A Game of Thrones (HBO) [SPOILERS FOR THE SHOW]
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Четох едно интервю с актрисата, която играе Шае.
Тя коментира, че най-трудната реплика в епизода била тази, в която героинята й включва и Санса в заговора за смъртта на краля. Дори ходила при продуцентите, обяснила им, че това й изглежда нелогично и ги молила да махнат това изречение, те отказали.
Като се позамисля, права е. В книгите Шае най-спокойно си обвинява и Санса, но там двете нямат никакви отношения. В сериала неколкократно сме виждали Шае да пази и защитава момичето, каза й, че ще убие за нея, подхвърляше някакви реплики като "I always watch out for her", грижеше се винаги да е добре, какво ли не правеше. И сега всички тези сцени и отношения просто увисват... Разбирам, да е бясна на Тирион, но да се увълчи така към Санса не съответваше напълно на героинята в сериала.
Тя коментира, че най-трудната реплика в епизода била тази, в която героинята й включва и Санса в заговора за смъртта на краля. Дори ходила при продуцентите, обяснила им, че това й изглежда нелогично и ги молила да махнат това изречение, те отказали.
Като се позамисля, права е. В книгите Шае най-спокойно си обвинява и Санса, но там двете нямат никакви отношения. В сериала неколкократно сме виждали Шае да пази и защитава момичето, каза й, че ще убие за нея, подхвърляше някакви реплики като "I always watch out for her", грижеше се винаги да е добре, какво ли не правеше. И сега всички тези сцени и отношения просто увисват... Разбирам, да е бясна на Тирион, но да се увълчи така към Санса не съответваше напълно на героинята в сериала.
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Според мен е просто подучена. Колкото е бясна на Тирион, толкова дъртият я е стиснал за врата. А и няма логика последното показание за нея и да скипне Санса, след като всички са я споменали. А и тя просто му отряза топките със сексуалното унижение, не можеше да не я намеси и нея в подобен тип смачкване.
Само на мен ли ми се струва, че за сега това е най-слабият сезон до сега?
Сайт за нещата, които ни вълнуват - http://podmosta.bg/
Проблемът според мен е, че е доста смесен като качество; някои сцени много радват, ама други са пълен провал - лошото е, че почти всичко оригинално и различно от книгите, което опитаха да вкарат, си остава туморно образувание, което не получава никаква смислена реализация; цялата глупост с Бран и ренегатите, Лок като герой, промените в образа на Шае, похода на Аша (whatever) срещу Страшната крепост.
А най-тъжния момент беше, когато преди седмица ми се наложи да обяснявам на един, приятел, който отдавна е чел книгите, че Аша Грейджой никога не би зарязала претенциите си за власт, за да търси брат си, как НЕ го е правила в книгите, и е в пълно несъответствие с характера й да го прави.
А най-тъжния момент беше, когато преди седмица ми се наложи да обяснявам на един, приятел, който отдавна е чел книгите, че Аша Грейджой никога не би зарязала претенциите си за власт, за да търси брат си, как НЕ го е правила в книгите, и е в пълно несъответствие с характера й да го прави.
"Ние сме просто хора и боговете са ни създали за обич. Това е голямото ни величие, това е славата ни и най-голямата ни трагедия."
Емон Таргариен
Емон Таргариен
Характерът й е такъв, какъвто го направят в сериала. Не какъвто е в книгите.
Добре, аз имам въпрос - някакви хора не могат ли да оценят начина, по който разните добавки, а и не само те, действат като структура и тематични нюанси, а не просто като "Уф, къв е тоя екшън дет го бутнаха, уф, тва не е като в книгата". И преди да ми отговорите с "Да, ама...", да попитам второ нещо: Ако наистина сте "Да" (пък било и то с "ама"), защо не пробвате в разните постове тук барем по едно-две изречения да пускате, с които да оценявате тия елементи и да ги описвате? Това се отнася и за оценяването на сериала като продукт на ВИЗУАЛНОТО изкуство - и не, нямам предвид ъгли на камери и филтри, а как точно образността допринася за разказвачестото vs. само диалозите и явното действие, на които сякаш единствено се обръща внимание като част от повествованието.
