Muad_Dib, преди да продължа, само ще те замоля да оставиш мнителността си настрана, защото като те попитах колко си гледал от Сопрано нямах предвид да ти кажа по друг начин "първо го гледай и после говори", а исках да разбера дали си го гледал целия, защото емоционално най-силните му моменти и тези, които подкрепят твърдението ми за сюрреалистичността и поетичността, ако щеш, са именно от последните сезони. Сега можем ли да продължим по същество?
Добре:
Да се нарече The Wire "гангстерски епос" е като да наречеш Deadwood "уестърн" или SFU "гей-драма". Сериалите на ХБО избират период и локация и им правят анализ. Дори Рим не може да се окачестви просто като псевдоисторически сериал (макар и там да е най-лесно). Всеки сезон на The Wire е ясно подчинен на определена болна тема в Балтимор и само 1/5 от това е свързано с "гангстерска" дейност в по-тесен смисъл. Със същото право можеш да го наречеш и "политическа драма", "съдебна драма", "драма за училищната система" и пр. Това имах предвид като ти казах, че слагайки му етикет го ограничаваш.
При Сопранос тънкото е, че сценаристите не си позволяват cheesy решения, и зрителят автоматично асоциира това с реалистичност, но тази "реалистичност" няма нищо общо с почти документалния подход (като сторителинг, не като техника) в The Wire.
Иначе, ок, щом топ 2 сериалите ти са това - браво. Сега кажи, че Deadwood е на трето място и ще ти предложа мир, на който не всеки може да устои.
