Накратко - дълбоко грешиш. Всъщност въобще не е само до чистата теоритична мощ, която предлага хардуера. Важното е, че при конзолите има далеч повече директно програмиране към хардуера за много игри, което е в пъти по-ефективно. На практика PC игрите имат изключително ниска ефективност на програмния код, иначе всичко щеше да лети като невидяло и на средния клас видеокарти. Единственото по-сериозно ограничение на 360 и PS3 в момента е количеството памет, но и там с малко изобретателен стрийминг се постигат чудеса.Amikae wrote:На мен пък само видео картата ми има 2.72 tflops(Single precision) и 544 glops(double precision). Тия смешни конзолки отдавна миришат, като хардуер. Игрите се пишат за тях, нищо повече. За нищо друго не стават. Прехваленият Cell на PS3-ката също.
И бтв толкова "за нищо друго не стават" смешните конзолки, че днешно време ги ползваме и като медийни центрове за всякакъв вид плейбек и стрийминг на видео/аудио и т.н. И това дори не е особено впечатляващо - днешно време разни таблети с 1GHz процесори и миниатюрни видео чипове могат да подкарват силно компресирано 1080p видео, което се мъчеше до преди 3 години на повечето PC-та, а нетбук с подобни спекове не може и да го подуши - отново, защото се използва в пъти по-ефикасен код.
Или да го кажем с други думи - PC-тата са прекрасно нещо за общи приложения, но за сметка в повечето случаи ги подкарват с много малка част от пълния им потенциал и конзоли на по 5-6 години все още са достатъчно близо откъм графичен потенциал.