснал ревю на Hellblade. Точно я бях почнал преди 2-3 седмици, вече като имам лаптоп, който може да я подкара на макс, и съм до след първия бос. Must Not Read :ninja:
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Играно напоследък

Post by penzata » Sun Feb 25, 2018 1:52 am

спойлерс фрий :roll:
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Играно напоследък

Post by penzata » Mon Feb 26, 2018 12:04 pm

След Resogun, Matterfall и епичната Nex Machina :heart: , бъцам локал ко-оп на Alienation. Еми, Housemarque нямат празно. За изометричен аркаден туин-стик шутър, играта притежава огромни карти. Специфичните им локации (Припят, Аляска, Небраска, Бразилия, в които съм бил до момента) са изградени със страхотен детайл и притежеват по няколко различни мисии на карта. Абилититата за всеки един от трите вида героя са подбрани идеално спрямо класа им и на практика всяко едно от тях е използваемо, а възможностите за ъпгрейдване на оръжията са огромни. Разнообразието на вразите е голямо и всяка карта е бъкана с най-различни босове и ивенти, встрани от главната мисия, което прави и грайндването за чарколяци и ресурси (което по принцип не харесвам) страшно увлекателно и с кеф може да си минеш цялата карта по няколко пъти без да ти дотегне. Просто геймплейът е страшно пристрастяващ.
Alienation е адски солидна игра. :mrgreen:
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
penzata
Forsaken
Posts: 2891
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Re: Играно напоследък

Post by penzata » Thu Mar 01, 2018 10:29 am

Присетих се за два цитата от Spec Ops: The Line:
The truth, Walker, is that you're here because you wanted to feel like something you're not: a hero.
Ако беше използван този цитат - с цялата двусмисленост, която носи в себе си, - на фона на Rooster на Alice in Chains за началото на трейлър за рекламната кампания на играта и бяха завършили с този
There were over five thousand people alive in Dubai, the day before you arrived. How many are alive today, I wonder? How many will be alive tomorrow?
вместо всичките обичайно гръмки цитати, толкова точно щяха да уцелят същността ѝ, че още повече ме хваща яд на тъпия маркетинг. :ninja:
The hardest battles are fought in the mind.

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Re: Играно напоследък

Post by Amelia » Tue Apr 17, 2018 9:57 am

Напоследък, т.е. в събота и неделя, играхме The Witness. Ма толкова па да не е за мен тая игра... Разбирам защо съществува по тоя начин, ама серизно, ain't nobody got time for this shit. С Александър до края не знаехме, че няма кохерентна история, понеже не се бяхме оспойлили за това. Александър е фен на Braid, което има история, та мислеше, че и The Witness ще е нещо такова. А то и си мязаше на игра с история, поне според видеата, които отворихме и гледахме и разните касетки с дълбокомудрени дълбокомудрености, разпиляни навсякъде. И понеже след 10+ часа почти непрестанна игра ни хвана саклета и ни писна да решаваме еднотипни пъзели, нейде на 300-тния пъзел решихме просто да видим решенията на останалите в интернет и да стигнем вече до края на сюжета. Щото, както казах, AIN'T NOBODY GOT TIME FOR THIS SHIT.

Да, играта е много красива, дзен идеите са оригинални, заиграването с различните перспективи е доста хитро и навсякъде е пълно със скрити environmental puzzles или easter eggs. Също, изпитвам уважение към това, че пъзелите са ужасно разнообразни въпреки покъртително еднотипната им механика. Но това не е игра, която се бинджва ударно за ден-два, както ние обичаме да играем в къщи. Играта е медитация, а аз медитациите не ги умея. Отделно, някои сегменти в нея ВОНЯХА на pseudoprofound bullshit и това за съжаление задава и тон на философските разсъждения, които ни се представиха с тая игра. Две от видеата в киното бяха абсолютен бълвоч, произведен от типичните шарлатани, пардон, spiritual leaders, които пъплят по света и си търсят лапнишарани пред които да изливат секси думи, без да казват квото и да е смислено с тях.

Изобщо ФАК тази игра. Отчитам я като загуба на време - в общи линии, ако не си склонен да се захласнеш по визията, писва ти бързо от еднотипен геймплей и нямаш намерение да се ровиш из ландшафта за всеки easter egg, можеш да видиш всичко по-интересно в рамките на 2 часа.
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests