A V A T A R
Веднага ти давам няколко страхотни и като съдържание и като форма фантастични филма от последните 15 години, които предлагат в пъти повече от Аватар (като съдържание, разбира се, защото все пак всички заедно струват колкото отрочето на Камерън):
- Децата на хората
- Изкуствен интелект
- Дони Дарко
- 12 маймуни
- Престиж
Няма, просто няма как да поставиш предъвканата до болка история за белия човек, който сменя лагерите и започва да спасява някакви застрашени малцинства от себеподобните му, с катализатор - любов от пръв поглед, срещу която и да било от дори по-повърхностните идеи в тези филми.
Колкото до друг преразказ на Покахонтас с толкова зашеметяваща визия - за съжаление, идеята ми за зашеметяваща визия е малко по-далеч от компютърно генерирана джунга, летящи острови и не особено добре реализирана фауна, базирана на фиксацията на Камерън по подводните организми. The New World е добър пример за доста по-умно разказана Покахонтас-история и всъщност изглежда страхотно, но не заради напъните на стотици аниматори, а заради Еманюел Любецки (и Терънс Малик, разбира се - хах, иронията е, че Малик сега прави филм с името The Tree of Life, който можеше да спаси жалката 2009 кино-година, ако не го бяха изтеглили за 2010).
- Децата на хората
- Изкуствен интелект
- Дони Дарко
- 12 маймуни
- Престиж
Няма, просто няма как да поставиш предъвканата до болка история за белия човек, който сменя лагерите и започва да спасява някакви застрашени малцинства от себеподобните му, с катализатор - любов от пръв поглед, срещу която и да било от дори по-повърхностните идеи в тези филми.
Колкото до друг преразказ на Покахонтас с толкова зашеметяваща визия - за съжаление, идеята ми за зашеметяваща визия е малко по-далеч от компютърно генерирана джунга, летящи острови и не особено добре реализирана фауна, базирана на фиксацията на Камерън по подводните организми. The New World е добър пример за доста по-умно разказана Покахонтас-история и всъщност изглежда страхотно, но не заради напъните на стотици аниматори, а заради Еманюел Любецки (и Терънс Малик, разбира се - хах, иронията е, че Малик сега прави филм с името The Tree of Life, който можеше да спаси жалката 2009 кино-година, ако не го бяха изтеглили за 2010).
А защо смяташ, че в един ФИЛМ съдържанието непременно трябва да е идейно/сюжетно? Между другото, продължавам да усещам повече личен негативизъм към Камерън (коментара за подводните бла бла), отколкото обективна оценка на филма. Флората на Пандора е отвяваща.
And you can't dance with a devil on your back...
Какъв личен негативизъм мога да имам към режисьор, чиято филмография харесвам доста почти изцяло? Това, че не го обожавам ли те притеснява? 
Коментарът за подводните бла-бла си е баш на мястото, защото ако Камерън не скитосваше по океанското дъно с разни подводници, Аватар можеше да се случи 6-7 години по-рано и да е наистина революцията (поне от техническа гледна точка), която се напъва да бъде сега.
Поставяш ми грешен въпрос - аз не държа съдържанието на един ФИЛМ да е идейно. Просто когато не е кой знае колко идейно, то и филмът не го обожавам кой знае колко, а просто го харесвам.

Коментарът за подводните бла-бла си е баш на мястото, защото ако Камерън не скитосваше по океанското дъно с разни подводници, Аватар можеше да се случи 6-7 години по-рано и да е наистина революцията (поне от техническа гледна точка), която се напъва да бъде сега.
Поставяш ми грешен въпрос - аз не държа съдържанието на един ФИЛМ да е идейно. Просто когато не е кой знае колко идейно, то и филмът не го обожавам кой знае колко, а просто го харесвам.
@ Silver:
Въпреки че това не принадлежи към моята част от дискусията, изпитвам желание да го адресирам: нали по някаква случайност не смяташ, че Децата на хората се явява единственият роман-дистопия, който се занимава с infertility? Също, предполагам, че добре си спомняш как дори самият Спилбърг още докато отвършваше пост-продукцията по Изкуствен интелект се шегуваше, че всъщност преразказва...Пинокио.
Освен това ми се иска да кажа, че колкото и красив да е The New World и колкото и категорично твърде често да смятам филмите на Малик за шедьоври, то World-a за мен е безвкусна, избързана, претенциозна арт-чекия на въпросния с идеална операторска работа, но нищо повече. The New World на практика за мен не е филм, а опит за импресинистична творба, която обаче се е оказала просто куп нахвърляни, зле монтирани сцени. Разбира се, може и аз нищо да не разбирам от висше изкуство.
По въпроса с приходите и т.н.: нека работим с 500 милиона разходи, за твое удовлетворение, макар че рекламата подчертано струва по-малко от 200 милиона, имайки предвид, че някъде около 2/3 от рекламните аутлети са...собственост на Фокс.
