A V A T A R
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9061
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Всъщост спора е че Силвър твърди щом така и така филма е откровена фантастика и фентъзи е можело да си развинтят въображението и да създадат всякакви извращения на дизайнерската мисъл докато другата страна твърди че и така си е добре със комбинацията от съществуващи неща да се създаде нещо интресно.
Аз лично нямам толкова претенции относно Пандора като концепция, нямам достатъчно познания по биология, нито по character design, за да се изказвам компетентно, човешката анатомия познавам, но дотам. Не се съмнявам, че Камерън е подбрал едни от най-добрите дизайнери, дори само името на Уейн Барлоу, човекът зад филмa на Дискавъри Alien Planet и работил за дел Торо, е достатъчно. Ясно, че концептът за Пандора е да бъде познато място, всичко е екзотично, цветно и напомнящо на девствената природа на Земята. Приемам идеята, че ако Пандора беше наистина различна от нашата планета, за режисьора щеше да е много по-трудно да ни направи съпричастни към съдбата й, все пак ще трябва да преодолее страха ни от различното и непознатото, приемам, че затова всичко на Пандора, дори хищниците й, е шарено, kinda cute и напомняващо ни на земни твари. Дори ако концептът на мен не ми допада чисто субективно, винаги минава извинението, че да, един друг свят може да изглежда по всякакъв начин, защо не и като Пандора.
Моят проблем са тераните. Вече го казах - нищо в интериора, дрехите, машините, оръжията (изключая мековете), лабораторните уреди и т.н. не говори за 2100 и не знам си коя година. Нищо в хората не говори за един мъртъв, механизиран свят – къде са генетично модифицираните или кибернизираните, къде е чувството за агорафобия или за потрес у хора, които са живели в пренаселен свят и изведнъж се отзовават в свят, където всичко е живо. Камерън пробутва някви обяснения за разни полета, ала-бала, но така и не става ясно какво има предвид, за мен лично е мързеливо оправдание, самите полета, доколкото схванах, са в определени области, електрониката работи, има мекове, високи технологии като трансфер на съзнание бачкат, облеклото и интериорът нямат обяснение защо са като от 20 век. Ясно, че каквато и е креативна мисъл да е имало, тя е отишла за Пандора. Дори на хората да им се налага да работят с технологии на нивото на 20 век, както твърди Камерън, пак щяха да са с различен дизайн, по дяволите, все едно сега една писалка да изглежда по същия начин като преди 100 години.
Моят проблем са тераните. Вече го казах - нищо в интериора, дрехите, машините, оръжията (изключая мековете), лабораторните уреди и т.н. не говори за 2100 и не знам си коя година. Нищо в хората не говори за един мъртъв, механизиран свят – къде са генетично модифицираните или кибернизираните, къде е чувството за агорафобия или за потрес у хора, които са живели в пренаселен свят и изведнъж се отзовават в свят, където всичко е живо. Камерън пробутва някви обяснения за разни полета, ала-бала, но така и не става ясно какво има предвид, за мен лично е мързеливо оправдание, самите полета, доколкото схванах, са в определени области, електрониката работи, има мекове, високи технологии като трансфер на съзнание бачкат, облеклото и интериорът нямат обяснение защо са като от 20 век. Ясно, че каквато и е креативна мисъл да е имало, тя е отишла за Пандора. Дори на хората да им се налага да работят с технологии на нивото на 20 век, както твърди Камерън, пак щяха да са с различен дизайн, по дяволите, все едно сега една писалка да изглежда по същия начин като преди 100 години.
Значи, това не е казано във филма, но е обяснено в гайда, който излезе преди него. Състоянието на Земята е ПЛАЧЕВНО. Киберпънк атмосфера, изкарана до абсолютна крайност. Всички ресурси са изчерпани, хората живеят на изкуствени протеини и други подобни, океаните са затлачени от токсини, изливани от орбитални фабрики, етц. Хората нямат средствата да развият кой знае каква технология, различна от пълната практичност. А що се отнася до кибернетиката - тя е въпрос на посока. Ако не поемеш в тази посока, нямаш кибернетика.
Бтв, аз мисля, че агорафобия имаше - първо в моменталната ненавист на хората към джунглите на Пандора (оправдавайки се с опасността там), а после в начина, по който всички се озъртаха като побъркани, когато се озовяха в нея.Просто не е наблегнато много на това.
Бтв, аз мисля, че агорафобия имаше - първо в моменталната ненавист на хората към джунглите на Пандора (оправдавайки се с опасността там), а после в начина, по който всички се озъртаха като побъркани, когато се озовяха в нея.Просто не е наблегнато много на това.
And you can't dance with a devil on your back...
Току-що публикуваните номинации за сценарии на американската сценарна гилдия:
ORIGINAL SCREENPLAY
(500) Days of Summer, Written by Scott Neustadter & Michael H. Weber; Fox Searchlight
Avatar, Written by James Cameron; 20th Century Fox
The Hangover, Written by Jon Lucas & Scott Moore; Warner Bros.
The Hurt Locker, Written by Mark Boal; Summit Entertainment
A Serious Man, Written by Joel Coen & Ethan Coen; Focus Features
ADAPTED SCREENPLAY
Crazy Heart, Screenplay by Scott Cooper; Based on the novel by Thomas Cobb; Fox Searchlight
Julie & Julia, Screenplay by Nora Ephron; Based on the books Julie & Julia by Julie Powell and My Life in France by Julia Child with Alex Prud’homme; Sony Pictures
Precious: Based on the novel Push by Sapphire, Screenplay by Geoffrey Fletcher; Based on the novel Push by Sapphire; Lionsgate
Star Trek, Written by Roberto Orci & Alex Kurtzman; Based upon Star Trek, Created by Gene Roddenberry; Paramount Pictures
Up in the Air, Screenplay by Jason Reitman and Sheldon Turner; Based upon the novel by Walter Kirn; Paramount Pictures
ORIGINAL SCREENPLAY
(500) Days of Summer, Written by Scott Neustadter & Michael H. Weber; Fox Searchlight
Avatar, Written by James Cameron; 20th Century Fox
The Hangover, Written by Jon Lucas & Scott Moore; Warner Bros.
The Hurt Locker, Written by Mark Boal; Summit Entertainment
A Serious Man, Written by Joel Coen & Ethan Coen; Focus Features
ADAPTED SCREENPLAY
Crazy Heart, Screenplay by Scott Cooper; Based on the novel by Thomas Cobb; Fox Searchlight
Julie & Julia, Screenplay by Nora Ephron; Based on the books Julie & Julia by Julie Powell and My Life in France by Julia Child with Alex Prud’homme; Sony Pictures
Precious: Based on the novel Push by Sapphire, Screenplay by Geoffrey Fletcher; Based on the novel Push by Sapphire; Lionsgate
Star Trek, Written by Roberto Orci & Alex Kurtzman; Based upon Star Trek, Created by Gene Roddenberry; Paramount Pictures
Up in the Air, Screenplay by Jason Reitman and Sheldon Turner; Based upon the novel by Walter Kirn; Paramount Pictures
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] and 2 guests