Гръмотен ли е Балгърина ?
Moderator: Moridin
Аз лично при мен съм забелязал, че като науча нещо, после ми е много лесно да се върна на същото ниво. Примерно сега математиката може да ми е много слаба, но се обзалагам, че ако седна ще си върна предишното ниво за отрицателно време. Ако гледаме така на нещата, то ти имаш знанията, но просто са латентни. Но дори и да ги нямаш, не смятам, че е редно да се определят правила за това, кое е обща култура и кое не. Те и затова не съществуват.
Сериозна тема, в която не искам да задълбавам, защото нямам контакт с настоящи ученици, а и явно дефинициите за грамотност варират от "познаване на правописа", минават през "енциклопедичен спектър от общи познания по всички науки" и стига до "специализирани познания".
Според мен:
1) "Познаване на правописа" е задължително;
2) "Енциклопедичен спектър от общи познания по всички науки" е необходим в гимназията, за да избереш с какво точно ще се занимаваш. После така или иначе забравяш голяма част от нещата;
3) "Специализирани познания" ги овладяваш на работното си място, защото иначе стоиш безработен и гладен. И си държиш езика зад зъбите, когато стане въпрос за нещо, което бегло си спомняш. (При мен лично е химия и биология).
Общото ми впечатление за спада на нивото на образованост се дължи на случайно дочути разговори от гимназисти, като например:
===quote===
- Таа по история ми писА тройка, щото съм написал председател с "Ц"!
Мамка й! Ти знаеше ли, че не се пише с "Ц"?
- Тцъ.
===unquote====
Ми явно са зле нещата.
Това, което винаги ме е озадачавало в гимназиалното ни образование са липсата на следните предмети, както преди, така и сега:
1) История на изкуството. Отвлечено е, но ми се струва, че постиженията на човешката цивилизация са също толкова важни, колкото и математическите уравнения. Да не знаеш кой е нарисувал Джокондата или кой е измислил печатната машина е тоталното дъно.
2) Музика. Учих я до 4-ти клас. Нямам никакви музикални дарби и съответно никой не сметна за нужно да ме научи на разликата между джаз и рок. Това, на което ни учеха до 4-ти клас бяха сухи и скучни биографии на класиците. Чалгата би могла да е по-малко разпространена, ако децата имат досег с различни музикални жанрове вместо само с класика и даже по-добре ще е това да се случи в тийн годините.
3) Основи на правото. А сега ми обяснете как точно се очаква от човек, който никога не е бил запознаван с основни неща от закона (даже и Конституцията не се преподава), да знае къде прекрачва линията, кога го мачкат неправомерно и каква отговорност носи като гражнин на републиката ни. Непознаването на закона не те оневинява, че си го престъпил. Ако го познаваш, може и да се замислиш преди да извършиш престъплението.
4) Основи на икономиката. Всичко е пари, добре е човек да знае как точно работи света извън гимназията, колко месеца в годината работи за данъци, и че ще стои гладен на стари години, ако не задели някои лев навреме.
Според мен:
1) "Познаване на правописа" е задължително;
2) "Енциклопедичен спектър от общи познания по всички науки" е необходим в гимназията, за да избереш с какво точно ще се занимаваш. После така или иначе забравяш голяма част от нещата;
3) "Специализирани познания" ги овладяваш на работното си място, защото иначе стоиш безработен и гладен. И си държиш езика зад зъбите, когато стане въпрос за нещо, което бегло си спомняш. (При мен лично е химия и биология).
Общото ми впечатление за спада на нивото на образованост се дължи на случайно дочути разговори от гимназисти, като например:
===quote===
- Таа по история ми писА тройка, щото съм написал председател с "Ц"!
Мамка й! Ти знаеше ли, че не се пише с "Ц"?
- Тцъ.
===unquote====
Ми явно са зле нещата.
Това, което винаги ме е озадачавало в гимназиалното ни образование са липсата на следните предмети, както преди, така и сега:
1) История на изкуството. Отвлечено е, но ми се струва, че постиженията на човешката цивилизация са също толкова важни, колкото и математическите уравнения. Да не знаеш кой е нарисувал Джокондата или кой е измислил печатната машина е тоталното дъно.
2) Музика. Учих я до 4-ти клас. Нямам никакви музикални дарби и съответно никой не сметна за нужно да ме научи на разликата между джаз и рок. Това, на което ни учеха до 4-ти клас бяха сухи и скучни биографии на класиците. Чалгата би могла да е по-малко разпространена, ако децата имат досег с различни музикални жанрове вместо само с класика и даже по-добре ще е това да се случи в тийн годините.
3) Основи на правото. А сега ми обяснете как точно се очаква от човек, който никога не е бил запознаван с основни неща от закона (даже и Конституцията не се преподава), да знае къде прекрачва линията, кога го мачкат неправомерно и каква отговорност носи като гражнин на републиката ни. Непознаването на закона не те оневинява, че си го престъпил. Ако го познаваш, може и да се замислиш преди да извършиш престъплението.
4) Основи на икономиката. Всичко е пари, добре е човек да знае как точно работи света извън гимназията, колко месеца в годината работи за данъци, и че ще стои гладен на стари години, ако не задели някои лев навреме.