В САЩ разполагаме с приходи от близо 212 милиона, от които близо 65% отиват директно за Фокс, а останалите 35 се поделят измежду останалите студия и компании спонсорирали филма, както и се заделя за продуцентите (в случая и за режисьора, тъй като знам, че Камерън работи по начин сходен с този на Спилбърг). Тоест, една мамутна част от приходите отиват директно в джоба на Камерън, само че една от компаниите зад Аватар се пада да е Lightstorm, собственост на Камерън, в която той е вложил 89% от личните си финансови активи (които не са малко, отчитайки факта, че беше продуцент на Титаник, а сам знаеш, че продуцентите получават заплатата си в процентно изражение от приходите на филма). Тоест, едно от централните звена спонсорирало филма е Камерън, благодарение на приходите му от Титаник. Сиреч, той също се явява основен инвеститор дето си чака парите. Та от тези 212 милиона като сложим данъците....да речем, че за инвеститорите ще останат някъде към...190 милиона.
На световните пазари Аватар се разпространява почти във всички държави от съответното местно подразделение на Фокс, като направим някои дребни изключения (всички от които, обаче, са все за пазари, които като цяло не генерират мащабите приходи, които да дадат 402. 9 милиона). Примерно, 60% от приходите за Мексико отиват за Фокс Груп САЩ, 10% за продуцентите, около 5% за останалите студия и спонсори освен Фокс и останалите проценти отиват във... Фокс Мексико, сиреч отново във Фокс. Е да, има някакви значителни удръжки при данъците, тъй като на такива пари съответно и данъците са солени. Това, което се опитвам да кажа е, че когато иде реч за филм на Фокс...шансовете парите от приходите да не се връщат обратно във Фокс около 75% са...нищожни. Истината е, че като е част от News Corporation Фокс винаги рискува със вложения в проекти в пъти по-малко от средностатистическо студио. Така че, далеч сме от момента, в който филмът се нуждае от генериран световен приход от милиард, за да се брои, че си е покрил разходите и инвеститорите са доволни. Та от тези 402.9 милиона световно би трябвало да останат за инвеститорите някъде къмто 350 милиона и то в сравнително лош случай. Като съберем 350 със 190 получаваме красива цифра. Или поне според мен.
Въпреки че това не принадлежи към моята част от дискусията, изпитвам желание да го адресирам: нали по някаква случайност не смяташ, че Децата на хората се явява единственият роман-дистопия, който се занимава с infertility? Също, предполагам, че добре си спомняш как дори самият Спилбърг още докато отвършваше пост-продукцията по Изкуствен интелект се шегуваше, че всъщност преразказва...Пинокио.
Освен това ми се иска да кажа, че колкото и красив да е The New World и колкото и категорично твърде често да смятам филмите на Малик за шедьоври, то World-a за мен е безвкусна, избързана, претенциозна арт-чекия на въпросния с идеална операторска работа, но нищо повече. The New World на практика за мен не е филм, а опит за импресинистична творба, която обаче се е оказала просто куп нахвърляни, зле монтирани сцени. Разбира се, може и аз нищо да не разбирам от висше изкуство.
По въпроса с приходите и т.н.: нека работим с 500 милиона разходи, за твое удовлетворение, макар че рекламата подчертано струва по-малко от 200 милиона, имайки предвид, че някъде около 2/3 от рекламните аутлети са...собственост на Фокс.
В САЩ разполагаме с приходи от близо 212 милиона, от които близо 65% отиват директно за Фокс, а останалите 35 се поделят измежду останалите студия и компании спонсорирали филма, както и се заделя за продуцентите (в случая и за режисьора, тъй като знам, че Камерън работи по начин сходен с този на Спилбърг). Тоест, една мамутна част от приходите отиват директно в джоба на Камерън, само че една от компаниите зад Аватар се пада да е Lightstorm, собственост на Камерън, в която той е вложил 89% от личните си финансови активи (които не са малко, отчитайки факта, че беше продуцент на Титаник, а сам знаеш, че продуцентите получават заплатата си в процентно изражение от приходите на филма). Тоест, едно от централните звена спонсорирало филма е Камерън, благодарение на приходите му от Титаник. Сиреч, той също се явява основен инвеститор дето си чака парите. Та от тези 212 милиона като сложим данъците....да речем, че за инвеститорите ще останат някъде към...190 милиона.
