A V A T A R
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
- PrivateRaio
- Misting
- Posts: 342
- Joined: Tue Jun 20, 2006 4:01 pm
- Location: София
аз го гледах в петък. знам, че повечето ще скочите рязко по мен, но личното ми мнение е, че е мега боза. Вярно, красива боза... но боза. Предсказуем сюжет, смехотворна любовна история...абе, наивен като Винету, том 1. Уви, аз вече не съм на 10.
Все пак природата беше мега красива, с тези нежни бледо-лилави ефекти нощем.
Все пак природата беше мега красива, с тези нежни бледо-лилави ефекти нощем.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Имам чувството, че твърде много се отклонихме от темата за филма като филм и говорим само за техническата му и визуална стойност, като от време на време се обсъжда повече "Беовулф", който не знам на какъв кантар се тегли, за да може да има някакво сравнение. Final Fantasy - The Spirits Within беше къде къде по-впечатляващ за времето си филм ако ще говорим за анимации с претенции за реализъм.
Искам да чуя мнението ви по няколко въпроса конкретно за Аватар:
1. На първо място ме интересува дали смятате, че филмът натрапва освен очеизбодната екологична и някаква АНТИ-американско-военно-политическа или консуматорско-капиталистическа идеология (злата корпорация, която разрушава и ограбва един свят, без да го познава, конфликта на духовните срещу материалните блага - "Предложихме да им построим пътища, но те искат да живеят в кал"; "Няма нищо, което те биха поискали от нас"). Ако е така, дали това става посредством пряка аналогия между усвояването/завладяването на Пандора и Америките, където нави са фантастичния еквивалент на древните индиански племена, дали подобни връзки може да се търсят в последните войни на десетилетието (Ирак, Афганистан) - квалифицирани от мнозина като войни за ресурси или Камерън се опитва да прави прогностична фантастика на фона на бъдещи локални конфликти за вода, енергийни източници или колониални стремежи на човечеството към нови светове в по-далечно бъдеще? Според вас Аватар вдъхновен ли е от някое или колективно от всички от изброените събития и процеси и подтиква ли към определена позиция било то на подсъзнателно ниво или съвсем целенасочено и пряко. Вие лично как възприемате подобен тип аналогии? От решаващо значение в случая е личната позиция на Камерън по наболелите проблеми от глобална величина. Някой запознат ли е с неговите собстени възгледи и дали те са достояние или може би той самият си прави една "манджа" със страховете, духовната празнота и най-очевидните и изтъркани представи за разграничение между добро и зло на съвременния човек, която "подсолява" със зрелищна визия и екшън и поднася в същата комерсиална опаковка, която целият мироглед на главните му герои отхвърля. Или с други думи доколко съпреживява и се вълнува от проблемите, които филмът очевидно поставя и доколко с професионална и аналитична прецизност ги вмъква, за да създаде фиктивна и лесно смилаема "дълбочина", необходима, за да превърне филма си в масов хит.
2. След като стана пределно ясно, че продължения ще има (филмът още първоначално е бил замислен като трилогия), искам да питам дали някой има информация или собствени идеи за цялостния проект. Според мен най-очевидното продължение ще бъде земляните да се върнат с още повече тежка машинария и да изринат света на нави. Нещо, което не показаха във филма, но то така или иначе се обезсмисли от гледна точка на финала, беше дали от света на хората одобряват инвзията на корпорацията, дали там би имало отзвук от клането на навитата и разрушаването на света им, дали има правозащитни и екологични организации, гражданско общество, морал или става дума за полуразрушен, див и драпащ със зъби и нокти за оцеляване свят? Така или иначе, още един въпрос ме вълнува. Самата концепция за АВАТАРИТЕ. Сякаш след финала тя губи смисъл. Възможно ли е в продълженията да има опити за внедряване на аватари сред нави, аналогични на тези от Терминатор 4 (машини сред хора) или следващите филми ще са на съвсем различно ниво. Ако е така, има ли смисъл да носят заглавието "Аватар 2 и 3" и означава ли това, че ще са центрирани само около главния герой?
3. За музиката. Някой каза, че филмът няма основна тема и саундтракът е ужасно слаб. Не е вярно. Има главна тема и тя се среща на много места, но не е вписана като отделен трак със заглавие "Main Title". Както е типично за Хорнър от адаптацията на темата е направена и вокална песен - в случая "I See You", изпълнена от Леона Луис. Музиката блестящо се съчетава със зрелището във филма и постига този мистичен, тревожен ефект, който според мен е бил търсен. За Хорнър като цяло и за музиката извадена от контекста на филма: Хорнър е брилянтен композитор, но е и непоправим плагиат. Доброто при него е, че краде предимно от собствената си музика. Един болезнен пример е заглавната мелодия в "Двестагодишен човек", напълно едно към едно идентична с тази в "Красив ум", което не я прави по-малко гениална. Музиката му в "Смело сърце" и "Титаник" присъства под различни форми в n на брой негови саундтракове. Музиката му към Аватар успява да запази относително самостоятелно звучене, но наистина можеше и да е по добре - но само като музика отделно от филма - като саундтрак изпълнява ролята си перфектно. Останалите забележки са значими предимно за хора със специализиран интерес към подобна музика, какъвто съм и аз самият.
Искам да чуя мнението ви по няколко въпроса конкретно за Аватар:
1. На първо място ме интересува дали смятате, че филмът натрапва освен очеизбодната екологична и някаква АНТИ-американско-военно-политическа или консуматорско-капиталистическа идеология (злата корпорация, която разрушава и ограбва един свят, без да го познава, конфликта на духовните срещу материалните блага - "Предложихме да им построим пътища, но те искат да живеят в кал"; "Няма нищо, което те биха поискали от нас"). Ако е така, дали това става посредством пряка аналогия между усвояването/завладяването на Пандора и Америките, където нави са фантастичния еквивалент на древните индиански племена, дали подобни връзки може да се търсят в последните войни на десетилетието (Ирак, Афганистан) - квалифицирани от мнозина като войни за ресурси или Камерън се опитва да прави прогностична фантастика на фона на бъдещи локални конфликти за вода, енергийни източници или колониални стремежи на човечеството към нови светове в по-далечно бъдеще? Според вас Аватар вдъхновен ли е от някое или колективно от всички от изброените събития и процеси и подтиква ли към определена позиция било то на подсъзнателно ниво или съвсем целенасочено и пряко. Вие лично как възприемате подобен тип аналогии? От решаващо значение в случая е личната позиция на Камерън по наболелите проблеми от глобална величина. Някой запознат ли е с неговите собстени възгледи и дали те са достояние или може би той самият си прави една "манджа" със страховете, духовната празнота и най-очевидните и изтъркани представи за разграничение между добро и зло на съвременния човек, която "подсолява" със зрелищна визия и екшън и поднася в същата комерсиална опаковка, която целият мироглед на главните му герои отхвърля. Или с други думи доколко съпреживява и се вълнува от проблемите, които филмът очевидно поставя и доколко с професионална и аналитична прецизност ги вмъква, за да създаде фиктивна и лесно смилаема "дълбочина", необходима, за да превърне филма си в масов хит.
2. След като стана пределно ясно, че продължения ще има (филмът още първоначално е бил замислен като трилогия), искам да питам дали някой има информация или собствени идеи за цялостния проект. Според мен най-очевидното продължение ще бъде земляните да се върнат с още повече тежка машинария и да изринат света на нави. Нещо, което не показаха във филма, но то така или иначе се обезсмисли от гледна точка на финала, беше дали от света на хората одобряват инвзията на корпорацията, дали там би имало отзвук от клането на навитата и разрушаването на света им, дали има правозащитни и екологични организации, гражданско общество, морал или става дума за полуразрушен, див и драпащ със зъби и нокти за оцеляване свят? Така или иначе, още един въпрос ме вълнува. Самата концепция за АВАТАРИТЕ. Сякаш след финала тя губи смисъл. Възможно ли е в продълженията да има опити за внедряване на аватари сред нави, аналогични на тези от Терминатор 4 (машини сред хора) или следващите филми ще са на съвсем различно ниво. Ако е така, има ли смисъл да носят заглавието "Аватар 2 и 3" и означава ли това, че ще са центрирани само около главния герой?
3. За музиката. Някой каза, че филмът няма основна тема и саундтракът е ужасно слаб. Не е вярно. Има главна тема и тя се среща на много места, но не е вписана като отделен трак със заглавие "Main Title". Както е типично за Хорнър от адаптацията на темата е направена и вокална песен - в случая "I See You", изпълнена от Леона Луис. Музиката блестящо се съчетава със зрелището във филма и постига този мистичен, тревожен ефект, който според мен е бил търсен. За Хорнър като цяло и за музиката извадена от контекста на филма: Хорнър е брилянтен композитор, но е и непоправим плагиат. Доброто при него е, че краде предимно от собствената си музика. Един болезнен пример е заглавната мелодия в "Двестагодишен човек", напълно едно към едно идентична с тази в "Красив ум", което не я прави по-малко гениална. Музиката му в "Смело сърце" и "Титаник" присъства под различни форми в n на брой негови саундтракове. Музиката му към Аватар успява да запази относително самостоятелно звучене, но наистина можеше и да е по добре - но само като музика отделно от филма - като саундтрак изпълнява ролята си перфектно. Останалите забележки са значими предимно за хора със специализиран интерес към подобна музика, какъвто съм и аз самият.
Блог за хора, които не се примиряват с живота в сиво:
http://troshanov.wordpress.com
http://troshanov.wordpress.com
добре де, какъв точно изумителен фантастичен свят има изграден в тоя филм?
джунгла със сини индианци – деца на майката-природа, носорози с глави на риба-чук, шесткраки коне, пуми и т.н.
толкова силно е търсен ефекта на познатото и "да има на какво да се закачи зрителят", че нещо наистина ново фантастично почти не е останало. даже летящите планини "ала файнъл фентъзи" и готината нощна визия не успяват да го правят да изглежда инопланетен след толкова очевидно и буквално пренесени неща.
джунгла със сини индианци – деца на майката-природа, носорози с глави на риба-чук, шесткраки коне, пуми и т.н.
толкова силно е търсен ефекта на познатото и "да има на какво да се закачи зрителят", че нещо наистина ново фантастично почти не е останало. даже летящите планини "ала файнъл фентъзи" и готината нощна визия не успяват да го правят да изглежда инопланетен след толкова очевидно и буквално пренесени неща.
- Gunslinger
- Warmage
- Posts: 1201
- Joined: Sat Nov 06, 2004 6:24 pm
- Location: Midworld in the Middle
Смърфовете имат USB опашки.Scourge wrote:добре де, какъв точно изумителен фантастичен свят има изграден в тоя филм?
джунгла със сини индианци – деца на майката-природа, носорози с глави на риба-чук, шесткраки коне, пуми и т.н.
толкова силно е търсен ефекта на познатото и "да има на какво да се закачи зрителят", че нещо наистина ново фантастично почти не е останало. даже летящите планини "ала файнъл фентъзи" и готината нощна визия не успяват да го правят да изглежда инопланетен след толкова очевидно и буквално пренесени неща.
http://blogofidiots.wordpress.com/
http://tvseriesbg.com/
There they stood, ranged along the hillsides, metTo view the last of me, a living frame For one more picture! In a sheet of flame
I saw them and I knew them all. And yet Dauntless the slug-horn to my lips I set, And blew. 'Childe Roland to the Dark Tower came.'
X-Men Deadly Genesis е Decimation Tie In
http://tvseriesbg.com/
There they stood, ranged along the hillsides, metTo view the last of me, a living frame For one more picture! In a sheet of flame
I saw them and I knew them all. And yet Dauntless the slug-horn to my lips I set, And blew. 'Childe Roland to the Dark Tower came.'
X-Men Deadly Genesis е Decimation Tie In
- PrivateRaio
- Misting
- Posts: 342
- Joined: Tue Jun 20, 2006 4:01 pm
- Location: София
Нямам време да чета 13 страници уви, така че мнението ми за филма накратко и ясно - за когото го интересува:
СМАЗВАЩ. Може би най-смислените 12 лева за кино, които съм дал през 2009. Пир за очите и едновременно доста, ама доста сносен сай-фай. Обичам, когато очакванията ми се преобърнат на 180 в реалността.
СМАЗВАЩ. Може би най-смислените 12 лева за кино, които съм дал през 2009. Пир за очите и едновременно доста, ама доста сносен сай-фай. Обичам, когато очакванията ми се преобърнат на 180 в реалността.
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 2 guests