Престиж
На средата съм (да, срам ме е, че едва сега го гледам) и се размазвам на всяка реплика на Никола Тесла - той засега ми е по-интересен от двамата фокусници взети заедно. А направи и ключовото изказване за обсебеността. Малко като режисьорски коментар ми е като персонаж в тоя филм - изрича мислите на Нолън сякаш.
Изкефих се и на сцената, в която споменаха адски мимоходом в едно изречение за разногласието му с Едисън (който малко преди смъртта си е признал правотата на Тесла за променливия ток), ама подозирам, че доста хора са го пропуснали в гюрултията.
И две от култовите реплики:
"I don't care about my wife, I care about his trick!"
"Robert, obsession is a young man's game."
А го гледам сега, понеже скоро ще гледам Генезиса и искам да си допълня трилогията Нолънова (така я приемам). Третият е Мементо, разбира се, отдавна го гледах.
Впрочем, някакви впечатления за Following? Че и той ми звучи като от по-засуканите Нолънови изпълнения.
Изкефих се и на сцената, в която споменаха адски мимоходом в едно изречение за разногласието му с Едисън (който малко преди смъртта си е признал правотата на Тесла за променливия ток), ама подозирам, че доста хора са го пропуснали в гюрултията.
И две от култовите реплики:
"I don't care about my wife, I care about his trick!"
"Robert, obsession is a young man's game."
А го гледам сега, понеже скоро ще гледам Генезиса и искам да си допълня трилогията Нолънова (така я приемам). Третият е Мементо, разбира се, отдавна го гледах.
Впрочем, някакви впечатления за Following? Че и той ми звучи като от по-засуканите Нолънови изпълнения.
Last edited by passer-by on Thu Jul 29, 2010 6:56 am, edited 1 time in total.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля
Недостатъчна аргументация. Хайде де, и двамата знаем, че можеш.
Бтв, Престижът за мен е филм най-вече за обсебеността, а фокусите, отмъщението, съперничествата и научните открития (Тесла и Едисън като паралелна линия ) са негови производни.
А за прословутия туист, без да съм стигнал до края, май се досещам какъв е - около 80-ата минута си дадох сметка, че е подсказан в откриващия кадър. И малко след това се стигна до прочита на дневника на Анджиър от Бордън с връщането на неговото "ня-ня-ня".
Факт е обаче, че дори по средата ми дойде неочаквано.
Ама да, целта не е да се крие трика до последно, а да ни се покаже още по средата.
ЕДИТ: Some days you love me, some days you don't.
ЕДИТ 2: Аааа, последните минути с гласа на Майкъл Кейн зад кадър и повтарянето на трите елемента и реакцията на публиката! Последният кадър си го пуснах поне пет пъти.
Бтв, Престижът за мен е филм най-вече за обсебеността, а фокусите, отмъщението, съперничествата и научните открития (Тесла и Едисън като паралелна линия ) са негови производни.
А за прословутия туист, без да съм стигнал до края, май се досещам какъв е - около 80-ата минута си дадох сметка, че е подсказан в откриващия кадър. И малко след това се стигна до прочита на дневника на Анджиър от Бордън с връщането на неговото "ня-ня-ня".
Факт е обаче, че дори по средата ми дойде неочаквано.
- Spoiler: show
Ама да, целта не е да се крие трика до последно, а да ни се покаже още по средата.
ЕДИТ: Some days you love me, some days you don't.
ЕДИТ 2: Аааа, последните минути с гласа на Майкъл Кейн зад кадър и повтарянето на трите елемента и реакцията на публиката! Последният кадър си го пуснах поне пет пъти.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Тук съм съгласен на 100%, аз също винаги съм го виждал точно така.passer-by wrote: Бтв, Престижът за мен е филм най-вече за обсебеността, а фокусите, отмъщението, съперничествата и научните открития (Тесла и Едисън като паралелна линия ) са негови производни.
Страшно много харесвам филма, не просто ми е любимия на Нолън (не съм гледал все още Генезис), но и един от най-най-любимите ми въобще.
Четох из предишната страница, че други не са харесали персонажите, но за мен точно героите превърнаха филма в може би най-странното ми кино изживяване. Когато веднъж си харесам един персонаж, обикновено го подкрепям през цялото произведение и гледам да му намирам оправдание, каквото и да прави. При „Престиж” обаче не беше така – през цялото време харесвах ту единият, ту другият (но не и двамата едновременно), на всеки петнайсет минути си променях коренно мнението и така отново и отново, докато чак на финалните десетина минути и двамата ги ненавиждах и същевременно ги обожавах и просто исках филмът най-после да ми покаже завършека на историята, за да мога след това спокойно да премисля всичко в главата си... И финалът наистина ми хареса страшно много, но не заради туиста (срещу който, впрочем, също нямам нищо против), а заради съдбата на героите.