„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
Какво те притесни?
„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6583
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
"На бърза рака". Иначе на мен ми е чудно какво точно означават хрупащите зайчета.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
- Interpreter
- Forsaken
- Posts: 3462
- Joined: Sun Aug 07, 2005 5:57 pm
- Location: тук - там
Означават, предполагам, че в светлината на последните научни открития, според които Вселената се разширява еднопосочно и неумолимо до степен, при която цялата Материя ще изчезне в не-материалното нищо, теория не по-утешителна от предишната, според която Вселената ще започне да се свива до степен, при която цялата Материя ще се стегне в мъртва точка и отново ще избухне Дъ Биг Бенг, илитератизмът на Кселос е просто интересен детайл.
"Не вярвам в колективната мъдрост на индивидуалното невежество."
- Йежи Лец, "Невчесани мисли"
- Йежи Лец, "Невчесани мисли"
Емотикон или емотикона, емотиконка (на английски: emoticon) идва от английските думи Emotional - емоционален и Icon - икона, първата от латински, а втората от гръцки произход. Представлява пиктограма, която изразява определена човешка емоция. Картинката се ограничава само до лицето, тъй като човешките емоции намират най-красноречив израз в изражението на лицето. Използват се предимно при общуване през интернет. При отсъствие на графични средства, емотиконът представлява проста последователност от символи
, :р и т.н.
Да си знаете...
Иначе аз още размислям как да формулирам отношението си към мегафейлфейспалмавтогола дето е написал Моридин доста по-назад.

Да си знаете...
Иначе аз още размислям как да формулирам отношението си към мегафейлфейспалмавтогола дето е написал Моридин доста по-назад.

„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6583
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
http://gery.wordpress.com/2010/04/07/sc ... va-zvezda/
Не съвсем по темата, но тук май е най-точно. Как се обучават децата на информационни технологии...
Не съвсем по темата, но тук май е най-точно. Как се обучават децата на информационни технологии...
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
nuf saidОтдолу иде джип "Митсубиши"
със яка броня, с прозорци скришни.
Всички по пътя той изпреваря.
- Но на кого е? Кой ли го кара?
- Вълчо го кара. Свири и гази!
- А във колата коя е тази?
- Лиска е вътре. И много иска
на мис-конкурса да стане миска.
- Давай, Вълчо, и наддавай
златна пара звънка -
мис да стане твойта Лиска,
гиздава и тънка!
* От учебник по музика за трети клас на издателство "Булвест", одобрен със заповед на Министъра на образованието и науката Нр. РД 09-1318/31.08.2004 г
От друга страна това си е традиция у нас. Още си спомням баща ми как ги напсува сочно авторите на един учебник по История писан преди 90та. Вътре бяха писали за някъв рандъм убитак, как като руски възпитаник бил пометен от всеобхватната любов към Русия и Москва та милия дори заживял на ул. Московска (нема по център от там ебаси). Та такива ми ти работи, от рано по план график се затъпява българина и успеха се вижда. Преди поне виждаш наглата пропаганда, са по-така разсеяно уж с колективна безотговорност и ако мине мине. То не че едни и същи колективи не са захапали кокъла и пишат учебниците от години.
„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
Официално документирано, че БГР е неграмотен...
http://dnes.dir.bg/news/novi-dokumenti- ... 77843?nt=4
http://dnes.dir.bg/news/novi-dokumenti- ... 77843?nt=4
„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
- JaimeLannister
- Forsaken
- Posts: 3103
- Joined: Mon Apr 05, 2004 7:31 pm
- Location: Лясковец - София
А този Петър Иванов е изкуфял дядка, който се чуди с какви глупости да се занимава и пълни книжарницата с графоманските си словоизлияния.Xellos wrote:Официално документирано, че БГР е неграмотен...
http://dnes.dir.bg/news/novi-dokumenti- ... 77843?nt=4
Не знам отде му е скимнало да е рови в новите лични документи

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests