"Чешка мечта" или за влиянието на рекламата

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
Post Reply
zhivik
Archmage
Posts: 2252
Joined: Fri Jul 09, 2004 3:59 pm
Location: Off from the circus

"Чешка мечта" или за влиянието на рекламата

Post by zhivik » Mon Mar 14, 2005 10:30 am

Малко се чудех дали да пусна тази тема в общия форум, но тъй като все пак става дума за филм, реших засега да я сложа тук. Става въпрос за един много интересен чешки документален филм (всъщност дипломна работа на двама студенти), който видях на София Филм Фест. Филмът се казва "Чешка мечта" ("Cesky sen").

Основната идея на филма е, че двамата режисьори решават да си измислят напълно въображаем хипермаркет, но да направят напълно реална рекламна кампания. Това включва всичко - телевизионни, вестникарски и радио реклами, рекламни пана по улиците, реклами по градския транспорт, диплянки с продукти и цени и каквото друго ви хрумне. За целта, режисьорите са привлякли най-различни маркетингови агенции, режисьори на рекламни клипове, дори някаква сравнтелно популярна певица за рекламната песничка. На всичко отгоре, решават да построят една стена на една ливада в покрайнините на Прага (кампанията е направена през май 2002 г.) Самата кампания била доста нетрадиционна, тъй като основните послания били "Не ходете там!", "Не купвайте!", "Не харчете много!", "Не се предреждайте!" и т.н.

В резултат, над 2000 души отиват на "откриването" на хипермаркета, някои от тях 2-3 часа по-рано! Мисълта ми беше, какво мислите вие - дали рекламите ни влияят толкова много и възможно ли е такова явно манипулиране? Аз лично си мисля, че в съвременния свят, нищо не е изключено.

В тази връзка, едни разменени реплики от филма бяха доста забавни - режисьорите на филма искаха на рекламните брошури да пише "Няма да си тръгнете с празни ръце", докато един човек от рекламната агенция каза, че това било измама, и че ако документалистите лъжели хората, тези от рекламата не го правили :)

Филмът си има сайт, ето тук (има и версия на английски):

http://www.czech-tv.cz/specialy/ceskysen/

А, и не се подлъгвайте по снимката на първата страница, всъщност всичко е минало доста спокойно ... :)
Last edited by zhivik on Mon Mar 14, 2005 3:46 pm, edited 1 time in total.
This signature is not yet rated

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Mon Mar 14, 2005 2:31 pm

Мисълта ми беше, какво мислите вие - дали рекламите ни влияят толкова много и възможно ли е такова явно манипулиране?
Разбира се, че е възможно, реалният живот ни предлага още по-фрапиращи примери. Примерно психозата около "Big Brother", или огромните продажби на множество продукти от най-различен вид, които са в най-добрия случай средна стока, но са рекламирани умело и с много пари.

В такива случаи все се сещам за преподавателя ми по маркетинг и култовата му история какви методи са използвали прозиводителите на килими, за да увеличат продажбите в Америка. Като достигнали насищане на пазара, въвели успешно нова мода да се окачват килими и по стените и продажбите отново скочили. :P
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
O-Ren Ishii
Commoner
Posts: 33
Joined: Mon Feb 28, 2005 5:12 pm
Location: In the zone where normal things don't happen very often...

Post by O-Ren Ishii » Mon Mar 14, 2005 10:57 pm

Ама разбира се ,че не е изключено.И да,рекламите влияят много,само като се сетя колко беше популярна "Ооо...,Пепи!!!"Слушах я наляво и надясно.Обаче народа купува и съм сигурна,че въобще не е заради хубавите кренвирши.А най-гадното е,че рекламата всъщност идеализира един 40 годишен застой(Пепито 40 години пазарува от една и съща месарница,а пък той 40 години само кълца мръвки).Аз така няма да мога.
Richard Marx-Hazard-всеки път,когато я пуснете се чувствайте поздравени:)

User avatar
Drizzt Do`Urden
Jaghut Tyrant
Posts: 1829
Joined: Thu Jan 15, 2004 1:33 pm

Post by Drizzt Do`Urden » Mon Mar 14, 2005 11:14 pm

аз пък имам навик да страня от прекалено много рекламираните продукти. Щото си знам, че не са с нищо повече от останалите стоки, освен, може би- с цената, де :Р
-You Said it yourself, Kain.. There Are only two sides to a coin..
-Apparently so. But suppose you throw a coin enough times... But suppose one day, it lands on its edge..

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest