Абсурдистан! Във тебе ний живяхме...
Moderator: Moridin
Все пак не мисля, че сумата от 180 лв месечно (9 часа х 20 дни х 1 лв/час), близо 2200 годишно е такава, че всеки може да си я позволи. В смисъл, да, доста хора могат, но има доста семейства, за които това е ток+вода+една седмица основни неща за ядене.
И бтв, и тези, които идват с колите търсят по един час къде да спрат, не могат просто да си "изплющят колата", а и ти можеш да ползваш градски транспорт... Също така едва ли някой ще е стимулиран да ползва градски транспорт като му режат всякаквите намаления.
И бтв, и тези, които идват с колите търсят по един час къде да спрат, не могат просто да си "изплющят колата", а и ти можеш да ползваш градски транспорт... Също така едва ли някой ще е стимулиран да ползва градски транспорт като му режат всякаквите намаления.
Last edited by Morwen on Wed Mar 07, 2012 10:18 am, edited 1 time in total.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Винаги съм знаел че има много темерути в нашенско. Но не мога да измисля описание за това, трябва просто да се види...
http://www.youtube.com/watch?v=kk_loRwl ... ture=share
http://www.youtube.com/watch?v=kk_loRwl ... ture=share
Elves dig rocket launchers.
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Между другото във връзка с ГТ промените в синята зона идват комбо с отмяната на картите за една и две линии (освен тази за метрото). Някъде цитираха (не съм проверявал), че най-евтината карта оттук насетне е 50 лв. Е защо да ходи някой на тоя ГТ и да стига десет пъти по-бавно навсякъде? Всичко е измислено така че да НЕ се качи никой на ГТ и да се наливат пари в синята зона. Които къде отиват не е много ясно, тъй като трябва да отиват в паркинги и гаражи, а нов обществен паркинг някой спомня ли си кога за последно е строен.
This is it. Ground zero.
Аз ползвам градския транспорт. Винаги съм го правил. Но понякога се налага да ползвам и колата. Примерно - в близост до нас няма качествен магазин за хранителни стоки и съм принуден един път в седмицата да ходя да пазарувам някъде си с колата. Когато се върна от пазара обаче, нямам къде да спра и да разтоваря покупките. Имам право да спирам без да плащам допълнително само на моята и двете съседни пресечки, които обаче винаги са препълнени с коли щото народа решил да се разходи по Витошка и трябва да спре на 2 метра от там за където се е запътил. Тогава аз трябва да търся място по другите пресечки, да мъкна торби от майната си и да плащам допълнително за целият този "лукс". Отделно, по-някое време трябва пак да изляза и да направя едночасовото обикаляне, защото в крайна сметка трябва да спра колата си на моята улица щото само там ми е разрешено.Morwen wrote: а и ти можеш да ползваш градски транспорт... Също така едва ли някой ще е стимулиран да ползва градски транспорт като му режат всякаквите намаления.
Ако ще ми искат 150 лв. за винетка очаквам поне да имам възможност да спирам колата си из цялата синя, зелена и бембяна зона в София, а не на тези 50 паркоместа които са ми отредени, половината от които са си заети по default.