На световните пазари Аватар се разпространява почти във всички държави от съответното местно подразделение на Фокс, като направим някои дребни изключения (всички от които, обаче, са все за пазари, които като цяло не генерират мащабите приходи, които да дадат 402. 9 милиона). Примерно, 60% от приходите за Мексико отиват за Фокс Груп САЩ, 10% за продуцентите, около 5% за останалите студия и спонсори освен Фокс и останалите проценти отиват във... Фокс Мексико, сиреч отново във Фокс. Е да, има някакви значителни удръжки при данъците, тъй като на такива пари съответно и данъците са солени. Това, което се опитвам да кажа е, че когато иде реч за филм на Фокс...шансовете парите от приходите да не се връщат обратно във Фокс около 75% са...нищожни. Истината е, че като е част от News Corporation Фокс винаги рискува със вложения в проекти в пъти по-малко от средностатистическо студио. Така че, далеч сме от момента, в който филмът се нуждае от генериран световен приход от милиард, за да се брои, че си е покрил разходите и инвеститорите са доволни. Та от тези 402.9 милиона световно би трябвало да останат за инвеститорите някъде къмто 350 милиона и то в сравнително лош случай. Като съберем 350 със 190 получаваме красива цифра. Или поне според мен.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
+1.Освен това ми се иска да кажа, че колкото и красив да е The New World и колкото и категорично твърде често да смятам филмите на Малик за шедьоври, то World-a за мен е безвкусна, избързана, претенциозна арт-чекия на въпросния с идеална операторска работа, но нищо повече. The New World на практика за мен не е филм, а опит за импресинистична творба, която обаче се е оказала просто куп нахвърляни, зле монтирани сцени. Разбира се, може и аз нищо да не разбирам от висше изкуство.
БТВ, не че много ме интересува, но забелязвам, но би трябвало някакъв процент от приходите да остава и за киносалоните все пак, нали?
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Вивиан, имаш ли някакъв достоверен източник колко % от цифрата, издекламирана на boxofficemojo до момента отива за преразпределяне между инвеститорите? Щото, ако твърдиш, че 100% от приходите се връщат в студията, тогава ще се окаже малко сложно да намерим филм, който да е донесъл загуба. Доколкото съм запознат от интернет дискусиите, студията прибират по-малко от половината от цитираните по медиите суми.
Колкото до коментара ти за примерите, които дадох - това, че Децата на хората очевидно не е първото художествено произведение, което третира infertility и това, че трябва да си сляп и тъп, за да не забележиш алюзиите на Изкуствен интелект с Пинокио няма никакво значение. Тези примери ги дадох точно, за да илюстрирам как добре позната идея може да се превърне в страхотен филм, ако се подходи сериозно към нея. Куарон може и да не е хванал най-комплексната история на света, но начинът, по който я разказва няма нищо, ама нищо общо с почти комиксовата скучна формулаичност на Аватар. Примерът с The New World го дадох пък, за да илюстрирам, че не ми е чак толкова голям проблем, че Аватар е преразказ на Покахонтас, колкото начина, по който го прави. Съвсем сериозно се почувствах неудобно в момента, в който природата взе страна, и по никакъв начин не мога да гледам с добро око на режисьор/сценарист, който не е в състояние да заобиколи подобен абсурд.
Колкото до коментара ти за примерите, които дадох - това, че Децата на хората очевидно не е първото художествено произведение, което третира infertility и това, че трябва да си сляп и тъп, за да не забележиш алюзиите на Изкуствен интелект с Пинокио няма никакво значение. Тези примери ги дадох точно, за да илюстрирам как добре позната идея може да се превърне в страхотен филм, ако се подходи сериозно към нея. Куарон може и да не е хванал най-комплексната история на света, но начинът, по който я разказва няма нищо, ама нищо общо с почти комиксовата скучна формулаичност на Аватар. Примерът с The New World го дадох пък, за да илюстрирам, че не ми е чак толкова голям проблем, че Аватар е преразказ на Покахонтас, колкото начина, по който го прави. Съвсем сериозно се почувствах неудобно в момента, в който природата взе страна, и по никакъв начин не мога да гледам с добро око на режисьор/сценарист, който не е в състояние да заобиколи подобен абсурд.
На мен момента с взимането на страна от природата ми беше доста логичен и обоснован от предишното развитие на сюжета. При това предишното развитие на сюжета беше такова, не специално за да можем да набутаме природата като деус екс махина, а заради цялостния замисъл.
Единственото което ме издразни беше едностранчивото очерняне на хората, така че това да се избиват на разфасовани купове да е морално оправдано. Не че не е най-честото нещо в екшъните, но все пак не ме кефи.
Единственото което ме издразни беше едностранчивото очерняне на хората, така че това да се избиват на разфасовани купове да е морално оправдано. Не че не е най-честото нещо в екшъните, но все пак не ме кефи.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Morwen wrote:
Единственото което ме издразни беше едностранчивото очерняне на хората, така че това да се избиват на разфасовани купове да е морално оправдано. Не че не е най-честото нещо в екшъните, но все пак не ме кефи.
Ако сметнеш, че дървото е равно на човека си е напълно морално оправдано. Човек убива дърво, някой убива човека. Би било прекрасно ако стане така и реално. Земята просто е твърде пренаселена.
Love & peace
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 6 guests