В смисъл, плоска ми е дискусията без поне някакъв такъв по-редовен acknowledgemеnt на тия работи, честно.
Добре, аз имам въпрос - някакви хора не могат ли да оценят начина, по който разните добавки, а и не само те, действат като структура и тематични нюанси, а не просто като "Уф, къв е тоя екшън дет го бутнаха, уф, тва не е като в книгата". И преди да ми отговорите с "Да, ама...", да попитам второ нещо: Ако наистина сте "Да" (пък било и то с "ама"), защо не пробвате в разните постове тук барем по едно-две изречения да пускате, с които да оценявате тия елементи и да ги описвате? Това се отнася и за оценяването на сериала като продукт на ВИЗУАЛНОТО изкуство - и не, нямам предвид ъгли на камери и филтри, а как точно образността допринася за разказвачестото vs. само диалозите и явното действие, на които сякаш единствено се обръща внимание като част от повествованието.
В смисъл, плоска ми е дискусията без поне някакъв такъв по-редовен acknowledgemеnt на тия работи, честно.
Емо, на мен не ми е проблем, че нещо не било като в книгата. Работата е там, че сериалът много вдигна нивото. И когато се появи нещо кърпено или недоправено, дразни. Единствените нюанси, които ми навя сцената с Яраша, бяха асоциациите с неприятен запек. ОК, идеята е да покажем окончателната трансформация на Теон в Рийк. ОК, нека тя е дошла да го спасява и нека се натъкне на непредвидено препятствие. Е трябваше ли да е чак толкова нереалистично?
Реализмът е едно много силно качество на сериала. Дори и най-фантазийните елементи могат да те накарат да повярваш, че гледаш документални кадри. И в един момент сякаш някой грубо те изтръгва от приятен сън, както стана с KILL THE MASTERS. Са, очевидно е, че това е груба грешка и както и да я гевезим и къдрим си остава именно това - грешка. Същото е и с Яраша. Земи ги тия железнородени нинджи, дето не могат да пратят брадва в челото на полуголия Рамзи и бягат през полето, гонени от кучетата му.
Иначе Шае примерно ме кефи. В книгата тя беше точно никаква - някакво рандъм курве без никаква друга мотивация освен от кого ще изкрънка поредната дрънкулка. Макар че там пък моментът, в който Тирион наистина се събужбда от съня, осъзнавайки в какво точно се е влюбил, беше изключително силен. Но и в сериала е не по-малко силен. Това с наранената жена си е клише, но пък е наистина работещо. Разбирам и защо Шае оклепа Санса - тя наистина реши, че Тирион я отпраща заради малката пикла и се зае да си отмъсти.
Реализмът е едно много силно качество на сериала. Дори и най-фантазийните елементи могат да те накарат да повярваш, че гледаш документални кадри. И в един момент сякаш някой грубо те изтръгва от приятен сън, както стана с KILL THE MASTERS. Са, очевидно е, че това е груба грешка и както и да я гевезим и къдрим си остава именно това - грешка. Същото е и с Яраша. Земи ги тия железнородени нинджи, дето не могат да пратят брадва в челото на полуголия Рамзи и бягат през полето, гонени от кучетата му.
Иначе Шае примерно ме кефи. В книгата тя беше точно никаква - някакво рандъм курве без никаква друга мотивация освен от кого ще изкрънка поредната дрънкулка. Макар че там пък моментът, в който Тирион наистина се събужбда от съня, осъзнавайки в какво точно се е влюбил, беше изключително силен. Но и в сериала е не по-малко силен. Това с наранената жена си е клише, но пък е наистина работещо. Разбирам и защо Шае оклепа Санса - тя наистина реши, че Тирион я отпраща заради малката пикла и се зае да си отмъсти.
Еми, тук се разминаваме в степента, в която мислим, че нещо е "грешка"
За нещата от втория абзац съм предложил аргументи. Повтарям накратко:
1. Мастърът, който прочете надписа, смятам, че не го разбра. В комбинация в следващия кадър - драконовото знаме върху харпията, - стана градация от "неразбираема disturbing писменост на стената" -> "груба, недвусмислена иконичност навръх пирамидата". Върза се и с доста натрапчивото присъствие на фразата в сцената със Сив червей, от което не мога да не допусна, че точно той е наклепал надписа.
2. Яра нито беше взела Рамзи за заложник (въпрос на секунди беше да се излеят още войници от неговите хора в стаята, а оня е предостатъчно луд да успее да спечели това време, без да позволи да го заловят), нито пък това, че той пусна кучетата, значеше, че само две кирливи псета ще ги гонят. Брадвата в челото е последното, което щеше да й реши проблемите. Да не говорим колко я демотивира целият развой с брат й.
Аз лично не смятам, че двете горни неща са въпрос на чак такива аргументативни гимнастики, а и честно казано смятам, че сериалът си ги е заслужил от време на време. Специално подсказването на някакви неща чрез пестеливи образи му е запазена марка и точно такъв според мен беше случаят с кучетата - за да избегнат тягостни масовки и сцени с бягства.
Да, антикулминация беше тотална, но доста ясно ми стана на мен поне, и от развоя на сцената, и от развоя на разните други сцени в епизода, че това е напълно целен ефект и е отново следствие от това, че се мъча да чета визуално разни неща, доколкото ми е възможно.
По-мета гледната точка би била, че Крастър, Аша и мастърите засега са stalling tactics, понеже тия герои все нещо трябва да правят. От друга страна оценявам начина, по който влагат мисъл да структурират някакви сюжети и герои, които всъщност се налага да вдигат/напасват от пълната нула. Сигурно лесно бихме могли да си кажем "ми да ги скипват бе!", но координирането на продукцията на подобен сериал и движещите му се части, подозирам, е по-голям кошмар, отколкото можем да си представим.

1. Мастърът, който прочете надписа, смятам, че не го разбра. В комбинация в следващия кадър - драконовото знаме върху харпията, - стана градация от "неразбираема disturbing писменост на стената" -> "груба, недвусмислена иконичност навръх пирамидата". Върза се и с доста натрапчивото присъствие на фразата в сцената със Сив червей, от което не мога да не допусна, че точно той е наклепал надписа.
2. Яра нито беше взела Рамзи за заложник (въпрос на секунди беше да се излеят още войници от неговите хора в стаята, а оня е предостатъчно луд да успее да спечели това време, без да позволи да го заловят), нито пък това, че той пусна кучетата, значеше, че само две кирливи псета ще ги гонят. Брадвата в челото е последното, което щеше да й реши проблемите. Да не говорим колко я демотивира целият развой с брат й.
Аз лично не смятам, че двете горни неща са въпрос на чак такива аргументативни гимнастики, а и честно казано смятам, че сериалът си ги е заслужил от време на време. Специално подсказването на някакви неща чрез пестеливи образи му е запазена марка и точно такъв според мен беше случаят с кучетата - за да избегнат тягостни масовки и сцени с бягства.
Да, антикулминация беше тотална, но доста ясно ми стана на мен поне, и от развоя на сцената, и от развоя на разните други сцени в епизода, че това е напълно целен ефект и е отново следствие от това, че се мъча да чета визуално разни неща, доколкото ми е възможно.
По-мета гледната точка би била, че Крастър, Аша и мастърите засега са stalling tactics, понеже тия герои все нещо трябва да правят. От друга страна оценявам начина, по който влагат мисъл да структурират някакви сюжети и герои, които всъщност се налага да вдигат/напасват от пълната нула. Сигурно лесно бихме могли да си кажем "ми да ги скипват бе!", но координирането на продукцията на подобен сериал и движещите му се части, подозирам, е по-голям кошмар, отколкото можем да си представим.
За малко да се съглася с Марфа за сцената с кучетата, на косъм бях.
Проблемът не е Рамзи, а Теон. Дори и Яра да беше убила Рамзи, брат й пак нямаше да иска да тръгне с нея, толкова му е промит мозъкът. Ако го бяха ударили в главата, за да загуби съзнание и да не се дърпа, нямаше да могат да се спуснат обратно по стените(да припомня, че се качиха като нинджи). В противен случай Теон просто нямаше да тръгне с тях... Case closed.
Да попитам за Санса и огърлицата...
Доколкото помня Джофри така и не докосна Санса, нито пък Санса се приближи до пая, така че интересно ми е - отровата от огърлицата й как се пръкна в пая на Джофри? Magic...
И друг въпрос. Защо супер интелектуалният Бейлиш хвърли огърлицата в лодката? Защо му е на Бейлиш да обяснява каквото и да е на Санса?
Към Денерис.
По предишния епизод - червея как пък разбра къде точно са робите, и как пък нямаше нито един войник там, и как толкова лесно падна тоя град...
По този епизод - и значи тя е оставила предишните градове да се управляват както си искат? Рофл... Глупаво, доста глупаво, но пък промяната, през която преминава, е интересна.
Проблемът не е Рамзи, а Теон. Дори и Яра да беше убила Рамзи, брат й пак нямаше да иска да тръгне с нея, толкова му е промит мозъкът. Ако го бяха ударили в главата, за да загуби съзнание и да не се дърпа, нямаше да могат да се спуснат обратно по стените(да припомня, че се качиха като нинджи). В противен случай Теон просто нямаше да тръгне с тях... Case closed.
Да попитам за Санса и огърлицата...
Доколкото помня Джофри така и не докосна Санса, нито пък Санса се приближи до пая, така че интересно ми е - отровата от огърлицата й как се пръкна в пая на Джофри? Magic...
И друг въпрос. Защо супер интелектуалният Бейлиш хвърли огърлицата в лодката? Защо му е на Бейлиш да обяснява каквото и да е на Санса?
Към Денерис.
По предишния епизод - червея как пък разбра къде точно са робите, и как пък нямаше нито един войник там, и как толкова лесно падна тоя град...
По този епизод - и значи тя е оставила предишните градове да се управляват както си искат? Рофл... Глупаво, доста глупаво, но пък промяната, през която преминава, е интересна.
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Олена изважда един от камъните на огърлицата, докато я разглежда. Отровата е във виното, не в пая. Тирион взима чашата точно между Марджери и Олена, когато Джофри му иска вино, защото е най-близката чаша, за което Олена се е погрижила. Не е перфектно планиране, но тя си чака момента.
Бейлиш е такъв герой. Тоя е гениален мастърмайнд, но си остава несигурен в себе си и има нуждата да обяснява какво е успял да постигне.
Робите са навсякъде, какво има да разбира червеят? А и с малко разпитване лесно може да намери заговорници.
Денерис не оставя гарнизони, защото не може да си го позволи, а и Неопетнените едва ли могат да управляват. Освен това тя съвсем скоро се сдоби с войска, неохотно би я разделяла.
Бейлиш е такъв герой. Тоя е гениален мастърмайнд, но си остава несигурен в себе си и има нуждата да обяснява какво е успял да постигне.
Робите са навсякъде, какво има да разбира червеят? А и с малко разпитване лесно може да намери заговорници.
Денерис не оставя гарнизони, защото не може да си го позволи, а и Неопетнените едва ли могат да управляват. Освен това тя съвсем скоро се сдоби с войска, неохотно би я разделяла.
This is it. Ground zero.
