Post
by tigermaster » Thu Jul 29, 2010 12:03 pm
Бтв, отчисленията, които "Музикаутор" иска за авторски права, са в пъти по-големи от тези, които искат еквивалентните организации в Щатите. Точните цифри не ги помня, но мисля че исканията на "нашата" организация бяха нещо от рода на пет процента от приходите от концерта, докато на запад практиката е да се иска един процент и половина.
А самото съществуване на подобни организации е оправдано, доколкото всеки неизвестен изпълнител от който и да е жанр, почти без изключение, прави кавъри на Големите в своя жанр по клубовете и печели от това. Ако стане наложително, например, Judas Priest да дадат лично разрешение на всяка от хилядите клубни групи, решили да изпълняват "Breaking the Law", ще стане страшно. А изпълнението на кавъри е някак необходимост за неизвестните изпълнители. Друг е въпросът, че, лично според мен що се отнася до концерти на Големите, подобни отношения може и трябва да се решават изцяло от мениджърите на автори и изпълнители, без паразитиращи организации. Сега, ясно е, че в писането на песните, които Дио изпълняваше по концерти, са участвали една сюрия музиканти от Rainbow, Black Sabbath и собствената му група, които не са с него на сцената и не делят хонорара му, и е ясно, че е редно да си получат парите за права. Също толкова ясно е, обаче, че това е можело да бъде уговорено без външна намеса. Няма да се учудя и ако е било уговорено, но това е отделна история.