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Ами защото картата за една линия е безсмислена. 23 лева = 30 пътувания за един месец. Ако на човек му трябват 40 за да ходи до работата = 31 лева(по 80 стотинки). А общината трябва да поддържа повече инфраструктура и персонал за издаването и - и понеже е поименна и т.н. мога да видя как им е трудно да осигурят необходимата отстъпка.Moridin wrote:Между другото във връзка с ГТ промените в синята зона идват комбо с отмяната на картите за една и две линии (освен тази за метрото). Някъде цитираха (не съм проверявал), че най-евтината карта оттук насетне е 50 лв. Е защо да ходи някой на тоя ГТ и да стига десет пъти по-бавно навсякъде? Всичко е измислено така че да НЕ се качи никой на ГТ и да се наливат пари в синята зона. Които къде отиват не е много ясно, тъй като трябва да отиват в паркинги и гаражи, а нов обществен паркинг някой спомня ли си кога за последно е строен.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Пикадили в Мола, Карфур на славейков, Била в подлеза на СУ, Пикадили експрес на Дондуков и на белчев, iSensi на акскаков и другия италиански магазин до шератон. Ако тези на са ти удобни и на близо значи не си в идеалния центърMindcrime wrote:Аз ползвам градския транспорт. Винаги съм го правил. Но понякога се налага да ползвам и колата. Примерно - в близост до нас няма качествен магазин за хранителни стоки и съм принуден един път в седмицата да ходя да пазарувам някъде си с колата. Когато се върна от пазара обаче, нямам къде да спра и да разтоваря покупките. Имам право да спирам без да плащам допълнително само на моята и двете съседни пресечки, които обаче винаги са препълнени с коли щото народа решил да се разходи по Витошка и трябва да спре на 2 метра от там за където се е запътил. Тогава аз трябва да търся място по другите пресечки, да мъкна торби от майната си и да плащам допълнително за целият този "лукс". Отделно, по-някое време трябва пак да изляза и да направя едночасовото обикаляне, защото в крайна сметка трябва да спра колата си на моята улица щото само там ми е разрешено.Morwen wrote: а и ти можеш да ползваш градски транспорт... Също така едва ли някой ще е стимулиран да ползва градски транспорт като му режат всякаквите намаления.
Ако ще ми искат 150 лв. за винетка очаквам поне да имам възможност да спирам колата си из цялата синя, зелена и бембяна зона в София, а не на тези 50 паркоместа които са ми отредени, половината от които са си заети по default.

The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
Живея на Витошка и Патриарха. Всички тези са ми далече за ходене пеша.The Dragon wrote:Пикадили в Мола, Карфур на славейков, Била в подлеза на СУ, Пикадили експрес на Дондуков и на белчев, iSensi на акскаков и другия италиански магазин до шератон. Ако тези на са ти удобни и на близо значи не си в идеалния центърMindcrime wrote:Аз ползвам градския транспорт. Винаги съм го правил. Но понякога се налага да ползвам и колата. Примерно - в близост до нас няма качествен магазин за хранителни стоки и съм принуден един път в седмицата да ходя да пазарувам някъде си с колата. Когато се върна от пазара обаче, нямам къде да спра и да разтоваря покупките. Имам право да спирам без да плащам допълнително само на моята и двете съседни пресечки, които обаче винаги са препълнени с коли щото народа решил да се разходи по Витошка и трябва да спре на 2 метра от там за където се е запътил. Тогава аз трябва да търся място по другите пресечки, да мъкна торби от майната си и да плащам допълнително за целият този "лукс". Отделно, по-някое време трябва пак да изляза и да направя едночасовото обикаляне, защото в крайна сметка трябва да спра колата си на моята улица щото само там ми е разрешено.Morwen wrote: а и ти можеш да ползваш градски транспорт... Също така едва ли някой ще е стимулиран да ползва градски транспорт като му режат всякаквите намаления.
Ако ще ми искат 150 лв. за винетка очаквам поне да имам възможност да спирам колата си из цялата синя, зелена и бембяна зона в София, а не на тези 50 паркоместа които са ми отредени, половината от които са си заети по default.
П.С. Карфура на Славейков е супер ташак, нямат дори витрина с меса.
Ми... аз честно казано мислех, че винетката е това, а не паркиране на две улици, съвсем прав си.Ако ще ми искат 150 лв. за винетка очаквам поне да имам възможност да спирам колата си из цялата синя, зелена и бембяна зона в София, а не на тези 50 паркоместа които са ми отредени, половината от които са си заети по default.