Трябва да погледна предишния епизод, че ми стана интересно това с отровата. Но дори и така като го казваш, планирането пак не изглежда добро. В книгата, ако не се лъжа, Джофри взема точно определена чаша - подаръка. Но и в двата случая излива виното върху главата на Тирион преди да отпие. Мисля, че беше така.Moridin wrote:Олена изважда един от камъните на огърлицата, докато я разглежда. Отровата е във виното, не в пая. Тирион взима чашата точно между Марджери и Олена, когато Джофри му иска вино, защото е най-близката чаша, за което Олена се е погрижила. Не е перфектно планиране, но тя си чака момента.
Бейлиш е такъв герой. Тоя е гениален мастърмайнд, но си остава несигурен в себе си и има нуждата да обяснява какво е успял да постигне.
Робите са навсякъде, какво има да разбира червеят? А и с малко разпитване лесно може да намери заговорници.
Денерис не оставя гарнизони, защото не може да си го позволи, а и Неопетнените едва ли могат да управляват. Освен това тя съвсем скоро се сдоби с войска, неохотно би я разделяла.
Не беше критика това, което казах за Денерис. По-скоро констатация, на база на която вярвам, че Мартин ще я "накаже". Всъщност той вече започна да я наказва за решенията й...
Едит:
Планината къде отиде, че го забравих него? Още ли е при Ланистърови? Ако да, то бас хващам, че
- Spoiler: show
Сигурно всички го знаят, но т.нар актриса, е актриса е, добра е е турска порно звезда. ИроничноDr. Horrible wrote:Четох едно интервю с актрисата, която играе Шае.
Тя коментира, че най-трудната реплика в епизода била тази, в която героинята й включва и Санса в заговора за смъртта на краля. Дори ходила при продуцентите, обяснила им, че това й изглежда нелогично и ги молила да махнат това изречение, те отказали.
Като се позамисля, права е. В книгите Шае най-спокойно си обвинява и Санса, но там двете нямат никакви отношения. В сериала неколкократно сме виждали Шае да пази и защитава момичето, каза й, че ще убие за нея, подхвърляше някакви реплики като "I always watch out for her", грижеше се винаги да е добре, какво ли не правеше. И сега всички тези сцени и отношения просто увисват... Разбирам, да е бясна на Тирион, но да се увълчи така към Санса не съответваше напълно на героинята в сериала.

п.с. Оня ден заговорихме с един приятел за сериала и ми каза, че с спрял, да го гледа още в края на първи сезон, защото са убили (ест на екран де) любимият му актьор - Шон Бийн. Та и такива случаи явно има.
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Бейлиш коучва Санса, тъй като се е заел с ролята на възпитаник. Въобще не става дума за несигурност или фукня в случая. Камо ли пък за гениалност.
Има склонност да си разказва автобиографията на курвите, защото ги вижда като идиотски миниончета, на които е господар. Дори тогава разговаря по-скоро със себе си отколкото с тях. А това, че обича да е център на внимание, въобще не му пречи, тъй като лъже и си измисля историйки. Демек не рискува нищо.
Оберин почна да ми става симпатичен. В началото бях доста резервиран към ебливостта му, но заради това, че във всяка сцена се чувства длъжен да ни напомни за нея, взе да ми импонира. Ха
Има склонност да си разказва автобиографията на курвите, защото ги вижда като идиотски миниончета, на които е господар. Дори тогава разговаря по-скоро със себе си отколкото с тях. А това, че обича да е център на внимание, въобще не му пречи, тъй като лъже и си измисля историйки. Демек не рискува нищо.
Оберин почна да ми става симпатичен. В началото бях доста резервиран към ебливостта му, но заради това, че във всяка сцена се чувства длъжен да ни напомни за нея, взе да ми импонира. Ха
You've got seven kinds of cock breath.
- Devoted of Slaanesh
- Paragon
- Posts: 740
- Joined: Fri Jul 04, 2008 2:53 pm
- Location: Austria
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 2 guests