Всеки е играл разни заглавия, които счита за гениални, а хората не познават или заради некомерсиалността им, или защото са в нишов жанр, или по други причини.
Ето моите:
Silent Hill 2
![Image](http://www.silenthillresorts.com/news/wp-content/uploads/2009/07/Silent_Hill_2.jpg)
Топ 3 на най-великите истории, които съм срещал в игра. При това с няколко различни финала, всеки от които (ок де, без UFO-ending) e смислен и вързан със сюжета. Като геймплей си е типичен сървайвъл хорър - кьопав екшън с три удара кръв, слаби оръжия и малко амуниции, смесен с куестаджийски пъзели. Играта е кратка - минава се за 6-7 часа (по-малко, ако се играе с FAQ, което не спойли сюжета) и е някакво неистово интензивно изживяване. Уникална в контекста на Silent Hill серията, защото вместо около демоничния култ, се върти около вътрешния свят на главния си герой и няколкото други случайно озовали се (дали?) жертви на града. Самият сетъп е велик - Джеймс отива в Сайлънт Хил, защото току що е получил писмо от жена си, която му казва, че го чака там... въпреки че е мъртва от три години.
Forbidden Siren 1 и 2
![Image](http://ps2.9lives.be/files/images/packshots/large/1885-2.jpg)
![Image](http://uk2.shopto.net/boxart/PS2SI18.jpg)
Двойката я изиграх първа, заради това, че някой ми я натресе за ревюиране в GW навремето. После изядох и единицата, която е още по-трудна (да се чете - КОШМАРНА), но и по-яка като атмосфера. Историите и на двете са в Мементо стил - в първата част действието се развива в три денонощия, във втората - в една нощ. И в двете иде реч за някакво изолирано място из Япония, което преди години е изчезнало от картата поради необяснима причина, и сега се връща со се разни неприятни неща, скрити в него. И в двете имаш контрол над голяма група герои, всеки от които се е оказал на мястото, в разпокъсани и темпорално размесени мисии из едни и същи локации. Имаш способността да виждаш през очите на противниците (зомбита в японски стил - истерично захилени и МНОГО бързи), а в двойката има и няколко героя със специални умения, свързани с това гледане. Винаги се иска много стратегия, за да минеш мисиите, а повечето имат и втора версия, която е с различна цел и отключва следващите нива. Освен това действията на един герой на дадена локация влияят на случващото се с друг на същото място по-късно... въпреки че понякога се случват в обратен ред!
Един от дефектите и на двете части е, че историите са доста трудни за сглобяване и често дори в самия край не ти е ясно какво всъщност става, защото инфото се събира и от "archive items", скрити из нивата. Обаче ужасните юзър-ънфрендли усилия си струват зверски, поне според мен. Като цяло сюжетът е нещо като Лъвкрафт, комбиниран с японски народни митове. И в двата случая имаш мита за морската нимфа, която дава вечен живот, ако се храниш от тялото й, но срещу жестока цена. Siren означава както сигнална сирена, така и русалка.
Syberia (САМО 1)
![Image](http://i50.tinypic.com/wv4g2u.jpg)
Тази повечето хора я знаят, но не мисля, че много са я играли. Класически куест, но със стряскащо зряла и смислена история. Вместо приключенски, сюжетът е по-скоро интровертно себеоткриване и в комбинация с разкошните самотни сетинги на псевдозападноевропейските градчета, където се развива действието, за мен навремето беше откровение.