Интересно е колко противоположни са ни мненията за играта. За мен лично МЕ3 е с най-качествения геймплей и левел дизайн от 3-те и това е единственото хубаво качество на играта, без което трудно бих я изиграл.
С изключение на 2-3 странични мисии, цялата история в 3-ката е пълен гарбидж, от който ми се драйфа. 50 000 невероятно силно могъщи рийпъра нападат галактиката с достъп до всички системи и това, което се случва е едно голямо НИЩО. Шепард се шляе в Цитаделата, некви хора си пият кафетата, разходки с Нормандито, където си поискаме. Въпреки че от 3-те игри, тази имаше най-много потенциал да разгърне ужаса на рийпърите and the end of days, имаме някакъв лежерен сюжет с нелогично навързани нишки, които на фона на заплахата сякаш се влачат вечно. Като кулминацията е deus ex machina inside of deus ex machina, която беше толкова зле представена, че половината от изигралите играта предпочитаха да вярват, че Шепард сънува.
От километри си личи, че не са имали дори концепция как да се справят с историята. И заради това вместо да имаме една много по-компактна игра с плътен сюжет, имаме едно шаблонно копи пействане на концепцията на МЕ2. Но в МЕ2 беше резонно да можеш да експлорваш, да рикруутваш и да събираш сили за финала, докато в 3 не е много за вярване.
Жалко, че ще продължат да го доят този франчайз. С тоя шибан 3 way финал сами си вързаха ръцете. Един господ знае каква дива простотия са измислили за следващата игра. Дано поне не е RPG, а най-обикновен Halo шутър. По-малко ще ме е яд.