Не е безсмислена, а освен това отпадат и тези за две линии, тримесечните, разни ученически и т.н. Общината не трябва да поддържа повече инфраструктура и персонал за издаването на тези карти, отколкото за издаването на месечните, втф?Ами защото картата за една линия е безсмислена. 23 лева = 30 пътувания за един месец. Ако на човек му трябват 40 за да ходи до работата = 31 лева(по 80 стотинки). А общината трябва да поддържа повече инфраструктура и персонал за издаването и - и понеже е поименна и т.н. мога да видя как им е трудно да осигурят необходимата отстъпка.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Определено не е безсмислена на мен ми върши идеална работа. Ползвам такава за да водя детето на детска градина. Ето смятам за март: 22 работни дни х 2 отивания и 2 връщания дневно = 88 лв vs. 23 лева карта за трамвай 7 за един месец.Morwen wrote:Ми... аз честно казано мислех, че винетката е това, а не паркиране на две улици, съвсем прав си.Ако ще ми искат 150 лв. за винетка очаквам поне да имам възможност да спирам колата си из цялата синя, зелена и бембяна зона в София, а не на тези 50 паркоместа които са ми отредени, половината от които са си заети по default.
Не е безсмислена, а освен това отпадат и тези за две линии, тримесечните и т.н. Общината не трябва да поддържа повече инфраструктура и персонал за издаването на тези карти, отколкото за издаването на месечните, втф?Ами защото картата за една линия е безсмислена. 23 лева = 30 пътувания за един месец. Ако на човек му трябват 40 за да ходи до работата = 31 лева(по 80 стотинки). А общината трябва да поддържа повече инфраструктура и персонал за издаването и - и понеже е поименна и т.н. мога да видя как им е трудно да осигурят необходимата отстъпка.
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Не говорим какво е смислено за общината. А и като води детето на детска градина и обратно четири пъти дневно, нали се сещаш, че вероятно не го води от Надежда до Младост, как за него е смислено да плаща за две спирки, примерно? И колко ресурси отиват за тези две спирки път?
На мен например таксито от нас до работата със все бакшиша ми излиза 2 пъти по-скъпо от билетите за градски транспорт , ако извадя късмет - 1,5 пъти. А таксито работи с доста по-малко КПД от автобуса, но задължително на печалба. Така че общината има от какво да си избива отстъпките.
На мен например таксито от нас до работата със все бакшиша ми излиза 2 пъти по-скъпо от билетите за градски транспорт , ако извадя късмет - 1,5 пъти. А таксито работи с доста по-малко КПД от автобуса, но задължително на печалба. Така че общината има от какво да си избива отстъпките.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Разбира се, има голямо значение какво е смислено за общината (особено ако тя някога започне да си влага печалбите в качеството на услугата), но отпадането на картите за една и две линии определено не влиза в тая категория.
Въпросът с отстъпките е класическият въпрос за цена вс оборот. Ако една услуга е с висока цена, хората за нея са по-малко и обратното. Нещата се балансират на някакво ценово ниво - търговецът избира това, което е оптимално за него с проба и грешка. Работата е там, че когато се намесят неща като монопол (ГТ в известен смисъл е монополист на услугата мобилност без личен автомобил), държавно дотиране и т.н. става по-сложна картинката.
Въпросът с отстъпките е класическият въпрос за цена вс оборот. Ако една услуга е с висока цена, хората за нея са по-малко и обратното. Нещата се балансират на някакво ценово ниво - търговецът избира това, което е оптимално за него с проба и грешка. Работата е там, че когато се намесят неща като монопол (ГТ в известен смисъл е монополист на услугата мобилност без личен автомобил), държавно дотиране и т.н. става по-сложна картинката.
This is it. Ground zero.
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Още малко по въпроса с нахалството на СО:
http://www.mediapool.bg/%D0%B1%D0%B5%D0 ... 90297.html
Честно казано не разбирам къде спяха всички хора от последните кметски избори.
http://www.mediapool.bg/%D0%B1%D0%B5%D0 ... 90297.html
Честно казано не разбирам къде спяха всички хора от последните кметски избори.
This is it. Ground zero.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest