
A Game of Thrones (HBO) [SPOILERS FOR THE SHOW]
С това, че няма достатъчно информация, която да препраща експлицитно към тази част от жанра. Не става дума за противоречие, а за донаписване и излишно интелектуализиране от субекта, който наблюдава обекта 

Last edited by Jester on Sat Apr 12, 2014 10:13 pm, edited 1 time in total.
You've got seven kinds of cock breath.
И не са само Мелисандра и Торос с техния Lord of Light - фейслес асасините на многоликия бог, в който вярват браавосите и т.н. също имат разни магически способности. Изпълненията на Денерис са свръхестествени и те. Та има ги тези елементи, и както РРС каза, те стават все по-важни. Но досега са ми по-скоро като любопитен world и story building похват, а не като фокус на сериала.
Джестър, не те разбирам. Дай ми пример за деконструкция на фентъзи клише в някаква книга или сериал.
edit: Я кво си намерих на TVtropes сайта:
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/D ... IceAndFire
Джестър, не те разбирам. Дай ми пример за деконструкция на фентъзи клише в някаква книга или сериал.
edit: Я кво си намерих на TVtropes сайта:
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/D ... IceAndFire
Май дефиницията за деконструкция, която аз прилагам, е различна от твоята. За мен деконструкцията е умишленото изследване и събаряне на утвърдени и унифицирани очаквания (клишета, стереотипи, стандарти и т.н.) чрез прекрачването установеното им значение и опровергавайки техния абсолютизъм (събарянето на стереотипа за герот, който е винаги честен и смел без да изпитва страх би бил добър пример). Моята дефиниция обаче не включва критиците, които намират този похват в творби само защото носят еди-какъв-си етикет, за да се напаснат на обобщена дефиниция на жанра. В GoT има ли ясни препратки към стандартното разбиране за фентъзи или зрителите сами си го намират? И дали това, че GoT носи етикета фентъзи (кой го е дал всъщност? авторът? критиците? феновете?) е достатъчно, за да се включи в диахроничен анализ на фентъзи жанра? Ако е, то тогава с това значение, съм съгласен, че е деконструкция. Иначе, не. Зависи от гледището - а именно дали е на критика, или на твореца.
Не се сещам за деконструктции във фентъзито. Някой друг да даде пример и тогава ще видя дали трябва да си коригирам дефиницията.
Не се сещам за деконструктции във фентъзито. Някой друг да даде пример и тогава ще видя дали трябва да си коригирам дефиницията.
You've got seven kinds of cock breath.
Еми според мен Мартин доста целенасочено, системно и методично си прави книгата по тоя начин. Иначе деконструкциите нямаше да са навсякъде.
Кво значи "стандартно разбиране за фентъзи"? Досега не съм видяла някой, който да мисли, че ГоТ е примерно готварска книга или чик-флик. На всеки му е ясно, че книгата е фентъзи - дори на мен, въпреки силното усещане за историческа фикция, което ми носи. Ако не друго, то поне драконите и магията би трябвало да са достатъчно ясен жанров белег. Оттам, хората се настройват да се водят по разни фентъзи-канони. ГоТ обаче вместо да си играе по фентъзи-каноните, решава целеустремено да им разкаже играта. Резултатът е следният:
http://you-deserve-this.blogspot.ca/201 ... -post.html
Зрителските изпълнения след Червената сватба за мен са ясна индикация за това, че хората масово са стандартно разбрали ГоТ като фентъзи и това, което получават е като шут в зъбите.
Кво значи "стандартно разбиране за фентъзи"? Досега не съм видяла някой, който да мисли, че ГоТ е примерно готварска книга или чик-флик. На всеки му е ясно, че книгата е фентъзи - дори на мен, въпреки силното усещане за историческа фикция, което ми носи. Ако не друго, то поне драконите и магията би трябвало да са достатъчно ясен жанров белег. Оттам, хората се настройват да се водят по разни фентъзи-канони. ГоТ обаче вместо да си играе по фентъзи-каноните, решава целеустремено да им разкаже играта. Резултатът е следният:
http://you-deserve-this.blogspot.ca/201 ... -post.html
Зрителските изпълнения след Червената сватба за мен са ясна индикация за това, че хората масово са стандартно разбрали ГоТ като фентъзи и това, което получават е като шут в зъбите.
Всъщност не. Приходите на ХБО са от абонаменти. С оригинални продукции с високи бюджети те гонят престиж, който води до повече абонати. И могат да си позволят да държат сериали с нисък рейтинг 5 сезона. В този смисъл комерсиализмът им е по-косвен.Парите на GoT идват от рейтинги, които са предимно в САЩ
GoT също не се класира високо като рейтинг. Първите 10 сериала в САЩ за март са между 11 и 17 милиона зрители.
И освен това телевизията не е Холивуд. Различни медии, различни бизнес модели.
va pensiero
Само по въпроса с деконструкцията - Песента не е деконструкция на фентъзи изобщо. Напротив, поредицата е интензивно фентъзи, при това фентъзи елементът е все по-силен, до степен сериалът да е само около сезон разстояние от момента, в който ЦЯЛАТА игра на тронове се оказва безкрайно ирелевантна, защото всичко виси на нашествието на Другите и войната им с Червения бог.
Мартин изведе жанра в нова посока, която много други автори след него последваха. Фентъзито вече не е САМО героични герои, които са движени от ветровете на съдбата и съответно са неубиваеми. Но това не прави писането му деконструкция, нито примерите, които Амелия дава, са толкова оголени и елементарни в книгите, колкото са в сериала. Малко по-задълбочено познаване на жанра веднага ни показва, че Мартин отдавна не е уникален с подхода си.
Мартин изведе жанра в нова посока, която много други автори след него последваха. Фентъзито вече не е САМО героични герои, които са движени от ветровете на съдбата и съответно са неубиваеми. Но това не прави писането му деконструкция, нито примерите, които Амелия дава, са толкова оголени и елементарни в книгите, колкото са в сериала. Малко по-задълбочено познаване на жанра веднага ни показва, че Мартин отдавна не е уникален с подхода си.
And you can't dance with a devil on your back...
Явно аз не съм единствената, която вижда деконструкция на фентъзи тропове в Песента, след като книгата си има цяла отделна страница в графата деконструкция на tvtropes. Определено ми мяза на деконструкция тая цялата работа. Примерно в Ериксън, който също се води качествен фентъзи автор, не го получих това усещане за деконструкция.
Мисля, че има доза деконструкция, доколкото сигналите в определени сюжетни линии са твърде силни в посока "Знам как е било досега, но няма повече да го правя".
Фентъзито все пак е било особено инфантилно в годините, когато Мартин си е писал първата книга. В подобна среда няма как да не пишеш поне отчасти срещу установеното статукво.
Мартин не е само "задълбочаване" на фентъзито според мен, а пичове като Нед го доказват - все пак си взе не от логичен развой на събитията, а от прищявка на Джофри, което на мен ми звучеше точно като "мислехте си я една, ама тя ква стана". В един исторически логичен фентъзи свят Нед просто щеше да си отиде на Вала без много fuss.
Фентъзито все пак е било особено инфантилно в годините, когато Мартин си е писал първата книга. В подобна среда няма как да не пишеш поне отчасти срещу установеното статукво.
Мартин не е само "задълбочаване" на фентъзито според мен, а пичове като Нед го доказват - все пак си взе не от логичен развой на събитията, а от прищявка на Джофри, което на мен ми звучеше точно като "мислехте си я една, ама тя ква стана". В един исторически логичен фентъзи свят Нед просто щеше да си отиде на Вала без много fuss.
Не казвам, че само ти или Х или У мисли така. Казвам, че не това е основната цел. Не споря, че Мартин е имал за цел да напише нещо по-реалистично и психологически комплицирано, но не мисля, че основната му цел е била деконструкция на жанра. За мен по-точното определение е еволюция. Морална многопластовост в жанр, който дотогава е бил основно черно-бял в това отношение.
А смъртта на Нед има роля в общия хаос, който води до войната на Петимата Крале. Тя е ОСНОВЕН двигател на целия сюжет на поредицата.
Иначе Малазанът има други проблеми, но моралната сивота е на линия. Същото е и при Бакър, където добри герои на практика няма. Доколкото знам и Аберкромби е така, а и други автори в последните години се нароиха.
===========================
Междувременно Мартин към феновете на сериала тази седмица - You are welcome.
А смъртта на Нед има роля в общия хаос, който води до войната на Петимата Крале. Тя е ОСНОВЕН двигател на целия сюжет на поредицата.
Иначе Малазанът има други проблеми, но моралната сивота е на линия. Същото е и при Бакър, където добри герои на практика няма. Доколкото знам и Аберкромби е така, а и други автори в последните години се нароиха.
===========================
Междувременно Мартин към феновете на сериала тази седмица - You are welcome.
And you can't dance with a devil on your back...
Те тфа. Случилото се с Нед, случилото се със Санса, случилото се с Роб Старк и прочее за мен са очевидна заявка, че Мартин съвсем целенасочено разчепква клишета, заради разчепкването им, а не само защото иска да направи комплексни и реалистични персонажи. За мен това е деконструкция. Твърде in your face е всичкото и е реализирано по един твърде самодоволно тролещ начин, за да не е деконструкция.Trip wrote:Мисля, че има доза деконструкция, доколкото сигналите в определени сюжетни линии са твърде силни в посока "Знам как е било досега, но няма повече да го правя".
Фентъзито все пак е било особено инфантилно в годините, когато Мартин си е писал първата книга. В подобна среда няма как да не пишеш поне отчасти срещу установеното статукво.
Мартин не е само "задълбочаване" на фентъзито според мен, а пичове като Нед го доказват - все пак си взе не от логичен развой на събитията, а от прищявка на Джофри, което на мен ми звучеше точно като "мислехте си я една, ама тя ква стана". В един исторически логичен фентъзи свят Нед просто щеше да си отиде на Вала без много fuss.
- Spoiler: show
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
As usual, priceless: http://happyplace.someecards.com/30451/ ... s=og.likes
This is it. Ground zero.
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 0 guests