И чак следващи гледания вече можех да видя и оценя истински всички други достойнства на филма, които за мен не са никак малко – великолепна атмосфера, стилна режисура, пленителни не само главни, но и второстепенни персонажи (Сара и Оливия и всички останали бяха страхотни, дори и с десетина минути екранно време), интересна тема, разгърната по много нестандартен и красив начин.
Абе въобще страшно много ми харесва.
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Абе мен персонажите не точно не ми харесаха, но определено ми бяха подвластни на историята. Демек сюжетът ми приковаваше вниманието и се кефех на някои реплики, които обаче нямаше значение кой произнася. В този смисъл почти не ме вълнуваше кои са актьорите (освен донякъде Майкъл Кейн щото си ми е симпатичен поначало).
Все едно историята е устройство, а действието му ми се разкрива постепенно посредством персонажите, които са като чарковете му.
И Мементо ми въздейства по същия начин - водеща е историята и за мен нямаше значение кой я изразява.
Все едно историята е устройство, а действието му ми се разкрива постепенно посредством персонажите, които са като чарковете му.
И Мементо ми въздейства по същия начин - водеща е историята и за мен нямаше значение кой я изразява.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Бтв, аз също извъртях Престиж и Мементо тези дни и с ясното съзнание колко протести ще предизвикам, смело заявявам, че за мен Нолън е гениален... сценарист, но не и режисьор. В смисъл, и двата филма ми влязоха силно на интелектуално ниво, при все предвидимостта на част от обратите, и двата не докоснаха никаква нишка на емпатия или каквото и да е емоционално нещенце в мен, и при двата кефът ми идваше на ниво история, не на ниво изпълнение. Да не бъда разбирана погрешно, изпълнението беше добро, просто толкова.
И все пак, зарадва ме.
Едит: Съгласна с Пасъра за персонажите - на мен ми бяха леко индеферентни, особено в Престиж
И все пак, зарадва ме.
Едит: Съгласна с Пасъра за персонажите - на мен ми бяха леко индеферентни, особено в Престиж
VMITW!
По мои собствени наблюдения, една от основните причини, поради които персонажите в Престиж често са възприемани като извикващи твърде малко съпричастност у зрителя е, че проблемите им са доста далечни за повечето зрители. Твърде малко хора всъщност биха се идентифицирали с момента какво и как се отработва в личността да си шоумен. Не от онези дето им се слуша музиката или им се четат романите и около които все още има някакъв романтичен ореол, че са били алкохолици примерно и снимката им може да напомни, че са били истински хора като 'всеки един от нас', а по-скоро доста дистанцирана версия. Освен това във всеички онези други филми го има силно застъпен и елемнта за творчеството, а в Престиж го има именно ентъртейнмънта като такъв. Не знам де, така понякога ми се струва.
Колкото и учудващо да е, на мен ми е почти невъзможно да си представя Мементо с друг актьор Във всеки случай, хубаво е, че не са се спряли на Екхарт или Чарли Шийн.
@ Passer-by:
за Following мога да говоря доста, но предпочитам да е след като го изгледаш.
Не смятате ли, че има нужда от една 'Кристофър Нолън' тема?
Колкото и учудващо да е, на мен ми е почти невъзможно да си представя Мементо с друг актьор Във всеки случай, хубаво е, че не са се спряли на Екхарт или Чарли Шийн.
@ Passer-by:
за Following мога да говоря доста, но предпочитам да е след като го изгледаш.
Не смятате ли, че има нужда от една 'Кристофър Нолън' тема?
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Има ли 2 мнения по въпроса?Dr. Horrible wrote:Тук съм съгласен на 100%, аз също винаги съм го виждал точно така.passer-by wrote: Бтв, Престижът за мен е филм най-вече за обсебеността, а фокусите, отмъщението, съперничествата и научните открития (Тесла и Едисън като паралелна линия ) са негови производни.
На мен това винаги ми е било най-любимата тематика. Независимо дали става дума за обсесивноста на математика от Пи, за болестното състояние на Авиатора, или за стремежа на Берсеркъра да стане ънстопабъл монстър. А Престиж, със туиста си, цялостната оплетена история и липсата на мудно-празни моменти(което сякаш присъства в почти всички филми на Нолан) ми е в топ 3-4.
Look at the darkness...
...around me.
...around me.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest